***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Nimistä: Meillä on muutamia nimiehdotuksia, mutta mitään ei olla vielä lyöty lukkoon. Saa sit nähdä, että mikä tytölle nimeksi sopii, kunhan se syntyy =) . Näin oli myös esikoisen kanssa, että varmana pidetty nimiehdotus muuttui tytön synytymän jälkeen, kun ei tyttö näyttänyt yhtään nimeltään =) .

Kummeista: Meillä esikoisella jo on parhaat kummit ja nyt todellakin työn ja tuskan takana miettiä, että ketä tälle kummeiksi pyydetään. No kyllä vähän on ajatuksissa, mut päätetään sit lopullisesti, kun vauveli syntynyt.

Jokos olette miettineet ristiäisiä? Voin olla vähän etuajassa tämän asian kanssa :D , mutta itse olen niitä jo aika paljon miettinyt. Ristiäiset tullaan pitään, kun vauva on n. 2kk. Näin oli myös esikoisen kanssa ja itse tykkäsin, kun vauva oli jo vähän "isompi" ja itsekkin palautunut synnytyksestä kunnolla siihen mennessä. Ristiäiset tullaan pitämään seurakuntatalolla, pääsee helpommalla :D . Ja kun ei meillä ole niin isoja tiloja, että sinne mahtuisi se n. 30hlöä, mitä ristiäisiin tulee. Olen vähän ajatellut, että sen kastamisen jälkeen esikoinen saisi vauvan pään pyyhkiä sillä liinalla, olisi aika suloista :heart: . Mut siihen nyt on vielä aikaa =) .

Mä olen Nannan tavoin vähän kade niille, jotka ongelmitta voivat kyyristellä ym. Mun liikkuminen on niin vaivalloista ja välillä meinaa itku tulla, kun selkään aina sattuu ja sit supistelee. Kuiteskin kun esikoisen kanssa pitää päivät jaksaa ja väkisinkin 2v:n kanssa on sitä nostelua vielä aikas paljon. Niin.. valivali.. No mut onhan se ymmärrettävää, että esikoisen odotuksessa pääsee paljon helpommalla, kun ei ole yhtä tai useampaa jo jaloissa pyörimässä. Silloin sitä vielä pystyi heittämään jalat kohti kattoa, kun siltä tuntui ja sai rauhassa ottaa unia, nyt vähän mahdotonta..

Niin, täällä myös erittäin huonosti nukuttu yö takana! Mä en enään saa nukuttua tän masun kanssa!

Mut vointeja kaikille!!

MamMam ja Pikkanen rv 33+5
 
heips kaikille

kestovaippa ompelu vinkki: suuri käsityökerho lehti 2/07
niin ompelusta innostineille vinkiksi että samaisen lehden numerosta 3/07 löytyy imetyspaidan ohje, itse oon jo kankaan hommannu ja kaavat piirtäny mutta en oo ehtiny vielä toteutukseen asti :attn:

eilen yhdestä syystä säikähdin pahasti ja otin parin metrin "juoksu" pyrähdyksen ja voi jee yöllä oli jo lantion luut aivan tajuttoman kipiät ja tänään ei yhtään helpompi, kait ne pari tärähdystä sai aikaan tuon sitte.

ja eka kertaa illalla nukkumaan mennessä sitte tuntin parit kivuliaat supparit,
eli rauhallista menoa vaan

nimistä: me ollaan tehty silleen että lainasin nimikirjan ja keräsin sieltä nimiä jotka minä kelpuutan ja sitte mies saa niistä sanoa sanansa. loppu tuloksena on että mikä nimi sitte lapselle valitaanki niin se on ainaki minun mieleiseni.

kummeista: meillä on vähä hankala tilanne koska ei ole tyttökummeja olis vaan poikia, mutta tuntus että pitäs olla molempia, itselläni on kuus kummia, mutta ei kyllä aijota ainakaan neljää enempää laittaa lapselle. ehkä pariskunta ja molempien puolelta yks kummi. Minä itse olen keskimmäinen ja meillä on vanhimmalle annettu tätejä ja setiä kummeiksi ja sitte minulle ei ole enää riittäny tätejä ja setiä joten olen saanut vanhempien sen aikaisia tuttavia (jotka eivät enää ole "maisemissa" ) ja sitte minun pikkuveljelle on taas laitettu tätejä ja setiä. siksipä koitanki miettiä tarkkaan kummeja, sukulaiset tulevat olemaan varmennin elämän varrella lapsen elämässä kuin kaverit.


