***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

balik: Mulle kans mitä luultavimmin tulossa isohko vauveli. Painoarvio 4d-ultrassa 1436g (28+6) ja viikolla 30+jotain oli painoarvio jo 1900g. 4d:ssä sanottiin että vauva menee ylärajalla mutta kuulemma täysin normaalia. Toisessa arviossa miltei 2kg ei sanottu mitään... Eivät ole neuvolassakaan mitään maininneet tuosta painosta. :eek: Omasta mielestäni vauva on kyllä painava ja minä pieni ja hento.. Toivon mukaan jaksan synnyttää pikkuisen. Kaipa tuo paino jollain tavalla vaikuttaa synnytykseen?

Terv, Pia rv 34+0

Heippa taas kaikille!
Eilen oli neuvola taas, kaikki ok. Poitsu on vilkas ja pää alaspäin.
Tänään olinkin sitten sairaalassa, Naistenklinikalla. Pelkopolille kun ei muka saanu aikoja, niin sitte kävin lääkärillä. Joka taas lupas että kivunlievitykset auttaa. Ja kannattaa kuulemma kokeilla alatiesynnytystä, ja jollei kipulääkkeet autakaan, niin sitten leikataan. EN SUOSTU. Sanoin suoraan lääkärillekin, että mä oon kokeillu jo. Nyt riittää. Näitä synnytyksiä kun ei mun kohdalle enää tule, niin jätetään ne kokeilut jollekin muulle.
Anestesialääkärinkin kanssa juttelin 3 varttia. Se oli sitä mieltä, että epiduraali on viimeksi laitettu liian myöhään, eikä ole ehtinyt vaikuttaa. Mutta kun sitä vaikutusta ei tullut ikinä!
Te joille laitettu epiduraalipuudutus, kuinka pian se on ruvennu tehoamaan?
Ja saihan sen pelkopoliajan. 5pv ennen laskettua aikaa!!!!
Kätilö pahoitteli ettei saa aiemmin, mutta mulle se on ihan sama, jos poika vaan on sillon vielä mahassa. Mä kun oon satavarma, ettei mua keskustelut auta. Nyt kun lupailevat ihan samaa kuin viimeksi, eikä lupaukset sillonkaan pitäny.
Ja sitten vielä huonojakin uutisia. Nyt joudun käymään Naikkarilla pelkojutun lisäksi sen takia, että poitsu on liian pieni. Vähän vaan alakäyrän alapuolella, mutta lekuri halus ottaa pojan tarkkailuun. Onni painaa 33% vähemmän kuin Balikin vauva! Eli painoarvio oli vain 2kg. Aika iso ero. Ja raskauden kestossa painoarviota tehdessä ero vain 1 päivä. Voi kökkö sentään, nyt tää huolehtiminen alkaa taas.
Jode ja Onni 34+2

Tukahduttava ilma ulkona, hiostaa ja ahdistaa. Eilen olimme mustikassa ja saimmekin sangollisen :), tänään ei voi kuvitellakaan lähtevänsä ilman vuoksi. Jaksoin hyvin poimia ei supistusta ei edes kovettumista. Yölliset heräilyt kylläkin vaivaavat, mutta käytän ne hetket syömiseen, jotteivat ihan hukkaan menisi

Kuu lähenee loppuaan joten kiitokset jo Bluedramalle heinäkuun päivityksista ja Maarjalle etukäteen elokuusta.

Maarja: jaksamista lopputyön tekemiseen tiedän miltä tuntuu. Muistathan että takarajat ovat meidän itsemme asettamia ja myös vauva-aika on ainutlaatuista. Itse tein sen päätöksen että venytin takarajaa ihan vauvan takia. Pääasia on että lopputyö tulee tehtyä ei se milloin ja kuinka monta kuukautta myöhemmin.
Jode :hug: toivottavasti nyt kuuntelevat sinua polilla.

