SYYSMASSUT '07 elokuussa

että ei aika oikeesti kulu ei sitten millään :headwall: ja sitten mulla ainakin alkaa olla ihan epätoivoinen olo kun ei oikein mihinkään kykene,esikoinen kärsii kun äiti on tällänen valas eikä oikeen mihinkää jaksa keskittyä eikä mikään kiinnosta... |O Mutta tänään otin kyllä itteäni niskasta kiinni ja vein esikoisen hampparille ja pallomereen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Annmari-76:
Miimari-84: Kiitti vastauksesta.
Muhun on iskeny joku laiskuus, en jaksais paljoo silitelläkään niitä vaatteita, mutta jos tässä saa ihan loppuun asti kärvistellä ja venailla synnytystä niin tekemisen puutteessa voi silitys sittenkin maistua :D
Höpsistä sitä aina tarvikkaan jaksaa! =) Ei se vauva sitä huomaa ootko silittänyt vaatteet vai et,tajuton homma ois jos joka ikisen pikku vaatekappaleen rupeais aina silittään! :D Minä en oo silittänyt ainuttakaan vaatetta..Ja meillä on nyt hyvä syy olla vähän laiskana,raskaus nimittäin ;) :whistle:
Ja silittämisessä menee aikaa niin varmasti alkaa selkä ja jalat väsymään seisoskelusta eli ei mitään paineita =)

Labratuloksista: Pissakoe oli puhdas, joten alavatsakivut ei johdu tuloksesta, onneksi! Terkkari vaan tuumaili, että jospa se synnytys ois jo lähellä, saas nähä. Tänään on pyyhkiessä tullu ihan tumman keltasta paperiin vessa reissuilla. Lieköhän pissa jotenkin keltasempaa, vai onko tuo jotain vuotoo pukkaamassa....? :whistle:

Isyyslomasta: Meillä mies pitää sen 3 viikkoa putkeen, sen minkä töistä voi pois olla. Elikkä vissiin jotuu välillä oleen töissä esim, vajaita päiviä silloin tällöin, mutta saa sitten joskus myöhemmin vissiin pitää ne mahdolliset menetetyt päivät. Ja toki joutuu aloittaa sen heti ku lähtö tulee, ku pitäähän jonkun tuon esikoisenkin kaa olla ku oon sairaalassa... Kauhulla pelkään, että milloin tää pikkunen tahtoo maailmaan tulla, ku on niin paljon sellasia päiviä kun "ei tarvis tulla", miehen töitten ja koulun takia. Toi nyt oli vähän rumasti sanottu, mutta toivottavasti tajusitte mitä tarkotin. =)

minttu-82 ja TaimiMainio 38+3

Alkuperäinen kirjoittaja tup:
Laitanpa tähän uudestaan tämän kysymyksen, kun ei kukaan mitään kommentoinut ja aamuinen viestini oli jo hautautunut monen sivun päähän:
Onko teille sanottu, että supistuksen kestolla olisi jotain merkitystä ajatellen sairaalaan lähtöä? Tarvitseeko siis supistuksen kestoa kellottaa? Löysin netistä pitkän tekstin liittyen pitkiin supistuksiin ja siitä aiheutuvaan hapen puutteeseen. Siinä myös sanottiin, että tavallisesti vauva on paikallaan supistuksen aikana, mutta jos kestää pitkään, saattaa alkaa liikkua rauhattomasti. Soitin asiasta myös polille, kun öiset supistukset kestävät itselläni useita minuutteja. Eivätpä ne nyt osanneet mitään sanoa. Pitäisi olla siellä paikalla piuhoissa juuri silloin kun supistus tulee. Ja kun vauva kuitenkin taas liikkuu aktiivisesti, lähdetään siitä ajatuksesta, että kaikki on kondiksessa.

