Hakutulokset

1. N

Kissat häiritsevät naapuria

Rakenna kissoille iso katollinen aitaus pihalle. Sinne kiipeilypuuta sun muuta mukavaa niin saavat edes vähän nauttia ulkoilusta ilman naapureiden häiritsemistä.. ei se tietenkään sama ole kuin vapaana kulkeminen, mut parempi kuin pelkkä sisäkissailu tai et joku hullu naapuri ampuu ne omalla...
  2. N

nyt tällä p×××a mutsilla keitti kiinni

Eihän aloittaja niitä roskikseen nakannut vaan takapihalle? Eli tallessa ovat. Riippuu tietysti lapsen luonteesta sitten että ottaako tilanteesta opikseen ja miten siihen ylipäätään suhtautuu. En tuomitse, voisin kuvitella itekin tekeväni noin samassa tilanteessa. :D tai ehkä yrittäisin vähän...
  3. N

Lapsen opettaja oli keksinyt loistavan jutun :)

Kuulostaa kivalta. Mä ainakin veisin tollaselle opettajalle ison pussillisen munkkeja jouluna/keväällä lahjaksi. :)
  4. N

Lapsella puutteita tunne elämän- ja vuorovaikutus taidoissa, vaikuttaa sisarukseen, vanhemmat ei tee mitään :(

Jäi vaivaamaan tämä nyt sen verran että oli pakko suorittaa pientä tutkimustyötä. Empatiakyvyn ja sosiaalisten taitojen neurologisena pohjana toimii nk. peilisolujärjestelmä. Se aktivoituu suun ja käden liikkeistä ja erityisesti toisen liikkeitä matkiessa. Ja sen harjoittaminen vahvistaa...
  5. N

Lapsella puutteita tunne elämän- ja vuorovaikutus taidoissa, vaikuttaa sisarukseen, vanhemmat ei tee mitään :(

No höpö höpö! Ei todellakaan normaali 10-vuotias ole tuollainen. Luepa koko kuvaus vähän tarkemmin, ja mieti jos nuo käyttäytymistavat ja luonteenpiirteet pysyy aikuisuuteen niin minkälainen ihminen on silloin kyseessä. Ihan normaali vai? Mulla tulee vaan väkisin tuota aloitusta lukiessa...
  6. N

Niin ja sitten kannattaa myöa miettiä että sopiiko vuoroasuminen kyseiselle lapselle sitten kuitenkaan. Vaikka vuoroasumistan yleisesti kannatan (ja sitä pitäisi Suomessa harrastaa enemmänkin) niin eihän se kaikille lapsille sovi. Ehkä hän ei koe olevansa kunnolla kotonaan kummassakaan...
  7. N

Jos aikuista kuvailtais samalla tavalla niin mikä se olis? No päivänselvä narskuhan se.. On tossa ihan normaaliakin 10-vuotiaan uusperhelapsen kasvukipuilua, mutta olisin itsekin huolissani. Kyllä tuon ikäisellä pitäisi olla jo empatiakykyä. Millainen lapsi oli ennen sisarusten syntymää...
  8. N

raskaudesta kertominen sisaruksille

Kyllä 8-v on sen verran iso että voisit kertoa. Ehkä aluksi vielä niin että vauvan tulo ei vielä täysin varma (keskenmenon varalta)..
  9. N

3-vuotiaan käyttäytyminen

No varmaan lähemmäs tota ensimmäistä vaihtoehtoa olis se "normaali". :D Meidän 3-v tykkää enimmäkseen leikkiä ja touhuta yksinään mutta onnistuu leikki muidenkin kanssa ihan hyvin. Tykkää olla ulkona. Ei jaksa keskittyä piirtämään, mutta seuraa mielellään jos esim sisko tai äiti piirtää, ja...
  10. N

Pitääkö paikkansa että tyttö ei näytä sukupuoltaan rakenneultrassa? Onko käynyt niin että ehkä tyttö on ollutkin poika?

