katsooko liikaa telkkaa?

Mitä mieltä olette, katsooko 2 v 8 kk ikäinen tyttöni liikaa telkkaa? Hän siis on sinnikkäästi päättänyt jättää päikkärit nukkumatta, joten olen antanut hänen katsoa videoita sen aikaa kun pikkusisko nukkuu eli noin 2-3 tuntia. Sen lisäksi katsoo illalla telkasta klo 5 alkavat lastenohjelmat kakkoselta. Vielä lauantaiaamuisin katsoo noiden lisäksi ne aamupiirretyt. Pitäiskö vähentää telkan katsomista?
 
Mun mielestä aika paljon katsoo. Omani eivät katso läheskään tuota aikaa. Tiedän kyllä tuttaviani joiden lapset saattavat katsella noinkin paljon kuin teillä. Tiedä sitten mikä on liikaa ja mikä ei...
 
maripauliina harmaan
meidän kohta 3v jättää myös pois päikkäreitä ja pikkuveli nukkuu myös sen 2-3h. Sillä aikaa me tehdään myös muuta, kuin katsotaan videoita; muovaillaan, maalaillaan, piirretään, tehdään siis sellaisia juttuja mitä ei oikeen voi tehdä kun pikkuveikka on hereillä - mutta myös katsotaan se 50 min-tunti jotakin videota. Lisäksi ip lastenohjelmat, mikäli malttaa katsoa. Vastapainoksi on mentävä myös ulos ennen iltaruokaa, edes vähäksi aikaa..
 
EiTiukkapipo
meillä katsoo aamulla omia videoitaan ja tietty vko.lopun lastenohjelmat.Illalla en oo enää antanu katsoa kun vaikuttaa uniiin sitten. Aika paljon on2-3 tuntia, mut kyl meilläkii jonain pvänä saattaa katsoa niinkin paljon.Eikä se mua itseäni haittaa.Kyl me tehään yhes sitten paljon muutakin.Ja vauvahan vie mun aikaa aika paljon nyt, mut vanhempi auttaa kotitöissä ja vauvan hoidossa jonkun verran ja on niin ylpeä sit kun kehutaan miten iso poika se jo on:)
 
ÄIPPIS -84
meillä on telkkari aina päällä kun kotona ollaan. Kun tullaan kotiin niin lapset laittaa aina ekana telkkarin päälle... Ei sitä kukaan katso, kunhan tossa pauhaa vieressä! Tosin 3v poikani osaa kaikki mainokset ulkoa... Mutta harvoin ihan katselemalla katsotaan.
 
näin meillä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 15:31 ÄIPPIS -84 kirjoitti:
meillä on telkkari aina päällä kun kotona ollaan. Kun tullaan kotiin niin lapset laittaa aina ekana telkkarin päälle... Ei sitä kukaan katso, kunhan tossa pauhaa vieressä! Tosin 3v poikani osaa kaikki mainokset ulkoa... Mutta harvoin ihan katselemalla katsotaan.
peesi ;)

enkä koe että 5 minuuttia salkkareita yms. tekis jotain lapsen henkiselle kehitykselle...ja iltaisin ei todella vaan jaksa leikkiä...olemme siinä mielessä ehkä laiskoja!!
 
Tyttö katsoo lähinnä jotain pikkulasten videoita Maisaa, teletappeja, halinalleja, pikku poneja yms eli ei mitään räiskettä eikä pauketta.

Ongelma on lähinnä siinä, että kun ei nuku noita päikkäreitä, niin on silti tosi väsynyt. Mistään askarteluista ei siis tule mitään, koska ne menis yhdeksi kiukkuamiseksi. Yhdessä luetaan kirjaa ja pötkötellään sängyllä puolisen tuntia kun pikkusisko on nukahtanut ja sen jälkeen annan mennä katsomaan noita videoita. Tämä siis siksi, että lepäilisi ja olisi hiljaa.

En muutenkaan ole mikään askartelija-tyyppi ja toisekseen tämä on mun hengähdystaukoni päivän aikaan, se nk oma aika. Mies tulee myöhään illalla vasta kotio ja sitä ennen kyllä tarvitsen hetken aikaa vaan oleiluun. Ennen tämä onnistui hienosti kun tytöt nukkuivat yhtä aikaa, mutta nyt saan hiljaisen hetken noiden videoiden avustuksella.

