Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

Kävin tänään neuvolassa. Sydänäänet kuului. :heart:
Paino tippunut 4,5kg. Viime viikolla aloitettiin ateriainsuliinit. Se oli helpotus. Muuten en olisi saanut sokereita kohdalleen. Ruokavaliota ei oikein voinut enää tiukentaa.
Rakenneultra 10.1.

Hannika & Pikkukakkonen 14+3
 
Täällä pientä jännitystä ilmassa. Sain neuvolasta puhelun iltapäivällä, mulla oli verikokeessa (se eka missä katsotaan hiv, vasta-aineet jne) jotain, ja olen menossa heti huomenna aamulla verikokeeseen. Neuvola-aika siis aikaistui vielä päivällä. Vähän alkoi jännittää, puhelu tuli sellaisessa hässäkkä-välissä, etten osannut kysellä, mistä on kyse. Pähkäsin vaan miten järjestän huomisen päivän, kun mies on töissä. Mutta luulisin, että mulla on nyt sitten vasta-aineita, kun olen rh- ja olen kahdessa edellisessä raskaudessa saanut synnytyksen jälkeen anti-D-pistoksen. Riski kasvaa, mitä enemmän on raskauksia. Onneksi se aika on tosiaan heti aamusta, toivottavasti olen sitten viisaampi!

Anteeksi omanapainen postaus, luen teidän muiden kuulumiset kunhan pysyy ajatus vähän paremmin kasassa, nyt vilkuilin vain pikaiseen.

Cherrie_ 14+3
 
Tänään oli toka neuvola, syke 155, kaikki ilmeisen ok.
Seuraava neuvola tammikuun loppuun.
Sitä ennen rakenneultra, jossa kysytään, jos näkyy sukupuoli.

Joulua laitoin hiukan, ei erikoisempaa täällä. Alaselkä kipeä välillä. Nännit on kuulemma tummunut ja linea negra kiipeilee kohti napaa.
 
Moikka kaikki!

Tervetuloa uusille :)!


Tänään käyty neuvolassa ja kaikki oli taas kerran oikein hyvin. Syke pikkuisella oli 154 :)
Itsellänikin paino tippunut melkein 2 kiloa..
Todella oireetonta aikaa saa nyt elellä ja nauttia. Ainut vaan tuo huimaus vaivaa aamuisin tai jos joutuu pitkään seisomaan paikallaan :/

Mahakin on alkanut hahmottua enemmän vauvamahaksi, kun turvonneeksi palloksi :D Vaikea tätä on enää piilotella!

Joulua laiteltu täälläkin valojen ja koristeiden merkeissä, ihana rauhallinen tunnelma <3

Rakenneultra olisi sitten neljän viikon päästä, aika menee kyllä todella nopeasti!
Itselläni meni jo viikot sekaisin, koska La aikaa muutettii elikkäs nyt tänään poksutaan 16 viikkoa!

Mulle vois päivittää, että poikaolo. (eli varmasti tyttö tulee ;> )

Hyvät joulunodotukset kaikille! :)
 
Tiivi-Taaville kiitos uudesta pinosta :)

Tervetuloa uudet, kiva että teitäkin vielä löytyy! :wave:

On vähän mennyt ohi muiden kirjoitukset, on mennyt työmaalla niin paljon aikaa ja se imee kaiken energian :( Täällä innolla odotetaan rakenneultraa ja sitä että liikkeet alkaisivat tuntumaan vatsan päältä, vauvan potkut ovat jo niin vahvoja, että ei varmaan enään kauaa mene :D
Vauvamaha on ihana ja nyt on arimmatkin jo uskaltaneet onnitella, ihanaa, olen niin ylpeä mahastani :heart:

Omista oloista sen verran että muuten on aika hyvä olla, mutta väsymys on ihan kamalaa, kuopuskin nukkuu ihan miten sattuu, tänäänkin oli 20 vailla 4 sitä mieltä että nyt on aamu ja minulla meni yli tunti ennen kuin sain sen takaisin unten maille. hemoglobiini ei ole niin oleellisesti laskenut, että vaikuttaisi näin rankasti, luulen että tässä on takana vain se etten yksinkertaisesti saa nukkua tarpeeksi |O
Sen olen huomannut että kun kumartuu lattialta nostamaan jotain niin maha ottaa jo vähän vastaan :D

18+0 POKS!!
 