Papukaija ja joku muukin kirjoitti lomailusta. Minkä ikäisen kanssa voi mennä lentokoneeseen? Mites kun vauvoilla on niin paljon kaikkia räkätauteja ym., pitää vaan olla hyvä matkavakuutus että peruuttaessa saa rahat takaisin vai? Vai alkaako se räkätautirumba vasta puolen vuoden jälkeen vai tarhaan mennessä? Entä onko lentojen pituudessa jotain suosituksia? Voiko lähteä tuosta vain vaikkapa Jenkkeihin tuollaisen 6 kk ikäisen kanssa? Eikös siihen mennessä ole jo rokotussarjakin aika pitkällä?
Minä oon taas unohtanut nuo supistus hommat että kauan pitää kestää ja mikä ois hyvä väli ennen ku menee sairaalaan,mutta muistelisin että 4-5minuutin välein ja oisko minuutin verran kestäviä niin kannattaa mennä sairaalaan.En oo varma,kysyn ens viikolla neuvolassa asiaa
:D Nuo asiat pääsee unohtuun ku niitä ei tarvi niin mietiskellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja poikax3:
Neuvolassa+lääkärissä käyty tänään. Hemppa noussut 140,pissa puhdas, painoa tullu +700g, turvotus +/-, rt, kohdunsuu kiinni,painoa asukilla 2900g(lääkäri tuumas et vielä vaavi kerkee kasvaa vaik 4kg kokoiseksi tai ylikin),sf-mitta 32cm(eri mittaaja kuin viimeks) ja paineet 130/80. Lääkäri toivotti onnea synnytykseen ja kirjoitti lähetteen synnytystapa-arvioon. Terkan luona käyn täst lähin n.viikon välein, ellei tuu mitään erikoista aiemmin.

Ite mietin et taitaa mennä yli tääkin raskaus ellei tapahdu mitään yllätyksiä(supistellut on, muttei sillein et ois tapahtunut mitään tuol kohdunsuulla).

Näin muuten viime yönä unta eka kertaa synnytyksestä tän raskauden aikana ja tumma tukkaisen lapsen pyöräytin alateitse.Unessa vaavi oli isokokoinen, joten mitähän tuleman pitää. Isäntä tuumasi et unethan ei yleensä toteudu käytännössä, mut katsotaan sit kun h-hetki on.

Mut nyt lähen ulos, kun siel niin mukavasti tuuleskelee ja on viileämpää.

Poikax3 ja Taavimaija 35+5 =) :wave:
Minäkin näin viime yönä synnytyksestä unta"painajaista".Olin synnyttämässä ja oon niin kovasti tyttöä oottanut ku ultrassa niin sanoi ja oon laitellu vähän vaaleanpunaista vaatetta ja sängynkin tytölle niin kätilö nosti vauvan ilmaan ja sanoi että poika tuli!Eilen just miehen kans poristiin tosta jutusta niin vaikutti varmaan uneen..Painajaisen unesta teki se että se oli niin todentuntuinen että säikähin omaa tunne ja olotilaa siinä,olin tosi PETTYNYT kun se olikin poika! :( Oikeasti se ei oo niin suuri juttu mutta kun on pitänyt tyttönä niin saattas sitä olla vähän monttu auki että se ois poika :D Soitin hyvälle kaverille ja kerroin unesta ja minä jos joku oon vauva hullu,tykkään melkein kaikista vauvoista ja tykkään hoitaa ja pussailla niitä :heart: :heart: Kaveri helpotti mun kurjaa oloa ku pelästyin että entä jos minusta oikeasti sitten tuntuis tuolta että oisin pettynyt jos vauva ois poika?Niin kaveri lohdutti mua aika hyvin,sanoi ettenminä ikinä vois tehä niin etten tykkäisi vauvasta vaikka poika oiskin koska tykkään paljon vauvoista ja lapsista muutenkin että jos noin kävis niin mulla pitäis päässä naksahtaa melkoisesti!Sitten tarkemmin aattelin että noinhan se menee oikeasti!Oma lapsi on ihan yhtä rakas olkoon kumpaa sukupuolta tahansa,se unen todellisuus sai mut vaan niin säikähtämään!Nyt voin ihanalla mielellä jatkaa loppuun asti ku sain tuonkin asian käsiteltyä =) Eli tervetuloa vauva,olit sitten tyttö tai poika!! :heart: :heart: =)