Hirvittää vaan tuo määrä, mitä niitä katsoo. Toivottavasti tämä nyt ei aiheuta mitään peruuttamatonta vahinkoa mielikuvituksen kehittymisessä tai muussa vastaavassa...
 
rentunruusu harmaana
Tuossa videoiden katselussakin on varmaan? jotain ikä juttuja..meillä myös poika 2-3 vuotiaana ois aina vaan ja uudestaan katsonut samoja filmejä, nyt ei jaksa katsoa usein edes lasten ohjelmia loppuun :) nyt 3v10kk
 
Joo-o
Niin, siis... alle kolmevuotiaallehan ei suositella ollenkaan tv:n katselua eli kyllä toi useampi tunti päivässä on mun mielestä LIIKAA. Liian aikaisina aloitettu telkkarin katselu vaikuttaa lasten aivotoimintaa haittaavasti siis jo sekin, jos tv on vain taustalla auki. Lapsihan kyllä istuu ja katsoo, jos telkkari on auki, mutta minkäännäköisiä virikkeitä ei tv:n kautta tule. Ehkä kaikki vanhemmat ei niitä lapsilleen haluakaan, jos nimittäin haluavat vain päästä helpolla.
 
Eitiukkapipo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 09:31 Joo-o kirjoitti:
Niin, siis... alle kolmevuotiaallehan ei suositella ollenkaan tv:n katselua eli kyllä toi useampi tunti päivässä on mun mielestä LIIKAA. Liian aikaisina aloitettu telkkarin katselu vaikuttaa lasten aivotoimintaa haittaavasti siis jo sekin, jos tv on vain taustalla auki. Lapsihan kyllä istuu ja katsoo, jos telkkari on auki, mutta minkäännäköisiä virikkeitä ei tv:n kautta tule. Ehkä kaikki vanhemmat ei niitä lapsilleen haluakaan, jos nimittäin haluavat vain päästä helpolla.
Ohohhhoijaa taas!!!!!
Kyl meilläki on telkka taustalla päällä aika usein, muttei lapset sitä katso vaan leikitään yhessä tms. Ja kukahan sitä on väittäny ettei alle 3 vuotias saa katsoa telkkaa:JO on taas huipussaan tää juttu. Saa katsoa kuhan ei jökötä tuntikausia. Kyllähän noita on opetusvideoita mistä saa niitä virikkeitäkin...mut kyl se on ok välillä relata ja olla vaan. me ainakin yhessä katotaan filmejä. Niin tavan piirrettyjä kuin raamatun kertomuksiakin vaikken mikään himo uskis olekaan ku joskus kaljaakin juon:)
 
meilläkin 2v3kk tahtois vaan katsoa videoilta muumeja... ystävät, joilla isompia lapsia ovat kertoneet, että kuuluu tähän ikään ja menee kyllä ohi.

Meilläkin katsotaan ehkä tunnin verran videoita päivisin (enemmänkin, jos ei suostu päikkäreille) ja joskus yritän laittaa pikku kakkosta katsomaan, että sais ruoan tehtyä, mutta siitä ei vielä ole juuri kiinnostunut.

Ei kai se nyt niin vaarallista ole, ainakin meillä on myös päiviä, jolloin ei katsota eikä kaivatakaan yhtään telkkaria. Ihan hyvänä rauhoittumiskeinona myös pidän videon katselua. Jos olis päivät hoidossa, niin en varmaan haluaisi kuluttaa vähäistä yhteistä aikaa telkun katsomiseen, mutta kun on aina kotona, niin ehtii kyllä tunnin uhrata.
 
aleksia harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 09:31 Joo-o kirjoitti:
Niin, siis... alle kolmevuotiaallehan ei suositella ollenkaan tv:n katselua eli kyllä toi useampi tunti päivässä on mun mielestä LIIKAA. Liian aikaisina aloitettu telkkarin katselu vaikuttaa lasten aivotoimintaa haittaavasti siis jo sekin, jos tv on vain taustalla auki. Lapsihan kyllä istuu ja katsoo, jos telkkari on auki, mutta minkäännäköisiä virikkeitä ei tv:n kautta tule. Ehkä kaikki vanhemmat ei niitä lapsilleen haluakaan, jos nimittäin haluavat vain päästä helpolla.
Tää nyt taitaa olla aika lööperiä koko sepustus... Sitten tuon meidän 4-veen pitäs olla kyllä aika "aivoton" mutta kappas tyttö on todella taitava ikäisekseen. Näin on sanottu neuvolassa. Ja tv:tä ja videoita on kyllä meilläkin katseltu ja tullaan jatkossakin katsomaan!
 