 
Laa
Moikka!
Mä en ookkaa käynyt täällä ainakaa pariin kuukauteen, ku piti muuttaa ja tehdä remonttii samalla, joten aika vaa jotenki hujahti...ja saatii netin tänne rivitaloon vasta nyt...
Ollaa tässä oltu kesälomallaki jo muutama viikko!:) tuntuu jotenkin hassulta ku ei tarvi enää miettiä työasioit ja saa nukkua pitkään (ainakin vielä) ;)
Kaikki meillä on sujunu hyvin ja vaavikin on kasvanut melkoisesti.
Huomenna ois vaunujen ja kaukalon haku. Pinnasänky ja hoitopöytäkin jo koottu ja kaikki muutkin on valmiina... mielessä on vaa tuo synnytys, alkaa vähän tässä jo pelottaa. Enää vaa jäljellä muutama hassu viikko :whistle:

Laa ja typy 34 tasan
 
Niin kuin kaikki mulle sanoivat, että ei niitä mistään saa niin minäpä ensiyrittämällä löysin netistä paikan missä niitä myydään :) 15,90? hinnalla + postarit tietysti. Pistin hetimiten tilaukseen. Kaverikin sanoi, että googletti googlettamasta päästyään eikä löytänyt...

Oli aikas turhis, mutta pitipä jakaa teitin kanssa. Ja osoite on:
http://www.lastenturva.fi/ajankohtaista.html

Nyt hyvää yötä, tuli ripustettua verhot, siivoiltua kotia ja istuttua koneella...liikaa... :$ No nyt unille niin jospa helpottais taas.

:wave:
 
Huomenta!
2 työpäivää jäljellä ja sitten alkaa äippäloma!! :) Täytyy sanoa, etten yhtään enempää olis jaksanutkaan. Nytkin toi neljän viikon kesäloma auttoi aika hyvin :D

Kummeja ollaan pohdittu jo varmaan ennen plussausta.. Ollaan jo kysytty mun pikkuveljeä ja mun kaveria. Kysymättä olis vielä miehen kaveri tyttöystävineen. He olisivat ns. pakanakummeja. Ehdin jo paikallisesta seurakunnasta tarkistaa, että käykö kirkkoherralle (joka siis samalla ainut pappi täällä ) jos nää "pakanat" osallistuis myös kastetoimitukseen. Se oli sille papille ok. No, eikös viime viikolla ollut lehdessä, että tää pappi lähtee täältä pois syyskuun alussa.. Joten kauhulla odottelemme, kuka tulee hänen seuraajakseen ja mikä on sitten taas hänen kantansa..

Nimiä me mietittiin joskus viisi vuotta sitten ja yllätyttiin, kun samat nimet laitettiin hätäkastenimiksi. Ollaan puhuttu, että voitais ihan hyvin niitäkin nimiä käyttää, mutta täytyy nyt katttoa, miltä se vauveli näyttää..tuskinpa Joosepilta :LOL:

Jaahas, eka asiakas jo tuolla odottelee... Päästetään sisään..

Palailen huomenna kertomaan lääkärikuulumiset. Hyvää alkanutta viikkoa!

