Ostaisitko käsitöitä (sukkia,lapasia,villatakke,housuja yms.) näillä hinnoilla?

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";22097118]Jos en kutois paljon itse, voisin ostaa. Kutominen on kuitenki aika työlästä ja aikaa vievää. Sitä ei paljon arvosteta. Ainoastaan lankojen hintaan tuijotetaan, eikä tajuta monen tunnin työmäärää.[/QUOTE]

Mutta eipä se varsinaisesti "työtä" ole jos muutenkin neulomista harrastaa.

[QUOTE="vieras";22101105]Mutta eipä se varsinaisesti "työtä" ole jos muutenkin neulomista harrastaa.[/QUOTE]

APUVA! Ei kai mun palkanmaksua lakkauteta pian koska mä teen osittain omaa harrastustani työkseni ja tykkään siitä? Siitä ei vissiin tarttis maksaa mitään? :O

*PANIC*

"aisiis"
Käsityö maksaa ja PITÄÄKIN MAKSAA. Kuka hullu ilmaiseksi myisi? Enemmänkin ap voisi ottaa ja se maksaa jolla on oikeasti maksukykyä ja halua saada hyvää tavaraa. Ajatelkaa, Suomalaista käsityötä, arvostakaa sitä!!

Pätsmaruu harmaana
Kyllä varmaan moni nuillakin hinnoilla ostaa :)....itse olen parhaillaan kirppiksellä myymässä itsetehtyä vauvan villapaita ja villahaalari settiä hintaan 3 euroa, sukat 2 euroa, tumput samaten...ja mulla vain ajatuksena, että joku saa edullisesti lämmintä :).

"Riksu"
Mä olen ihan järkyttynyt siitä, että noin moni on sitä mieltä, että tuo on muka kallista!

Halvalla myyt ja moni käsityöyrittäjä vetäisi noista hinnoista herneet nenäänsä. Käsityöpalstoilla aina valiltetaan siitä, että harrastajat ja virolaismumot myyvät niin halvalla, ettei heillä ole mitään mahdollisuuksia elää työllään.

Itse kysymykseen vastaan, että ostaisin toki, jos tarvitsisin. Teen kyllä itse perheeni sukat.

Ja joku kehtasi sanoa, että sukkaparista 9,- tekopalkkaa on liian paljon! Harva tekee yhden sukan alle kolmessa tunnissa. Yhteen pariin menee äkkiä aikaa yli työpäivän verran, eli tuntipalkaksi jää alle euro...

Tämän vuoksi en tee tilaustöitä enää ja lahjoiksikin vain niille, jotka osaavat arvostaa aikaani. Ei tosiaan tee mieli käyttää kuukauden kaikkia iltoja villapuvun neulomiseen ja antaa lahja ihmiselle, joka laskee lahjan arvoksi H&M:n "villahaalarin" hinnan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22101105]Mutta eipä se varsinaisesti "työtä" ole jos muutenkin neulomista harrastaa.[/QUOTE]

Että pitäisi harrastaa jonkun tuntemattoman perheen vaatettamista puolili-ilmaiseksi???? Minä olen käsityöammatissa. Rakastan työtäni ja tekemisiäni, mutta otan niistä myös sopuhinnan hyvillä mielin. Materiaalikulut ja hyvän korvauksen työstä.

[QUOTE="vieras";22103147]Että pitäisi harrastaa jonkun tuntemattoman perheen vaatettamista puolili-ilmaiseksi???? Minä olen käsityöammatissa. Rakastan työtäni ja tekemisiäni, mutta otan niistä myös sopuhinnan hyvillä mielin. Materiaalikulut ja hyvän korvauksen työstä.[/QUOTE]

:D Näinpä juuri. Ne asiat mitä tekee itselle ja kotiinpäin on kuitenkin eri juttu kuin että tekisi sitä vieraalle ihmiselle, oli se miten hauskaa tai mielenkiintoista hyvänsä.

Itselläni on tytäs joka on erityislapsi ja jonka kanssa treenataan vaativalle ja aikaa vievällä ohjelmalla, joka toisaalta on myös hauskaa ja antoisaa. Se treenaus mitä me kotona lapsen knassa tehdään on tavallaan meidän harrastus. Tytön avustajalle se taas on hänen työnsä josta hän ehdottomasti ansaitsee palkan.

