SYYSMASSUT '07 elokuussa

Terve! Mieheni työkaveri ohjeisti meitä hankkimaan vauvalle valmiiksi apteekista juuri sen nenäniistäjän ja lisäksi D-vitamiinitippoja, nenätippoja ja jotain kuumetta alentavaa lääkettä.

Niin ja yhdessä kasassa ollaan täälläkin B) ja olo on onneksi oikein hyvä.Vauvan liikkeet on tänään ollut tosi vähäiset, ja se saa tietenkin ajattelemaan aina kaikkein pahinta, voihan toki olla ttä asento on jotenkin ratkasevasti muuttunut tai jotain. No jos ei illalla ala kunnon myllerrys niin sittem huolestuttaa. Ensi viikolla olisi sitten viimenen neuvolalääkäri.

Pämppä ja Romeo nykyisin Julia 36+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päde:
Terve! Mieheni työkaveri ohjeisti meitä hankkimaan vauvalle valmiiksi apteekista juuri sen nenäniistäjän ja lisäksi D-vitamiinitippoja, nenätippoja ja jotain kuumetta alentavaa lääkettä.

Niin ja yhdessä kasassa ollaan täälläkin B) ja olo on onneksi oikein hyvä.Vauvan liikkeet on tänään ollut tosi vähäiset, ja se saa tietenkin ajattelemaan aina kaikkein pahinta, voihan toki olla ttä asento on jotenkin ratkasevasti muuttunut tai jotain. No jos ei illalla ala kunnon myllerrys niin sittem huolestuttaa. Ensi viikolla olisi sitten viimenen neuvolalääkäri.

Pämppä ja Romeo nykyisin Julia 36+1
Hyi kauhea,mulla kävi illalla ja yöllä tuo sama liikkumattomuus-säikähdys!!Vaikka liikuin,vaihoin asentoa,yritin "tökkiä"vauvaa ym.Niin ei liikkunut!En saanu sen takia ees juuri nukutuksi yöllä.Yleensä se jollainlailla reagoi siihen ku vaihdan asentoa tai painelen mutta nyt EI MITÄÄN!No onneksi sitten aamulla ku olin heräillyt ja join aamukahvia niin alkoi vähän liikuskeleen.Mutta olihan pelottavaa yöllä! :/ Mies rauhotteli mua ku kävi ruokatunnilla että jos se nukkui,niin niinhän sen täytyi olla että sillä hetkellä nukkui sikeästi.Mutta rauhallinen se on tämän päivän ollut mutta onneksi tuntuu aina välillä jotain liikehdintää niin tietää että kaikki on kunnossa =)
 
Päivitykset tehty, tervetuloa joukkoon mustajuuri!
äippä81, sun tiedoissa olikin jo valmiina tuo 26 vee, mitä lie magiaa kun en muista sellaista sinne aiemmin korjanneeni =)

Täällä napa alkaa työntyä kolostaan, omituinen retale näkyy paidan läpi. Saavutus se on tämäkin :D

Kaverini on tällä hetkellä Hämeenlinnassa synnyttämässä. 15 päivää yli lasketun ajan, joten käynnistivät tänään aamulla. Voi kamalan kauhian ihanaa, kun ehkä jo illalla on napero sylissä heillä! *jännää niin että sukat pyörii jalassa*


Maarja ja vaava 37+4
 
Eli täälläkin ollaan yhdessä kasassa, ei ole mitään tuntemuksia että synnytys olisi edes alkamassa. Näinköhän menee yli lasketun ajan....
Valitusta, valitusta, valitusta:
Nyt menee hermot tämän kutinan kanssa!!!!!! Kävin taas maanantaina polilla verikokeissa ja ultrassa. Kaikki oli ok, joten ei pitäisi olla mitään hätää. Hitto, tahtoisi edes jotain apua tähän kutinaan. Nyt menee jo yöunetkin pilalle, viime yönä katsoin kelloa vielä puoli neljän aikaan ja kuuntelin ukkosen pauketta.
Pari viikkoa sitten ultrassa vauvan painoarvio oli 2660g ja nyt ukko oli kasvanut melkein 700g, eli painoarvio oli 3327g :eek: (rv 36+6) Vielä jos poika kasvaa noin hurjaa vauhtia niin johan se on jättiläinen syntyessään. Lääkäri ei sanonut mitään suuresta koosta, sanoi vain että lantion puolesta vauva mahtuu hyvin syntymään. Ensi viikolla menen taas ultraan. Eilen käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan, siellä kerrottiin myös synnytyksen kulku ja eri kivunlievitys vaihtoehdot. Minä ihastuin vesialtaaseen. :)
Tässäpä tärkeimmät tällä kertaa...

