kylkikipu (oikealla)

• Viestiketjun aloittaja Stina89-
  • Ensimmäinen viesti
Stina89-
Hei plussalaiset!

Olen rv 23 + 1 ja kylkikivut jatkuneet jo monta viikkoa (4viikko), kipu tuntuu pelkästään oikealla kylkiluiden alla, rinnasta noin 5cm alaspäin, hengittäessä sattuu, liikkuminen sattuu, välillä tuntuu etten löydä asentoa mikä olisi hyvä, en voi makoilla oikealla kyljellä sillä kipu on niin paha, kipu vain jatkuu ja jatkuu päivästä toiseen eikä panadolit auta..
kipu alkaa yleensä aina aamupalan jälkeen (syömisen jälkeen) säteilee jonkun verran selkään :(

Lääkärissä saanut käyä useampaan otteeseen mut en saa vastausta näihin kipuihin, lääkäri on koputellut kylkiluihin, painellut, kuunnellut sydämmen ja keuhkot mutta kaikki kunnossa heidän mielestä. verikokeista ei ole löytynyt mitään kummallista, maksa arvot jne kunnossa.

Tää kipu alkaa käymään hermoille ku ei tiedä mistä johtuu, eikä töitäkään voi tämän kyljen kanssa tehdä, lääkärin mukaan ei johdu raskaudesta?
Onko kellään muulla ollut/on samantapasta kipua kyljessä??
Mistä johtunut, mikä avuksi?

Olen pienikokoinen ja normaalipainoinen nuori nainen, 22vuotias.
Olisi ihana jos jotain vastauksia täältä saisin?

"vieras"
Oletko satuttanut itsesi tai ollut yskässä?
Itse yskin murtuman alkuvuodesta kylkiluuhuni,oli pieni eikä näkynyt röntgenissä mutta ultralla löyty ja oli tosi kipeä pari kuukautta,hoitona oli kipulääke ja lepo.
Yskä ei ollut mitenkään erikoisen paha ja ihmettelin tuota murtumaa mutta joskus ei kuulemma paljon vaadi kun oikeassa asennossa yskäset.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22094297]
Itse yskin murtuman alkuvuodesta kylkiluuhuni,oli pieni eikä näkynyt röntgenissä mutta ultralla löyty ja oli tosi kipeä pari kuukautta,hoitona oli kipulääke ja lepo.
[/QUOTE]
Minultakin jäi se röntgenissä näkemättä, näkyi sitten vuosia myöhemmin toisessa röntgenissä parantuneena. Silloin ennen kuvausta lääkärin diagnoosi oli, että on murtuma kylkiluissa tai sitten revähtymä jossain kylkiluiden välissä. Minulla kyllä kuului kunnon pamaus yskiessä, kun se meni. Ja neuvot oli syödä särkylääkettä ja yrittää olla yskimättä.

Stina89-
Sappi se ei lääkäreiden mukaan ole, kun ei ole korkeaa kuumetta :/
olen kyllä koittanut venytellä muttei auta.. ja kylki ei ole osunut mihinkään eli en ole loukannut itseäni, siks just ihmetyttääkin et mistä tällaiset kovat kivut voi johtua :/ Minulla ei ole flunssaa eikä yskää :/

sit miettiny et tunteeko vauva nää minun kivut, et onkohan pikkusella kaikki hyvin vaikka minä kärsinkin :(

Mä olen viikoilla 24+ ja mullaon oikessa kyljessä (selän puolella) inhottavaa kipua ollut jo reilun viikon. Sellaista ärsyttävän pistävää kipua ,joka tuntuu varsinkin seistessä. Tosi kurjaa. Myös vasenta "takajalkaa" vihloo ikävästi silloin tällöin. Neljäs raskaus menossa ja ihan uusia vaivoja nämämulla.

Stina89-
En tiedä onko tää munuaiskipua, kun kipu on ihan tuossa rinnan alla olevien kylkiluiden alla, ja säteilee selkäänkin :/

oishan se tietty kiva saada vastais näihin, muttei täällä lääkärit osaa sanoa mitään :((
saapi nähä kauanko sitä pystyy töitä tekemään tällaisen kivun kans

Stina89-
ei ole sappi, kun ei ole kuumetta :/ ihmetyttää kyllä nää vantaan lääkärit kun 4 kertaa jo käyny saman vaivan takia lääkärillä, eivätkä silti ala tutkimaan paremmin :(.. mut täytyy mennä huomenna uudestaan ellei kipu lopu, kun ei näytä loppua tulevan :(

"Nancy"
Itellä juuri nyt kylkikipua!!Olisi "mukava" tietää mikä oli tuolloin lopullinen diagnoosi? Ite nyt rv 36+3 ja olin jo yhden yön sairaalassa.Kivut loppuivat,diagnoosina pissatulehdus ja ab:n sain kotiin(?) Siis tiiän et voi mennä munuaisiin mut crp oli vaan 2.Tää on ihan sietämätöntä ja täs arvon soitanko synnärille vai en...kivut teetätti toissapäivänä supparit jotka alkoki 5min välein mut loppuivat sitte ku sain lihakseen kipulääkettä.Panadolilla koittanu nyt kotona pärjätä mut eivät auta mitään...

selkävammanen
Itse olen potenut selkävaivoja ja huomannut vuosien mittaan sen että kun selässä on pahasti jotain vinksallaan kipu voi säteillä myös läpi vatsaan ja kylkeen. Jollet ole ikinä käynyt niin kokeile osteopaatilla käyntiä. Kiropraktikkoa en suosittele koska hän kyllä aukaisee lukot mutta kun hän ei pehmennä ympäröivää kireää lihasta niin kaikki voi palautua samantien väärään asentoon. osteopaatti aina hieroo ensin niin että tuo lihaksisto pehmenee. Itse olen molempia kokeillut joten kokemusta tuosta on.

Yhteistyössä