Talvitakki minulla on sellainen hieman löysä malli joten se mahtuu aika varmasti koko talven. Isommat toppahousut ostin eilen.

Vielä reilu viikko seuraavaan neuvolaan ja n. 2 viikkoa ultraan.

Tänään tytön joulujuhla ja niitä näillä kolmella nyt riittääkin pitkin kuukautta. Olisiko meillä viidet juhlat. Täällä onneksi koulu loppuu perjantaina 21 päivä niin ei tarvitse keskeyttää juhlien takia viikonloppuna joulu viimeistelyä. Muuten ollaan jo koristeltu ja joulu siivouksia aloitettu. Pipareita tarkoitus tehdä torstaina. Joulua edeltävänä viikonloppuna loput leipomiset ym.

Ihanaa joulun odotusta kaikille!

Tiivi-Taavi & masu vauva 17+5
 
ARGH!!! :headwall: Mies ilmoitti eilen että hänellä alkaa joku hemmetin johtoryhmän kokous 20 min sen jälkeen kun meillä on se rakenneultra-aika! Sanoi että voisi ehkä ilmoittaa myöhästyvänsä hieman, mutta kun tunnetusti nuo ultra-ajat on AINA myöhässä ainakin 10-15min eli joutuisi sitten lähtemään sieltä kesken pois. Sanoin että varmaan on ihan ok jos lähdet sieltä kesken mihin hän totesi että olisikohan vain helpompi jos menen yksin! En osannut tuohon edes mitään sanoa - tuntuu että pitäisi olla sanomattakin selvää että en halua mennä yksin :mad: Mies tekee tällä hetkellä ympäripyöreää työpäivää - kotonakin istuu monena iltana työkoneella iltamyöhään. Ymmärrän että heillä on kiire töissä, mutta tämä ultra on kuitenkin ollut tiedossa jo kaksi kuukautta! Täytyy nyt tänään vielä kysyä että joudunko oikeasti mennä sinne yksin ja jos joudun niin sitten taidan pyytää anopin mukaan. Ei tarvitse sitten olla ainakaan ihan yksin jos nyt sattuisi olemaan jotain huonoja uutisia... Ja ultra siis huomenna heti aamusta - hui :)

Sorry tämä omanapaisuus tällä kertaa - ottaa vaan niin päähän!

Tuiku & Kirppu 20+3
 
Hellurei!

Viikonloppuna jäi poksuminen kokonaan välistä, olin niin ihastunut lumen tuloon ja vietettiin siinä ensimmäistä hääpäivääkin:heart:

Flunssa on iskenyt. Ei oikein töistä meinaa tulla mitään, kun olo on aika karmea. Hommia on sen verran tehtävänä, että kotiin ei ole vielä asiaa.

Joku kysyi selkävaivoista: Mulla on ollut jo muutamia viikkoja alaselkäkipuja ja juuri toispuolista lonkkajumia (iskias-hermo jää jumiin). Jos pitkän aikaa istuu paikoillaan ja vielä huonossa asennossa, niin liikkeelle lähtö on kivuliasta ja haastavaa. Lisäksi kääntyminen sängyssä on välillä tuskallista. Jonkin verran kyllä pelottaa, että mihin tuo kehittyy, mutta tukivyöllä voi oireita yrittää helpottaa. Toivottavasti säästyn sairaslomalta.

Ihan perus sauvakävely tuntui auttavan selkävaivoihin ja rauhallinen jumppa. Itse olin aktiiviliikkuja ennen raskautta ja muutenkin hyvässä fyysisessä kunnossa, mutta nyt jo joutuu mennä aika rauhalliseen tahtiin, koska liian reippaassa liikunnassa mulla alkaa vatsaa juilia ja viillellä.
No, onneksi sentään itse ymmärrän, että kroppa kyllä kertoo, että mitä se jaksaa ja mikä on tällä hetkellä hyväksi. Vaikka olisi kuinka hyvä kunto ollut ennen raskautta, ei se tarkoita, että pystyisi jumppaamaan samaan tahtiin koko raskauden ajan. Tosin toiset pystyy hölkkäämään vielä rv 35, mutta minä lopetin sen jo alkuraskaudessa, koska se vaan tuntui niin ikävältä.
Onneksi kohta alkaa hiihtokausi, niin se tuo vähän lisää aerobista liikuntaa ohjelmaan=)