Hyviä vointeja kaikille
Halinalle ja pikku ihme rv 37+1
 
Täällä sitä helteessä seisoskellaan vaan hellapolliisina :attn: :kieh: Mut ihanaa kun jaksaa pitkästä aikaa tehdä ruokaa itse, toi hemppa kun mulla ollut jo kohta pari kk alle 100, niin ei ihme jos on väsyttänyt :ashamed: Nyt onneksi löydettiin mua "allergisoimaton" rautavalmiste ja jaksaa taas hääräillä.

d-vitamiinista
Sen ensimmäisen pullonhan saa ilmaiseksi neuvolasta :attn: Ja parin viikon iästä alkaen sitä ruvetaan antamaan. Tosin kaikille ei käy se neuvolan antama devitol(kuten meidän esikoiselle) vaan pitää ostaa sitten itse jekovit.

Kävin tänään henkkamaukalla ihastelemassa vauvan vaatteita, uskaltauduin ostamaan ensimmäiset tyttövaatteet nyt kun ultrissa näkyny tytön "vehkeet" viimeksi viime viikolla, Kaikki muutkin kyllä sanoo että tyttö sieltä tulee :whistle: No jokatapauksessa ostin sellaisen ihanan hello kitty hamebodyn ja hello kitty sukkahousut :snotty: Mä olen ihan "hulluna" kauniisiin lastenvaatteisiin, joten en voinu vastustaa.Pojallekin löysin superman shortsisetin ja sukkahousut.

Voikaahan hyvin.

Minnajajoel ja "noah"(pitäisköhän kehitellä joku tyttömäisempi nimi?) :ashamed: 34+5
 
Kiitos, ja kiitos päivityksestä Maarja

Minäkin innostuin vesialtaasta, ja toivottavasti synnytys sujuu siihen malliin että saahaan koko toimitus tehdä siellä altaassa!
Meinaatko Halinalle myös synnyttää altaassa?

Mustajuuri rv 34 tasan
 
Yhtenä kappaleena täälläkin vielä ollaan..

mustajuuri:tervetuloa mukaan

tup:laskeutumisesta...mulla ei ole minkäänlaisia erityisiä tuntemuksia, vaikka Alvar on terkkarin mukaan jo laskeutunut. Esikoinenkin laskeutui aikasessa vaiheessa, eikä sitä muuten huomannut kuin ylävatsa tuntui tyhjältä ja hengitys helpottui.

Piipaa:Täällä (Tampereella) ainakin synnärillä saa vauvalle vaipat, ei tarvii omia ottaa mukaan. Sairaalassa olo ajan vauvalla voi käyttää sairaalanvaatteita. Ei tarvii varata mukaan kuin kotiinlähtövaatteet ja vaippa (vaipan voi kyllä hätätapauksessa "lainata" synnäriltä). Ai niin ja ainakin täällä synnäriltä saa sellaisen liberokassin, jossa on vaippoja.

Joe80:Meillä esikoinen nukkuin ensimmäiset 2 kuukautta äp-laatikossa, joka oli pinnasängyssä. Alvar laitetaan myös nukkumaan äp-laatikkoon. Se tuntuu jotenkin paljon kodikkaammalta.

perlos:Se niistäjä on kyllä ihan ykkönen vauvalle ja meillä se on käytössä vieläkin, kun ei tuo esikoinen osaa vieläkään oikein kunnolla niistää. Toinen mitä kannattaa hankkia on keittosuolatippoja, tukkoinen nenä aukeaa nopeasti.

Mitähän muuta mun piti kommentoida...ei nyt muista.
Omaa napaa sitten...