Paveliina ja Jooseppi 34+4
 
Mobic kiittää ja kumartaa (sen mitä tän mahan kanssa mahtuu :D ) onnitteluista! =) Nii, ja onnittelut uusille syysmassuille ja muille mahdollisesti rouviintuneille :flower:
Viime viikko hurahti Suomen maata ja Ahvenanmaata kiertäessä. Hyvin jaksoi autossa parisen tuhatta kilometriä, kunhan muisti jaloitella riittämiin. Turvotukset ja ummetus taas vaivana :x Viime maanantainen neuvolaki oli taas järkytys :ashamed:
Paineet, pissa ja hemppa OK, painonnousu edelleen järkyttävää: +900g/vko!! :eek: |O Paino siis noussut alusta nyt jo n. 11,5kg. Masentavaa :/ Mun roppa vaan kerää kaiken syömäni hyvään talteen, vaikken herkuttelekaan :LOL: Toivottavasti lähtee yhtä äkäseen kuin on tullukin B) Sf oli 29.
Vauveli kasvaa hyvin hieman keskikäyrän alapuolella mutta tasaisesti kumminkin. Syke oli leppoisa 130 :heart: Asentona taitaa olla isänsä nimeämä "ihmeasento": rt poikittain :LOL: Siis jotenkin ihme mutkalla pikkuinen on mutta raivotarjonnassa kuitenkin.Hyvä niin.
Kummeista: Toinen tulevista kummeista ollaan jo päätetty (tai siis minä olen päättänyt, mies vain myötäillyt :D ) eli minun pitkäaikainen ystäväni (jonka tyttären kummi minusta tulee parin viikon päästä). Toiseksi kummiksi tulee melko varmasti joko miehen jompi kumpi veli tai joku läheinen ystävä. Siis jos vain suostuvat *toiveikas*
Nimistä: Jos tämä tulokas on poika, kuten luulemme niin saa nimekseen jo kauan sitten päättämämme nimen. Jos taas tyttö, pari nimivaihtoehtoa on mietittynä ja päätämme sitte mikä lopulta tulee kunhan nähdään "kenen näköinen" pikkuinen on :)
Tuli aikainen herätys, kun mies meuhkaamaan kun muistitikku hukassa... Tais reppanaa vaan jännättää töihin paluu kun oli sen jo taskuunsa tuikannut :D No, nätti aamu ja hyvä aloittaa viimeiset viimeistelyt vauvalle. Tuntuu ihan uskomattomalta, että kolmen-seitsemän viikon päästä nyytti on täällä ja sylissäni! :eek: =)
Koittakeehan pysyä kasassa! :hug:

rouva mobic & pikkukainen 34+5 :heart: (vastahan sitä plussattiin..)
 
Tervetuloa taru23 mukaan, aika lähekkäin meidän lasketut ajat ovat, Jorviin itsekin menossa. :wave:
Kummiasiaa on meilläkin pähkäilty. Itsellä on ollut hassu pinttymä, että pitäisi saada pariskunta kummeiksi, mutta nyt ajatus alkaa muuttumaan. Ajatuksena olisi pikkuveli ja miehen veljen ex-vaimo, joka on meidän kummankin hyvä ystävä, ainakin ehkä nämä. Ensin ajattelin ystäväpariskuntaa, mutta heille tuli juuri uusi kummilapsi ja muutenkin taitaa kummilapsia olla ihan tarpeeksi. Nimet ovat olleet selviä jo alusta asti, saatiin sovittua yllättävän helposti saunassa :)
Paksuja vointeja.

Hapsuli (31+1)
 
Tervetuloa mukaan taru23! :flower:

Kummiasiaa: Me ollaan jo päätetty ja kysyttikin kummit. kummeiksi siis tulee minun isoveljeni, miehen entinen luokkakaveri sekä hyvä kaveri. Näillä kaikilla kolmella on puoliskot, mutta heitä ei pyydetty kummeiksi.

Nimistä: Meillä on ollut tytölle jo pitkään nimi valmiina, ennekuin ruvettiin edes lapsentekoa yrittämään. :D Pojalle on ollut vielä hakusessa..

-Bluedrama ja röllykän asukki 33+5 :heart:
 
Elisa
Heipsansaa!