Mi&Ma + prinsessa 18+2
 
Koin viime yönä tai oikeastaan eilisestä illasta alkaen ensimmäistä kertaa elämässäni, miltä kunnon hammassärky tuntuu. Siinä ei paljon Panadolista ollut apua. Onneksi sain aamulla ajan särkypäivystykseen ja lääkäri totesi, että ei ihme, jos särkee - vanha paikka oli pikkasen irronnut ja sinne alle oli päässyt pesiytymään ytimen tulehduttanut pöpö. Juurihoitoahan siihen tarvittiin. Ensimmäinen sellanen mulle. Hoitoa ei kuulemma kokonaisuudessaan tehdä raskausaikana, koska tarvitaan röntgeniä ym. Nyt laitettiin joku lääkehoito ja tammikuussa jatketaan. Loppu sitten synnytyksen jälkeen. Säryn pitäis hävitä parissa päivässä...hope so!!!

Huomenna olis aika TAYSiin äippäpolille, ultrataan ja keskustellaan halukkuudesta lapsivesipunktioon. Soittelinkin sinne jo ja kyselin, että jos menee paikalle, tarkoittaako se ilman muuta, että punktio tehdään. Hyvin ystävällinen kätilö vastasi, että ei tietenkään. Saatte toisen ultraajan mielipiteen, mahdollisuuden keskustella ja halutessanne sen jälkeen voitte osallistua punktioon.
Seulaultrassa siis kaikki näytti olevan ok, mutta iän vuoksi seula narahti. Tällä hetkellä ollaan sillä kannalla, että ei oteta turhia riskejä punktiolla.

AnnaPauliina 14+6
 
AnnaPauliina:
Me oltiin Taysissa juuri ja siellä on aivan ihania ihmisiä töissä.
Perinnöllisyyskätilö selitti tarkasti kaikki asiat meidän tilanteesta ja kertoi punktiosta ja mitä siitä selviää. Sen jälkeen mentiin lääkärin luo juttelemaan ja lääkäri ultrasi ja tarkasti rakenteet niin tarkasti, mitä niillä viikoilla pystyi. Missä vaiheessa tahansa olisi voinut perua koko homman. Joillekin voi riittää pelkkä juttelu ja ultra. Ultran jälkeen valmisteltiin punktio, eli maha pestiin pirtulla yms. Lääkäriä avustava hoitaja oli myös aivan ihana ja rauhoittava, vaikka olikin nuori. Koko toimenpiteen ajan ultrattiin, ettei neula osu vauvaan ja pistos sattui vaan pikkuisen. Lapsiveden oton aikana tuntui vähän painetta, mutta se on normaalia. Lopuksi vielä tarkastettiin, että vauva voi hyvin toimenpiteen jälkeenkin.
Sain lähteä heti kotiin, tosin mentiin miehen kanssa aika rauhallisesti, kun olo tuntui tosi oudolta ja mahaakin vähän kiristi. Mies ystävällisesti nouti pääovilta ja kuljetti kotiin lepäämään. Jos punktio tehdään, kannattaa ottaa oikeasti tosi rauhassa se päivä, jos suinkin mahdollista ja mikäli punktio sulle ylipäänsä tehdään.
Mulla oli muistaakseni viikkoja 15+1 punktiopäivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Meidän kohdalla vuonna 2011 ei kaikki mennyt ihan kaikkien tahdikkuuden sääntöjen mukaan TAYS:in äitiyspolilla. Menimme siis sikiön kasvukontrolliin keskusäitiysneuvolan lähetteellä ja meidät peloteltiin puolikuoliaaksi jo ennen kuin pääsimme lääkärin ultrattavaksi. Kätilö siis alkoi puhua jo punktiosta ja raskaudenkeskeytyksestä, vaikka meille ei oltu etukäteen mistään tälläisestä puhuttu. Kertoi jo että pitää sitten järjestää Valviran ylimääräinen kokous että saadaan lupa keskeytykselle kun viikkoja jo niin paljon! No lääkäri katsoi kaiken olevan kunnossa ja mun mielestä etukäteen pelotteleminen oli täysin turhaa...
 