Eiliset neuvola/synnytysvastaanotto kuulumiset:

Rv:34+1
Pissa: puhdas
turvotus:-
RR: 119/76
Paino: 1.2 kg/vko :| Yht: 10kg
Sf: 31 (ei ole kasvanut 4 viikkoon yhtään, vaikka sama mittaaja kokoajan)
:heart: : 180 syke ei laskenut puolen tunnin kuuntelun aikana, joten terkkari laittoi lähetteen synnytysvastaanottoon.

Siellä otettiin käyrää puoli tuntia ja vauvan syke pysyi normi rajoissa 145-160. Mun verenpaine oli koholla 139/77, mutta ei lekuri siihen kiinnittänyt mitään huomiota.
Painoarvioksi lekuri sai 2.2 kg eli 100g vähemmän kuin viikko sitten. Eri laitteella painoarvio saattaa heitellä paljonkin.
Supistelut ei ole aukaissut paikkoja, ei synnytyksen merkkejä vielä ainakaan.
Uusi aika äitiyspolille kolmen viikon päähän. Silloin tehdään synnytystapa-arvio ja tarvittaessa käynnistellään.

Että semmonen oli täällä tiistaipäivä. 5 tuntia vierähti neuvolareissulla :LOL:

T:Nanna ja Alvar 34+2
 
Neuvolakuulumisia:

Pissa: puhdas
Hb: 123
Verenpaine: 114/75
Paino: 950g/vko
Turvotus: ++
Syke 140 ja liikkeet ++, rt
..ja sokerina pohjalla SF 38!!!!!!!!!!! (Kaksi viikkoa sitten lekuri sanoi että on maksimissaan 32!). Tosin eri mittaaja mutta hei 6 cm kahdessa viikossa!!! Tunsin kyllä itsekin että mittasi eri kohdista. Kätilöä vaan nauratti kun olin aivan järkyttynyt! Hän on sitä mieltä ettei mitään hätiä ja mulla on vaan paljon lapsivettä eikä vauvakaan tunnu kovin isolta. Nyt mä vaadin häneltä lähetteen painoarvioon, missä meillä ei käydä ollenkaan ja sen tietty sainkin. Kun toi painokin on noussut jo 20 kg siitä mitä se oli ennen raskautta ja turvotusta on ihan sairaasti. Vaavi liikkuu kuitenkin tosi hyvin eikä sillä tunnu olevan kiire ulos. On ollut pää alaspäin jo viikkoja, muttei ole laskeutunut eikä mulla ole mitään suppareita. Joten musta tuntuu kyllä että yli lasketun ajan menee....

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä (esim. se nenäniistäjä). Oisko vielä hyviä vinkkejä tuttipullolle ja tutille? Mitkä ois hyviä vai kannattaako ostaa ennenkuin vauva on syntynyt? Mikä rintapumppu ois hyvä? Entäs äidinmaidonkorvike, kannattaako sitä olla valmiina? Noi on sellasia mitkä vielä ostoslistalla roikkuu...
;)

Me muuten ostettiin huuto.netistä aivan ihana kehto vauvalle alkuun, joka ollaan nyt "tuunattu" valmiiksi. Siitä tuli aika söpö. Sitten kun käy pieneksi niin tuodaan pinnasänky tilalle.

Kelikin on hieman viilenemään päin, joten hyviä yöunia kaikille |O

Junnu ja peanut 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja Päde:
Terve! Mieheni työkaveri ohjeisti meitä hankkimaan vauvalle valmiiksi apteekista juuri sen nenäniistäjän ja lisäksi D-vitamiinitippoja, nenätippoja ja jotain kuumetta alentavaa lääkettä.

Niin ja yhdessä kasassa ollaan täälläkin B) ja olo on onneksi oikein hyvä.Vauvan liikkeet on tänään ollut tosi vähäiset, ja se saa tietenkin ajattelemaan aina kaikkein pahinta, voihan toki olla ttä asento on jotenkin ratkasevasti muuttunut tai jotain. No jos ei illalla ala kunnon myllerrys niin sittem huolestuttaa. Ensi viikolla olisi sitten viimenen neuvolalääkäri.