Teidän juttuja lukiessa tuntuu vointia olevan jos jonkilaista, toivotan jaksamista kaikille, joilla on jotain kremppaa! Itse olen päässyt melko vähällä ainakin tähän asti, pyöräilen vielä päivittäin eikä liikkuminen muutenkaan tuota juuri vaikeuksia. Tietysti pitää vähän tahtia hidastaa, mutta juuri tänään sanoin neuvolatädille, että en olisi ikinä uskonut raskauden olevan näin helppoa! Jos ei tuo maha tuossa kasvaisi ja välillä vähän supistelisi, niin enpä tietäisi raskaana olevanikaan. Mulla ei mielialakaan ole heitellyt, päinvastoin oikeastaan, olen kuulemma todella viilipytty nykyisin (vaikka en kyllä aikaisemminkaan mikään ailahtelija ole ollut).

Kummiasiaa: Ollaan jonkin verran kummeja mietitty, mutta yksi on oikeastaan vasta päätetty eikä kahta enempää meinata pyytäkään, eli yksi pitää vielä keksiä. Yllättävän vaikeaksi on osoittautunut tämä pohdinta, mutta eiköhän se sieltä tule. Meillä nimenomaan on niin päin, että ei haluta pyytää sukulaisia kummeiksi, koska ne on joka tapauksessa lapsen elämässä jo verisiteen kautta, että meidän kummit tulee olemaan kavereita.

Ristiäisistä:Tästäkään ei ole vielä varmuutta, mutta todenäköisesti lasta ei tulla kastamaan kirkkoon, eli ristiäisiä ei tule. Ehkä jonkinlaiset nimenantojuhlat, katsotaan nyt... Tuntuisi ehkä vähän "tekopyhältä" se kirkkomeininki, kun oma elämänkatsomus ei oikein mene yhteen sen kanssa...

Nimistä:Nimiä on pyöritelty pöydällä aina silloin tällöin, muutamia on jäänyt kytemään mieleen, mutta mitään varmuutta ei ole. Me halutaan antaa vaan yksi etunimi. Itsestä tuntuu jotenkin turhalta ne toiset ja varsinkin kolmannet nimet, kun ei niitä kuitenkaan juuri käytetä, virallisiin lomakkeisiin vaan täytetään. Mutta tämä on siis vain yksi mielipide, jokainen tyylillään. Meidän vauvalle tulee miehen sukunimi (ei olla naimisissa, eikä olla menossakaan), joka on ruotsinkielinen, että nimen pitäisi olla sopivan kansainvälinen, olematta kuitenkaan liian epäsuomalainen... vaikeeta...:)

Tänään tosiaan oli neuvola, kaikki oli ihan ookoo sekä vauvalla ja minulla, raivotarjonnassa epäili terkkari kaverin olevan.

Eipä muuta kun iloista odotusta ja tsemppiä kaikille!

terkuin,
Elisa ja muumio 32+2
 
Tervehdys taas täältäkin! :wave:

PippuriMamma: Vau mikä masu! :) Mites siellä voidaan?

Entäs muut, keillä on vaivoja ollut? Kovasti jaksamista kaikille! :hug:

Täällä voidaan edelleen oikein mainiosti! =) Tossa yksi päivä pystyin aika pitkällä lenkilläkin käymään vielä esikoista rattaissa työntäen, eikä yhtään supistellut ja miehen apunakin olen ollut autotallin räystäänaluslautoja laittamassa :)

Kummeista: Me ollaan alustavasti kummit jo päätetty, mutta kysytty ei heiltä vielä olla. Miehen siskoa ja veljeä ollaan ajateltu... Miehen sisko kyllä seurustelee, mutta hänen mies ei kovin lapsiystävällinen ole, enkä muutenkaan oikein luota heidän suhteeseensa, niin siksi ei pariskuntaa viitsitä valita. Esikoisella on kummina mun sisko ja hänen mies.

Ristiäisistä: Me meinataan kyllä ristiäiset järjestää, kun samalla aiotaan meidän häitä juhlia. Yhtä ravintolaa ollaan juhlapaikaksi ajateltu, kun vieraita kutsutaan jonkin verran enemmän, kuin mitä pelkkiin ristiäisiin kutsuttaisiin, niin ei oikein kotona viitsi juhlia järjestää. Esikoisen ristiäiset oli ihan kotosalla, kun vieraita ei ollut niin hirveästi.