Moni tykkää vaikka puutarhanhoidosta ja tekee sitä kotona omaksi ilokseen ja harrastuksekseen, mutta harva nyt olisi valmis ihan ilman palkkaa vieraiden ihmisten puutarhoja hoitelemaan jne.

Toivottavasti te pihikintaat arvostatte omaa työtänne yhtä vähän kuin toisten. Jos kutojalle jäisi "tuntipalkaksi" sukista esim 3 euroa niin olisiko teistä ok saada vaikka siitä kassatädin toimesta sama tuntipalkka..?

ff
Toivottavasti te pihikintaat arvostatte omaa työtänne yhtä vähän kuin toisten. Jos kutojalle jäisi "tuntipalkaksi" sukista esim 3 euroa niin olisiko teistä ok saada vaikka siitä kassatädin toimesta sama tuntipalkka..?
Aika harva kutoo sukkia työkseen.. eli ei niitä voi verrata.

Mä vertaisin tota sukkien kutomista vaikkapa johonkin urheiluseuran ohjaajan hommaan. Mun mies vetää lapsille kursseja ihan ilmaiseksi ja saa tietty samalla harrastaa omaa rakasta lajiaan. Jos siitä saisi vielä muutaman euron palkaa, niin sehän olisi ihan luksusta. Veikkaan että jokainen kutomista harrastava tykkää siitä edes hieman ja kutoisi vaikkei mitään rahaa koskaan saisikaan. Se muutama euro ekstraa on vaan mukava lisä, tuskin kukaan sillä oikeasti kuvittelee elävänsä.

Voisin ostaa, jos olisi tarvetta.

Nyt on (vielä) asiat niin hyvin, että mummini kutoo sukkia, lapasia, sormikkaita ym lapsilleni ja tekee tosi kauniita vieläpä (pitsikuviointia vai miksiköhän sitä kutsutaan).

Arvostan käsitöitä, koska itse en osaa lainkaan.

En juurikaa ostele lapasia enkä sukkia, kun tykkään neulomisesta ja itte teen lähes kaiken.
Omaksi ilokseni neulon, paljon kaikkee annan lahjaksikii.
Moon joskus aatellu et pitäiskö oikeesti ruveta neuloon enemmi ja mennä johokii myyjäisiin, jos sukist saa noin hyvi!

Saaks kysyy?
Mitä tämmösestä ois valmis maksamaan? (2 hattua, kahet tumput, kahet sukat, takki, peitto )

Taijan pitää tään jemmassa jos lähipiiriin syntyy lisää vauvoja! Toine setti lähti jo lahjaksi ja ainakin sanoi tykkäävänsä kovasti!

"vieras"
Kiinalaisissa tehtaissa massatuotantona tehdyistä haalareista ollaan merkin takia valmiita maksamaan järjettömiä summia mutta kotimaisesta käsityöstä ei edes vaivanpalkkaa :(

...
Ihan uskomatonta porukkaa. Itse en ollenkaan osaa neuloa, mutta minkä matikan mukaan noi "valmistamismaksut" on jotenkin isot?
Kokeillaanko laittaa tuntipalkka tohon lankojen hinnan päälle? Tuskin noita kymmenessä minuutissa duunaa, vai?
Ja mitä väliä, saako jostain Prismatarjoustalosta lähes samaan hintaan. On ihan eri asia.

Ts. Ostaisin tuolla hinnalla ja kokisin saaneeni edullisesti.

Aika kallista.. Meneekö miesten sukkiin yksi lankakerä vai enemmän, en muista enään.Jos yksi ja niitä saa tarjouksessa 3kpl 10e joten yhen hinta on about 3.30e, niin aika paljon joutuis maksamaan valmistamismaksuja...

maksasin mutta halvalla myyt aikusten sukat vai onko net lyhyt vartiset? mie teen kans villasukkia myyntiin ja misten sukat on 20-25e hyvin käy kauppa. miesten sukat jokak maksaa sen 25e on pitkävartiset, polveen asti. samoin naisten sukat jokka on 15-20e kalliimmat on pelveen asti.

Yhteistyössä