Hakutulokset

1. P

Synnytyksen kesto/ponnistusvaihe/Koska mennyt vedet

1. lapsi: Avautumisvaihe 1h10min ja ponnistus 38min, yht. 1h48min. Syntyi viikolla 38+5 spontaanisti. Vedet menivät 10min ennen ponnistusvaihetta. Lystiä oli :laugh:
  2. P

Millä rv:lla esikoisesi syntyi?

38+5 (olin jo viikolla 35 2cm auki ja kanavaa jäljellä 0,5cm)
  3. P

SYÖKSYSYNNYTTÄJÄT!!!!

Minulla esikko syntyi nyt elokuussa 07... Ja se kesti sen 1h48min.' Saas nähdä mitenkä seuraava päättää tulla sitten kun on sen aika.. Sairaalassa sanottiin että ekasta supparista heti sairaalaan. Luomunahan poika piti sen takia synnyttää, ei edes ilokaasua saanut. Tosin epiduraalikammo...
  4. P

SYYSMASSUT '07 lokakuussa

mustajuuri: Kyllä oli sama olo. Pisimpien supistusten väli oli vaivaiset 2min... Ei ehtinyt rentoutuu ollenkaan. Ja sit alko jo ponnistus... vaikka kutsuttiin anestesialääkäri paikalle.. eli puudutus olikin vaan unelmissa. Pojalla oli kiire tänne.. :laugh:
  5. P

SYYSMASSUT '07 lokakuussa

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Tulin vaan piipahtaa katsomaan mitä syysmammat jaksaa.. =) Mulla on jollain tavalla ikävä raskausaikaa... Oli ihanaa se loppuaika kuitenkin vaikka sitä synnytystä odotti. Mulla oli syöksysynnytys ja vaikka se sen takia oli...
  6. P

***SYYSVAUVAT 2007***

Moips! Miten paljon teidän vauvat valvoo? Meillä pikkuinen nukkuu kyllä yöt, mutta aamulla kun herää saattaa valvoa putkeen monta tuntia ja kun tos´sa laskin niin saattaa valvoa vuorokaudessa 10-11 tuntiakin.... :o Kuulostaa niin hirveän suurelta määrältä. Tietty jokainen on...
  7. P

***SYYSVAUVAT 2007***

heips.. taas. =) Meillä kans esikoinen kyseessä.. Meillä kans täys rintaruokinta.. Syntymäpaino 3260g, lähtöpainoa 3160g ja eilen mitattiin niin 3630g.. Hyvin lähtenyt rintamaidolla painoa tulemaan. Nänniarkuutta täälläkin oli ja teki kyllä todella kipeää!! Mutta bepanthen auttoi...
  8. P

Missä vaiheessa teillä ollut paikat 2cm auki?

Viikolla 35+5 2cm auki ja kohdunsuuta jäljellä 0,5cm. Rakkauspakkaus syntyi 38+5 alle kahdessa tunnissa. Lääkärikin epäili ettei mene laskettuun aikaan asti. Supistuksia oli tullut 38+5 päivänä 20min niin olinkin jo 4cm auki. Ja poika tuli nopsaa syliin.. =) Epäsään. supistuksia mulle ei...
  9. P

***SYYSVAUVAT 2007***

Maximus on nyt 2viikkoa vanha.. Ja niin suloinen! Pakkohan sitä on miltei taukoamatta tuijottaa. Nyt nukkuu kiltisti. Siis APUA. Miten nopeasti nuo vauvat oikein kasvavat.. Pikku poika näyttää jo NIIN isolta varrattuna syntymään. Mun pieni kasvaa niin nopeasti... Imetys lähti yllättävän...
  10. P

SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Onnea vauvautuneille. :flower: Omaa synnytystarinaa lyhyesti: Viikko sitten ma leffaa katsoimme miehen kanssa kunnes yht'äkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta tuli supistus 22.30. Se oli kivulias! Nooh, kahden min päästä uusi ja yhtä kivulias. Kun tuli kolmas samalla viiveellä...
  11. P

SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Pikkuinen Prinssi syntyi tiistaina 28.08 klo 00.18. :heart: :heart: Painoa 3260g ja pituutta 51cm. Pikkuinen voi hyvin ja samoin tuore äiti.. :D Viikkoja olki 38+5 Tulen myöhemmin kertomaan tarinaa synnytyksestä. Terv, Onnesta sekaisin Pia ja Le Petit Prince :heart:
  12. P

