onko tällä muita velattomia =)

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
ootko lsknut KAIKKI MUUTKULUTpälle, tienhoitomaksut ym ym. lopupeliss on kalliimpa kuin vuokralla asuminen, makssat vain vuokran . Eikä trvii ite maksa korjauksia jos esim jääkaappi hajoo eikä trvii itte OMASTA pussista maksaa rempntteja. jos omistat oman taon ja halaut sen pysyvän kunossa on sitä vähntään 5 vuoden alitettava, maalatava, korjattava, pihaa laitettava jne.
No meillä tienhoitokulut on jotain muutaman kympin vuodessa, ei vuokraa ei vastiketta, jätemaksu alle 20 € kk:ssa, taloa ei kyllä tarvii alvariinsa maalata, kun se on alunperin kunnolla maalattu hyvällä maalilla, eikä paikkojakaan nyt niin kovasti tarvii laitella. Ruohonleikkuri riittää, ja uskotkos, ruohonleikkaaminen on ihan kivaa joidenkin mielestä. Lumitöitäkin on juu, just 40 minuttia olin kolan kanssa leikkimässä ja kohta menen taas, vaan kun sekin on kivaa. Kiinteistövero on jotain 150 € vuodessa, hmm, vesi tulee omasta kaivosta, jätevedet menevät oman systeemin läpi, eli, äkkiä laskien aika halpaa. Jää siis hyvin rahaa varautua jääkaapin rikkoutumiseen (ja saa itse valita mieleisensä) ja muihinkin kuluviin osiin.
Kerrostalossa olen asunut ihan tarpeeksi jo, asukoot ne, jotka siellä viihtyvät, kerrostalossa. Minä en, enää.
Viimeinen koti ennen tätä oli vuokrarivari, neliö, siellä maksavat nyt vesimaksuineen liki 1000 € kk:ssa tuon kokoisista, sillä rahalla tosiaan maksaa jo aika paljon kaikkea muuta!
Ja mä en siis ole kerrostaloasumista vastaan, vaan velaton omakotitalo on ainakin meidän tapauksessamme huomattavasti halvempi vaihtoehto. Kun ei ole haluja muuallakaan asua, tää on hyvä paikka, ja hyvä kaupunki.

Säännöt
[QUOTE="vieras";28643872]Tässä oli muistaakseni kyse vielä siitäkin, että ap:lle kelpasi vain persaukiset velattomat. Ei sellaiset, jotka ovat jo maksaneet velkansa ja joilla on omaisuuttakin.[/QUOTE]

Velalla hankittu omaisuus ei ole omaisuutta. Vain käteisostoilla hankitut tavarat/asunnot lasketaan!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Säännöt;28643977:
Velalla hankittu omaisuus ei ole omaisuutta. Vain käteisostoilla hankitut tavarat/asunnot lasketaan!
Joo, näin se on. Ja kaikkein parasta on, ettei ole omaisuutta ollenkaan, sillä mihin sitä nyt tarvii!?!

"viivi"
eli velattomia olemme olleet pari vuotta. Asuntoa Hesassa makselimme n. 13 vuotta, nyt se on oma ja maksamme vain yhtiövastiketta ja vesimaksuja. Varalla on mielettömän hyvä asumisoikeusnumero vuodelta yks ja kaks, jos tahtoisi muuttaa vaikka pienempään ja uudempaan vuokralle, kun lapset muuttaneet kotoa. Auto on oma, kohtalaisen uusi ja varmatoiminen, aivan passeli käyttöömme. Kaksi mökkiä on käytössämme Uudellamaalla, eipä siinäkään mitään valittamista. Nyt pitäisi miettiä mihin tuo ylimääräinen säästöön jäävä raha pitäisi laittaa poikimaan?

"mama"
Täälläkin yksi velaton vuokrakolmiossa asuja. Käytän rahani mieluummin matkusteluun ja elämiseen yms....huomaan kyllä että moni velallinen hyödyntäisi mua rahallisesti esim.pilkkahintaan ostaisi tyttäreni kalliita vaatteita mutta turha toivo:)...laitan mieluummin säästöön kun lahjoitan puoliilmaiseksi.

"Katja"
Muutaman vuoden päästä ollaan velattomia ja silloin meillä on jättiomaisuus takataskussa. Eipä ole velallisuus näkynyt elämässämme mitenkään muuten, paitsi että olemme saaneet asua loistavalla paikalla sijaitsevassa tilavassa unelmatalossamme jo monta vuotta.

voi kele
Tottakai olisin velaton minäkin, jos asuisin vuokralla sossun tukemana ja muiden elättinä. Mutta itse hiellä ansaitsen jokaisen pennosen ja maksan niillä OMAA asuntoa, joka on joskus velaton ja vain minun. Kenenkään muun ei tarvitse siis maksaa MINUN elinkulujani eikä perheenikään. Täysin typerä aloitus työttömältä ihmiseltä, jolle ei edes työnteko maistu!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ota selvää!!;28646763:
Otapa selvää, ap oli juuri hakenut toimistotyötä! Ei ole ap:n vika ettei työpaikkaan tullut valituksi! Montako työpaikkaa olet itse hakenut tässä kuussa? Niinpä!!
Olet ilmeisesti ihan hiljattain alkanut lukemaan tätä palstaa.

Muut ovat lukeneet jo vähän kauemmin ja tietävät Rollolaisen tyylin toimia. =)

"Ulla"
[QUOTE="vieras";28646865]Olet ilmeisesti ihan hiljattain alkanut lukemaan tätä palstaa.

Muut ovat lukeneet jo vähän kauemmin ja tietävät Rollolaisen tyylin toimia. =)[/QUOTE]

Ei nykyää töitä niin vaan saa. Ei liity siihen hakeeko Rollolainen vai joku muu töitä. Aina ei onnista vaikka hakia olisi pätevä ja koulutettu.

Yhteistyössä