Joo se pelottelu ei oo kyllä asiallista. Oot oikeessa, että joskus lähdetään liikkeelle väärästä päästä eli siitä olettamuksesta, että kaikki on pielessä ja vamma siellä ja puutos täällä. Varmaankin on paljon henkilöstä kyse ja siitä, että kuinka asiat esittää.

Me saatiin nt-ultrassa keskusäitiysneuvolassa niin "maanantai-palvelua" ettei mitään rajaa. Toki oli seulan tulokset 1:120 eli ei mitkää hyvät, mutta silti olis voinu esittää asiat toisin.

Meillä tuo punktio-käynti oli pääosin sellainen, että faktat ja todennäköisyydet kerrottiin, mutta ei peloteltu. Lähdettiin liikkeelle siitä, että todennäköisyys on se, että vauva on kromosomeiltaan terve. Tottakai myös kätilö kertoi, että katsotaan sitten, kun tulokset tulee, että mitä tehdään, jos tehdään, mutta siihen ei sitten paneuduttu sen enempää.

Meillä on ens viikolla neuvola ja kahden viikon päästä rakenneultra siellä keskusäitiysneuvolassa... katotaan, tuleeko sieltä yhtä tylyä kommenttia ku viimeks.
 
Heipsan!

Tänne tuli pikkuisen huonoja uutisia tänään. Kävin tänään yksityisellä lääkärillä kun nämä supistukset eivät ole helpottaneet ollenkaan. No kuinka ollakkaan kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt jo tässä vaiheessa :'( Nyt alkaa pelottamaan pysyykö pikkuinen matkassa loppuun asti. Ultrassa kyllä näkyi pieni joka liikkui ja sydän löi :heart: Ihmettelen vaan tuota tk:n toimintaa kun viime viikolla siellä kävin ja laittoivat vaan muutaman päivän sairaslomaa ja sanoivat että lepo auttaa, no eipä auttanut. Nyt sitten olen täys levossa ja sairaslomalla ainakin jouluun asti.Sitten katsotaan laitetaanko lähete tyksiin jatkotutkimuksia ja tarkkailua varten. Maanantaina neuvola, meinaan kyllä sanoa tuosta tk lääkäristä kun ei tyks:iin voinut edes lähetettä laittaa että olisi voitu ultrata ja katsoa jo silloin tilannetta tarkemmin.

Täällä ei nyt sitten paljon joulua laiteta kun joudun vaan makoilemaan, onneksi jo jouluvalot ja muutamia koristeita laittanut joten ne saavat riittää tähän jouluun. Joululahjatkin meinaan nyt hankkia netin kautta ja pyytää miestä hakemaan ne sitten postista. :whistle: Voi kyllä olla että mieskin joutuu kaupoissa kiertelee tavallista enemmän jos netistä ei kaikkea löydy.

Nyt sitten vaa lepoa ja lepoa joka ei ole helppoa kun on tottunut kaikkea puuhamaan koko ajan.

tigrumamma ja toukka 16+2 tän päivän ultran mukaan 16+5 mutta menen vanhan kaavan mukaan vielä, katsotaan mitä rakenneultra sanoo jos sinne asti päästään.
 
Tuiku, toivottavasti järjestyy tuo huominen ultra! Meilläkin mies aina ollut mukana ja olisi tosi ikävää jos joskus ei pääsisikään..

Tigrumammalla myös hurja tilanne! : / Toivottavasti lepäily auttaa, että pieni pysyy tarpeeksi kauan kuitenkin oikealla puolella kohtua! Mies vaan töihin ja lepoa vaikka kuinka tekisi mieli itse tehdä jotain. Varmaan helposti tulee sellainen olo maatessa että mitäs tässä terveenä maataan (jos ei siinä levätessä esim. supistele) ja alkaa kyllästyttämään niin pitkä paikallaan olo mutta sitten vaan nettisurffailua ja leffojen katsomista ja lukemista yms. paljon :)

Omaa napaa sen verran, että tänään tuli ensimmäisen kerran vähän esimakua liitoskivuista. Kaupungilla kävelin reipasta tahtia ja alkoi ihan yllättäen joka askeleella sattua niin että piti kävellä kuin joku ankka.. Toivottavasti ei kovin pahoiksi äidy, tänään kyllä ollut harvinaisen paljon jalkeilla oloa ja kävelyä.
Vauvalle ostin ekat uudet vaatteet, Wiklundin lastenosastolla oli pari niin söpöä pukua alennuksessa jotka väreiltään sopii kummalle vaan. Muutaman euron vaan maksoi niin ajattelin että on vauvan kiva saada sitten jotain uuttakin :heart:

murona rv 17+5
 
Tigrumammalle jaksamista ja lepäilehän nyt antaumuksella, jotta pikkuinen pysyisi sisällä, pidetään peukut pystyssä että kaikki menisi hyvin :hug:


Eilen oli jälleen neuvola, kaikki kokeet ja arvot ok ja sydänäänet kuului! :heart: Neuvolatätin mukaan pikkuinen on nyt ottanut hurjan spurtin kasvussa, kun tunnusteli kohtua ja alavatsaa.. Vatsa on kyllä tosi pinkeä ja kasvanut nyt parissa viikossa ainakin omasta mielestä. Painoa mulla on kaiken kaikkiaan tullut 4,5 kg alusta alkaen. Paljonko teille muille on kertynyt painoa?

Liitoskipuiluja ollut täälläkin. Kamalaa kun tulee kesken työpäivän järkyttävät nivuskivut.. Tuntuu että kivut koko ajan pahenee :(

Ja oli aiemmin puhetta noista selkäkivuista, täällä myös yksi jolla alkavia selkäkipuja. Mulla ne tulee joko pitkään istumisesta tai seisomisesta. Tehtiin viikko sitten semmonen noin 6 h yhtäkestoinen automatka ja jopa alkoi loppumatkasta jo alaselkään sattua ja poltella. Töissä myös huomaan, että kun on pidempään seissyt (teen pitkälti seisomatyötä), niin alaselkää alkaa juilia ja vihloa. Kamala ajatella että jo näin aikasessa vaiheessa - mitä tää on parin kuukauden päästä..:|

Mulla on mammafarkut olleet jo muutaman viikon käytössä - ei puhettakaan että normi farkut menis enää kiinni (tai menis ehkä kiinni, mutta se puristus! :mad:). Talvitakki mulla on kans sellainen väljempi ja reilumpi, saas nähdä meniskö tuo loppuun asti. Isommat toppahousut oli pakko ostaa viikonloppuna, ostinkin sellaiset henkselimallit, jos loppuaikana pysyis housut jalassa henkselien voimin :)

Amon & Piskuinen 18+4
 
Huomenta. Flunssan kourissa täällä mennyt jo 4 päivää ja helpotusta ei oo havaittavissa:(Päällimmäisenä kummittelee,jos ei vauvalla olekaan kaikki enää hyvin,kun viimeksi rv12 käynyt ultrassa ja seuraava neuvola vasta 17pvä tätä kuuta ja kun noista liikkeistäkään ei voi olla vielä kovin varma: /Koti doppleria en omista,ei vaan ole tullut sellasta hankittua...

Myöhemmin lisää...

petronella ja toukosalaisuus 15+0:heart: POKS
 
Petronellalle pikaista toipumista, flunssat on inhottavia varsinkin raskaana! : /

Tunsin eilen illalla miehen kanssa ekaa kertaa liikkeet kädellä! Piti kyllä vähän painaa että tuntui, mutta kuitenkin. Jotenkin ihan tuli taas todellisempi olo että siellä joku tosiaan on :heart: Menisipä aika nopeasti ja pääsisi taas ultraan näkemään pikkuista..
 
Tigrumammalle hyviä lepuuttelufiiliksiä, toivottavasti lepääminen tekee tehtävänsä!

Amon kyseli painon kertymisestä, mulla on kotivaa'an mukaan tullut 3 kg, neuvolavaaka näytti vähän vähemmän. Maha on kasvanut ihan silmissä viime päivät, mutta omat farkut menee vielä (pitkien kalsarien kanssa aika ahdasta kylläkin).

Mäkin pelkään flunssan iskevän, nyt on jo ollut aikamoinen kurkkukipu pari päivää. Pitää juoda äidin mustaviinimarjamehua kuumana, plasebovaikutus ainakin on taattu.

18+3
 
Jospa nyt jatkais juttuja.

Tigrumammalle:hug:koetahan nyt lepäillä vaan,että pikkuinen vielä malttaa pysyä masussa:hug:

AnnaPauliinalle tsemppiä äippäpoli käynnille:)

Painon noususta: varmaan sellaset pari kiloa tullut lisää.