Onks muilla lantiosärkyä?? Tätä siis ollu koko raskauden ajan ja lopahti jossain kohtaa mutta nyt tullut kaksin verroin takas.. :kieh:
Kohdunsuun vihlontakin kadonnut kokonaan. Tähänkö tää tyssäs... ?
Supistuksia tulee ja menee mutta ovat aina olleet epämiellyttäviä, ei mitenkään kipeitä. Itsellä on olo että ei tule ennen laskettua aikaa. Toivon mukaan ei menisi montaa viikkoa yli. Yksikin on liikaa... :p

Ei mulla kyllä mikää kiire ole synnyttää.. Jonain päivänä se kuitenkin lähi tulevaisuudessa tapahtuu.

Jaksamista mammat!! :heart:

Meen takoo taas päätä... :headwall: Mulla on olo että tää lantio on kohta kahtia.

Terv, pia rv 38+1

joo koukussa ollaan... asun aika korvessa ja kun ei vihti joka päivä lähtä keskustaan (jonne on 13 km) tai kaupunkiin (jonne on 20km) niin sitä on kotona yksin, eihän se voi johtaa mihinkään muuhun kuin riippuvuuteen :LOL:

Niin sain sormuksen pois =) , aika monen tunnin, perunajauhojen, kylmän veden, saippuan ja helosanin jälkeen kun olin pitäny kättä koholla tunteroisen :LOL:

eli nyt mun puolesta sais vaikka muksu syntyä :D

ei vaan kyllä se nyt sais vielä viihtyä ja kasvella masussa.

aika moni on lohduttanu mua sanoen että usko pois kenelläkään ei vauva oo vielä jääny mahaan... eli tulevia viikkoja odotellessa

Aku
Taisi olla Tup kun kyseli suppareiden kestoista.Meille ainakin ohjeistettiin kättärillä sekä neuvolan valmennuksessa että kun ovat säännöllisiä,ensisynnyttäjällä n. 5 min. välein ja kestoltaan vähintään 30 sek.Eli tämän ohjeen mukaan elellään meillä.

Koitahan Meja parantua.Voin vaan kuvitella kuinka veto veks sitä ois jos pukkais nyt ihan minkä tahansa taudin tähän.Välillä kun tuntuu että ei jaksais ees itteensä liikuttaa :ashamed:

Pakko juu kyllä myöntää että olen myöskin jäänyt koukkuun :ashamed: nyt varsinkin kun on äippälomalla niin tulee päivisinkin vilkastua useemman kerran että mitä uutta.

Miehen vanhemmat kävi tänään visiitillä ja toivat vauvalle ihanan tuliaisen.Sellasen aidon kunnon vanhan ajan lampaantaljan.Suunnittelin tuikkaavani sen tuonne parvekevaunuihin niin on nyytillä lämpimät ja pehmeät oltavat =)

Jepu mutta nyt sinkoan tuonne ukon kainaloon viettämään "laatuaikaa" niin ei tule sanomista kun koko ajan istun koneella ;) Hauskat illanjatkot vaan kaikille tasapuolisesti.

T.Aku ja tyyppi 37+0

Mulla on aavistus että Mobic ois saanu nyytin syliin.. katotaan olenko tosi Welho vai mitä :LOL: ja jos näin on niin toivotan kovasti onnea jo etukäteen! :heart: itellä tuntuu muutamia kipeitäkin suppareita olevan tänä iltana, kuten eilenkin, mutta eipä näillä vielä synnytetä :headwall: muuten oli ihana päivä, ukko järjesti mulle jalkahoidon ja ens viikolla sitten kasvohoitoon jos olen edelleen kasassa! Koitan kyllä pysyä liikkeessä, tänään jynssäsin loput ikkunat syyskuntoon, huoh.. Että hyvä kun saa jotain järkevääkin aikaiseksi, heh, päivystän nimittäin tällä palstalla itsekin kohtalaisen ahkerasti (mutta sehän ei ole synti ?!) Mutta nyt - nostan jalat kohti kattoa ja kuullaanpa taas! :wave:

Zennia ja pikkuötökkä - viikko laskettuun aikaan!

