Hakutulokset

1. M

35+ vauvan odottajat

Moi! Täällä 42-vuotias yllätysvauvan odottaja liittyy joukkoon Kaksi lasta ennestään, ovat jo 10 ja 12 v. Tämä raskaus on todellinen yllätys ja ihme sillä molemmat lapsemme ovat saaneet alkunsa ICSI-hedelmöityksellä ja tämä uusi masuasukas on siis ehtaa luomua La on 21.8.21 ja eka ultra vasta...
  2. M

Elokuiset2021

Moi! Täällä yllätysvauvaa odottava 42-vuotias mamma Meillä kaksi lasta (10 ja 12 v) jotka molemmat ICSI-hedelmöityshoidolla saatu. Nyt aivan puskista olen raskaana, la 21.8. Ultraan menossa rv 7+6. Ei tätä tahdo todeksi uskoa, mutta kaksi tosi vahvaa plussaa ja pahoinvointi kertovat muuta. Vauva...
  3. M

Hoidot syys/lokakuussa

:wave: pitkästä aikaa täällä lukemassa teidän kuulumisia. Pahoittelut kaikille joilla hoidot ei tuottaneet tulosta ja onnea plussanneille :flower: Mulla takana 1. icsi, josta siirto 11.10. Kotitesti pp14 näytti selvää plussaa (Clear Blue) mutta mitään raskausoireita ei ole :( Pelottaa...
  4. M

Hoidot syys/lokakuussa

Jännittää ihan hirveästi, 1. punktio siis huomenaamulla edessä :o Follikkeleja tosin on vain 6 kpl, joten ei kai siinä kauaa mene. Mulla on sopivasti poskiontelontulehdus joten olen sen varjolla pois töistä. TAYSissa tosin sanottiin että sieltä saatavaan sairaslomalappuun ei myöskään tule...
  5. M

Hoidot syys/lokakuussa

Ultrassa tänään (kp6) näkyi oikealla puolen 6 follia (n. 12 mm kokoisia) ja vasemmalla vain kolme pientä rakkulaa. Toivottavasti nuo kasvavat ja pysyvät hengissä punktioon asti. Torstaina uusi uä ja silloin selviää onko punktio jo ma vai vasta ti. Jännittää ihan hulluna :o Puregonin lisäksi...
  6. M

Hoidot syys/lokakuussa

Moi :wave: Meillä on 1. ivf edessä parin viikon kuluttua. Tänään alkoi tuhruttamaan, joten eiköhän menkat pian ala. Meillä on lyhyen kaavan hoito, aloitan piikittelyt kp2 Puregon-annoksella 150 IUI. Hoidossa olemme TAYSissa. Meillä on yritystä takana pian kolme vuotta ilman plussan plussaa...
  7. M

Puregon-kynä lentokoneeseen

Täytyypä myös ottaa kopioita reseptistä ja alkuperäiset pakkaukset mukaan. Hyvä idea! Kiitos paljon nopeasta vastauksestasi :heart:
  8. M

Puregon-kynä lentokoneeseen

Onko jollakulla kokemusta miten lentokentillä suhtaudutaan käsimatkatavaroissa olevaan Puregon-kynään? Joudun lähtemään ensi viikolla Belgiaan ja pistokset pitää aloittaa siellä. Ruumaan en uskalla kynää laittaa koska aine ei saa jäätyä. Löysin vain ohjeita insuliinikynän kuljettamisesta...
  9. M

Eka IVF

Mullakin edessä lyhyen kaavan hoito seuraavasta kierrosta. Nyt mennään kp 8 joten kolmen viikon kuluttua aloitan piikittelyt. Hui! Punktio mullakin edessä viikolla 41 jos kierto pysyy säännöllisenä, joten samoissa mennään Nala78 =) Kiva kun on "kanssakärsijöitä" täällä, voidaan sitten ihmetellä...
  10. M

Pregnylin pistäminen - apuja!

Mulle lääkäri sanoi että 900 IUI Puregon-ampullissa on oikeasti 1020 IUI. Vähän ylimääräistä taitaa kaikissa ampulleissa siis olla mukana :)
  11. M

2 IVF elo/syyskuu

Ulpulummukalle voimia :hug: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Olen kuullut että nuo 2-soluiset voivat hyvinkin lähteä kasvamaan kohdussa kun pääsevät luonnolliseen ympäristöönsä. Tänään Taysin ivf-suunnittelukäynnillä selvisi meidän ivf-kuviot. Lyhyellä kaavalla mennään, aloitan syyskuun...
  12. M

Kadoksissa oleva munasarja

Mulla on toinen munasarja usein niin piilossa suolten takana ettei sitä ultrassa näy. Myöskään ssg:ssä ei saatu varmuutta torven aukiolosta siltä puolelta. Kuitenkin pari kertaa munasarja on saatu näkymään, joten kyllä se siellä on =) Ehkä sullakin munis vaan piilottelee?
  13. M

2 IVF elo/syyskuu

Moi :wave: Saako tulla mukaan vaikka 1. ivf onkin vasta lokakuussa? Hoidossa olemme TAYSissa, takana yksi inssi, josta nega. Miehen simpat ovat sen verran huonoja, että lääkäri ei nähnyt järkeväksi kokeilla useampia inssejä. Luulenpa, että meille tehdään ivf:n yhteydessä myös icsi, ainakin aion...
  14. M

Millainen oli/on elämän tilanteenne kun aloititte/aloitatte hoidot?

Joopa joo, ei TAYSissa ainakaan paljon vastaanottoajoista neuvotella. Sekä mieheni että minä ollaan suht hyväpalkkaisissa hommissa, joten rahanmeno ei toistaiseksi ainakaan hirvitä. Eniten ärsyttää selitellä poissaoloja milloin milläkin verukkeella keskellä päivää. Etenkin syksy arveluttaa kun...
  15. M

IVF-hoitoihin kun munasarjat ei näy kunnolla?

Mulla ei vasenta munasarjaa ole saatu näkyviin uä:ssä kuin kerran. On kuulemma jossain suolten takana... Jäi myös ssg:ssä torven aukiolo siltä puolelta epäselväksi. Oikea puoli ok. Sitä olen kans ihmetellyt että miten saavat punktioneulan tökättyä oikeaan kohtaan kun ei koko munasarjaa näy...
  16. M

kun vika miehessä

Meillä on vikaa vähän molemmissa. Minä en ovuloi ilman lääkkeitä, mutta jo pieni Clomi-annostus on tehonnut hyvin. Miehen siittiöt ovat rakenteeltaan epänormaaleja ja liikkuvat erittäin huonosti. Määrä sentään on normaali, mutta se ei juuri lohduta kun laatu on surkea :( Meille tehtiin TAYSissa...
  17. M

Ekaa kertaa ivf

Moi!Saanko minäkin liittyä seuraan? Olemme hoidoissa TAYSissa, 1 inssi takana ja ivf tulossa lokakuun alussa. Oltais päästy jo syyskuussa iffiin mutta ulkomaanmatkan takia siirtyi lokakuulle. Mielenkiinnolla lueskelen jo teidän muiden ivf-kokemuksia, etenkin TAYSista :)

Yhteistyössä