Tuossahan tuo kysymys jo tulikin. Eli mulla on aina ollut vaikeasti löydettävät munasarjat, mutta kuitenkin on todettu niiden molempien kuitenkin olevan siellä "jossain".
Nyt on menossa ensimmäinen kierto pistoshoitoja (+ajoitettu yhdyntä) ja ultrauksessa lääkäri totesi, että jos mun munasarjoja ei kunnolla näy jatkossakaan ja sitä kautta lähinnä oikean munasarjan munarakkulatilannetta, on syytä miettiä jo seuraavaksi siirtymistä IVF-jonoon! Eivät halua ottaa riskiä, että siellä kasvaakin useampi rakkula. Siis se munasarja löytyy kyllä, mutta ultratessa ei näy selvästi, mikä munarakkulatilanne siellä on. Lääkäri totesi, että IVF:ssä kun kasvaa (toivon mukaan) useampi munis ja samalla kun sarjat tulee painavammaksi niiden munisten takia, mun sarjat näkyisi helpommin.
Onko kenelläkään muulla vastaavaa tilannetta? Mä en ollut kuullut aikaisemmin tällaisesta syystä siirtyä IVF:ään ja jotenkin se tuntuu hassulta. Toki sinne mennään eikä se puolen vuoden jono varsinaisesti haittaa, mutta ajattelin vaan kysyä, jos joku sattuu tietään, miten yleistä tällainen tilanne on.