Hakutulokset

1. I

elatusmaksuista

Yksinkertaisuudessaan.. Paljonko ex-miehenne joutuvat maksamaan elatusmaksuja lapsesta/lapsistanne teille? Pääsittekö summasta yhdessä sovintoon?
  2. I

Synnytyspelko

heippa! Minua myös synnytys pelottaa kovasti. neljättä odotan ja kolmannesta se pelko jäi yllättäen. kaksi ekaa meni tosi hienosti. itse en kuitenkaan sektiota edes harkitse vaikka olen nähnyt synnytyksestä jopa painajaisia. Sektion jälkeen sitä on sitten niin kipeä ettei vaivan hoitokaan...
  3. I

kun synnytys pelottaa..

Minuakin pelottaa, neljättäni odotan ja pelkoni sain kolmannen lapseni syntymästä. Pelkää eniten ponnistusvaihetta. Supistukset kestän kyllä koska tiedän että niihin ei kuole.Vaikka viimeisinkin käynnistettiin olin koko synnytyksen ajan ilokaasun turvin. Ponnistusvaihe on minusta se kamalin, ja...
  4. I

pelkopoli lähetteellä synnyttäneet huom!

Terveydenhoitaja suositteli mulle, ja sanoi tekevänsä sen lähetteen. on kuulemma paras keino varmistautua että saa sitten kivunlievitykset ja "kiltin" kätilön.
  5. I

pelkopoli lähetteellä synnyttäneet huom!

Kirjoittelin tuossa aiemmin IIK synnyttämään otsikon alla ja sain ihanasti kannustusta monilta äideiltä. Kävin sitten neuvolassa ja otin asian puheeksi ja kuinka ollakkaan myös uusi terkkani odottaa ja hän aikoo itse lähetteen pelkopolille pyytää. Ja myös minulle se tehdään. Olisi kiva kuulla...
  6. I

IIK synnyttämään!!!

Kiitos teille rakkaat ihmiset.. enköhän siitä selviydy.. huomenna onneksi neuvola täytyy nyt rohkeasti jutella. Täti vaan tuntui vähän vähättelevän kokemustani kun kävi meillä kotikäynnillä vauvan synnyttyä.. Jospa nyt ymmärtäsi paremmin kun asiaa vaivaa minua vieläkin. Voiko spinaali puudutusta...
  7. I

mitä tämä on? raskaanako?

Kannattaa varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä neuvoa, voithan olla raskaana ja vuodon syy on hyvä koittaa selvittää. raskauden alussa voi kuukatisten normaalina alkupäivänä olla tiputteluvuotoa, joka on vaaratonta. Pirauta neuvolantädeille..voithan tietysti tehdä testinkin..ja sitten on...
  8. I

Yli 30v. esikoisen saaneet

Tapasin mieheni pari vuotta sitten ja kypsällä iällä (tavatessamme olin 34v) molemmat tiesimme aika pian että tämä on se meidän juttu. Syy varmaan sitten lapsenhankintaan näin vanhemmalla iällä on että elämän mies käveli vastaan vasta nyt. Esikoisemme laskettuun aikaan pari päivää aikaa jäjellä :-)
  9. I

seksi,synnytyksen jälkeen?

Meillä on ollut yleensä parin viikon tauko synnytyksen jälkeen, paitsi kerran kun jouduttiin ompelemaan, oisko ollut silloin kuukausi. Kannattaa kuitenkin odottaa pidempään ettei tule mitään tulehdusta tai ainakin käyttää kumia, kun paikat on ihan auki vielä
  10. I

5 kiloisen synnyttäneet

Hei!! Minä myös viisikiloisen pojan synnytin, synnytys, etenkin ponnistus oli aivan kamala, kammo jäi!! Vaikka ponnistus kesti vain 15minuuttia(oli jo kolmas vauvani) Joten voin vain kuvitella mitä olet kokenut! Kätilö oli kyllä onneksi tosi ihana.
  11. I

IIK synnyttämään!!!

Olkaa vielä kilttejä ja kertokaa mitä kivunlievitystä voisin pyytää ponnistusvaiheen kipuun? Epiduraalin sain ensimäisellä kerralla mutta se ei auttanut.Muutapa ei taida ollakkaan..en tosiaankaan haluaisi mitään keisarinleikkauksia ajatellakaan, koska olen toipunut aina synnytyksen jälkeen nopeasti.
  12. I

IIK synnyttämään!!!

Aika huvittavaa vissiin, koska odotan jo neljättä lastani.. Ensimäistä synnyttäessä sain kaikenmahdollisen lievityksen.. Toisen kohdalla vain ilokaasua ja se näin jälkeenpäin on ollut paras synnytykseni, ponnistus vain 5minuuttia!! Kolmannen kohdalla tehtiin käynnistys, enkä älynnyt pyytää muuta...
  13. I

rukkaset

meillä myös tuo citymarketin emil ja ida. on kosteussuojattu ja hyvänä olen pitnyt. tosin meillä ei enää 1v poika konttaile
  14. I

ulkomaalainen mies?

\ sama täällä =) ja ei mitään ongelmia ;)
  15. I

Neulamäki!

Mä palailen tänne kun tuo esikoinen on syntynyt. Nyt on olo niin väsynyt, ettei jaksa tehdä mitään muuta kuin maata... :ashamed:
  16. I

Neulamäki!

Piakkoin syntyy esikoinen.. Asun jo täällä. Neulamäki on kuopiossa, jos vaan puhutaan huhuun kanssa samasta paikasta.
  17. I

Neulamäki!

Piakkoin... =) =)
  18. I

kalorin kulutuksesta kysyttävää.

paljonko kuluttaa 30 min juoksulenkillä? 30 min kävelylenkillä? 30 min pyöräillessä? jos tietää joku, niin kiitos paljon...

Yhteistyössä