Höpsistä sitä aina tarvikkaan jaksaa! =) Ei se vauva sitä huomaa ootko silittänyt vaatteet vai et,tajuton homma ois jos joka ikisen pikku vaatekappaleen rupeais aina silittään! Minä en oo silittänyt ainuttakaan vaatetta..Ja meillä on nyt hyvä syy olla vähän laiskana,raskaus nimittäinAlkuperäinen kirjoittaja Annmari-76:Miimari-84: Kiitti vastauksesta.
Muhun on iskeny joku laiskuus, en jaksais paljoo silitelläkään niitä vaatteita, mutta jos tässä saa ihan loppuun asti kärvistellä ja venailla synnytystä niin tekemisen puutteessa voi silitys sittenkin maistua
Minä oon taas unohtanut nuo supistus hommat että kauan pitää kestää ja mikä ois hyvä väli ennen ku menee sairaalaan,mutta muistelisin että 4-5minuutin välein ja oisko minuutin verran kestäviä niin kannattaa mennä sairaalaan.En oo varma,kysyn ens viikolla neuvolassa asiaaAlkuperäinen kirjoittaja tup:Laitanpa tähän uudestaan tämän kysymyksen, kun ei kukaan mitään kommentoinut ja aamuinen viestini oli jo hautautunut monen sivun päähän:
Onko teille sanottu, että supistuksen kestolla olisi jotain merkitystä ajatellen sairaalaan lähtöä? Tarvitseeko siis supistuksen kestoa kellottaa? Löysin netistä pitkän tekstin liittyen pitkiin supistuksiin ja siitä aiheutuvaan hapen puutteeseen. Siinä myös sanottiin, että tavallisesti vauva on paikallaan supistuksen aikana, mutta jos kestää pitkään, saattaa alkaa liikkua rauhattomasti. Soitin asiasta myös polille, kun öiset supistukset kestävät itselläni useita minuutteja. Eivätpä ne nyt osanneet mitään sanoa. Pitäisi olla siellä paikalla piuhoissa juuri silloin kun supistus tulee. Ja kun vauva kuitenkin taas liikkuu aktiivisesti, lähdetään siitä ajatuksesta, että kaikki on kondiksessa.
Papukaija ja joku muukin kirjoitti lomailusta. Minkä ikäisen kanssa voi mennä lentokoneeseen? Mites kun vauvoilla on niin paljon kaikkia räkätauteja ym., pitää vaan olla hyvä matkavakuutus että peruuttaessa saa rahat takaisin vai? Vai alkaako se räkätautirumba vasta puolen vuoden jälkeen vai tarhaan mennessä? Entä onko lentojen pituudessa jotain suosituksia? Voiko lähteä tuosta vain vaikkapa Jenkkeihin tuollaisen 6 kk ikäisen kanssa? Eikös siihen mennessä ole jo rokotussarjakin aika pitkällä?
