koska..

• Viestiketjun aloittaja epävarma
  • Ensimmäinen viesti
epävarma
mulla on ollu jo viikon päivät ns.kuukautiskipuja. selästä alko ja nyt tuntuu enemmän alavatsalla. ja maha on kovana melkeen koko ajan. mutta maha kovettuu usein myös silloin kun vauva tönii sitä vasten. onko noi tuntemukset niitä oileita supistuksia, kun en tiiä koska niitä pitäis ruveta laskemaan? :snotty:

epävarma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2004 klo 19:00 epävarma kirjoitti:
mulla on ollu jo viikon päivät ns.kuukautiskipuja. selästä alko ja nyt tuntuu enemmän alavatsalla. ja maha on kovana melkeen koko ajan. mutta maha kovettuu usein myös silloin kun vauva tönii sitä vasten. onko noi tuntemukset niitä oileita supistuksia, kun en tiiä koska niitä pitäis ruveta laskemaan? :snotty:

On ne niitä supistuksia. Itellä ollu vastaavanlaisia. Maha menee muutaman kerran päivässä kivikovaksi. Mutta joskus kyllä vaavi työntelee ittiänsä kohdun seinämää vasten ja sillon kohoaa semmonen kiva kova kumpu jonnekin osaa vatsaa. Eli sillon ei koko vatsa ole kovana ja siitä tietää että se on vaan vauva joka siellä pukkii.

Selviä supistuksia sulla on siis ollut.... :wave:

-satu- harmaana
supistuksiahan nuo on !!!

Itsellä ei raskauden aikana niit muuten ollut, kun sitten yhtäkkiä kauniina syysaamuna ne alkoi; masu oli kovana,alaselkää särki pirusti eikä mitenkään ollut hyvä olla! \|O viel päälle oksentelin (juduin aina konttaamaan veskiin kun ei kävellä pystynyt) ja masu oli löysällä... :/
nuo alkoi mulla silloin 05.00 aikaan aamulla; ensin hyvinkin epäsäännöllisinä (väliä oli 4-20min) mutta sitten päivän mittaan ne muuttui säännöllisimmiksi ja vieläkin kivuliaimmiksi!....
Sairaalaan sit lähettiin samana iltana 20.00 (tutkimuksessa olin auennut jo 4cm!!!! siitä moiset kivut!!) ja tyttö syntyi 01.41!!! Et aika nopeesti eteni mulla ensisynnyttäjäksi! :whistle:

millä rv:llä oot??????

-satu- ja iida 3kk1vko

-satu- harmaana
laske siit ku niit alkaa tuleen enemmän säännöllisinä!! minä itse kirjasin supistuket paperille (klo milloin supisteli, kauanko kesti ja sit kauanko on väliä seuraavaan...) ja siit sit katoin milloin alkoi säännölliset jne..
Minä soitin äippäpolille tuolloin puolen päivän aikoihin mut sielt sanottii et oo vaan kotona et nuo varmasti viel loppuu kun ensisynnyttäjä oot...mut eipä lpppunutkaan... :whistle: :whistle:

bigglet
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2004 klo 13:38 -satu- harmaana kirjoitti:
laske siit ku niit alkaa tuleen enemmän säännöllisinä!! minä itse kirjasin supistuket paperille (klo milloin supisteli, kauanko kesti ja sit kauanko on väliä seuraavaan...) ja siit sit katoin milloin alkoi säännölliset jne..
Minä soitin äippäpolille tuolloin puolen päivän aikoihin mut sielt sanottii et oo vaan kotona et nuo varmasti viel loppuu kun ensisynnyttäjä oot...mut eipä lpppunutkaan... :whistle: :whistle:
se on kyl jännä juttu ettei ensisynnyttäjiä oikeen haluta sinne äiskä polille.. mäki kun menin ekaa tekeen, ni meinasivat jo ovella että lähe ny hyvä tyttö takas kotia..mut sit ku kattovat ni sitähän oltiin jo 7cm auki... vähän asian vierestä mut kumminki...

viikkoja on nyt 39+6. ja kipuja on ollu jo viime tiistaista asti. vähän rauhottuvat suihkun jälkeen, mut likkeestä taas kovenevat. nytkin tuntuu
koko ajan kova särky alaselässä. ei niinku meinaa mennä pois ollenkaan. on vaikee laskee loppua ja alkua kun ei hellitä. panadolin avulla tässä kotona oleskelen ja lepäilen niin paljon kun mahollista! :snotty:

-satu- harmaana
juu, lepäillä kannattaa NIIN PALJON KUN KIVUT ANTAA MYÖTEN!!!
itse en kyl silloin paljoa levännyt; kun supistus tuli niin oli pakko yrittää liikkua sen verran minkä voi. mut suppareitten välillä sit mäkin pötköttelin milloin sängyl,sohval ja milloin lattial... :whistle:

Yhteistyössä