vauva keskenmenon jälkeen..

Hei! Mulla oli keskenmeno pari viikkoa sitten. Todettiin vauvan kuolleen kohtuun ua:ssa pari viikkoa aiemmin.. Suru on kova ja kaikenlaiset pelot valtaa mielen..
Kertokaa kokemuksianne miten on käynyt ekan keskenmenon jälkeen..? Ooteko saanut sen jälkeen lapsia vai onko ollut monta km:ää peräkkäin..
Ahdistaa ihan hirveesti se ajatus että kävisi toisellakin kerralla näin.. Kiitos vastauksistanne!
 
Hei Mami!

Otan osaa suruusi, tiedän tasan tarkkaan tunteesi, mitkä ne ovat tällä hetkellä!
Tiedän, koska minulle kävi juuri samoin.
Kävin ultrassa viikoilla 7+0, ja näin kuinka pieni sydän sielä tykytteli, ihanaa kaikki hyvin!!
Mutta sitten viikolla 11+1 alkoi verenvuoto, ja kun menin sairaalaan ultraan, niin elonmerkkejä ei enää ollut, ja vauvan kehitys oli pysähtynyt viikolle 7+5!
Olin tosi masentunut ja allapäin, vaikka minulla oli ennestään kaksi lasta.
Pääsin kuitenkin jaloilleni, ja parin kuukauden päästä otettiin uusi yritys, ja heti tärppäsi!
Kaikki meni hyvin, ja tyttö tuli!
Sen jälkeen olen vielä yhden tehnyt, elikkäs neljä on kaiken kaikkiaan!
Kyllä sinä vielä vauvan saat, aina vaan ei mene heti kaikki niin kuin on itse suunnitellut, luonto on joskus julma!
Paljon onnea uudelle yritykselle!!! =) =) =)
 
Mulla oli keskenmeno ensimmäisen lapsen jälkeen syksyllä 2003. Keskenmenon jälkeen mulla hävis mielenkiinto vauvoihin samantien ja olisin halunnu odottaa,mut mies tuntee mut ja vakuutti mut siitä et oikeesti haluan vauvan, olin vaan alamaissa ja ehkä vähän peloissani uuden raskauden suhteen. Niinpä sit kuitenki yritettiin pian uudestaan ja tulinki heti raskaaks. Ekat 12 viikkoa olin kylmä kuin kala enkä osannu iloita asiasta yhtään. Rv 13 käytiin ultrassa ja näin vauvan potkivan vimmatusti masussa, niin uskaltauduin iloitsemaan tulevasta lapsesta. Kaikki meni hyvin ja meille syntyi ihana poika. Aluks raskaus pelotti, mut se tuntu heti niin erilaiselta kuin se keskenmennyt et relasin sen ekan ultran jälkeen.
 
Meillä meni kesken viikoilla 12+3 esikoisen jälkeen. Tulin nopeesti uudestaan raskaaks, mutta jälleen meni kesken kesäkuun lopulla. Nyt vähän odotellaan, että kierto tasottuu ja toivotaan ihan hirmuisesti, että seuraavalla kerralla käy paremmin. Mua ei ensimmäisen km:n jälkeen niin kummemmin uudet km:t pelottanut, kun luotin vaan siihen, että tää nyt oli tällanen sattuman oikku ja siinä se. Nyt toisen jälkeen on sellanen olo, että pelottaa yrittää seuraavaa raskautta jos taas meneekin kesken... Oli tuo jälkimmäinen km sen varran paljon ikävämpi kokemus ihan fyysisestikin. Mutta pidetään peukkuja sekä teille, että meille! :hug:
 
km rv12+ , puolivuotta yritystä sen jälkeen ja kohdunulkopuolinen raskaus. En tiedä miten olisin kestänyt jos ei olis ollut tota esikoista. Nyt taas raskaana viimeinen neljännes menossa enkä vieläkään ole valmistellut mitään ei uskalla jos kuitenkin tulee jotain....
 
mariiia
:hug: sulle ja muille keskenmenon johtaneille.
Meille synty ensin poika
Sitten mulle tuli keskenmeno rv6
ja sitten synty tyttö
sitten keskenmeno rv22
Mä olen kaikki keskenmenot tunteneet että raskaudet ei onnistu,lääkäri sano että mulla on joku vaisto asiaan.
 
lomalle
mulla keskenmeno 2000 aivan raskauden alussa. yhdet kuukautiset ehti olla sen jälkeen ja nyt sitten kotona juoksevat 5v kaksoset. olihan se melkoinen yllätys silloin!! =)
 

Yhteistyössä