Hakutulokset

  1. M

    KINGI

    alkaa lauantaina maikkarilla. En voi kuin ihmetellä taas erään näyttelijän "hahmoa" joka kilpailee... isänsä on pappi, joten piti ottaa usko mukaan roolihahmoon. Pilkkaako hänen hahmonsa: a. uskoa/uskontoa, Jeesusta b. romaaneja Kannanottoja, mitä ajattelette? ;)
  2. M

    Paaston aika

    alkaa kesliviikkona ja alkaa pääsiäiseen valmistautuminen. Otetaan tämä aika itsetutkiskelun ja parannuksen aikana. Meillä on vielä armon aika Suomessa. Golgatan sovitustyön vastaanottaminen omalle kohdalle on mahdollista tänäänkin. Kannattaa uskoa evankeliumi.
  3. M

    Lapsen sijoitus/huostaanotto

    Arjessa jaksamiseni helpottuu monella tapaa, kun lapseni muuttaa sijaisperheeseen. Haikea ja surullinenkin on olo välillä, mut tämä on tässä tilanteessa aivan oikea ratkaisu. Oma voimaantuminen voi alkaa ja ei oo koko ajan näitä "vääntöjä" (riitaa --> tahtojen taistelua lapseni kans, aamusta...
  4. M

    Lapsen sijoitus/huostaanotto

    Mitä ajattelettelisitte tuttavasta/kaveristanne jonka lapsi sijoitettaisiin/otettaisiin huostaan ja syynä ei olisi: vanhemman/vanhempien päihteiden käyttö tms. raskaat seikat vaan esim. että vanhemmalla on voimavarat lopussa lapsensa kasvattamisessa, jolla on ns. haastavaa käyttäytymistä ja...
  5. M

    Lasten hiusten värjääminen

    elikkä minkä ikäisenä olette antaneet eka kerran värjätä tai sävyttää paremminkin? Mä en nyt vielä tyttäreni anna, mut asia varmaan tulee 2-3 vuoden sisällä ajankohtaiseksi, kun hän on 11-12v. silloin. Hänellä on kauniit vaaleat pitkät hiukset, että mieluimmin jotain raitoja mieluimmin...
  6. M

    Leskiä

    löytyiskö täältä muita jotka jääneet suht nuorena leskeksi. Itse jäin vajaat reilu 1,5v. vuotta sitten, mulla on alakoulu ikäinen tytär. Olin käytännössä ollut yh jo ennen mieheni menehtymistä, mutta kyllähän se oli sellanen asia joka vaikutti elämäämme eri tavoin.
  7. M

    G: Uskoontulo ja sen vaikutus omassa elämässä/lähipiirissä

    elikkä tälläisestä nyt ihan asiallista keskustelua sunnuntai päivänä. Tiedän ettei tämä ole kovin "suosittu" aihe täällä?! :whistle: Mikäli ette itse ole kokeneet tälläistä mullistavaa asiaa elämässänne, saattaa olla että lähipiirissänne tai joku kaveri/tuttava on kokenut ja kertonut omasta...
  8. M

    Luomiskertomukseen uskova

    on siis saanut leiman täällä jo otsaansa?! Entäpä sellainen hyvin koulutettu ihminen, joka kertoisi teille uskovansa Jeesukseen, ylösnousseena Vapahtajana ja Herrana? Mitä kommentoisitte hänelle?
  9. M

    Pinnallisuus ihmisessä

    Minkälainen ihminen on pinnallinen mielestäsi? Esim. jos sulla on kaveri/tuttava jonka kans olet tekemisissä, niin haittaako sinua "pinnallisuus" siis että juttelun aiheet ovat vain pintapuolisia ja koko ajan puhutaan jostain ns. epäolennaisista asioista?!
  10. M

    Lapsen suru

    Kertoisitteko kokemuksia, joilla tämä asia on ollut ajankohtainen? Meillä kävi niin että lapseni isä ja mieheni nukkui noin 1,5 kk sitten, pitkällisen sairastamisen jälkeen. :'( Meillä lapsi (koulu ikäinen) purkaa surunsa tietenkin minuun, ylenmääräisen kiukkuamisen yms. muodossa...
  11. M

    Kuukausi sitten

    mieheni ja tyttäreni isä siirtyi ajasta ikuisuteen, pitkällisen sairauden murtamana. Hän sai nukkua pois uskovana. Viime lauantaina olimme saattamassa häntä viimeiselle matkalle. Siunaus- ja muistotilaisuudet olivat todella koskettavia ja lämminhenkisiä. Jälleen näkemisen toivo on onneksi...
  12. M

    Kirjekavereita nuorena leskeksi jääneistä

    eli jos olet jäänyt yht'äkkiä tai puolisosi menehtymisen sairauden vuoksi leskeksi, niin voitaisiinko jakaa ajatuksia&kokemuksia. Olen vähä päälle 40v yhden tytön äiti, me menetimme puolison ja isän 2 viikkoa sitten. Käytännössä yh-äitinä olin ollut jo useamman vuoden. Opiskelen tällä...
  13. M

    Käyttekö kirkossa jouluna?

    Mä eilen jouluyön messussa. Pääsin yksin menemään, kun tyttö oli yökylässä sukulaisilla. Kävelin kirkkoon, mut sain kyydin takas.
  14. M

    Ensimmäinen adventtisunnuntai

    Kävittekö perhekirkossa/messussa? Mä kävin tyttäreni kanssa, Hoosianna on aina ihanaa :heart: laulaa, vaikkei niin laulu ääntä olisikaan. :)
  15. M

    Käyttäkää värejä rohkeasti

    Kun täällä on siihen mahdollisuus ja eri fontteja myös. ;)
  16. M

    Uudistunut palsta

    milloinkas tämä on tapahtunut, sillä mä en oo aikoihin käynyt täällä? Mitäs syksyynne kuuluu? Mulla tiivistä ja rankkaa opiskelua ja tyttö myös aloitti koulun, että sellasta. ;)
  17. M

    Pääsiäisen tarkoitus

    mitä se merkitsee teillä eniten, mikä on tärkeintä? Onko kristillisellä sanomalla osuutta, itsesi tai teidän perheen kohdalla? Vai painottuuko enemmän perinteisiin tai kodin koristeluun ja hyvään ruokaan, vain voiko kaikki yhdessä olla hyvä kokonaisuus? Asiallista keskustelua TOIVOISIN...
  18. M

    Kristittyjä (uskovia) mammoja

    onko nyt paikalla muita täällä? No yhden tiedänkin, joka näyttää olevan, mut entä muita? Kiinnostaisko ketään meses keskustella?
  19. M

    Kristittyjä mammoja

    olisi kiva saada mese ja/tai meilikavereiksi iltaisin, mulla on lähinnä iltaisin aikaa mesettää. Sähköpostiakin tulee toisinaan laitettua. Jos sulle usko Jeesukseen on elämän kantava voima, olisi mukavaa keskustella ja vaihtaa ajatuksia uskosta ja kaikesta muustakin elämään liittyvästä...
  20. M

    Kristus on ylösnoussut

    Jeesus sanoi: Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän? Minä uskon. =)

Yhteistyössä