Milloin aloitte hankkia vauvalle vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja "ensikertalainen"
  • Ensimmäinen viesti
Mä taisin ostaa ekan bodyn rv 12... :whistle: Mun mielestä se on ihan sama koska niitä alkaa ostaa, jos se huono tuuri on kohalle osuakseen, niin se voi osua ihan millon vaan, raskausviikkoja tuijottamatta..

"mii"
Itse varmaan ostaisin jos jotain kivaa kohdalle sattuu koska vaan raskauden aikana. Tarkemmin rupeisin miettiin että onko kaikki tarvittava varmaan sitten puolen välin jälkeen. Tosin oon yhden puvun ostanut vaikken edes ole raskaana eikä ole mitään takeita tulenko koskaan olemaankaan...

..
Jossain puolessa välissä raskautta taisin vähitellen aloittaa. Vaunutkin ostin niillä main, mutta tarkemmin ajateltuna olisi kannattanut odottaa, olisin ehkä päätynyt toisiin. Kaukalot ja sängyt jne isommat tarvikkeet sitten pari kk ennen syntymää, samoin kuin loput vaatteet.

"ensikertalainen"
Niin. Onhan se tylsää jättää kirppikseltä ostamatta, kun jotain nättiä näkee. Kun joku muu ostaa sen sitten :) Oli esmes söpö vaaleanpunainen body. Tosin huomaan uppoavani tähän stereotypiaan, että "no eihän sitä sitten pojalle voi pukea".

"ensikertalainen"
Ehkä mä nyt odotan sen rakenneultran. Kun on enää reilu viikko siihen. Sen jälkeen jos asiat menee vikaan niin se voi tosiaan tapahtua koska vaan.

Odotan kaksosia, joten en ihan viime metreille jätä hankintoja enkä laske sen varaan, että sitten heti synnäriltä tultuani jaksaisin/ehtisin shoppailla. Lisäksi myös ajatukset siitä, että "vain ihan pakollinen hankitaan" on vaihtuneet siihen, että esmes mahdollisimman paljon vaatteita, jospa ei vaikka jaksakaan pyykätä. Nehän voi sitten kierrättää eteenpäin.

..
Niitä vaatteita tulee lahjaksi, usko kokeneempaa :) Sinuna ostaisin kokoa 50, koska sitä yleensä ei saa lahjaksi, kun kaikki ostaa varmuuden vuoksi vähän kasvun varaa. Kuitenkin kaksoset yleensä on hieman pienempiä syntyessään, niin kokoja 50-56 varmasti tulee käytettyä ekat kuukaudet. Meillä alle 3kg vauva ja silti kaikki lahjaksi saadut vaatteet kokoa 62-68 tai jopa muutama 74. Vasta 5kk iässä alkoivat sopia nuo 62:set.

"ensikertalainen"
No syksy on ollut nopea :) Mä oon hankkinut vasta stressin rattaiden valinnasta ;) Noi vaatteet on niin helppoja shoppailtavia, että ei millään malttais enää odottaa...

"gen"
Ekat vaatteet tuli ostettua n viikolla 16?? Ja nyt ei periaatteessa enempää tartte, kaikki vaatteet on valmiina (nyt vaan kestoaipat yms) ja oon viikolla 20. Ja ens perjantaina rakenne ultra. Miten se rakenneultra liittyy siihen kannattaako niitä vaatteita ostaa???????

kolmatta odottava
Nyt menossa rv 34, enka viela ole mitaan ostanut, tai etsinyt kaapista. Jonkun verran loytyy vanhoja vauvan vaatteita, mutta edelliset ovat olleet kesavauvoja joten taytyy ostaa pitkahihaisia ja neuleita seka toppapukua ym lamminta. Tanaan oli tarkoitus kayda ostoksilla mutta kun ei huvita lahtea minnekaan...

Mulla kolme lasta ja neljättä odottelen rv 24+. Mitään en ole vielä tonkinut vaatekaapeista esille, mutta ajattelin, ett toppahaalarin voisi käydä ostamassa tässä jossain vaiheessa. Sitterin tilasin uuden (jo nyt), kun tulee jouluhässäkkä ja kaikkija sitten jää tietty tilaamatta/ostamatta.

"ensikertalainen"
Siksi olen odotellut sitä rakenneultraa, että jos siellä selviääkin, ettei pienistä olekaan eläjiksi, niin kamala katsella niitä pieniä vaatteita kotona.

"vieras"
Nooo, mä kyl aloin ostaa jo varmaan vuotta ennen ku edes alotettiin yrittäminen. Perustelin sitä itselleni et voi ne sit antaa jollakin kaverille.... Vähän tyhmää, mut en voinu olla ostamattakaan (kaikki oli kyl kirppareilta tai -70% alesta)

Yhteistyössä