Ainoska ja Kullannuppu

Bluedrama sovittu! :D
Ai jai, kunpa ei kävisi niin, että ketään vapaaehtoista ei löydy sitten syyskuulle. Tiedättehän, kuinka kiireistä meidän elämä silloin jo on ;)

Jodelle ja muille kettuuntuneille :hug:

Ainoska
Kiitos =) Oon kai luonteeltani vähän semmonen suorittaja että itseäni saan vaan syyttää... Tietysti voisin lykätä tätä gradua myöhemmäksi (eipähän tarttis huolehtia syksyllä alkavasta seminaarista tänä vuonna!) mutta kevään 2008 tutkintouudistus polttaa persiissä. Jos en sitä ennen ehdi, voi liian moni asia mennä uusiksi ja sitten meikäläinen varmaan heittää hanskat tiskiin! :LOL:

Kuinka moni täällä vielä kykenee pyöräilemään tai muuten liikkumaan normaalisti? Jos teitä on, niin onnitteluni :flower:
Kun Ainoska tuossa kertoili, että oli käynyt marjastamassa, niin minä siihen suu auki toljottamaan... Jos kyykistyn niin tahtoo vähän niin olla, että sinne sitten jäänkin!

Ohops, pikkuinen taas ponkaisi kyljestä vauhtia. On se hyvä, että oon näin kimmoisa...

Olen jo monta kuukautta näitä syysmassuja lueskellu mutta en oo ite saanu aikaseksi kirjottaa.. Nyt tuota aikaa on ja on ja on joten päätin ilmottautua josko sitä joskus jotain järkevääkin tänne sais laitettua..

Vähän tietoja itsestäni.. eli oon 28 vuotias esikkoa odottava. Laskettu aika on 7.9 ja poika on tulossa. Synnytyspaikka OYS.

Kaikille hirveästi energiaa ja jaksamisia näiden hiostavien helteiden keskellä!! :hug: Ois silti tympeempää jos ois talvi ja 30 astetta pakkasta ja et pääsis liikkumaan.. Minä siis en ole pariin kuukauteen pystynyt liikkumaan kauppareissua enenpää..

|O Tänään oli neuvola, ja kätilö oli huolissaan siitä kun kerroin ettei vauva oikein ole liikuskellut pariin päivään kunnolla. No lähete tayssiin tuli ja ultrattiin... painoarvio 31+6 nyt ja 1770g, ihan normi kuulemma. Mutta vauva oli perätilassa JA KIINNITTYNEENÄ lantioon.. :headwall: Eli ei todennäköisesti pääse enää kääntymään. Olenkin ihmetellyt että mikä kumma tuonne alas painaa mutta toi on aika hyvä selitys. 36 viikolla(4 viikon päästä) aika äippäpolille, ja sanoinkin jo että ellei vaavi käänny ennen sitä sitten ei muuta kuin sektioaikaa kehiin, koska perätilassa en aio synnyttää...huah :/

Täällä ainakin yksi jolla ei mitään vaivoja eikä ole ollutkaan. Liikkumistakaan ei rajoita kun tieto siitä, mitä hypyt ja kontaktilajit voi aiheuttaa. Kävelyt ja spinningit joka päiväisiä, aamulla taas ennen duuniin menoa spinningiin ja kuntosalille. Naisten kympin olin vielä juoksemassa ja meni reilusti alle tuntiin. Juoksu on tosin iskujen takia sen jälkeen tullut jätettyä. Pahoinvointia, selkä- nivus- tms vaivoja ei ole ollut eikä toivottavasti tulekaan. Normaalit vaatteetkin vielä menee - ostinko turhaan äippämekon ja äippähousut?-vaikka vauva on siellä 4 kg käyrällä. No, mulla on urheilijan tausta ja tarkoitus jatkaa kilpauraa heti syksyllä, joten hyvä näin. Ei ole tullut kuin 4 kg painoa ja turvotuksista sun muista ei tietoakaan. No, suonta veti kerran yöllä, mutta enpäs ollut kunnolla venytellyt ja vähään aikaan käynyt hierojalla. Toivon tosiaan, että kaikki jatkuu samaan malliin, tarkoitus on viettää äippäloman eka viikko vaelluksella ja toka viikko kierrellen kavereiden luona ympäri Suomea. Kolme vikaa viikkoa ennen laskettua aikaa pyrin olemaan pääsääntöisesti kotona tai mökillä(josta tosin lähimpään synnäriin 200 km), mutta nämä on siis vain tämän hetken suunnitelmia, kun kaikki on toistaiseksi hienosti.
Tsemppiä kaikille!
30+4

