Luomiskertomukseen uskova

jeovia
on siis saanut leiman täällä jo otsaansa?!

Entäpä sellainen hyvin koulutettu ihminen, joka kertoisi teille uskovansa Jeesukseen, ylösnousseena Vapahtajana ja Herrana?
Mitä kommentoisitte hänelle?
En minä kommentoisi mitään ellei hän erikseen pyytäisi minulta kommenttia.

Mutta noin yleisestiottaen en osaa ottaa vakavasti aikuisia ihmisiä jotka uskovat mielikuvitusolentoihin.
 
jeovia
jännä, miten toi koulutustaso vedetään tähän asiaan. mun mielestä uskolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten korkeakoulutettu on...
On sillä. Uskonnollisuus on yleisempää matalastikoulutettujen keskuudessa. Korkeammin koulutetu eivät usko mielikuvitusolentoihin yhtä helposti. Jos ymmärtää luonnonlakeja ja osaa muodostaa maailmankuvan jossa on tilaa epävarmuudelle niin ei tarvitse täyttää tiedon aukkoja mielikuvitusolennoilla.
 
G.
On sillä. Uskonnollisuus on yleisempää matalastikoulutettujen keskuudessa. Korkeammin koulutetu eivät usko mielikuvitusolentoihin yhtä helposti. Jos ymmärtää luonnonlakeja ja osaa muodostaa maailmankuvan jossa on tilaa epävarmuudelle niin ei tarvitse täyttää tiedon aukkoja mielikuvitusolennoilla.
ehkä se vain ei ole soveliasta että korkeasti koulutettu uskoo "satuihin".
enkä ole puolueellinen, tunnen korkeasti koulutettuja jotka uskovat mutta eivät vain sano sitä ääneen. yhtä paljon tunnen toki niitä jotka eivät usko. sama kyllä pätee niihin joilla vain amiska takana. toiset vain aika täräkästi myös ilmaisevat sen.

muoks* ehkä matalan koulutustason omaavilla ei vain ole käytöstapoja eivätkä osaa pitää "satuja" omana tietonaan... ;)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä en henkilökohtaisesti osaa jotenkin ottaa tosissani aikuista, koulutettua ihmistä, joka uskoo perusteetta johonkin, olkoon se sitten mitä vaan. Puhumattakaan juttelemisesta mielikuvitusolennoille.

Mutta kukin tavallaan, jos ei sillä häiritse tai aiheuta haittaa muille. Siinä vaiheessa kun opettaja opettaa lapsille näitä satujaan, niin mulla alkaa kiehua. Esim. vaikka se, että opettaja antaa ymmärtää ettei evoluutioteoria ole sen "todempi" kuin luomisteoriakaan.
 

Yhteistyössä