Yhtenä kappaleena täälläkin vielä ollaan..
mustajuuri:tervetuloa mukaan
tup:laskeutumisesta...mulla ei ole minkäänlaisia erityisiä tuntemuksia, vaikka Alvar on terkkarin mukaan jo laskeutunut. Esikoinenkin laskeutui aikasessa vaiheessa, eikä sitä muuten huomannut kuin ylävatsa tuntui tyhjältä ja hengitys helpottui.
Piipaa:Täällä (Tampereella) ainakin synnärillä saa vauvalle vaipat, ei tarvii omia ottaa mukaan. Sairaalassa olo ajan vauvalla voi käyttää sairaalanvaatteita. Ei tarvii varata mukaan kuin kotiinlähtövaatteet ja vaippa (vaipan voi kyllä hätätapauksessa "lainata" synnäriltä). Ai niin ja ainakin täällä synnäriltä saa sellaisen liberokassin, jossa on vaippoja.
Joe80:Meillä esikoinen nukkuin ensimmäiset 2 kuukautta äp-laatikossa, joka oli pinnasängyssä. Alvar laitetaan myös nukkumaan äp-laatikkoon. Se tuntuu jotenkin paljon kodikkaammalta.
perlos:Se niistäjä on kyllä ihan ykkönen vauvalle ja meillä se on käytössä vieläkin, kun ei tuo esikoinen osaa vieläkään oikein kunnolla niistää. Toinen mitä kannattaa hankkia on keittosuolatippoja, tukkoinen nenä aukeaa nopeasti.
Mitähän muuta mun piti kommentoida...ei nyt muista.
Omaa napaa sitten...
Eiliset neuvola/synnytysvastaanotto kuulumiset:
Rv:34+1
Pissa: puhdas
turvotus:-
RR: 119/76
Paino: 1.2 kg/vko :| Yht: 10kg
Sf: 31 (ei ole kasvanut 4 viikkoon yhtään, vaikka sama mittaaja kokoajan)
:heart: : 180 syke ei laskenut puolen tunnin kuuntelun aikana, joten terkkari laittoi lähetteen synnytysvastaanottoon.
Siellä otettiin käyrää puoli tuntia ja vauvan syke pysyi normi rajoissa 145-160. Mun verenpaine oli koholla 139/77, mutta ei lekuri siihen kiinnittänyt mitään huomiota.
Painoarvioksi lekuri sai 2.2 kg eli 100g vähemmän kuin viikko sitten. Eri laitteella painoarvio saattaa heitellä paljonkin.
Supistelut ei ole aukaissut paikkoja, ei synnytyksen merkkejä vielä ainakaan.
Uusi aika äitiyspolille kolmen viikon päähän. Silloin tehdään synnytystapa-arvio ja tarvittaessa käynnistellään.
Että semmonen oli täällä tiistaipäivä. 5 tuntia vierähti neuvolareissulla
T:Nanna ja Alvar 34+2