Hakutulokset

1. K

Mikä nykyajan vanhempia vaivaa (asiaa lasten pelaamisesta ja päikkäreistä)?

Mulla pian 6v täyttävät kaksospojat. Ennen päiväkotia eivät enää nukkuneet päiväunia, illalla menivät mukavasti ajoissa nukkumaan ja aamulla heräsivät virkeinä. No, sitten menivät päiväkotiin, nukkuvat päiväunet ja simsalabim, nukahtavat 23-23:30, vaikka milloin laittaisin nukkumaan! Ja ihan...
  2. K

Käytättekö osto palveluita?

Keittiönoita, kuten aapee kirjoitti, sovit vaan siivoojan kanssa, että laskussa lukee "kotisiivous" tms.
  3. K

Tuberkuloosi

Kyllä tyttö on rokotteen saanut, tänä vuonna 17 täyttää. Vaan rokotteen suojausteho ei ihan 100 % ole... Ja nuo Turussa sairastuneet ovat kaikki nuoria, eivät vanhuksia. Ja nuoret ovat monesti aika sosiaalisia, eli altistuneiden määrä on melkoisesti suurempi kuin useimmiten vanhusten parissa...
  4. K

No toki sehän on aina sopimuskysymys, mutta sitten pitää muistaa, että aikaa menee tietenkin enemmän. Plus että se siivooja ei välttämättä aina tiedä mihin mikäkin kuuluu, eli tavarat voivat olla väärissä paikoissa!
  5. K

12 €? No, on sulla sitten halpa tekijä! Mun asiakkaat maksaa ktv:n jälkeen 16,5 € tunnissa! ja ihan nikottelematta!
  6. K

Kurjaa, jos noin on käynyt! Mä siis itse siivoilen muiden koteja, ja mulla on ihan tyytyväiset asiakkaat. Tosin, mulla on yhdennaisen firma, isommsita puljuista olen kuullut vähän huonompaa, asiakkalitani, eivät ole olleet tyytyväisiä. Alalta kyllä löytyy tekijöitä joka lähtöön, jopa minuakin...
  7. K

Onko liikaa rasitusta, jos 4v hiihtää

No ei todellakaan ole! Meillä pojat ei hiihdä, eivät vaan tykkää, sukset kyllä on, mutta juoksevat varmasti tuon matkan, ainakin päivittäin! Niin kauan kuin se on lapsesta lähtöisin, eikä kymmeniä kilometrejä kuitenkaan, niin hyvähän tuo on, kun hiihtää! Reipas 4-vuotias sulla, ole iloinen...
  8. K

Tuberkuloosi

Onko jollain tullut vastaan? siis tubia sairastava! Turussahan on nyt todettu 6 nuoren tuota sairastavan, asia on siksi itsellä nyt mielessä, koska rakas ainoa tyttäreni on ollut kosketuksissa ainakin muutaman kanssa (tai no, en mä tiedä, onko koskenut :D )ja siksi tyttökin testataan. Viime...
  9. K

Siis miten niin 3-vuotias ei osaa?

Niin no joo, vanhempiakin tosiaan on erilaisia! Meillä harrastetaan brassijujutsua ja moottoripyöräilyä enimmäkseen, siksipä poikienkin kiinnostus on noihin suurempaa! :D Luistella osaavat toki molemmat (pojat nyt jo 5v) mutta hiihto ei kiinnosta, vaikka suksetkin hankittiin. Nyt kyn täällä...
  10. K

Onko paikalla huuli- sekä/tai suulakihalkioisten lapsien vanhempia?

Hampaista tulikin mieleen, esikoiselta puuttuu kaksi hammasta, raudat oli suussa aika pitkään, jotta saatiin etuhampaat kohdilleen, kulmahammas kun uupuu. Ja tosiaan Husukessa osataan, osattiin jo 24 vuotta sitten! :)
  11. K

onko tällä muita velattomia =)

No meillä tienhoitokulut on jotain muutaman kympin vuodessa, ei vuokraa ei vastiketta, jätemaksu alle 20 € kk:ssa, taloa ei kyllä tarvii alvariinsa maalata, kun se on alunperin kunnolla maalattu hyvällä maalilla, eikä paikkojakaan nyt niin kovasti tarvii laitella. Ruohonleikkuri riittää, ja...
  12. K

Onko paikalla huuli- sekä/tai suulakihalkioisten lapsien vanhempia?

Esikoisella oli pehmeä suulakihalkio, vaan se oli lopulta aika iisi homma. Yhdellä leikkauksella selvittiin. Nykyisin nuo leikkausket ovat entistä paremman lopputuloksen antavia. Pystytään korjaamaan vaikka mitä. Onhan se syöminen tietenkin hankalampaa, vaan kyllä sekin alkaa sujumaan...
  13. K

Mites tuo tuberkuloosirokotus vauvalle, onko se syytä ottaa

Ei ole tyttöäkään rokotettu, ja tänään on menossa keuhkokuvaan. Koulussaan on löytynyt taas tuberkuloosia sairastava, ja noin 50 nuorta joutuu sen vuoksi tutkimuksiin. Syksylläkin oli tubi-tapaus, eli Suomessa tuota esiintyy. Ja rokottamattomat ovat vaarassa. Ulkomaalaistaustaisia ovat molemmat...
  14. K

Minkä ikäisenä teidän pojat on alkaneet haluta tietynmerkkisiä tai tietynlaisia vaatteita "kun kaikilla muillakin on"?

Esikoinen ei koskaan! Nyt tuo on jo liki 25-vuotias, yhä oman tiensä kulkija vaatetuksen suhteen! Tuplat vasta vajaa 6-vuotiaita, noista en vielä tiedä...
  15. K

Sanoinko liian pahasti tyttöni 8v kaverille?

No ei kyllä ole! Kaikki lapset siis! Eikä nekään kaikki, jotka on, ole noin huonokäytöksisiä!
  16. K

Nyt alkoi taas lapsella 1,5 viikon vapaa päiväkodista.

Meillä pojat ovat syksystä asti olleet kokopäiväisinä joka päivä...itse enimmäkseen kotona! Tosin ihan suosituksesta ovat, jotta saavat puheen kuntoon ennen koulun alkua, lievää viivästymää molemmilla. Ja ovat 7 tuntia joka päivä! Hiihtolomalla lomaillaan yhdessä. :)
  17. K

Kenelläkään ei varmasti ollut yhtä kurja jouluaika kuin minulla.

No jaa, ehkä jollakin on ollut kurjempaakin! Ei kai tästä nyt viitsi kilpailua tehdä, mutta isäni kuoli juuri ennen joulua, ei ihan ollut fiilikset parhaimmillaan täälläkään päin! Miksi et sitten vaikka wc-paperia töllännyt housuihin, tai ostanut itse niitä siteitä? Vai olitko pyytänyt...
  18. K

6v mittoja?

6v mittaukset vasta neljän kuukauden kuluttua, mutta mielenkiinnosta kotimittaukset; a-poika 121 cm ja 19,3 kg (vatsataudissa juuri ollut, käyrät näyttävät merkittävää alipainoa) b-poika 119,5 cm ja 22,1 kg, pituus/painosuhde vähän miinuksella. Onhan ap sun poika hoikka, mutta mitäs sitten...
  19. K

Cup Cake kuorrutus- ohje ilman tuorejuustoa

Buttercream, tuota mun tyttö käyttää. Ohjetta en nyt muista, mutta löytyy vaikka Googlesta!
  20. K

Laihdutusasiantuntijat, auttakaa

Löytyy ainakin Facebookista, Jussi siis!

Yhteistyössä