Hyvä idea
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 17:27 vieras kirjoitti:
Tyttö katsoo lähinnä jotain pikkulasten videoita Maisaa, teletappeja, halinalleja, pikku poneja yms eli ei mitään räiskettä eikä pauketta.

Ongelma on lähinnä siinä, että kun ei nuku noita päikkäreitä, niin on silti tosi väsynyt. Mistään askarteluista ei siis tule mitään, koska ne menis yhdeksi kiukkuamiseksi. Yhdessä luetaan kirjaa ja pötkötellään sängyllä puolisen tuntia kun pikkusisko on nukahtanut ja sen jälkeen annan mennä katsomaan noita videoita. Tämä siis siksi, että lepäilisi ja olisi hiljaa.

En muutenkaan ole mikään askartelija-tyyppi ja toisekseen tämä on mun hengähdystaukoni päivän aikaan, se nk oma aika. Mies tulee myöhään illalla vasta kotio ja sitä ennen kyllä tarvitsen hetken aikaa vaan oleiluun. Ennen tämä onnistui hienosti kun tytöt nukkuivat yhtä aikaa, mutta nyt saan hiljaisen hetken noiden videoiden avustuksella.

Hirvittää vaan tuo määrä, mitä niitä katsoo. Toivottavasti tämä nyt ei aiheuta mitään peruuttamatonta vahinkoa mielikuvituksen kehittymisessä tai muussa vastaavassa...
Mulla on idea :wave: Älä anna lapsen katsoa enää kakkosen iltapäiväpiirrettyjä ollenkaan. Nauhoitat ne, jos on hahmoihin kiintynyt. Muuten tuo television katselu syö aika paljon aikaa kaikilta "kehittävämmiltä" jutuilta ;) Meillä on vielä niin, että tuohon kello viiteen sijoittuu päivän toinen tärkeä ulkoiluhetki eli sen vuoksi jää väliin. Hyvät ohjelmat kuten Muumi katsellaan sitten videolta parempana hetkenä.

Lapselle voit itse sanoakin, että jos nyt päivällä katsot niin et näe alkuillan lastentv:tä. =)
 
Ajattelemisenaihetta
Kun ap kysyy mielipidettä katsooko lapsi liikaa tv:tä vastaukseni on kyllä! Kuului sitten ikään tai ei. Jotenkin kuullostaa hullulta ylipäänsä että 2v. iässä on "normaalia" tuijotella tv:tä tunti tolkulla. Hei haloo!

Erityisesti pienten lasten tv:n katselusta on kyllä ollut juttua mediassa, radiossa ja tv:ssa. Tässä ihan hiljattain oli mielenkiintoinen ohjelma tv1:ssa lapsen persoonalllisuudesta, temperamentista jossa sivuttiin myös tv:n katselua. Siinä oli puhetta siitä että nykyään on aivan liikaa virikkeitä pienille lapsille, tv tai radio saattaa olla jatkuvasti päällä, kesäisin raahataan lapset huvituksesta toiseen. Koko ajan vanhemmat suorittavat vanhemmuutta. :eek: Ja kun ainoa mitä lapsi todella tarvitsee on läheisyys läsnäolo. Johan siitä lapsi hermostuu jos koko ajan on "meteliä" tai hälyä oli se sitten tv tai radio.....Tekisi monelle perheelle hyvää mennä vaikka ihan vain luontoon hakemaan pieniä mutta lopulta niin suuria elämyksiä. Siellä lapsi saa rauhoittua ja keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ilman tausta hälinää.

Eihän toki ole kiellettyä antaa lapsen katsella tv:tä, kuunnella radiota mutta rajansa kaikella! Ja vastapainoksi voisi välillä tehdä vaikka juuri näitä luontoretkiä, kerätä luonnon antimia ja askarrella niistä mitä mielikuvitus vain tuo tullessaan.