Nimistä: Meillä on jo molemmille sukupuolille nimet valmiiksi mietittynä, eikä oikein minkäänlaisia erimielisyyksiä niiden suhteen ole ollut, hyvä niin ;)

Voikaa hyvin! :hug:

-Niiskuneiti ja Helmi 32+3-
 
Olipas tullut tekstiä siitä kun viimeksi käynyt lukemassa.
Vk-loppuna tuli reissattua kavereilla ja sukulaisissa niin pitkästä aikaa taas alapää ja nivuset kipeät.
Minua mietityttää lapsen koko..toivottavasti käynnistäisivät aiemmin kuin viimeksi jos näyttää tulevan isompi..
Leppoisaa odotusaikaa kaikille!! Ensi viikolla viimeinen lääkärinla ja painoarvio samalla, kirjoittelen sitten kuulumisia viimeistään..
 
Neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli hyvin taavimaijalla & miulla itellä.
Painoa oli tullut vain 300g ja syke liikkui 140 paikkeilla.Pisu puhdas,verenpaine ok ja tarjonta oli rt.Sf-mitta oli 32cm.Kahden viikon päästä seuraavan kerran jos ei tuu aikaisemmin mitään hämminkiä.
:)
Kummi-asiasta ei olla vielä päätetty eikä nimestäkään.
Ristiäisistä päätetään vasta sit kun "kaveri" on maailmassa.

Eilen keräilin ja laitoin mansikoita pakkaseen ja isäntä kävi isompien lasten kanssa mustikassa ja putsasi & pakasti itse mustikat.Vähän mä oon ylpee miehestäni. =)
Saadaan talvella piirakkaa,soppaa ja puuroa(mustikoista ja mansikoista).

Mut nyt kotityöt kutsuu.

Poikax3 ja taavimaija 32+1
 
Huomenna on aamusta viimeinen lääkärintarkastus... jos ei nyt mitään ihmeellistä tule.
Lääkäri tekee painoarvion ja jos on ison tuntuinen kuten neuvolan hoitajan mielestä niin kaipa sitten lähete Kättärille.

Tänään pikkuinen on myllertänyt masussa oikein kunnolla. Välillä on pakko tukea käsillä vatsaa jotta sen kestää.

Toivottavasti kaikki menee hyvin.

balik ja pikkuinen 35+1
 
Tervetuloa uudet syysmassut!
Tänään kävin verikokeissa ja ultrassa raskaushepatoosi epäilyn takia. Maksa ja sappi-arvot olivat laskeneet viime kerrasta, ja minulla myös ihon kutina on vähentynyt huomattavasti. Lääkärin mielestä ei mitään syytä huoleen, ja äippäpolille ei tarvitse mennä kuin seuraavan kerran synnytystapa ultraan joka on parin viikon päästä, samalla ottavat vielä verikokeet. Vauvalta otettiin sydänkäyrä ja lääkäri ultrasi vielä vauvan ja katsoi istukan virtaukset. Kaikki oli ok. Pojan paino arvio tällä hetkellä, eli rv 34+6 on 2660g, eli iso poika on tulossa.
Täällä monella syysmassuista on jo supistellut enemmän tai vähemmän. Itse olen tuntenut vain pientä supistelua jos lenkillä tulee käveltyä liian nopeasti. Onneksi pääsen vielä liikkumaan hyvin, mustikoitakin on tullut poimittua.
Kummeista: Meillä on mietitty myös kummeja, mutta ketään ei olla vielä pyydetty. Jos kaikki suostuu niin vauva saa 6 kummia.
Nimistä: Nimiäkin mietitty, mutta ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen. Katsotaan ensin minkä näköinen vaavi on kuin syntyy.

Pippurimammalla on ihana massu :)
Minulle on vaan sanottu, että onpas pieni maha vaikka omasta mielestä massun koko on ihan riittävä.

Halinalle81 ja pikku ihme rv 34+6, 36 päivää laskettuun aikaan!
Jippii, huomenna alkaa äippäloma!!!