Meidän pojat huomattiin pojiksi ennen kuin edes ultratäti ehti kertoa. Sen verran komeasti esittelivät vermeitään siinä ruudulla et ei jäänyt yhtään epäilyttämään. :D Mutta meneenhän noi välillä pieleenkin. Joskus vaikka napanuora saattaa olla sellasessa kohdassa et se näyttää pippeliltä. Tai...
  11. N

Kaverin ero mietityttää

Ehkä voisit yrittää puhua ystävällesi. Juuri nyt muutosten keskellä lapset tarvitsisivat rajojanja ja rutiineja. Tuon ikäisille on varmaan kova paikka että isä on muuttanut pois, ja siihen päälle vielä vastuu päättää omista nukkumaanmenoista ja muista .. ei hyvä.
  12. N

Olenko muka outo kun en hössötä vauvasta?

Mä oon huomannu kans lähipiirissä ton saman ilmiön, et raskaudesta hössöttämättömyys on joku trendi. Tai siis että ei asiasta mitään hiiskuta, ollaan niin vaatimattomasti raskaana. Varmaan siihenkin on syyt ja kukin tavallaan. Ei se mua mitenkään häiritse tai ärsytä. Liika hössöttäminen sit jo...
  13. N

G: Minkä ikäisiä olette, sinä ja puolisosi?

minä oon 28 (kohta 29), ja mies on 33.
  14. N

Mielipiteenne nimestä Jirko?

No tuohan on melkein kuin Jirka. Ehkä jopa parempi pojalle koska ainakin ulkomailla a-loppuiset ajatellaan naisten nimiksi ja o-loppuiset miesten nimiksi. Mä tunnen yhden Jirkan. En erityisemmin pidä kyseisetä nimestä enkä laittaisi omalle lapselle mutta ei nimi miestä pahenna. :) Mutta...
  15. N

olosuhdeselvityksestä (huoltajuuskiistassa)

Mutta siis.. suosittelen olemaan rehellinen niin hyvistä kuin huonoistakin jutuista. Ei kannata olla liian kiltti, mutta liiottelemaan en lähtisi. Kerro miten asiat oikeasti ovat menneet. Jos on syytä epäillä että exäs valehtelee asioista (on esim tehnyt niin ennenkin) niin ottaisin senkin...
  16. N

No kokemuksesta voin sanoa et haukkuminen ja perättömät jutut menee paremmin läpi kuin kiltti ja asiallinen käytös. :D Mun mies siis exänsä kanssa kävi noi hommat. Pysytteli ite asiallisena eikä lähtenyt haukkumaan exäänsä. Pelleiltä näytettiin kun saatiin luettavaksi mitä kaikkea sen exä oli...
  17. N

Kummatkin vanhemmat käy ensin kumpikin yksin sossussa juttelemassa selvittäjille. Ne kyselee menneisyydestä, eli miten ja milloin vanhempien suhde alkoi, miten se pääpiirteittäin meni ja miksi erottiin. Sit ne kyselee miten lapsen asiat on hoidettu jne juttuja. Aika vapaasti saa itse kertoa mitä...
  18. N

Hankalassa erotilanteessa. Löytyykö kohtalontovereita ja tsemppareita!

Kannattais tosiaan keskustella exäs kanssa tästä asiasta. Onko hän tietoinen tästä muuttoasiasta ja sen syistä? Voisitko ehkä kertoa hänelle suoraan että nykyinen tilanne ei toimi ja elämäsi nykyisellä paikkakunnalla on kohtuuttoman hankalaa? Ehkä hän olisi valmis järjestämään asiat eri tavalla...
  19. N

Hankalassa erotilanteessa. Löytyykö kohtalontovereita ja tsemppareita!

Älä muuta. Sä olet aikuinen ja pärjäät kyllä. Nykyään on kaiken maailman systeemit joilla voit olla yhteydessä sukulaisiin ja ystäviin vaikka asuisit kuinka kaukana. Pystyt vaikka hankkimaan uusia ystäviä nykyiseltä paikkakunnalta, mutta lapset ei pysty hankkimaan uutta isää. Keskustele...
  20. N

Haittaisiko jos miesystävä kuskais exäänsä samalla kun lasta

Tietysti riippuu kovin olosuhteista. Jos välit on hyvät ja välimatkat lyhyet (eli kuskaaminen ei aiheuta miehelles logistisia hankaluuksia), tai vastaavasti lapsen ja äidin kulkeminen millään muulla kuin miehes kyydillä tulis erityisen hankalaksi niin tottakai ymmärtäisin. Lähtisin vaikka ite...

Yhteistyössä