Hakutulokset

  1. Ä

    2v ja pölkupyörä???

    Poika sai 2v synttärilhjaksi 12"pyörän eka kesä meni harjoitellessa ja syksyllä sitten hiffas jutun ja oppi polkemaan kunnolla. Seuraavana kesänä pyöräily sujuikin jo tosi hyvin pyöräili iskän juoksulenkillä mukana.
  2. Ä

    Minkä kokosia teijän 4-vuotiaat on?

    Poika oli 4v 108cm ja 19kg nyt on kohta 5v neuvola ja luultavasti on tullut taas liki 10cm vuodessa lisää.
  3. Ä

    Korjaatteko lapsen puhetta?

    en varsinaisesti ole korjannut vaan yleensä toistan sanan itse oikein totean vaikka ; siis sä halusit piimää.
  4. Ä

    Millaisia appivanhempia Teillä on?

    Aivan ihanat appivanhemmat ovat suuri apu, osallistuvat sopivasti meidän ja lasten elämään ja antavat silti meille oman "rauhan". Kasvatuksellisestikin ovat samoilla linjoilla meidän kanssa joten helppoa. Mun vanhemmat on taas niitä joiden kanssa ei tunnu mikään sujuvan ja kylässä kun ovat saa...
  5. Ä

    katsooko liikaa telkkaa?

    Paljonhan se on ton ikäiselle, mutta korostaisin ettei se määrä vaan laatu on tärkein eli tärkeämpää on se mitä katsoo kuin että paljonko.
  6. Ä

    voiko menkkakivut olla pahemmat kuin synnytys?

    Kuvittelin itse ennen ekaa synnytystä että kivut ei voi olla kovemmat kun mun menkkakivut, pari kertaa oli taju lähtenyt yhdistelmästä menkkakivut+ alhainen verenpaine. Toisin kävi kyllä avautumisvaihe oli paljon kivuliaampi, siis ennen kun sain epiduraalin sitten helpotti. Saa nähdä miten käy...
  7. Ä

    Munatorviraskaus, saman kokeneita?

    Mulla oli 1,5v sitten munatorviraskaus silloin sanottiin että seuraavan raskauden alussa pitää heti alkuviikoilla tarkistaa ultralla että sikiö on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Nyt olen jo raskauden viime metreillä mutta alku oli aika stressaavaa ultrassa kävin 4kertaa ennenkuin varmistui että...
  8. Ä

    3-vuotias ja univaje?

    meillä 3v nukkuu yöunet 19.30-20 alkaen ja herää aamulla noin klo7 jos unet jää 10h tai alle niin näkyy selvästi seuraavan päivän touhuissa :headwall: .Päiväunia ei ole nukkunut puoleenvuoteen.
  9. Ä

    Mikä on kuumetta?

    Ei se pelkkä kuume voi olla rajana mennäänkö hoitoon, yksi kuumeeton päivä ja lapsen tulee myös jaksaa osallistua "normaalisti" päivän ohjelmaan. Erittäin räkäistä pikkulasta en myöskään veis tartuttamaan muita.
  10. Ä

    Toisen lapsi kiusaa

    Meillä vähän samanlainen tilanne lapset vaan vähän vanhempia, sukulaisia kun ovat niin pakko olla yhteyksissä. Tällähetkellä vierailevat ainoastaan meillä ja meillä noudatetaan meidän sääntöjä tai sitten leikeistä pois aikuisten "valvontaan" eli viereen istumaan. Ja olen meidän lapsille sanonut...
  11. Ä

    Alan olla lopussa

    \ Kannatan tätä lähestymistapaa jospa mieskin suostuis puhumaan kun täyshoitola ei enää pelaa.Pientä painostusta.
  12. Ä

    pois tarhasta vai ei..

    Osapäiväisenä pitäisin ainakin itse ja eihän sinne tarvi joka päivä mennä vaikka se paikka on.Vähän tilanteen ja oman jaksamisen mukaan toimisin ja seuraisin esikon reagointia tilanteeseen. Kokopäiväisenä tuskin pitäisin on lähipiirissä niitäkin ja mustasukkaisuus on heillä iso ongelma kun...
  13. Ä

    Uhmasta, kotiinlähtö mm. kylästä aivan kauheaa..

    Meilläkin poika kokeilee, paras konsti on se ettei menetä hermojaan, olen huomannut että poika oikein odottaa sitä kun suututaan ja saa "erävoiton". Eli on johdonmukainen ja rauhallinen (vaikka kuinka kiehuis korvien välissä) ei anna vaihtoehtoja nyt lähdetään ja sillä selvä; me toimitaan...
  14. Ä

    menetänkö pikkuiseni..?!

    Mulla alkoi vuoto tihkuna viikolla5+ jatkui muutaman viikon, sairaalassa kävin 4kertaa mitään ei selvinnyt tutkittiin ja tutkittiin, nyt meneillään rv32 eli ei ollut km, syytä vuotoon ei löydetty. Aikaisemmin mulla on ollut 2 km joten pelko oli suuri, toivottavasti sulla menee kaikki hyvin :hug:
  15. Ä

    vauva keskenmenon jälkeen..

    km rv12+ , puolivuotta yritystä sen jälkeen ja kohdunulkopuolinen raskaus. En tiedä miten olisin kestänyt jos ei olis ollut tota esikoista. Nyt taas raskaana viimeinen neljännes menossa enkä vieläkään ole valmistellut mitään ei uskalla jos kuitenkin tulee jotain....
  16. Ä

    mitä osattava 3 vee neuvolassa

    Meillä oli keväällä poitsun 3v neuvola oli kaikenlaisia mittauksia kuten tossa jo on kerrottu ja juttelivat ja katselivat kuvia terkkarin kanssa. Älä turhia stressaa kyllä pitäis pärjätä ilman harjoittelua. Terkkari urputti kun poika ei tunistanut kuvasta vasikkaa kaikki muut eläimet kylläkin...
  17. Ä

    viikon 7 plussaajat-pino

    Enpä ole aikoihin käynyt täällä on ollut kaikenlaisia kesähommia. Maha kasvaa ja vointi on hyvä eikä tunnu helle paljoa oloa haittaaavan, saa nähdä jos tätä pitkään jatkuu miten käy. Huomenna viikkoja 25 tasan ja äitiyspakkausta odottelen jospa tulis ennen loman alkua.
  18. Ä

    Ruoka-ajat

    Lounas n.11.30 välipala n.14-15 ruoka 17-18 iltapala n.19.30 yritän pitää kiinni säännöllisestä rytmistä, silloin kaikki tuntuu sujuvan paremmin ei turhia kiukkuja tai itkuja. Joustoa pitää tietenkin löytyä esim. kun kyläillään tai ollaan matkoilla.
  19. Ä

    Imetystyynystä...

    Mulla ei toiminut ollenkaan jotenkin en löytänyt hyvää asentoa, säkkituoli oli mun mielestä paras imetyspaikka siinä sai itselle hyvän ja rennon asennon.
  20. Ä

    jorvissa perhehuoneessa oleet?

    Helposti saatiin kun heti ilmoitettiin halusta kun tultiin synnärille. Poika syntyi aamulla ja sen päivän olin tavallisessa huoneessa ja illalla (n.klo 17) kun edelliset lähtivät päästiin perhehuoneeseen. Kannattaa heti tulohaastattelussa sanoa toive niin pistävät heti jonoon.

Yhteistyössä