Vauvan sukupuoli
saa olla salaisuus syntymään asti,ei siis olla kysymässä sitä:D

Närästys/sappityyppinen kipu vaan vaivaa,minulta on sappikivi ja sappirakko poistettu,mutta silti vaan kipuilen,lääkäri määräs lääkettä pitämään mahahapot kurissa,välillä auttaa,välilä ei.

Väsymys on kaikonnut oikeastaan kokonaan,vaikka yöt onkin risaisia,kuopus on huono nukkumaan: /

Ensimmäiset joulujuhlat olis sunnuntaina=)

Raskaudesta ei ole kauheasti vieläkään puhuttu muille,muutamat sukulaiset ja ystävät tietää,työpaikalla aion kertoa rakenneultran jälkeen,kohta alkaa olla vaikea enää salatakaan asiaa;)


Piparkakkutalo
aineet olisi valmiina,kun vaan keksisi minkälaisen talon täksi jouluksi tekee,kaksi kertaa aiemmin piparkakkutalon tehnyt,meillä yleensä minä leivon ja paistan ja mies kokoaa,lapset pääsee auttamaan koristelussa:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tigrumammalle jaksuja lepäilyyn ja pienelle malttia pysyä aloillaan vielä pitkään :heart:

Rakenneultrassa käyty ja pääsihän se mieskin mukaan :heart: Kaikki rakenteet olivat kunnossa ja sydänkin saatiin kunnolla näkyviin melkoisen pomppimisen ja tönimisen jälkeen :) Vauva vastasi melko hyvin mittoja - nyt 20+4 ja vauvan mitat vastasivat 20+1, mukavaa kun eroa ei ollut niin paljon kuin esikoisella. Erittäin varma poikalupaus saatiin eli meikäläisen poikaolo piti kuin pitikin paikkansa - hyvä kun ehdittiin laittaa anturi vatsalle niin johan oli sukukalleudet näkyvissä :D Tosi huonot kuvat saatiin mukaan kun itsepäinen poika piti naamansa niin piilossa ettei kuvaa saatu. Ultraaja kehoitti pyytämään joskus 32+ viikoilla lähetteen neuvolasta kontrolliultraan, ihan sen vuoksi että esikoinen lopetti kasvunsa kohdussa. Nyyh nyt mun sitten pitää laittaa kaikki pienet tyttövaatteet myyntiin - no saan sitten ostaa kaikkea kivaa pojalle tilalle.

Liitoskipuja mullakin ollut jo aika paljon ja tänään sitten selvisi syykin siihen. Vauvan pää on niin alhaalla että ei ihme että painaa nivusiin. Syy supisteluunkin lienee tässä - pitää nyt seurailla tilannetta ja puhua neuvolassa asiasta jos alkaa vaivaamaan enemmän. Ei vauvan nyt vielä tarvitsisi olla lähtökuopissa...

Painon noususta meillä ei ole kotona vakaa, viimeksi neuvolassa painoa oli tullut n. 3kg. Seuraava neuvola onkin vasta parin viikon päästä - pitäisi muistaa vanhempieni luona käydä vaa`alla.

Rauhallista itsenäisyyspäivää kaikille!

Tuiku & Kirppu 20+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiiti*
Sairauslomaa loppuviikko. Soitin aamulla neuvolaan kivuliaiden supistusten takia ja terveydenhoitaja teki labralähetteen pissanäytteeseen ja kirjoitti loppuviikon sairauslomaa. Mulla selkäkipu mennyt pahempaan suuntaan ja eilen illalla oli alaselässä polttelua, joka siirtyi mahan puolelle menkkamaiseksi juilinnaksi ja supisteluiksi. Kipuilevat supistukset jatkuivat aamuyölle asti. Nyt kun kävin labrassa, supistukset alkoivat taas.Selkä särkee koko ajan, varmaankin myös liitoskipuja.

Viikkoja vasta 18+3

Onko muilla ollut kivuliaita supistuksia ja oletteko joutuneet olemaan sairauslomalla?
 
Viimeksi muokattu:
Tigrumammalle kovasti tsemppiä, koita nyt jaksaa levätä jotta se pikkuinen pysyisi mukana.

Painon nousu huomaa kyllä heti että on tullut kiloja lisää, enään ei mene edes omat housut jalkaan. Noin 2 kiloa on tullut lisää ja viime kerralla paino oli vähän tippunut.

