Hakutulokset

1. M

Järkisektio

Ei kannata valita omaa kantaa tai päätösta asiaan vain parin erikoislääkärin mielipiteen perusteella vaan ota asioista itse selvää. Turha sitten on niitä lääkäreitä syyttää jos jokin noista riskeistä sun kohdalle sattuu tai lapses kohdalle. JOs valtaosa tutkimuksista pitää sektiota riskimpänä...
  2. M

mitä riskejä vauvalle on alatie- ja sektiosynnytyksissä?

Sektiossa lapsen keuhkot ei puristu kuten alatiesynnytyksessä. KEuhkojen puristuminen aktivoi keuhkorakkulat. Tämän vuoksi sektiolapsella on todennäköisemmin hengitystievaikeuksia. Samoja ongelmia voi olla myös lapsella joka syntyy alakautta mutta liian nopeasti jolloin keuhkorakkuloiden...
  3. M

kivuton synnytys?

Minunkin synnytys oli lähes kivuton, supistukset tuntuivat selässä paineen tunteena. Pahinta oli sisätutkimus ja anturin laitto sisällä olevan vauvan päähän, tämänkin kesti kun tiesi että se on lapsen parhaaksi eikä kestänyt pitkään. Rentouduin kuuntelemalla synnytä rentoutuneena -cd:tä...
  4. M

Pakkaseen

Nyt kaivattais vinkkejä ruuista, joita vois tehdä pakkaseen valmiiksi. Kun olis kiva tehdä nyt valmiiksi ruokia ja ottaa niitä sieltä syötäväksi sit kun vauveli on syntynyt. Ei tarvis sit väsyneenä ruveta kokkaamaan.
  5. M

Hormonikierukan jälkeen...

Multa kierukka poistettu n. vajaa pari kuukautta sitten. Parin päivän päästä siitä tuli niukkaa vuotoa kahden-kolmen päivän ajan, ja sen jälkeen ei mitään. Harvinaista kun oikein odottaa menkkoja... olisi jo niin vauvakuumetta.. Neuvolassa kyllä sanoivat että raskaaksi voi tulla hetikin, mutta...
  6. M

Hormonikierukan jälkeen...

Kuinkas nopeasti elimistö taasen tottuu siihen, ettei hormonikierukkaa olekaan paikallaan, eli kuinka nopeasti kuukautiset palautuvat, ja on mahdollista tulla raskaaksi? Tästä on kovin vähän tietoa saatavilla... T: "innokkaasti vauvaa odotteleva"
  7. M

Imetys kaupungilla

Mä olen myös Lahdesta ja olen kyllä imettänyt kumpaakin lastani kahviloissa. Olen etsinyt sivummalla olevan pöydän ja tarvittaessa vähän suojannut ettei kaikki näy. paheksuvia katseita en ole saanut.
  8. M

Miksi ei rokottaa lastaan?

\ TUota kaksplussan juttua en ole itse edes lukenut, mutta niinku sanoin lehti ottaa sen kannan minkä haluaa ja hakee sen mukaisia tutkimuksia. Tutkimuksen tuloksenhan voi ostaa jolloin firma saa haluamansa tuloksen... Eli en ihan sokeasti luottaisi yhteen tutkimukseen, vaan jos useammassa...
  9. M

\ Tosiaan rajantakana niitä tauteja häämöttää ja usein lisäksi selllaisia tauteja jotka on kehittyneet muotoon joihin ei enää rokotukset päde. Esim. tuo aikaisemmin mainitsemani Venäjän tuberkuloosi. Ei siihen meidän Suomessa saama Tubirokote tehoa. Rokotukset ei muutenkaan anna sairautta...
  10. M

\ En pitäis Kaksplussaa mitenkään luotettavana tietolähteenä. Noita tutkimuksiahan on tehty puoleen jos toiseen ja lehti ite päättää minkä kannan ottaa ja mitkä tutkimukset valitsee. Ja mistä ihmeessä voidaan tehdä tuollainen päätelmä että jos rokotetaan 3% vähemmän niin tulee valtavat...
  11. M

Suomessa on melko turvallista olla rokottamatta lastaan, mutta sen tekee aina niiden rokotettujen kustannuksella... Jos useammat jättäisivät lapsensa rokottamatta, pääsisivät taudit taas vapaasti leviämään... Ja kuten sanottu, Venäjä ei ole kaukana ja siellä on esim. tubi yllättävän yleinen...
  12. M

\ Jos lukee kansainvälisiä tutkimuksia niin autismin ja ja olikohan se MPR rokotteen välillä on löydetty selvä yhteys. Ja esim. Espanjassa oli vasta oikeudenkäynti jossa perheelle myönnettiin korvauksia sen jälkeen kun lapsi oli sairastunut autismiin ja useissa tutkimuksissa oli voitu osoittaa...
  13. M

ja sektio

onko sulla käynnistys sitten edessä? Vai miksi jo mietit millä vois käynnistää? Se on kyllä totta että isoissa sairaaloissa saa usein olla tosi kovana että kuunneltais. Siksi itse valitsinkin pienen sairaalan vaikka joudunkin lähtemään 100 km:n päähän. (isompi vaihtoehto ois tuossa 5km päässä...
  14. M

koska..

On ne niitä supistuksia. Itellä ollu vastaavanlaisia. Maha menee muutaman kerran päivässä kivikovaksi. Mutta joskus kyllä vaavi työntelee ittiänsä kohdun seinämää vasten ja sillon kohoaa semmonen kiva kova kumpu jonnekin osaa vatsaa. Eli sillon ei koko vatsa ole kovana ja siitä tietää että se on...
  15. M

perätila

\ Täytyy tässä kysäistä että ilm. tarkoitat että yli nelikiloista perätilassa olevaa ei yleensä alateitse synnytetä. Nimittäin normaalitarjonnassa oleva yli nelikiloinen tulee kyllä ulos siinä missä muutkin.
  16. M

liikuitko avautumisvaiheessa

\ Ehkä se epiduraalin antaminen oli siinä vaiheessa liian myöhäistä. Siinähän on joku tietty raja minkä verran saa olla auki ennenkuin annetaa. No onhaTsn toki muitakin syitä. Esim. mun kaveri ei saanut koska lääkäri ois jouduttu kesken yötä lähteä sairaalan toisesta päästä hakemaan, eikä...
  17. M

Epiduraali + jakkara

Hei! Suosittelen samaa ku mimosa, eli soita omaan sairaalaan ja kysäise. Koska sairaaloidn välillä todellakin on eroja. (Mut laitettiin synnyttään puoli-istuvassa asennossa vaikka pyysin pystyasentoa.) Ja sitä jakkaraa ei välttämättä saa. Eli jos huono mäihä sattuu niin sairaalassa on vain yks...
  18. M

missä asennossa synnytit?

\
  19. M

liikuitko avautumisvaiheessa

Kiinnostaa tietää miten te kokeneemmat ootte synnytyksessä toimineet. Missä vaiheessa olitte kun saavuitte sairaalaan? Siis paljonko auki? Ja entä sitten se loppuaika avautumisvaiheesta, liikuitteko? vai olitteko makuullanne vai miten?
  20. M

missä asennossa synnytit?

Eli teille jotka olette jo kokeneet synnytyksen niin missä asennossa synnytitte? Ja joilla on eka kerta edessä niin oletteko miettiny eri synnytys asentoja? Ja muuten kysytäänkö missään vaiheessa miten äiti haluaa synnyttää tai kerrotaanko eri asentovaihtoehdoista ja siitä mikä missäkin...

Yhteistyössä