Pämppä ja Romeo nykyisin Julia 36+1
Hyi kauhea,mulla kävi illalla ja yöllä tuo sama liikkumattomuus-säikähdys!!Vaikka liikuin,vaihoin asentoa,yritin "tökkiä"vauvaa ym.Niin ei liikkunut!En saanu sen takia ees juuri nukutuksi yöllä.Yleensä se jollainlailla reagoi siihen ku vaihdan asentoa tai painelen mutta nyt EI MITÄÄN!No onneksi sitten aamulla ku olin heräillyt ja join aamukahvia niin alkoi vähän liikuskeleen.Mutta olihan pelottavaa yöllä! :/ Mies rauhotteli mua ku kävi ruokatunnilla että jos se nukkui,niin niinhän sen täytyi olla että sillä hetkellä nukkui sikeästi.Mutta rauhallinen se on tämän päivän ollut mutta onneksi tuntuu aina välillä jotain liikehdintää niin tietää että kaikki on kunnossa =)

Mulla kans oli hiljasta toissapäivä ja eilinen ilta ja yö. Ei vauva pahemmin reagoinut edes siihen tönimiseen! Join sitten kokista lasillisen ja menin vas. kyljelle, niin kyllä sain n. 11 liikettä 1/2:een tuntiin. Sitten muistin asian jota neuvolassakin epäilivät tänään; vauva rauhoittuu ja liikkuu selvästi vähemmän synnytyksen lähentyessä! Toiveikkaana ajattelen jos vaikka jo ens viikolla.....
:D
 
tup
Nanna-80: Meillä oli noitten sykkeiden kanssa sama juttu pari viikkoa sitten. Seurattiin pitkään dopplerilla, ehkä 15 min ja hetken tauon päästä uudestaan 5 min ja ne huiteli välillä 170-200. Useita terkkareita siinä parveili ihmettelemässä. Sitten soittivat polille konsultaatiopyynnön ja sieltä vastasivat, että pitää mitata viela uudestaan 30 min päästä. Onneksi syke oli laskenut tonne 150 tienoille. Enkä saanut lähetettä polille, koska syke siis oli jo normaalirajoissa. Jos syke olisi edelleen ollut korkea, olisi ollut takykardiaepäily ja lähete. Ja jos olisi ollut vielä polillakin korkea, olisi ilmeisesti joutunut seurantaan. Tutun lapsen syke oli koko loppuraskauden ajan ollut tyyliin 180-210 ja sitä oli seurattu joka toinen päivä. Ja se laskeutui ihan tavalliseksi syntymässä, mitään sydänvikaan viittaavaa ei ole ilmennyt. Yritin etsiä tietoa, mikä aiheuttaisi sikiölle takykardiaa, ja tärkein tuntui olevan jonkin infektio. Mutta jos äiti on täysin kunnossa (ei oireuta, kuumetta tai kohonnutta CRP:tä), on sekin epätodennäköistä. Tulin siihen tulokseen, että mulla pikkunen vain hermostui aivan jumalattomasti siitä terkkarin tutkimuksesta, sillä se oli tosi kovakourainen. Vaavi oli jo valmiiksi hereillä ja liikuskeli, ja sitten tullaan vielä kopeloimaan ja huudatetaan doppleria.
Toivottavasti olet jo rauhoittunut, itse ainakin huolestuin kovin! Varsinkin kun terkkaritkin oli niin huuli pyöreenä siinä tilanteessa..
 
Eli vielä ei ole mitään tapahtunut. Supisteluja kyllä tulee päivittäin, mutta aina kun ajattelee, että joko sitä nyt pääsisi tosi toimiin niin loppuvat sitten. Tänäänkin koko päivän ollut huono olo, maha kipeä ja tässä illalla jouduin oksentamaan ja maha ihan sekaisin...jouduin jopa soittamaan isännän hakemaan kesken lenkin kun en olisi kyllä kävellen ehtinyt vessaan :LOL: Hieman koira kyllä ihmetteli, että mikäs lenkki se tällainen on, että autokyydillä kotiin.

Kävin tänään ihastelemassa työkaverin kuukauden ikäistä vauvaa ja kovasti tekisi jo mieli saada oma nyytti kainaloon, vaikka toisaalta pitää nyt nauttia tästä loppuajasta esikoisen kanssa.