Minäkin näin viime yönä synnytyksestä unta"painajaista".Olin synnyttämässä ja oon niin kovasti tyttöä oottanut ku ultrassa niin sanoi ja oon laitellu vähän vaaleanpunaista vaatetta ja sängynkin tytölle niin kätilö nosti vauvan ilmaan ja sanoi että poika tuli!Eilen just miehen kans poristiin tosta jutusta niin vaikutti varmaan uneen..Painajaisen unesta teki se että se oli niin todentuntuinen että säikähin omaa tunne ja olotilaa siinä,olin tosi PETTYNYT kun se olikin poika! Oikeasti se ei oo niin suuri juttu mutta kun on pitänyt tyttönä niin saattas sitä olla vähän monttu auki että se ois poika Soitin hyvälle kaverille ja kerroin unesta ja minä jos joku oon vauva hullu,tykkään melkein kaikista vauvoista ja tykkään hoitaa ja pussailla niitä :heart: :heart: Kaveri helpotti mun kurjaa oloa ku pelästyin että entä jos minusta oikeasti sitten tuntuis tuolta että oisin pettynyt jos vauva ois poika?Niin kaveri lohdutti mua aika hyvin,sanoi ettenminä ikinä vois tehä niin etten tykkäisi vauvasta vaikka poika oiskin koska tykkään paljon vauvoista ja lapsista muutenkin että jos noin kävis niin mulla pitäis päässä naksahtaa melkoisesti!Sitten tarkemmin aattelin että noinhan se menee oikeasti!Oma lapsi on ihan yhtä rakas olkoon kumpaa sukupuolta tahansa,se unen todellisuus sai mut vaan niin säikähtämään!Nyt voin ihanalla mielellä jatkaa loppuun asti ku sain tuonkin asian käsiteltyä =) Eli tervetuloa vauva,olit sitten tyttö tai poika!! :heart: :heart: =)Alkuperäinen kirjoittaja poikax3:Neuvolassa+lääkärissä käyty tänään. Hemppa noussut 140,pissa puhdas, painoa tullu +700g, turvotus +/-, rt, kohdunsuu kiinni,painoa asukilla 2900g(lääkäri tuumas et vielä vaavi kerkee kasvaa vaik 4kg kokoiseksi tai ylikin),sf-mitta 32cm(eri mittaaja kuin viimeks) ja paineet 130/80. Lääkäri toivotti onnea synnytykseen ja kirjoitti lähetteen synnytystapa-arvioon. Terkan luona käyn täst lähin n.viikon välein, ellei tuu mitään erikoista aiemmin.
Ite mietin et taitaa mennä yli tääkin raskaus ellei tapahdu mitään yllätyksiä(supistellut on, muttei sillein et ois tapahtunut mitään tuol kohdunsuulla).
Näin muuten viime yönä unta eka kertaa synnytyksestä tän raskauden aikana ja tumma tukkaisen lapsen pyöräytin alateitse.Unessa vaavi oli isokokoinen, joten mitähän tuleman pitää. Isäntä tuumasi et unethan ei yleensä toteudu käytännössä, mut katsotaan sit kun h-hetki on.
Mut nyt lähen ulos, kun siel niin mukavasti tuuleskelee ja on viileämpää.
Poikax3 ja Taavimaija 35+5 =) :wave:
Juu ´ u näin minäkin sen laskisinAlkuperäinen kirjoittaja Cassy:Tein muuten hauskan havainnon äsken. Mulla kun on viikkoja 36+4 niin eikös se ole yhteensä 40? :kieh: Eli sen mukaan pitäisi alkaa tapahtua hyvinkin pian! (Lauantaiaamun toiveajattelua...)
"buli, buli"Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Huomenia vaan Turkin kalallekin.
Meillä on kyllä 3 s:ää ollut huonosti käytössä. Siivoukseen olen aivan liian laiska juuri nyt, saunaan ei tee mieli kun on ollut kuumia ilmoja, ja seksi... No muuten vaan hiljaista. Ukkokulta ei oikein syty, sanoo että seksi ei ole se juttu mikä tulee mieleen kun näkee mun masun. Mua kyllä huvittaisi, mutta mitäpä sitä ei rakkauden eteen sietäisi. Katsellaan tilanteen normalisoitumista sitten synnytyksen jälkeen.
Balik tuolla vau-kirjassa lukee että kohdunkaulan tulisi kylpeä spermassa jonkin aikaa seksin jälkeen. Eli mielellään tavara saisi olla sisällä jonkin aikaa, siksi ei ehkä kannata mennä kyykkyyn ihan heti session jälkeen. Vieläkös se sun mies olis hereillä töistä tulon jälkeen?
Alkuperäinen kirjoittaja pia84:Onks muilla lantiosärkyä?? Tätä siis ollu koko raskauden ajan ja lopahti jossain kohtaa mutta nyt tullut kaksin verroin takas.. :kieh:
Kohdunsuun vihlontakin kadonnut kokonaan. Tähänkö tää tyssäs... ?
Meen takoo taas päätä... :headwall: Mulla on olo että tää lantio on kohta kahtia.
Terv, pia rv 38+1
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Miltähän se näyttäs ku menis synnyttään ja spermat valuis eka pitkin kinttuja??