Isyyslomasta: Mun mies on vauvan synnyttyä yhteensä 5 viikkoa kotona, ( 3vkoa isyyslomaa+2vkoa kesälomaa). Tämä oli ihan suunniteltu juttu näin jo alusta asti, kun tosiaan tiesin, ,että tämän lapsen haluan synnyttää sektiolla. Kuiteskin, kun on toi esikoinen 2v., jota vielä paljon joutuu nosteleen ja vauvaa painavampaa kun ei periaatteessa saisi 4 viikkoon sektion jälkeen nostella, eli apuja tarvitsen täällä kotona. On se muutenkin ihanaa aloittaa elo kahden lapsen kanssa tällain vähän pehmeämmin, kun mies on sit sen 5 viikkoa kotona! =) Nyt onkin painanut hulluna töitä ja mä alan oleen aika puhki tän ison masun kanssa ja vilkkaan esikoisen :/ .

Meillekkin taidettiin esikoisen odotuksessa sanoa toi, että kun supistuksia tulee 5min. välein, niin sit sairaalaan tai tietenkin heti, kun ei kipujen kanssa enään kestä olla. Mulla tuli säännöllisiä supistuksia esikoisesta 4h, ennenkuin sairaalaan lähettiin. Silti jouduin vielä sairaalassakin kärvisteleen 12h!! Mut tosiaan, toisilla ekakin synnytys voi olla nopea, eli ihan omien tuntemusten mukaan kannattaa toimia.. ja eikä se niin kamalaa ole, vaikka tulisikin yksi turha reissu synnärille ;) .. mieluummin niin, kun että vauva syntyy matkalla =) .

Nyt ohjeeksi sanottiin, että heti vaan, kun tuntuu, että supistukset ovat säännöllisiä. Mut tämän onkin nyt tarkoitus syntyä suunnitellusti sektiolla. Ja aionkin todellakin lähteä heti sairaalaan, jos käynnistyy ennen sitä 6.9., jolloin sektioon varattu aika.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

MamMam ja Pikkanen rv 37+3

Painoarviossa olin viime viikolla ja neljä kiloista vauvaa ennustivat. Synnytystä ei siis käynnistetä dibeteshommelista huolimatta. Hyvä näin, tulee kuulemma voimakkaammat kivut käynnistyksessä, onkohan näin.. :whistle:
Ei mitään muuta uutta sitten kuulukaan, muuta kuin että ostettiin uusi asunto ja tää vanha laitettiin myyntiin =) Tosin ei todellakaan ole paras mahdollinen ajankohta, mutta minkäs teet, kun se oikea vihdoinkin löytyi. Pakko oli toimia :) Muutto tosin on vasta tossa kolmen kuukauden kuluttua, vaikka eihän se vauva silloinkaan ole kuin parin kuukauden ikäinen. Paljon apua tarvitaan, täytyypä pyydellä rakkaita sukulaisia :ashamed:

Tinka ja vauva 37 tasan

Yhdessä kasassa täälläkin vielä ollaan, vaikka välillä lähtö käy mielessä. Eilisestä lähtien nivuset on ollu tosi kipeet, käveleminen tuottaa tuskaa ja välillä meinaa jalat lähtä alta, kun niin kipeetä käy. Tämän lisäksi vielä tänään alkoi kauhea vihlonta alakerrassa (joku tökkiin puukolla). Pystyssä/istumaan ei juurikaan voi ja esikoinen ei oikein ymmärrä, että äiti haluais vaan makoilla sängyn pohjalla. Välillä tuntuu, ettei tuo ukkelikaan ymmärrä, että pystyssä oleminen tuottaa tuskaa :kieh:
Supistuksia tulee varsinkin näin illalla suht paljon, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Nähtäväksi jää, miten tämä homma tästä etenee...