Ei muuta kuin hyviä vointeja kaikille.
 
sen verran, että aikoinaan kun se esikoiselle hankittiin niin hirvittelin niiden pelkkien filttereiden hintoja apteekissa. Enää en muista mitä ne siihen aikaan maksoivat, mutta kaupan tupakkahyllyltä sai sätkien filttereitä paljon halvemmalla ja saman asian ajoivat! :D
 
tup:Kiitos, kun kirjoitit omasta kokemuksestasi, helpotti tietää, että muillakin on ollut korkeita sykkeitä. Kyllä ne siellä synnytysvastaanotossa otti lämmön ja muita kokeita, mutta ne oli ihan ok. Ihan suht rauhallisin mielin täällä ollaan, mutta kyllähän tuo vähän säikäytti ja varpaillaan olen entistä herkemmin. Alvar on myös päättänyt lopettaa kunnon riehumisen vatsassa ja se lisää hermoilua vielä enemmän. Varmaan viikon on ollut päivisin tosi rauhallinen, mutta onneksi sitten alkuyöstä vähän liikuskelee.

Junnu:ihan perus tittuipullo on alkuun sopiva, sitten voi ostaa myöhemmin "hienomman", jos on tarvetta. Tutiksi sopii ensitutti, joita ihan tavalliset marketit myy (paketissa lukee ensitutti).
Rintapumpusta oli joskus aikaisemminkin puhetta ja olen edelleen sitä mieltä, että sähkökäyttöinen on helpompi. Esikoisen aikana mulla oli käytössä käsin pumpattava ja voimia siihen tarvittiin tosi paljon. Välillä pumppas ukko ja välillä minä. Haaveilen kyllä nyt sitä sähkökäyttöistä, mutta kun ne on aika kalliita, niin en varmaan uskalla ostaa ennenkuin olen varma, että maitoa tulee kunnolla.
Korviketta kannattaa varata kotiin muutama purkki, ettei sen takia tarvii stressata, jos maitoa ei heti tule tarpeeksi. Niissähän on aika pitkä päiväys, että kyllä varmaan jossain vaiheessa tulee käytettyä.
Vanulappuja meillä kului esikoisen vauva-aikana paljon. Vauvan silmät oli helppo puhdistaa, kun kostutti vanulapun.
Sitten vielä se iki-ihana bepanthen, ehdoton varsinkin jos nännit rikkoutuu imetyksestä. Ei tarvi pestä pois, vaikka imettää.
Tässäpä oli muutamia, mitä itse olen kokenut tarpeelliseksi.

 
Hitto pitkät sepustukset kirjotin ja kaikki hävis!!! :kieh:

Noh tässä lyhykäisyydessään...
Neuvola rv 37+0
pissa:puhdas
paineet: 127/82
hb: 115
paino: +900g/vk, yhteensä 13,8kg :eek:
kohdunpohjankorkeus: 33, ollut sama jo yli kuukauden
vauvan syke: 130-150, rt, laskeutunut mutta ei kiinnittynyt


Sairaalakassista...mitä meinaatte pakata vauvalle vaatteiks?

Menkkamaisesta jomotuksesta kyselin neuvolassa, niin terkkari totesi sen olevan vaan hyväksi, kypsentää paikkoja ja avaa siinä samalla kohdunsuuta huomaamatta... :LOL:

minttu-82 ja TaimiMainio 37+0
 
Kiitos vastanneille apteekkitavaroita koskien.
Tuo niistäjä meiltä tosiaan jo löytyykin. Ostin sen ihan tavallisesta marketista. Hintaa en muista, mutta voisi ajatella olevan halvempi kuin apteekissa? Keittosuolatippoja täytyykin sitten vielä hakea.
Yhden pienen tuttipullon ja pari tuttia oon varalle ostanut. Pitääkin myös pari "maitopurkkia" hakea, on sitten valmiina jos hätä tulee.
Jos taas jatkais hommia ( =menis kattomaan CSI:tä... )
-Pilvi & vauva 35+3
 
Mä oon pakannut vauvalle kotiinlähtövaatteiksi lyhythihasen bodyn, puolipotkarit, trikoohousut ja -puseron, villatakin ja -housut varuiks, sukat ja tumput sekä pipon. Pari erikokoista vaippaa. Niin ja ohuen peiton turvakaukaloon, jos vaikka ilmat viilenee... =)

Apteekissa pitäis itekin piipahtaa jossain välissä, mut voi olla et jääpi... kun ei mitään ihan välttämätöntä ennen synnytystä ostettavaa ole tullut mieleen... :) Ihovoiteita ja bepanthenia löytyy jo kotoa...