joo, tänään mulla oli äippäpoli kun 4vko sit kävin ekan kerran supisteluitten takii ja totesivat silloin et vauvan vartalo on liian yläkäyräl suht muuhun kokoon.
Nyt sit sama juttu, vartalo vieläkin suht. liian iso ja kun painoarvio nyt 1900g vko 32+3
Sit ne määräs mut sokerirasitukseen mahd. pian ja jos on parilla plussalla niin kahen viikon pääst kontrolli mut jos ei niin korkea tulos niin 4vkon pääst uudestaan äippäpoliille kontrolliin.
Ei siinä mitään mut tänäänkin mulla piti olla aika 8.30 niin sit mä pääsinkin vasta 9.45. Istu siel 1,5h ja oottele....
Sit se ultraaja sano mulle et tänhetkisen painoarvion mukaan meille on tulossa pieni vauva, painoarvio 3,5kg. Onks se muka pieni? Mielestäni ihan normaalikokoinen. Meidän esikoinen paino 3,210kg ja nuorempi 3,790kg mutta oli 9pv. yli lasketun ajan. En mä ainakaan itse haluu et olis tollanen lähemmäs 4kg.
Neuvolassakin mulle on kokoajan puhuttu tuosta 3,5kg eikä mitään sanottu et olis pieni.
Meen ensviikon tiistaina siihen sokerikokeeseen heti 8 aamulla, sain sen onneks samalle päiväle kun neuvola. Neuvola on het 10. Sit samalla kun soitin tuosta sokerijutusta tuuraavalle neuvolatätille niin puhuin et mun saikku loppuu ens viikol niin sano et katotaan sitäkin sit kun menen tiistaina et joskus lääkärit kuulemma kirjoittaa saikkua ilman näkemättä jos on supisteluherkkä. Nyt ei ois kysymykses kuin reilu viikko mikä pitää saada ennenkuin äippäloma alkaa.

Kertokaa te jotka ootte ollu siinä sokerirasitukses, onks se ihan kauhee? Olin lukevinani jossain vaihees et joku syysmassuista taisi ollakkin siinä.
Mua oikeesti kammoksuttaa jo koko ajatus juoda jotain litkuu joka maistuu vähä kuin kokis. Mä en tykkää kokiksesta :(

Vointeja kaikille :hug:
jaana ja pikkanen masuasukki 32+3

Tuli vaan mieleen, että kannattasko syyskuun päivittäjän olla joku loppukuussa lasketun ajan omaava? Tai sitte jos joku synnyttää jo hyvästi elokuun puolella niin sitten semmonen? Kummassakaan tapauksessa ei tulis mitään hirveen pitkiä taukoja päivitysten suhteen... Kertokaa toki jos oli huono idea... :ashamed:

äiti vm70, sokerirasitus ei ole mikään paha nakki. Tylsää siellä on istua, mutta ei muuten ikävää. Sen litkun vetää alas nopeasti, kun vaan ottaa saman asenteen kuin yskänlääkkeen kanssa, eli nielee vaan eikä jää miettimään =) kirja kannattaa ottaa mukaan, kun siellä tosiaankin joutuu istuksimaan tyhjän panttina.

Meillä oli tänään koulussa kukkapenkkien laittoa. Luokkakaverit ei anna miun lapioida, kantaa mitään painavaa tai ylipäänsä tehdä mitään :| tylsää!!! en ole sairas, olen raskaana. Onhan se kiva, että välittävät ja huolehtivat, mutta liika on liikaa. Tosin peruslaiskana ihmisenä viihdyn myös katsellen toisten työntekoa :whistle:

Huomenna olen menossa vanhempien luokse, lauantaina olisi tarkoitus mennä mustikkaan. Ei ole ollut rahaa ostaa mansikoita, joten koetan kerätä paljon mustikoita pakastimeen, että on talveksi marjoja. Jos muutaman kanttarellin löytäisi, niin sekin olisi kivaa.