Nyt tuli valitettavasti vain omaa napaa, kun en jaksa muistaa mitä piti kommentoida. Puukon iskut pahenee tässä konella istuessa, joten äkkiä sänkyyn lukemaan.

oikein kauniita unia kaikille ja jaksamisia :hug:

T: Nanna ja Alvar 35+4

Eipä näy vielä muita linjoilla..
Mies lähti töihin ja uni ei tule. Meinasin jo alkaa leipomaan, mutta taidan jättää päivemmälle, kun en viitsi seinänaapureita herättää yleiskoneen äänellä.
Mulla on myös tunne, että Mobic on vauvansa saanut!
Täällä vointi hyvä. Supistuksia en ole tunnistanut, mutta välillä alamahalla on aikamoinen paine. Meinaakohan se vauva laskeutua vai mitä.
Jospas jatkais lukemista. Eiköhän se väsy taas kohta iske.
-Pilvi ja vauva 36+6-

Pilvi on täällä muitakin! :wave:

Heräsin tossa tunti sitten kun on menkkajomotukset aika pahat. Alkoivat illalla ja jatkuvat edelleen. Katsoin äsken peilistä ja mitä näenkään! Masu on selkeästi laskeutunut. Nyt se on melko hassun muotoinen, tässä istuessani voisin käyttää sitä vaikka apupöytänä. :D

Cassy ja vautsi 36+4

Pilvi ja Cassy, minä täällä myös :wave:

Olen jo herännyt puol 6 aikaan kun mies tuli töistä. Kahvia lipittelen ja odottelen josko alkais pikkunen möyrimään ja avaamaan/pehmentämään paikkoja.

Onko monet jo kokeilleet 3S:n yhdistelmään tms. kikka kolmosia?

Mulle neuvola viimex neuvoi seksiä koska spermassa on avaavia ja pehmentäviä ainesosia ja kyykkyistuntaa niin vaavi pääsee vielä painamaan ja venyttämään paikkoja lisää... toivottavasti toimii.

balik ja pikkuinen 38+6

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Tein muuten hauskan havainnon äsken. Mulla kun on viikkoja 36+4 niin eikös se ole yhteensä 40? :kieh: Eli sen mukaan pitäisi alkaa tapahtua hyvinkin pian! (Lauantaiaamun toiveajattelua...)
Juu ´ u näin minäkin sen laskisin :LOL:
Itsellä on jo kamalasti yli 38+6=44!!! |O :D

Huomenia vaan Turkin kalallekin. :D

Meillä on kyllä 3 s:ää ollut huonosti käytössä. Siivoukseen olen aivan liian laiska juuri nyt, saunaan ei tee mieli kun on ollut kuumia ilmoja, ja seksi... No muuten vaan hiljaista. Ukkokulta ei oikein syty, sanoo että seksi ei ole se juttu mikä tulee mieleen kun näkee mun masun. Mua kyllä huvittaisi, mutta mitäpä sitä ei rakkauden eteen sietäisi. Katsellaan tilanteen normalisoitumista sitten synnytyksen jälkeen.

Balik tuolla vau-kirjassa lukee että kohdunkaulan tulisi kylpeä spermassa jonkin aikaa seksin jälkeen. Eli mielellään tavara saisi olla sisällä jonkin aikaa, siksi ei ehkä kannata mennä kyykkyyn ihan heti session jälkeen. Vieläkös se sun mies olis hereillä töistä tulon jälkeen? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Huomenia vaan Turkin kalallekin. :D

Meillä on kyllä 3 s:ää ollut huonosti käytössä. Siivoukseen olen aivan liian laiska juuri nyt, saunaan ei tee mieli kun on ollut kuumia ilmoja, ja seksi... No muuten vaan hiljaista. Ukkokulta ei oikein syty, sanoo että seksi ei ole se juttu mikä tulee mieleen kun näkee mun masun. Mua kyllä huvittaisi, mutta mitäpä sitä ei rakkauden eteen sietäisi. Katsellaan tilanteen normalisoitumista sitten synnytyksen jälkeen.