Sain tänään ajan äitiyspolille perjantaiksi! :) Käydään tarkistamassa vauvan tarjonta ja toivonmukaan kurkataan muutenkin vauvan vointia! On kiva päästä pitkästä aikaa näkemään masun sisään! :heart:

Möörwa rv 36 Huh! 4 viikkoa enää!! :D
 
Synnytystapa arviossa kävin eilen, tässä kuulumisia sieltä:

kaikki oli ok ja painoarvio oli 3238 g, liikkeet ++, turvotus + ja pissa puhdas sekä verenpaine 114/80... viikkoja oli tuolloin 36+2... kohdunsuu pehmeä ja auki 2 cm! :eek: eli todella hankalaa arvioida millonka syntyy... merkintää pituudesta ei tullut, mitä lie tarkoittaa?? :huh: viimeksi tuli kyllä merkintä että ois 2 cm mutta nyt jostain syystä sama kohta tyhjänä...

Eipä sanonu mitään oliko kiinnittyny mutta luulis että on ku kohdunsuukin jo auki 2 cm... ja ai niin laittoi vielä röngeniin kuvattavaksi että varmasti mahtuu lantiosta normaalia alakautta ulos... tänään soitti että ihan ok, kun synnytys alkaa niin ei tarvi mitään ihmeellistä tehä, voi synnyttää ihan normaalisti alakautta... :D
 
viikkoja nyt 35+5:

rr 132/83
hemppaa ei otettu
paino +900g viime viikosta
sf-mitta 31 cm
:heart: 145
liikkeet ++
pissassa sokerit kahdella plussalla :eek:

Lekuri kirjoitti lähetteen sokerirasitukseen vielä tässä vaiheessa, sain ajan puolentoista viikon päähän, jolloin on jo 37+2. Mutta mennään kun käsketään. Aikaisemmin mulla ei ole ollut pissassa mitään häikkää eikä painoakaan nyt niiiin hirveästi ole tullut, olisko joku 11 kg yhteensä.

Kohdunsuu oli pehmeä ja lyhentynyt kahteen ja puoleen senttiin. Kiinni edelleen.

Mekin ollaan tehty äippäpakkauksen laatikosta sänky vauvalle. Anoppi sen on hienosti vuorannut ja tehnyt kivannäköiseksi :).

Kiitos vielä minunkin puolesta kaikille miitissä olleille =). Oli tosi mukava nähdä teitä kaikkia!

-meja 35+5
 
kasassa vielä täälläkin vaikka hiljasieloa olen vietellyt..
ei ole kauheasti innostanut kirjoitella, kuulumiset olen käynyt lukemassa..mutta meidän vanhempi koira jouduttiin maanantaina lopettamaan niin ei ole oikein osannut istua paikoillaan vaan koko ajan pitää touhuta jotain että ei mielessä pyöri koiruus.. :'(
ja varmaan sen takia on supistellutkin aika lailla tässä sunnuntai illasta lähtien, mutta ei kuitenkaan niin että olisi tarvinnutsunnyttämään lähteä..
neuvola mulla oli viime viikolla mutta en enää muista mitä siellä oli ja huomenna meen jo uudelleen joten laittelen sitten niitä kuulumisia.. mutta maanantaina kävin jälleen sisätautilääkärillä jossa selvisi että mulla alkaa tämä sairaus aktivoitua jälleen joten uhkaili että 27.8. oleva äippäpoli käynti taitaa koitua mulle sellaseksi että jään sairaalaan joten käynnistellään.. olenkin tässä sitten vauhdilla pessyt vaunuja ja pakannut sairaalakassia ja juossut kaupassa ostelemassa viimeiset hankinnat..
apteekista mä olen ostanut Septidin puhdistusainetta navan puhditukseen, keittosuolatippoja joilla me saatiin esikoisenkin nenu aukeamaan kun oli tukossa, me pärjättin ihan hyvin ilman niistäjää, ne tipat kun laittaa sen rään hyvin liikkeelle joten se on sitten pehmoisella kankaalla helppo nenästä pyyhkäistä..
topsitikkuja ja vanulappuja navan puhdistukseen, siteitä itelle kotimaatkaa varten, ja särkylääkettä varatkaa jos paikat on kipeet niin se on todella tarpeeseen kun kotiin tulette..
mä myös edelleen peräänkuulutan hankkimaan ne rintakumit jos vähäänkään sairaalassa jo näyttää että niitä tarvitsee imetyksen apuna niin ei tarvitse metsästää ympäri kyliä niinkuin meillä mies viimeksi kävi varmaan kymmenessä eri kaupassa :ashamed:

niin juu meillä myös on pinnikseen laitettu iäppäpakkaus pedattuna jossa muutamat ensimmäiset viikot mennään.. näin myös esikoisella, sitten pikkuhiljaa siirrytään pelkkään pinnikseen..
mitähän muuta tässä oli kyselty..ei muista kun niin paljon tullut tekstiä..no lisäilen jos tulee mieleen

umayya+mörri 35+6 :heart:
 
Harmillista umayya se sinun vanhempiesi koira, mutta toivotaan että se siitä pikku hiljaa helpottaa!
Nyt alkaakin jo ostoslista olemaan hyvän kokoinen ja sairaalakassinkin saa kohta vaihtaa suurempaan, kun teltä tulee niin paljon hyviä vinkkejä. "Juliakin" on eilen illalla, yöllä ja tänään liikkunut taas entiseen malliin joten kai hänelläkin oli eilen vaan vähän rauhallisempi päivä välillä. =)
Sateisin terveisin,
Pämppä
 
Aali: Mulla kans kohdunsuu auki 2cm ja pehmeä. Merkintä oli kuitenkin että 0,5cm kanavaa jäljellä.. (35+5 oli tuo lääkäri). Aika jännää ettei kirjoittanut siihen mitään. Oliskohan sitä sitten ihan vaan 0cm jäljellä? Mulle lääkäri sanoi että voi syntyä milloin vaan...tai tulla vasta LA:n jälkeenkin. Ärsytti että sanoi niin, odotan nyt kuin kuuta nousevaa synnytystä. :LOL:
Mulla kans laskeutunut todella alas, mutta mainintaa kiinnittymisestä ei ollut. Enkä osannut edes kysyä.

Mulla otettiin kutinan vuoksi hepatoosikoe.. Mutta kaikki oli kuitenkin ok. Hyvä niin. Hb mitattiin samalla ja olen kuulemma rautaisessa kunnossa. Hb 140. Jatkan rautakuurin silti loppuun.. :eek: No, ei siitä varmaan haittaa ole. Ja kun kohtahan tässä kuitenkin se synnytys on edessä.

Limatulppasta.. Mulla on tullut sitä reilu 2tl.. (tarkkaa mittailua.. :D ). Miten paljon sitä siellä sitten on?? Tiedän kyllä että sitä irtoilee viikkojakin ennen synnytystä.. Alan vaan olee epätoivonen, NYT JO!! :LOL:

Ihanaa, viikonloppua kohden luvattu viilenevän. IHANAA!!!! :D

Terv, Pia 37+0
 
Neuvolassa käyty aamusta ja tässä olis vähän kuulumisia:

vko 37
pissa puhdas
painonmuutos viikkossa +700! :whistle:
RR 130/80
Turvotus +
Sf 32,5 (taas käyrillä, nyt oma terkka)
:heart: : 140-150
Liikket normaalit
Vaavi rt ja kiinnittynyt :)

Kyselin samalla vauvan painoarviota, ja terkka sanoi että tuntuu käsituntumalla normaalikokoiselta. Teki samalla sellasen laskelman, jonka oli opettanut Virolainen lastenlääkäri ja sen mukaan vauva olisi syntyessään n. 3500-3700g. Jos vaan syntyy suht oikeaan aikaan eikä mene hirveästi yli.