Turvotus on häipynyt, luultavasti koska olen juonut paljon ja liikun nyt enemmän kuin mitä kesätöissä ollessa tuli liikuttua. Muutenkin olo on ok, ei ole mitään erikoisia vaivoja ollut.

Olen miettinyt, että raskaana olo on tavallaan todella vapauttavaa. Tarkoitan sitä, että raskaana oleva nainen ei ole siinä mielessä objekti miehille kuin naiset yleensä ovat, siis että satunnaiset miehet eivät voi pitää minua objektina ja mittailla painoani, ulkonäköä tai seksikkyyttä, kun olen selkeästi odottava (tai siis voihan ne, mutta sillä ei ole väliä, koska minusta näkee, että en ole ns. vapaata riistaa... :p )
Ulkonäkövaatimukset ei koske minua tällä hetkellä ja se jos mikä on vapauttavaa. En niistä normaalistikaan pahemmin välitä, mutta jotenkin tuntuu, että sitä on ainaisen, jos ei nyt arvostelun, niin arvioinnin kohteena. On se hassua, ensimmäistä kertaa tuntuu siltä, että oma kroppa kuuluu vain itselle, kun se tosi asiassa kuuluukin kahdelle :D ymmärtääkö kukaan, mitä ajan takaa tällä ajatuksellani? Aloin tätä miettiä, kun kävin Helsingissä kaverini luona ja hän mietiskeli painoaan ja ulkonäköään, ja toisaalta taas kun näin siellä melko paljon musliminaisia peittävissä asuissaan...

Mutta nyt unille, että jaksaa taas huomenna!

tiksu ja uffe (31)

Jännä aatella että jotkut jaksaa vielä samalla tavalla urheilla yms. ihan kuin ennen raskauttakin. Lähinnä nyt vertaan omaa olotilaa Mansku72:n olotilaan. :) Mutta se on hyvä että jaksaa. :)

Tuosta syyskuun päivittäjähommasta.. Tuli vain mieleen, että ehkä sellaisen kannattais olla päivittäjänä jolla ois loppukuusta LA. Kun miettii alkukuun LA:n omaavia, niin heillä voi olla jo melkoisen kiirettä sitten vauvelin kanssa. Kuten kaikilla meillä muillakin sitten kunhan omat nyytit on sylissä! :) Mut kuka vain haluaa, niin saa tietty päivittää! Ei siinä mitään. Mutta sanoinpahan vain oman mielipiteeni. :) Ei ollut minttu-82 huono idea. :)

Ja olisi kiva, jos sitten samalla porukalla voitais jatkaa juttusia tuolla syntyneet puolella! Saa ihanasti vertaistukea, kun on niin paljon samassa tilanteessa olevia. :)
Näitäkin varmasti ehtii vielä miettiä sitten lähempänä. :) Vielähän tässä on pikkusen reilu kuukausi syyskuuhun..! :D

-Bluedrama ja röllykän asukki 33+1 :heart:

mä kun olin siin sokerirasituksessa, niin ihan oikeesti sen pari muovimukillista juo jo ihan nälkään ja janoonsa. En kauhee kokiksen fani oo itekkään, mutta kurkkua kuivas niin et olin onnellinen kun sain jotain juodakseni. =)

Mansku72, kuulostaa loogiselta, että ken on ennen raskautta liikkunut paljon, liikkuu myös raskauden aikana. Ennen masua mä olin semmonen hyötyliikkuja lähinnä. Pyöräiltyä ja käveltyä tuli paljon. Nykyään oon ehkä liiankin varovainen kaikkien nippausten ja kiristysten kanssa. Jos vähänkin tuntuu jossain, niin heti hiljennän tahtia. Tää on oikeastaan asettanut kaiken liikkumisen minimiin. Pelottaa, että kunto on ihan nolla vauvan synnyttyä. Ja pelottaa sekin, kun synnytystä verrataan maratonin juoksemiseen. Miten mä jaksan?? :ashamed:

äiti vm70
Sokerirasitus on kuin kävisi hammaslääkärissä. Ikävä velvollisuus joka on vaan hoidettava pois alta. Eihän se litku mitään herkkua ole, mutta kyllä sen kestää. Odottelu verikokeiden välillä oli mun mielestä rasituksen tylsintä antia. Kirja tai lehtiä mukaan!
Niin ja 3,5 kg vauva on mun mielestä ihan normaalin kokoinen. Ei kovin pieni mutta ei kovin isokaan. Tiedä sitten, mitä se ultraaja tarkoitti. Onko nykyään 4-kiloiset kovinkin yleisiä? Mua polttais tietää, minkäkokoinen meille on tulossa mutta ei ole ollut ultrakäyntejä, joissa sitä olis voinut selvittää. Ensi viikolla on viimeinen neuvolalääkärintarkastus, mutta tuskin käsikopelolla mahan päältä kukaan osaa vauvan kokoa niin arvioida...

minttu-82, Bluedrama
Kiva kun paneudutte päivittäjäjuttuihin =) Jospa syyskuulle sitten aikanaan löytyisi joku, joka katsoo, että on aikaa silloin tällöin päivitellä. Kun mulla on tuo laskettu aika kuitenkin ensimmäisten joukossa niin voi olla, että tuoreen vauva-arjen keskellä ei kovin usein ehdi täällä kääntyä. Että mulle vaan se elokuu, kiitos :whistle:

perlos
Tervetuloa mukaan =) :flower:

Rentoa viikonloppua syysmassukoille!!

Maarja ja vaava 34+6

Huomenta!

Täällä oli eilen neuvola. Eipä lääkäri sitten tehnyt mitään sisätutkimusta... Painoa oli tullut ja turvotusta kovasti joten lääkäri vain totesi kun sanoin et taitaa olla tullunna sangen reilusti, että eipä tätä ole paljoa tullunna(kilo reilussa viikossa) joten en saa ottaa päänvaivaa(kuten en kyllä ottaisikaan vaikka olisi mitä sanonut). EI OLE VIITTEITÄ RASKAUSMYRKYTYKSESTÄ!!!! =) Paineet edelleen alhaiset vaikkakin kohonneet!! 110/64, pisu puhdas.
Vauva tarjoaa peppua toodella voimakkaasti. Ensi ti on mulla TYKSissä kääntöyritys 8:20.
Kukas täällä pähkäilikään 32 viikollako se oli, perätilaa?? Hälle viestinä: Mulla ensi viikolla 35+4 ja vielä voivat yrittää kääntää vaikka onkin vaavi jotenkin jo kiinnittynyt peppunsa kanssa. Älä siis huoli vielä!! Helppo sanoa, tiedän :hug: Niin ja myöhemmilläkin viikoilla sitä tekevät. Meillä isokokoinen vaavi ja muita ongelmia niin siksi kiirehdittiin nyt.

MUA PELOTTAA TUO KÄÄNTÖYRITYS!!!!!!

Jode: Mulla alkoi ihan muutamassa minuutissa epiduraali lievittämään ja olisikos ollut vartissa kunnolla.

äiti vm 70: Ei se sokerirasitus ole kamalaa. Mulla oli vain sormenpäät hellänä silloin ja aika kävi pitkäksi.

Manskukos se oli jolla energiaa piisaa: Mä olen suorastaan KADE sulle!!! Mä olen sitten varmaan kerännyt kaikkien pois jääneet vaivat... :headwall: Tosin olen ILOINEN, että kaikkien ei tarvitse kärvistellä! Nauti siis loppuun asti!! =)

Bluedrama: Mun mielestä ainakin olisi kiva jatkaa tällä porukalla synnytyksen jälkeenkin :) On sen verran lämmin henki ollut tilanteessa kuin tilanteessa.

Kaikille kiitos myötätunnosta ja zemppaamisesta! Niiskuneiti onkin välittänyt mulle teidän toivotuksia, kun en ole koneelle päässyt tms.