Balik tuolla vau-kirjassa lukee että kohdunkaulan tulisi kylpeä spermassa jonkin aikaa seksin jälkeen. Eli mielellään tavara saisi olla sisällä jonkin aikaa, siksi ei ehkä kannata mennä kyykkyyn ihan heti session jälkeen. Vieläkös se sun mies olis hereillä töistä tulon jälkeen? ;)
"buli, buli" :D

Juu ei täälläkään mitenkään himosta anneta mennä enää :LOL:
Pikemminkin ukko pakosta hommansa tekee ja muistuttaa masun koosta :kieh: Tokaisen yleensä vain että itseppähän on sen saanut aikaseksi :whistle: Olihan se tuossa hereillä...

"paistelen pullia" aina noin puolisen tuntia yhdynnän jälkeen, jotta toimisi. En tarkoittanut että heti seksin jälkeen kyykkyilemään, sorry huono ilmaisu edellisesä textissä.

Onneksi täällä palstalla on ihmisiä aina niin ei tarvitse ihmetellä yksin heti aamusta :D

Mää en oikein usko tohon siivous juttuun että auttas mithinkään synnytykseen tai sitten sen siivouksen pitää olla niin tajutonta rääkkiä että kunnon rasituksen takia alkais jotain tapahtuun..Ja seksi..öö..Mitä se on??Mulla ei oo ollu haluja pätkääkään aikoihin ja näin ollen ei olla seksiä harrastettukkaan ku joskus kesäkuun alulla :xmas: :whistle: Mies parka,no onneksi se on sopeutumiskykyinen ja on antanut mun olla ihan rauhassa eikä oo vinkkaillutkaan mitään.Me otetaan taas takas sitten ku vauva on syntynyt ja jälkivuoto loppunut,se tuntuu silloin ihan ekalta kerralta uuden miehen kans :LOL: :LOL: :D Saunakaan ei ainakaan mulla mitään vaikuta ku oon niin kova saunomaan muutenkin enkä oo mitenkään synnytyksen käynnistys mielessä saunonutkaan vai rentoutumis mielessä :D Miltähän se näyttäs ku menis synnyttään ja spermat valuis eka pitkin kinttuja?? :LOL: :LOL:

tup: Minä kans heräilen yöllä tosi pitkiin supistuksiin ja olen miettinyt ihan samaa. Jos kerran polilla eivät osanneet sanoa mitään, niin kai ne sitten on ihan ok??
Matkustelusta: Pari ystävääni ovat matkustelleet paljonkin pienten vauvojen kanssa, iahn mannertenkin välisiä matkoja. Toiselle oli jopa lastenlääkäri sanonut, että alle 2-vuotiaalla lentokoneen paineenvaihtelut ei tunnu niin pahalta kuin isommilla. Räkätautisena tai korvatulehduskierteessä ei tietenkään pidä matkustaa. Ovat tykänneet, että alle puolivuotiaan kanssa on tosi helppoa reissata kun eväät kulkevat koko ajan mukana!

Cassy: Lohduttavaa kuulla, että jonkun toisenkin mies on sitä mieltä, että vauvamaha on maailman epäseksikkäin asia. Tällä palstalla kun oon aiemmin saanut sellaisen käsityksen, että kaikki pupuilevat ihan viimeiseen asti ihan kuin ennenkin...

Eipä muuta, jatketaan odotusta! Ens viikolla lääkärin synnytystapa-arvio, jossa selvinnee jatkuuko odotus vielä pitkäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja pia84:
Onks muilla lantiosärkyä?? Tätä siis ollu koko raskauden ajan ja lopahti jossain kohtaa mutta nyt tullut kaksin verroin takas.. :kieh:
Kohdunsuun vihlontakin kadonnut kokonaan. Tähänkö tää tyssäs... ?