Tästä ei tarvitse vetää hernettä nenään, tarkoitus on vain herätellä teitä vanhemmat! Katsoo se minunkin lapseni tv:tä mutta kohtuudella. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2005 klo 12:45 Hyvä idea kirjoitti:
Mulla on idea :wave: Älä anna lapsen katsoa enää kakkosen iltapäiväpiirrettyjä ollenkaan. Nauhoitat ne, jos on hahmoihin kiintynyt. Muuten tuo television katselu syö aika paljon aikaa kaikilta "kehittävämmiltä" jutuilta ;) Meillä on vielä niin, että tuohon kello viiteen sijoittuu päivän toinen tärkeä ulkoiluhetki eli sen vuoksi jää väliin. Hyvät ohjelmat kuten Muumi katsellaan sitten videolta parempana hetkenä.

Lapselle voit itse sanoakin, että jos nyt päivällä katsot niin et näe alkuillan lastentv:tä. =)
Täähän on muuten älyttömän hyvä idea! Kas kun en itse keksinyt. Sais äitekin illalla katella emerdalen ja kauniit ja rohkeat rauhassa kun ei tarttis antaa penskan katella noita lastenohjelmia. Meillä ei tuohon aikaan ulkoilla kun klo 5 on ruoka ja pihalla on käyty sitä ennen tai mennään vasta sen jälkeen.

Ja tehdään meillä toki näitä nimimerkin "ajattelemisenaihetta" esittämiä luontoretkiä yms kehittävää kivaa. Ongelma onkin lähinnä tää päikkäriaika kun tuo isompi on niin väsyny ettei jaksa tehdä mitään, muttei suostu nukkumaan ja jos ei ole jotain tekemistä, niin meluaa ja herättää pikkusiskonsa. Mutta, jos hän katsoiskin ne edellisen illan piirretyt silloin päikkäriaikaan, niin ei tarvis katsoa enää illalla telkkaa eikä telkankatselu-aikakaan venyis noin kauhean pitkäksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2005 klo 15:34 Lukekaa kirjoitti:
uusin Meidän Perhe nro 9 lehdestä juttu "vaarallinen lapsenvahti", siinä on mm. vinkkejä jos lapsi on riippuvainen jostain TVsarjasta. :)
No, mikä siinä nyt sitten tän artikkelin mukaan niin vaarallista on? Mulle ei tuota lehteä tule, joten voisitko referoida jutun sisällön. Entä mitä vinkkejä annettiin? Oliko siinä taas esimerkkinä joku ääripää, joka ei ikinä käy ulkona vaan katsoo aina vaan telkkaa 108 tuntia päivässä vai millanen se artikkeli oikein oli?
 
herne nenässä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2005 klo 13:42 Ajattelemisenaihetta kirjoitti:
Kun ap kysyy mielipidettä katsooko lapsi liikaa tv:tä vastaukseni on kyllä! Kuului sitten ikään tai ei. Jotenkin kuullostaa hullulta ylipäänsä että 2v. iässä on "normaalia" tuijotella tv:tä tunti tolkulla. Hei haloo!

Erityisesti pienten lasten tv:n katselusta on kyllä ollut juttua mediassa, radiossa ja tv:ssa. Tässä ihan hiljattain oli mielenkiintoinen ohjelma tv1:ssa lapsen persoonalllisuudesta, temperamentista jossa sivuttiin myös tv:n katselua. Siinä oli puhetta siitä että nykyään on aivan liikaa virikkeitä pienille lapsille, tv tai radio saattaa olla jatkuvasti päällä, kesäisin raahataan lapset huvituksesta toiseen. Koko ajan vanhemmat suorittavat vanhemmuutta. :eek: Ja kun ainoa mitä lapsi todella tarvitsee on läheisyys läsnäolo. Johan siitä lapsi hermostuu jos koko ajan on "meteliä" tai hälyä oli se sitten tv tai radio.....Tekisi monelle perheelle hyvää mennä vaikka ihan vain luontoon hakemaan pieniä mutta lopulta niin suuria elämyksiä. Siellä lapsi saa rauhoittua ja keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ilman tausta hälinää.

Eihän toki ole kiellettyä antaa lapsen katsella tv:tä, kuunnella radiota mutta rajansa kaikella! Ja vastapainoksi voisi välillä tehdä vaikka juuri näitä luontoretkiä, kerätä luonnon antimia ja askarrella niistä mitä mielikuvitus vain tuo tullessaan.