Nyt taas taustalle, tulen käväisemään jossakin vaiheessa! :hug:

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 35 tasan :)

Tulen minäkin jälleen kuulumisia laittamaan:
tilanne tänään 31+4
Viimeisin nla oli maanantaina jolloin rv siis tasan 31.
Painoa tullut kokonaisuudessaan 9 kg. Edellisestä käynnistä kului 10 pvää ja painoa oli tullut tuossa ajassa tasan 1 kg.
Hempat 109/65, pissa puhdas, sf 29, tuuraaja th tunnusteli masua/vauvaa ja hänen mielestään olisi jo raivotarjonnassa.. Tosin välillä potkut ym liikeet tuntuu niin eripuolella masua etten ole ollenkaan vakuuttunut tuosta että olisi jo pää alaspäin... :|
En ole vieläkään saanut pestyä mammapakkauksen vaatteita ym hankkimiani vauvan vaatteita... laiskuus.. Tuntuu että jää kaikki sitten viimetippaan.. pinnasängyn kasaaminen, loppujen tarvikkeiden hankkiminen jne.. No, la on joskus 24.9 aikoihin. Mutta kun ei tiedä tuleeko kuinka ajoissa kaveri maailmaan.. JOs siis elokuun aikana olisi kaikki himassa jo valmista =).

Kättärillä kävimme tiistaina tutustumiskäynnillä. Oli mielestämme varsin mielenkiintoinen ja hyödyllinen, kun vielä esikoista odotamme. Lopussa olisi ollut vielä joku video mutta täti jätti näyttämättä... minkähänlainen olisi ollut. Yksi kaverini joka synnytti Kättärillä viime kesänä kertoi että olisi koskenut imettämistä se video. Mutta siis paljon uutta tietoa saimme tuon n. 1,5 h kestäneen tututstumiskäynnin aikana. :flower:

Tai ainakin musta noi on tosi hyvät ja mielenkiintoiset kun ei tuota tietoa imettämisestä näin ensisynnyttäjänä ole.. Eli siis kaikkia joita kiinnostaa imetykseen liittyvät asiat tai askarruttaa joku niin käväse kattoon..
http://www.imetystukilista.net/index.php

Perlos tervetuloa mukaan :wave:

Neuvolakuulumisia Rv 34+2
Rr 96/50
Hb rautakuurista huolimatta 115,luulin et olis noussut :/ Paino +438/viikko yhteensä "vaivaiset" 20,2kg :D
Sf 32cm
RT
:heart: 134
Liikkeet ++
Lapsivedenmäärä normaali

....sitten ihan omaa mielialaa ennen raskautta vaivannut paniikkihäiriö+masennus ovat rantautuneet takaisin :/ omasta mielestäni ei oireet ei kuulu nyt ihan normaaliin raskausaikaiseen herkkyyteen tms.Mainitsin tästä tänään neuvolassa...ja pyysi ottamaan yhteyttä psykologiin.

Synnytystä odotan jo innolla ja esikoinen myös,herätin tänään esikoisen ja kysyin tuleeko mukaan neuvolaan siihen vastasi "äiti ottaako lääkäri nyt sen vauvan pois" =) =) ....tyly vastaus "no ei kun mennään kuuntelemaan vauvansydänääniä" :heart:

jaahas, tarttis varmaan kirjoitella taas jotain..
ei oikein mitään uutta ole joten tulee vähän turhaa höpinää :ashamed:
ensinnäkin perlos :flower: tervetuloa mukaan =)

pinnasänky kasattiin tuossa toissa iltana ja esikolle tuli oikein krokotiilinkyynel itkut kun tajusi vissiin että se vauva on ihan oikeesti tulossa sieltä.. kävi niin ressua sääliks ja :'( siinä tuli kun muutenkin tällanen herkkis nykyään..
huomenna ollaan menossa ikeaan josta saan lipaston vauvan vaatteille jotta saan ne vihdoin paikalleen, pestynä ovat kaikki villapukua ja yhtä välipukua lukuunottamatta.. ja nyt meidän makkari pursuaa vauvanvaatetta..
miehellä alkaa tänään loma, ihanaa :D mä pääsen vähän helpommalla neljä viikkoa ja saan huilia ja kerätä voimia tulevaan syksyyn.. on tää ollutkin rankkaa kun poika ollut kotona mutta onneks tuntuu nyt että tuo uhma on hieman rauhottonut, ei enää suutu ihan joka asiasta vaan menee ihan pikku itkuilla ja raivareilla ohi, eikä kestä puolta tuntia niinkuin pari viikkoa sitten..
no mulla ei nyt sitten mitään erikoista joten taidan lopettaa nää jaarittelut tähän ;)
umayya rv 33 tasan :eek: :heart:

Eka neuvolakuulumiset...
pissa: puhdas
paineet: 117/79
paino: +650g/vk, yhteensä 11,1kg :eek:
hb: vain 111, laskennu tasan 40, elikkä aloitan elämäni ensimmäisen rautakuurin!
kohdunpohjankorkeus: sama ku viimeks 33, mutta todellisuudessa kuulemma kasvannu, sillä vauva oli huomattavasti alempana ku viimeks.
vauvan syke: 140-150, rt

Uusi aika neuvola+ lääkäri kahen viikon päähän, ja samalle viikolle "sain" vielä ajan painoarvioon, kun esikoinen oli melko iso, 4170g, ja nytkin sf-mitta on melko suuri! Ihan kiva, kun pääsee kattoon vauvelia vielä kerran, houkutus on suuri kysyä sukupuolta, mutta jospa nyt malttas loppuun asti elää jännityksessä. =)

Ihanan aurinkoinen päivä, oltiin poitsun ja sen kummitätin kaa maauimalassa uimassa pari tuntia, nyt on ihan kuitti, vaikka vaan istuin altaan reunalla. Illalla vielä anopille syömään...Ihanan luksuspäivä!

minttu-82 ja TaimiMainio 34+2

Noniin, me ollaan asetuttu uuteen tilavampaan kotiin ja vihdostaviimein ollaan saatu nettiyhteyskin taas pelaamaan. Kyllä on jo meinannut iskeä pahat vieroitusoireet ;) .

En ole kerennyt lukemaan vielä teidän kuulumisia, mutta koitan tässä lueskella hyvällä ajalla niitä =) .

Mites, onko täällä muuten järkätty ja saatu onnistuun tamperelaisten tapaamista??

Omia kuulumisia:

Kovaa supistelua ollut ja maha selvästi laskenut alaspäin! Viimeksi mittakin oli pienempi neuvolassa, itseä se vähän huolettaa, mutta terkka ei siihen mitenkään puuttunut. Kohdunsuu edelleen kiinni, eli siltä osin kaikki ok! Hb pyörii siinä 100 puolin ja toisin ja olokin on sen mukainen :/ . Ei auta rautatabletit, niin minkäs sillekkään voi.. 18.8 olisi sitten synnytystapasuunnittelu ja minä varmoilla mielin olen jo siiytä, että siellä sitten päätetään sektiopäivämäärä. Sokereiden takia kun Tayssissa olen käynyt ja edellisestä synnytyksestä puhunut ja samalla kertonut nyt sektiotoiveistani, niin ovat kyllä näyttäneet vihreää valoa minulle. Eli sanoneet, että jos rv 36 olen vielä sitä mieltä, että 100%:sti sektion haluan, niin sen tulen saamaan ja se tehdään rv 39. Neuvolasta he laittoivat pelkopolille lähetteen, mutta Tayssista ei sinne ole kutsua tullut.. mutta sokerien takia olen muuten siellä joutunut käymään. No sen näkee sit rv 36, mitä lääkäri Tayssissa sanoo. Mutta luottavaisin mielin mennään eteenpäin, nyt lähinnä toivon, että vauva pysyisi sen 3 viikkoa vielä sisällä, kun tuntuu jo aikas lailla tonne alas painavan :| .

Mä en ole edelleenkään pahemmin mitään vauvalle laittanut valmiiksi, pitäisi kyllä! Tämä muutto ja kodin laittaminen ja oma kunto vienyt vain kaiken energian. Joko kaikilla on jo kaikki valmiina vauvalle?

MamMam ja Pikkanen rv 33+3

Yhteistyössä