Joten kaikki siis kunnossa ja seuraava aika ensi viikon pe :)

Meillä vauva nukkuu suoraan pinnasängyssä,joka on meijän makkarissa.


Viime yönä oli pitkästä aikaa ihanaa nukkua kun oli viileää...sai oikein peittoa vetää korville ettei tullut kylmä! :LOL:
Joten nyt pitää nauttia kun ihanan viileä ilma!
Pitäs kohta lähteä katsomaan uutta nojatuolia olkkariin, kun remppa alkaa vihdoin olla jo parempaan suuntaan! jes :D :D

Ei muuta kuin mukavaa loppuviikkoa masuille ja vaaveille!

Inka&vaavi 37 :heart: :heart: (Ei oo enää pitkä aika) :D:D
 
Vieläkään ei kukaan oo päässy jakautumaan. No eiköhän meistäkin jo porukka pian ala poksahdella. Toivottavasti. =)

Mä kävin aamulla lääkärissä. Eipä siellä taas ihmeempiä, stä nopeesti katto kaikki ja ultras pojan. Paikat on edelleen kiinni eikä mitään oo siis tapahtunu ( |O varmaan tapahdu pitkään aikaankaan..). Poika tällä hetkellä noin 3,5-3,6kg mut ei laittanu lähetettä käynnistykseen kun on niin hyvin tilaa tulla kuitenki. Mä ajattelin maanantain neuvolas kyl tädille jutella, et voisin hyvin vaikka laskettuna päivänä sitte mennä viimeistään käynnistykseen kun ei mua ihan tosissaan nappaa mitään megaisoa taas ulos pusertaa. Vaikka edellinen tuliki ihan nätisti yms ni silti, meinaako se sitte sitä et mun on pakko synnyttää aina niitä 4,5kg vauvoja?! Ja sitä paitsi mulla on niin ilkee oloki suurimman osan ajasta enkä pysty kunnol kävelee yms ni millä hitolla mä site jaksan mitään jättiläistä synnyttää? Kun ei oo tässä nyt moneen viikkoon onnistunu kävely tai mikään liikunta ni oon entistä huonommassa kunnossa ni jaksa sitte se 50km hiihtomaratooni synnytyksessä..

Meillä kans vauva nukkuu sitte heti suoraan ihan omas pinnasängys meidän makkaris. Pitää vaan käydä ostamas viel uus patja tuohon.

Kotiintulo vaatteet oon suunnitellu jo aikoja sitte, pitäs vaan saada pestyä. Meille tulee sitte pitkähihanen body,sukkahousut ja näitten päälle sellanen collegepuku,pipo ja tumput ja mukaan vielä meilläki tulee joku pieni viltti,minkä voi heittää päälle jos onkin vähän viileempää.

Noista apteekkikamoista meillä on kans varastossa suolatippoja ja kuumelääkettä. Lisäks on metylensiniä, joka on ihan ehdotonta ainetta mun mielest vaippaihottumaan ja sitte napaan jos se käy vähän ilkeeks. Lisäks meillä on semmosta bacibact (tai jsp) ainetta, jota laitettiin kakkosen napaan kun epäiltiin tulehdusta. Se oli myös pirhanan hyvää mun tulehtuneeseen napakoruun. :D Niistäjä meilläki on, ihan Prismasta ostettu. Bebanthen-vastaavaa meilläki on iso puteli vessassa vielä.

Tuttipulloja meillä on puolmiljoonaa ko esikoinen oli pulloruokinnalla melkein alusta asti. Uusia tutteja pulloihin tosin pitäs kait vielä ostaa muutama ja pari maitopurkkia varoiks. Ihan tuttejaki ajattelin pari hommata jos ne sitten pojalle maistuu. Lisäks pitää vielä jostain kaapista kaivaa rintakumit valmiiks. Ne oli kakkosen kohalla loistava apu. Kun en sitä kaalia varannu jääkaappiin. ;)

Semmosia kuulumisia.

Emmaliina ja Vusseli 37+2
 

Yhteistyössä