Viimeisimmässä (neljäs) synnytyksessä liikuin aina supistuksen ajan. Viikkoja oli 41+6 kun alkoi aamupäivällä rauhalliseen tahtiin supistelemaan. Päätin, et jos minusta on kiinni niin nyt se synnytys käynnistyy (monena päivänä oli jonkin verran supistellut) joten liikuin ja liikuin. Huomasin, että se todellakin helpotti siihen kipuunkin. Harmitti kun olin aikaisemmissa synnytyksissä jähmettynyt paikoilleni supistuksen tullessa.
Kotona olin niin kauan kuin suinkin pystyin, meiltä kun ei ole kuin parin minuutin ajomatka sairaalaan. Ajattelin, että vaikka alkaisi ponnistuttamaan, niin kyllä tuon matkan pidättelen. Supistukset tulivat jo 3min välein ja alkoi olla tukalaa kun isompia lapsia hoitamaan kutsuttu äitini jo sanoi, että lähtekää jo, kun ei kestänyt katsella minua.
Sairaalaan kun saavuttiin olin 8cm auki ja kohdunsuun reuna niin pehmeä, että antaisi myöden vaikka ponnistaisi heti. Sairaalassakin kävelin paikoillani, kun olin niissä sydänäänipiuhoissa kiinni. Kun sain puudutuksen alapäähän, en enää jaksanut nousta, sit olikin tukalampi olla, kun oli pitkäkseen. Vaan pian pääsin ponnistamaan ja tyttö tulikin sitten yhdellä ponnistuksella.