Puregon-kynä lentokoneeseen

Onko jollakulla kokemusta miten lentokentillä suhtaudutaan käsimatkatavaroissa olevaan Puregon-kynään? Joudun lähtemään ensi viikolla Belgiaan ja pistokset pitää aloittaa siellä. Ruumaan en uskalla kynää laittaa koska aine ei saa jäätyä.

Löysin vain ohjeita insuliinikynän kuljettamisesta, mutta mitenhän on hormonien laita? Jossain suositeltiin ottamaan lääkärintodistus mukaan, mutta eihän mulla ole kuin resepti :(
 
Mulla oli kesällä reissussa matkassa Gonal-F kynä, eli taitaa olla samanmoinen? Siis suunnilleen malliltaan?

Mulle lääkäi sanoi, että reseptit matkaan. Otin alkuperäiset, sekä sitten vielä varmuuskopiot resepteistä, jos olisi tullut ongelmia. Meillä oli useita välilaskuja matkan aikana ja jokaisessa turvatarkastuksessa sanoin tarkastajille, että minulla on mukana lääkkeeni ja neulat niihin. Missään ei tullut ongelmia. Ainoastaan suomesta lähtiessämme kysyivät onko suljettavassa pussissa, no ei ollut kun ei mahtunut koska itse kuskasin matkassa koko pakettia josta siis ilmeni se että lääke ja neulat minulle määrättyjä. Mutta tämäkään ei sitten aiheuttanut ongelmia.

Joten uskoisin, että kun otat reseptin matkaan ja kerrot avoimesti turvatarkastuksessa että sinulla on tällaiset mukana, niin ei ongelmia varmastikaan tule.
 
Olkaatten hyvät. :) Itse tosiaan painin saman asian kanssa kesällä, joten hyvä että minusta oli apua.
Ruumaan en itse halunnut sen takia lääkkeitä laittaa, että ikinä kun ei tiedä tuolla maailmalla reissatessa miten käy matkalaukun ja kuka sitä penkoo. Meilläkin oli reissun aikana ystävän laukkua pengottu, ilman että oli mitään tarkastus merkintää laukkuun laitettu. Joten luotan vain itseeni, kun kyse on tuollaisista asioista. Ettei sitten tule ylläriä sen suhteen ettei piikitysten aloitus viivästy. :)

Hyvä Siisami että kaivoit tiedon! Miehet kun aina tuppaa oleen muka oikeessa! :D
 

Yhteistyössä