SYYSMASSUT '07 elokuussa

Onks muilla lantiosärkyä?? Tätä siis ollu koko raskauden ajan ja lopahti jossain kohtaa mutta nyt tullut kaksin verroin takas.. :kieh: Kohdunsuun vihlontakin kadonnut kokonaan. Tähänkö tää tyssäs... ? Supistuksia tulee ja menee mutta ovat aina olleet epämiellyttäviä, ei mitenkään kipeitä...
  13. P

Muita kolmosten odottajia...?

Erittäin paljon onnea!! :heart: :flower: :heart: :flower: Triplasti Onnea! Täällä myös jännitetään puolestanne.. Jos vaan jaksat ja haluat niin kirjoita ihmeessä tänne miten menee. Siinä on tulevalle isosiskolle kerrakseen pikku sisaria. :D Terv, Pia&Pikku-Prinssi-Maximus 37+2...
  14. P

SYYSMASSUT '07 elokuussa

ZAU MAMMAT!! :flower: :flower: Mä olen nyt niin koukussa tähän...että apua! Koko ajan pitää tulla tsekkaa onko vauvoja tullut. Syyskuussa niitä sitten alkaa oikeen satelee tänne. :D Oletteko yrittäneet poppaskonsteja? Liekö niistä mitään apua... Mutta olenpahan siivonnut ainakin kodin...
  15. P

SYYSMASSUT '07 elokuussa

Aali: Mulla kans kohdunsuu auki 2cm ja pehmeä. Merkintä oli kuitenkin että 0,5cm kanavaa jäljellä.. (35+5 oli tuo lääkäri). Aika jännää ettei kirjoittanut siihen mitään. Oliskohan sitä sitten ihan vaan 0cm jäljellä? Mulle lääkäri sanoi että voi syntyä milloin vaan...tai tulla vasta LA:n...
  16. P

SYYSMASSUT '07 elokuussa

PippuriMamman puolesta täälläkin jännitellään. :flower: Voi että kun itsekin pääsisi jo pikku hiljaa jakautumaan. Se olis ihan huippua! Lääkäri sanoi että saattaa olla ettei vauva taida odottaa laskettuun aikaan, mutta itsellä sellanen olo ettei se tule ikinä pois. |O Paikat on...
  17. P

Matkustelu vk 25

Ei ole hullua! Kannattaa ihmeessä mennä! Itse olin vkolla 25 häissä (yhteensä tuli ajettua miltei 1000km). Vkolla 30 mökillä. (yhteensä tuli ajettua 1300km). Itse olin vkot 25-31 saikulla. Ja jos jotain sattuu on laivoilla omat lääkärit ja hoitajat. Samoin Ruotsissa niitä löytyy todella...
  18. P

SYYSMASSUT '07 elokuussa

Pikaisia neuvola ja synnytystapa arviointi uutisia.... :) Verenpaine: 100/72 Hb: 133 (viimeks kun otettiin, nyt ei mitattu) Sf-mitta: 32cm Paino: viikossa +0kg Syke: 140xmin Liikkeet: ++ Pissa: puhdas Turvotus: - Tarjonta: RT Lantio: norm (mahtuu alakautta tulemaan) Vauvan...
  19. P

***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

balik: Mulle kans mitä luultavimmin tulossa isohko vauveli. Painoarvio 4d-ultrassa 1436g (28+6) ja viikolla 30+jotain oli painoarvio jo 1900g. 4d:ssä sanottiin että vauva menee ylärajalla mutta kuulemma täysin normaalia. Toisessa arviossa miltei 2kg ei sanottu mitään... Eivät ole neuvolassakaan...
  20. P

Mitä teidän sf-mitta ollut rv 30 tai 31?

Niin, yksilöllisiähän ne on.. Tekayn (http://www.tekay.fi/) sivuilla on kohdunpohjan mitta-laskuri, oikealla puolella ja siellä on muitakin laskureita. Itse olen 165cm ja mitat seuraavanlaiset: 23+0 22cm 27+5 25cm 31+6 28cm

Yhteistyössä