Tästä ei tarvitse vetää hernettä nenään, tarkoitus on vain herätellä teitä vanhemmat! Katsoo se minunkin lapseni tv:tä mutta kohtuudella. ;)
No nyt piti taas päästä pätemään... eihän ap:nkään lapsi ympäri vuorokauden televisiota katso! "Tarkoitus on herätellä teitä vanhemmat"...hohhoijaa se ei kai ole tehtäväsi. Jätetään se ihan muille. Niin raivostuttaa tuo että ollaan olevinaan "parempia". Ja nyt on turha vetäistä tähän että meidän lapsi se sitten istuu päivät nenä kiinni telkassa mutta näin ei todellakaan ole. Ei katso televisioita joka päivä ja sitten taas joku päivä saattaa katsoa vaikka paritkin videot. Hui kun olen nyt huono äiti. Ja juu, vedin herneen todella syvälle nenääni!!! \|O
 
ajattelemisenaihetta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2005 klo 16:38 herne nenässä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2005 klo 13:42 Ajattelemisenaihetta kirjoitti:
Kun ap kysyy mielipidettä katsooko lapsi liikaa tv:tä vastaukseni on kyllä! Kuului sitten ikään tai ei. Jotenkin kuullostaa hullulta ylipäänsä että 2v. iässä on "normaalia" tuijotella tv:tä tunti tolkulla. Hei haloo!

Erityisesti pienten lasten tv:n katselusta on kyllä ollut juttua mediassa, radiossa ja tv:ssa. Tässä ihan hiljattain oli mielenkiintoinen ohjelma tv1:ssa lapsen persoonalllisuudesta, temperamentista jossa sivuttiin myös tv:n katselua. Siinä oli puhetta siitä että nykyään on aivan liikaa virikkeitä pienille lapsille, tv tai radio saattaa olla jatkuvasti päällä, kesäisin raahataan lapset huvituksesta toiseen. Koko ajan vanhemmat suorittavat vanhemmuutta. :eek: Ja kun ainoa mitä lapsi todella tarvitsee on läheisyys läsnäolo. Johan siitä lapsi hermostuu jos koko ajan on "meteliä" tai hälyä oli se sitten tv tai radio.....Tekisi monelle perheelle hyvää mennä vaikka ihan vain luontoon hakemaan pieniä mutta lopulta niin suuria elämyksiä. Siellä lapsi saa rauhoittua ja keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ilman tausta hälinää.

Eihän toki ole kiellettyä antaa lapsen katsella tv:tä, kuunnella radiota mutta rajansa kaikella! Ja vastapainoksi voisi välillä tehdä vaikka juuri näitä luontoretkiä, kerätä luonnon antimia ja askarrella niistä mitä mielikuvitus vain tuo tullessaan.

Tästä ei tarvitse vetää hernettä nenään, tarkoitus on vain herätellä teitä vanhemmat! Katsoo se minunkin lapseni tv:tä mutta kohtuudella. ;)
No nyt piti taas päästä pätemään... eihän ap:nkään lapsi ympäri vuorokauden televisiota katso! "Tarkoitus on herätellä teitä vanhemmat"...hohhoijaa se ei kai ole tehtäväsi. Jätetään se ihan muille. Niin raivostuttaa tuo että ollaan olevinaan "parempia". Ja nyt on turha vetäistä tähän että meidän lapsi se sitten istuu päivät nenä kiinni telkassa mutta näin ei todellakaan ole. Ei katso televisioita joka päivä ja sitten taas joku päivä saattaa katsoa vaikka paritkin videot. Hui kun olen nyt huono äiti. Ja juu, vedin herneen todella syvälle nenääni!!! \|O

:D se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Itse sinä siellä kuvittelet minun olevan parempi, en minä mitään sen suuntaista ole tässä väittänyt. Sitä vain ei moni tule ajatelleeksi että jo pelkkä tv:n taustalla oleminen vaikuttaa lapsiin häiritsevästi vaikka itsestä ei siltä tunnukaan. Tekee ihan hyvää olla kotona väliin ilman että on tv tai radio auki. Sitä minä tarkoitin. :whistle: Koita nyt hyvä ihminen saada se herne sieltä nenusta ja pian pois, sehän haittaa jo hengittämistäkin!
 
