Hakutulokset

1. E

Onko jo eläimellistä, kun 3v tyttäreni sanoi tänään minulle:

:D Mulla ON nyt hieman liian karvaiset sääret (ehkä ajan tänään, ehkä en), mutta alkuviikosta esikoinen 6v. katsoi sääriäni ja sanoi "Ootko äiti vähän välinpitämätön?":O:O:whistle:
  2. E

Kysymys niille, joilla kolme lasta tai enemmän (raskausajat ja supistukset)

Neljäs raskaus meneillään rv 24+ ja mitään supistuksia ei ole ollut. Ei ole ikinä ollut ennen synnytyksen alkamista.
  3. E

Miksi islaminuskoon kääntyneet suomalaiset naiset/äidit eivät tervehdi?

Mäkin tiedän, mutta eskariryhmän vanhemmat (täällä) tervehtivät toisiaan. Suomalaiset, ulkomaalaiset, eri uskontoihin kuuluvat. Enkä nyt millään pahalla kysynyt.
  4. E

Miksi islaminuskoon kääntyneet suomalaiset naiset/äidit eivät tervehdi?

Esikoisen kahden luokkakaverin äidit eivät tervehdi (minua tai muitakaan), vaikka joka päivä tullaan vastakkain ja "törmäillään" eskarin eteisessä. Ovat, kuin eivät edes huomaisi. Jos puistoon satutaan samaan aikaan, ovat he omassa ryhmässään,eikä heidän lapsensa leiki toisten kanssa. Miksiköhän?
  5. E

Ostaisitko käsitöitä (sukkia,lapasia,villatakke,housuja yms.) näillä hinnoilla?

Voisin ostaa, jos olisi tarvetta. Nyt on (vielä) asiat niin hyvin, että mummini kutoo sukkia, lapasia, sormikkaita ym lapsilleni ja tekee tosi kauniita vieläpä (pitsikuviointia vai miksiköhän sitä kutsutaan). Arvostan käsitöitä, koska itse en osaa lainkaan.
  6. E

Eilen selvisi,että kolmas poika tulossa!!!!

Onnea!:flower: Pojat on ihania ja tytöt myös =) Meillä lievä ukkovalta, kun lapsista 2 poikia ja kolmas on tyttö. Neljättä odottelen syntyväksi tammikuussa ja ultrassa (normiultra) pojan kalleuksia ei näkynyt, mutta voi silti kuulemma olla ihan kumpi vain. Molemmat yhtä tervetulleita :heart...
  7. E

H e r ä t y s

:wave: Huomenta!
  8. E

Synnyttämään lähtö

Esikoista odottaessa ei minkäänlaisia tuntemuksia, kuin vasta aamulla, kun supistukset alkoivat klo 6. Tosin luulin sen johtuneen mämmistä, jota olin syönyt ed.iltana:) Sitten klo 9 sinä aamuna tajusin, että "hei, vauva se sieltä taitaa tulla maailmaan" =) Poika syntyi illalla 21.42 rv 41...
  9. E

Hjelppiä!! Passi asiaa..

Mäkin kävin uusimassa ja ei multa mitään vanhaa passia edes kysytty. Muoks. ja vanha passi siis tyttönimelläni.
  10. E

Milloin aloitte hankkia vauvalle vaatteita?

Mulla kolme lasta ja neljättä odottelen rv 24+. Mitään en ole vielä tonkinut vaatekaapeista esille, mutta ajattelin, ett toppahaalarin voisi käydä ostamassa tässä jossain vaiheessa. Sitterin tilasin uuden (jo nyt), kun tulee jouluhässäkkä ja kaikkija sitten jää tietty tilaamatta/ostamatta.
  11. E

Jokos olettte saaneet lapsilisät tuhlattua =)

Tilillä ovat.
  12. E

ei taas supistuksia..

Varovasti, varovasti nyt vaan. Helpommin sanottu, kuin tehty - tiedän :) Mä ole aina ollut kova tekemään kaikkea, en oikein osaa istua paikoillani. Nyt mulla on neljäs raskaus meneillään (vkoja +24) ja mulla seisessä pistelee oikeasta kyljestä (selän puolelta) ja olen yksinkertaisesti...
  13. E

Enhän tule kipeäksi, enhän?

Tuohon flunssaiseen oloon ehdotan kuumaa hunajavettä ja sinne joukkoon sitruunamehua+yrttiteetä, johon sekoitettu Carmolis-yrttitippoja. Mulla nuo sekoitukset auttoi + tein tyrnikeittoa,jota litkin paljon ja selvisin flunssasta reilussa vuorokaudessa, kun muut rypivät siinä viikkotolkulla. En...
  14. E

supistuslakko viikoilla 40+?

Mä en ole tuntenut minkäänlaisia supistuksia, en edes kivuttomia. Sitä ne ovat neuvolassa kyselleet ja olen aina ollut hoo moilasena, kun mulla oo ikinä mitään tuntemuksia ollut. Mulla esikoinen syntyi rv 41, kakkonen käynnistettiin tipalla rv 41+6 ja kolmonen syntyi rv 41+6 myös.
  15. E

supistuslakko viikoilla 40+?

Mulla on kolme lasta ja odotan neljättä ja mulla ei ole koskaan ollut kipeitä supistuksia ennenkuin itse synnytys on lähtenyt käyntiin.
  16. E

Mitä ruokapuolta syntymäpäiväjuhliin?

Grillaaminen on hyvä ajatus =) Myös jokin jo mainittu laatikkoruoka on hyvä ja siihen salaattia yms. Pääsee ehkä helpoimmalla. Meillä oli yhdessä juhlassa (tai illanvietossa) kaamoskiusausta, salaatteja, leipää ja meni, kuin kuumille kiville.
  17. E

kylkikipu (oikealla)

Mä olen viikoilla 24+ ja mullaon oikessa kyljessä (selän puolella) inhottavaa kipua ollut jo reilun viikon. Sellaista ärsyttävän pistävää kipua ,joka tuntuu varsinkin seistessä. Tosi kurjaa. Myös vasenta "takajalkaa" vihloo ikävästi silloin tällöin. Neljäs raskaus menossa ja ihan uusia vaivoja...
  18. E

Jos viime talvi koetteli hermoja, tulee ensi talvi olemaan silkkaa piinaa:kylmin talvi 1000 vuoteen

Voi persus! Mä olen elätellyt toivoa,että talvi olisi leuto, kuten 2008,kun meidän kolmonen syntyi. Tykkään kyllä kovista pakkaskeleistä ja lumesta,mutta meidän neljännen laskettu aika on 9.1.11 ja sen takia en kovin kovia pakkeskelejä toivo.
  19. E

Odotusajan pinot

Taas....:laugh:

Yhteistyössä