raskaudesta kertominen sisaruksille

• Viestiketjun aloittaja asiallisia vastauksia vailla
  • Ensimmäinen viesti
asiallisia vastauksia vailla
Mulla vaata rv 7 ja olen todella huonovointinen. Varsinki 8v on huolissaan minusta. Mietin että pitäisikö kertoa vai ei? Jos tulisikin km niin sekin olisi kurja selittää... mutta selvästi hän on tosi huolissaa, että mikä äitillä on.

mites muut olette tehneet?

mites tää
No mitenkä selittäisitte 11v ja 14v lapsille joista varsinkaan vanhempi ei taatusti ole innoissaan uutisesta. Jotenkin niin vanhoja eivätkä tottuneet mihinkään vauvauutisiin, koska sellaisia ei ole koskaan ollut.

"nanna"
Meidän isommat nyt 12 ja 10. He eivät ole mun voinnista kyselleet, vaikka näkevät ja kuulevat että yökkäilen usein. Olenkin sanonut, että on vaan huono olo tai kipeä olo. Jatkuva päänsärky siis kiusana, viikkoja 9+1.

Kerrotaan heille joskus keväämmällä, elleivät itse ota asiaa puheeksi. En usko, että he ottavat asiaa mitenkään negatiivisesti. Onhan noita pikkusisaria jo tuossa kolme.

"Kukkakaali"
Meil lapset 10 ja 9 ja ihan suoraan heille kerrottiin kun oksentelen ja nukun vähän väliä. Selitettiin että vauva on tosi pieni ja voi olla ettei jaksa kasvaa isoksi. Kyl meil lapset helpottu kun tietävät mikä mul o. Ja viikkoja kasassa 7.

Yhteistyössä