vierash
Just oli jossain lehdessä juttua. Ja mä oon aika pitkälti samaa mieltä eli ei katsota kellosta aikaa vaan mietitään muita juttuja. Meillä lapset ehtii päivittäin ulkoilla vähintään kaksikertaa (ilmasta riippuen noin 2 h/kerta) jos sataa kaatamalla tai on muuten huono ilma niin vähintään puoleksi tunniksi mennään joka tapauksessa. Kerran viikossa on molemmilla oma liikunnallinen harrastus, vanhempi tekee läksyt ja ehditään tehdä ruokaa tai vaikka leipoa yhdessä, askarrella, pelata jne eli jos tv:n katselu ei rajoita muuta toimintaa niin silloin minusta ei katsella liikaa.
Telkkari on meillä myös lähes koko illan päällä lähinnä kyllä tausta meluna :) lapset on 7 ja 4 katsovat arkisin viiden lastenohjelmat ja joskus aamuisin neloselta jonkun jutun. Viikonloppuisin aamun lastenohjelmat ja sitten joko tv:stä leffan tai videon jompana kumpana päivänä (jos on kyläilyä tai muuta menoa jää kyllä väliin).

AP:lle meillä oli aikanaan sama juttu nuorempi nukkui vanhempi ei kun annoin katsoa jonkun piirretyn rauhoittui ja lepäsi siinä samalla joskus jopa nukahti.
 
Hyvät ystävät, se on ihan tosiasia, ettei alle 3-vuotiaiden suositella katsovan televisiota ollenkaan. Sieltä tulee niin paljon tavaraa ja toimintaa kerralla, ettei pieni lapsi yksinkertaisesti pysty käsittelemään sitä.

Ymmärrän kyllä, jos vanhemmat haluavat "ostaa" hieman omaa aikaa videoilla, jos päiväunet ei enää onnistu. Mutta se ei ole lapsen kehitykselle hyväksi, tämä on fakta. Voisiko lapsen "opettaa" leikkimään hetken itsekseen, vaikka jollain lelulla jonka saa käyttöön joka päivä vaan tunniksi?

Minulla on 2 v 8 kk ikäinen poika, ja hän ei ole koskaan televisiota katsonut. Toki hän on tv:n nähnyt auki, mutta ikinä hän ei ole istunut tv:n edessä "katselemassa" sitä. Me vanhemmat yritämme myös välttää tv:n auki olemista taustalla, ja katselemme vain etukäteen valitut ohjelmat. Siihen auttaa sekin, että talon ainoa tv sijaitsee yläkerrassa, ja päivisin yleensä oleillaan alakerrassa.

Satunnainen tv:n katselu tuskin aiheuttaa mitään pysyviä vammoja, mutta päivittäinen 2-3 tunnin katseluaika on ainakin minusta järkyttävän paljon 2-4-vuotiaalle lapselle.
 
ajattelemisenaihetta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2005 klo 16:31 vieras kirjoitti:
AJATTELEMISEN AIHE, minunkin mielestäni olet liian musta-valkoinen ajattelultasi! Kirjoituksestasi tulee väkisin sellainen olo että kuvittelet olevasi jotenkin parempi kasvattaja...
:D toinen samanlainen älähtää. Asianhan on niin että helpompihan sitä on kieltää tämä tosiseikka kuin kohdata omat heikkoutensa. Onneksi täällä on muitakin jotka ymmärtävät ja ottavat tosissaan lapsen herkkyyden, tarkoitan Riikkaa. :wave: Itse kyllä olen antanut lapseni katsella tv:tä jonkun verran, olisin tosin voinut toimia toisin. Helpommallahan sitä pääsee kun ei ajattele vaan antaa katsoa sitä tv:tä! :whistle:

Älkää hyvät vanhemmat aliarvioiko lastenne herkkyyttä! Voin kertoa hyvän esimerkin. Olin taanoin elokuvissa katsomassa Taru sormusten herrasta, en muista ikärajaa. Edessäni istui äiti tai isä en muista kumpi poikansa kanssa joka oli ehkä jotain 10v. Ihmettelin elokuvan aikana ihmeellistä hajua teatterissa kunnes syy selvisi elokuvan loputtua. Poika oli laskenut allensa ressukka! Kyllä vanhempien suhteellisuuden taju voi helposti olla kadoksissa.
 

Yhteistyössä