Meen takoo taas päätä... :headwall: Mulla on olo että tää lantio on kohta kahtia.

Terv, pia rv 38+1

Sama täällä
:wave: :kieh: :headwall:

tup
Miimari-84: Ymmärrän sun unen aiheuttaman järkytyksen tosi hyvin. Mä olin sillon ihan alussa jotenkin vakaasti päättäny et vauva on tyttö. Kaikki hölmöt merkit viittas siihen enkä ollu pitäny poikaa mitenkään mahdollisena. Rakenneultrassa sit ihan lämpimikseni kysyin, et näkyyks pippeliä enkä edes jääny odottamaan vastausta kun se oli niin itsestään selvää ettei semmosta voi olla. Mä mietin jo muita asioita kun kätilö sanoi että tässä näkyvät nyt kivekset. Mulla jätti sydän varmaan pari lyöntiä välistä ja kaikki oli niin epätodellista. Onneks ei ollu mun sykkeet ja verenpaineet missään seurannassa ja monitorilla. Mietin vaan, että miten se pippeli on joutunu mun mahaan. Oli ihan hirveen vaikea muuttaa sitä mielikuvaa sukupuolesta, ajattelin pitkään että miten ikinä mä voisin ymmärtää oman lapseni ajatuksen juoksua kun oma mieskin on niin eri sfääreissä. Kaveri yritti vakuutella, et on ne pikkupojatkin tosi söpöjä, ja kun sen lapsia katsoo niin kyllähän ne on. Nyt kun asiaa on kypsytelly tässä muutaman kuukauden lisää, ajattelen vauvaa nimenomaan pikkupoikana. Nyt olisin varmaan ihan tosi järkyttyny jos se nyt olisikin tyttö. Mutta ilmeisesti harvemmin pojaksi arvioitu enää muuttuu syntymässä tytöksi. Toisinpäinhän näitä näyttää sattuvan. Vastaisuuden varalle yritän kyllä jättää kaikki aavistelut sukupuolesta taka-alalle. Jos siis joskus sattuisi siunaantumaan lisää palleroita.

Villipilli: Huojentava kuulla, etten ole ainoa, joka ihmettelee supistusten kestoa. Jotenkin tuntui, että ei ne polilla uskoneet, että se on oikeasti supistus joka kestää viisikin minuuttia. Mutta viime yönä sen todella tarkistin, maha on aivan kivikova, eikä kyse todellakaan ollut ohimenevästä noidannuolesta, kuten arvailivat. En uskaltanut jatkaa unia vaan valvoin tunnin ja otin 1000 mg parasetamolia ja kiinnitin kuuma jyväpussin tukivyöllä kiinni selkään. Ja se toimi ainakin vähän, heräsin seuraavaan lievempään supistukseen vasta 3 h päästä, vaikka viime aikoina ne on tulleet voimakkaina säännöllisesti 1,5 h välein. Mä luulen, että mulla menee supistuksessa jotkut hermot pinteeseen ja se aiheuttaa hirveät selkäkivut. Ja kun kaikki lihakset on aivan jännittyneenä kivusta, se supistuskaan ei pääse jotenkin loppumaan. Lämmin on ilmeisesti ainoa, joka auttaa, koska pari minuuttia jyväpussin saamisesta supistus loppuu. Niitä varmaan pitäisi olla jossain lämpöhauteessa sängyn vieressä odottamassa, ettei miehen tarvitsisi lämmittää pitkin yötä, se 2 min mikrossa tuntuu siinä tilassa ikuisuudelta!

Oletteko te valaana-olemiseen kyllästyneet muuten löytäneet netistä ohjeita synnytyksen käynnistämiseksi? Esim. akupainanta vaikutti musta varsin kiinnostavalta, kokeilen sitä varmaan kun on viikot täynnä. Tässä yksi linkki:

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Jos joku kokeilee, niin raportoikaa sit tarkasti!

tup 35+3

Yhteistyössä