Liitoskipuja niitä kyllä riittää. monesti tulee kun kävelee nopeasti niin alkaa vihlomaan. auts!

Kai se pitää lähteä lähiaikoina joululahja ostoksille, ei siihen jouluunkaan ole enään kuin vajaa 3 viikkoa, mihin tää aika menee?:eek:

Rakenneultraki olisi kuukauden päästä. Ja seuraavaan neuvolaan aikaa pari viikkoa.

Täällä ollaan myös flunssan kourissa niin kuin petronellakin . Jospa tää alkaa pian hellittämään.

Rentouttavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

17+0 poks!:heart:
 
15+0 :heart:

Oikein mukava käynti Taysin äitiyspolilla. Ultranneen lääkärin mukaan kaikki rakenteet oli ok ja koko vastasi reilustikin viikkoja. Näillä tiedoilla päätimme, että emme halua ottaa punktioon liittyvää km-riskiä. Nyt mennään eteenpäin ja toivotaan että olisimme niiden 94 joukossa, joilla kaikki on ok (riskiluku oli 1:95).

Flunssa vähän yrittää tähänkin tupaan tunkea, nenät vuotaa enemmän ja vähemmän.
No, jospa sitten jouluksi olisi jo porukka taas kunnossa.
 
Tulipas tonne facebookin puolelle jo ihan rehdisti avauduttua.

Lyhyesti tähän siis tänään 20+0 eli puolväli saavutettu! POKSPOKS :heart:

Omaa napaa siis:

Tänään oli myös rakenneultra, meidän liikkuvainen pieni vastasi arvoja ja kaikki oli siis hyvin lääkärin käytöstapoja lukuunottamatta. Tuli kyllä sellaista rivienvälistä kuittailua ihan kaikkeen alkaen siitä, kuinka itsekäs olen, kun kerroin että verensokerien mittailu työpäivän jälkeen kotioloissa ei ole ihan sitä herkuinta hommaa, kun ei kovin helppoa oo ajastella elämäänsä, kun on vapaalla. Töissä vielä suht simppeliä. Vehkeistä saatiin niin häävi lupaus, kun ei tuntunut lääkäriä paljoa kiinnostavan että en kyllä luota siihen sanaan eli jään odottelemaan seuraavaa ultraa asian tiimoilta. Kuvia ei saatu, koska lääkäri omien sanojensa mukaan ei tajunnut niitä ottaa ja kun tiedustelin, että eikös np-ultra ja rakenneultra ole kaupungin tarjoamat, niin ei koske diabeetikkona mua, koska ultrauksen tekee lääkäri eikä kätilö, vaikka täsmälleen samat jutut tekee. Miten niin rahastuksen makua? Ja tähän sitten kommenttina, että lapset maksaa.

Eli lääkärin jälkeen yleisvaikutelma hänestä oli, että on sitä mieltä että ollaan liian nuoria, köyhiä, eikä tiedetä mihin ollaan oikein ryhtymässä. No, toivon mukaan ottaa muiden asiakkaiden kohdalla sitruunan pois genitaalialueiltaan. Mä olin tosi kiukkunen tuolta lähtiessäni ja toivon, ettei tarvi saman lääkärin henkilökohtaisia mielipiteitä kuunnella seuraavassa ultrassa ja toivon myös, että saadaan vielä semmoiset kuvat, mihin pieni mahtuu kokonaisuudessaan. Alkaa tää massankeräyskausi nääs nyt (toivotaan, ettei järjetöntä jööttiä saada).

Ultria mulla tulee jatkossa olemaan noin kerran kuussa, kun tekevät kasvukontrolleja db:n takia.

Muuten kaikki on oikein mukavasti, pitäisi keksiä ruokaa illalle ja to-su sitten nauttia vapaista, purkaa viimeset muuttotavarat, siivota, sukuloida ja nukkua :) Ikääntyäkin pitäisi ensi viikolla.

Ja kyllä, mä ihan oikeesti lähtökohtaisesti yritin tiivistää..

Tigrumammalle Tsemppiä lepäilyyn, jotta pysyy pieni matkassa turvallisille viikoille asti. Muillekin sairaslomalla oleville ja nuhanenille kovasti jaksamisia!

Terkuin, Simppu ja jöötti 20+0 :)
 

Yhteistyössä