 
Tervetuloa mukaan munkin puolesta Taru23 :flower:

Kummiasiaa: Meillä on päätetty jo kaikki kummit, neljä kummia tulee.Ollaan jo kysyttykin:) Eli mun veli,miehen sisko ja kaks mun kaveria.

Nimistä: Meillä ei vielä ole nimeä pojalle päätetty.Yhdessä ollaan muutamia vaihtoehtoja mietitty mutta päätetään sitten lopullisesti kun syntyy:)

Ristiäisiä ollaan jo vähän mietitty, kun pitäisi joku tila varmaan varata sitten kun en täällä kotona taida viittiä juhlia pitää.Olohuone on sen verran pieni (vaikka muuten talossa on kyllä tilaa sellaset 150 neliöä) :)

Mulla myös torstaina vika neuvolalääkäri ja palailen sitten kertomaan kuulumisia:)

Mahtava tuo sinun maha PippuriMamma :D
Itselläni meinaan aika pieni..Toivottavasti vaavi kuitenkin kasvaa hyvin,viimeksi sf oli vähän alle käyrän..

Inka&Vaavi 34+4 :heart: :heart:
 
Nyt on Juniorille yhdistelmärattaat hankittuna. Ostimme Brio Duot, olivat tarjouksessa, koska ovat vuoden 2006 maillia. Katselimme liikkeessä käytettyjä, mutta ne eivät olleet mielestämme sopivia (liian isoja mahtuakseen autoon tai sitten huonot jouset/renkaat ), niin päädyimme uusiin... menevät sitten vielä seuraavalla ja jopa sitä seuraavalla muksulla :) Pinnasänky tulee tällä viikolla, saamme serkun lasten vanhan sängyn. Sittenpä alkaa jo ollakin kaikki suuremmat hankinnat tehtynä.

Kummit, tai paremminkin kummitukset, on Juniorille jo valittu ja pyydetty. Lasta ei kasteta, mutta nimenantojuhlassa annamme kummituksille tehtäväksi antaa lapselle "epäkristillistä" kasvatusta ;) siskoni ja miehen hyvä ystävä ovat valitut henkilöt. Mielellään suostuivat molemmat ottamaan tehtävän vastaan.

Nimet on valmiina, oli tulokas sitten tyttö tai poika. Nimistä ei tarvinnut kättä vääntää, aika helposti löytyi yhteinen sävel. Juniori saa isänsä sukunimen, mikä tavallaan on hyvä ja tavallaan taas hiukkasen minua harmittaa... mutta helpompi kaikin puolin niin, ei tule suvulta kommenttia ja jatkossa ei tarvitse ihmisten sitten miettiä, että onko mies lapsen isä vai ei. Tarkoitan tässä nyt sitä, että jos lapsella on minun sukunimeni, saa sitä olla selittämässä, että mies on ihan bioisä, ei isäpuoli. Nyt jo on siinä tarpeeksi, että saa selittää, että naimisissa ollaan, vaikka eri sukunimet onkin... :kieh:

Vaivoja ei ole pahemmin ollut (vatsa on joissakin asioissa tiellä, mutta ei häiritsevästi ), mustikkametsässäkin jaksoin ihan hyvin kykkiä. Saa nähdä, miten menee loppuaika, toivottavasti ei vaivoja tulekaan.

Mutta nyt pitää mennä ihailemaan uutta rapulaa, ostimme tänään neljä kirsikkasukarapua =)

tiksu ja uffe (31+4?)
 
Tervetuloa joukkoon mukaaan taru23

Täällä on ollut tänään hyvä päivä =) ,ei juuri yhtään supistusta ja muutenkin vointi aikas hyvä. Onkohan tää tyyntä myrskyn edellä?
huomenna on onneksi neuvola ja pääsee kuuntelemaan Alvarin jyskytystä. Toivottavasti paino ei ole noussu kauheesti, on nimittäin tuo jäde maistunut :LOL: Uusin "villitys" vaahtokarkit. Mistä mää keksinkin näitä pahoja himoja, vois vaikka jotain terveellisempää himottaa. No mutta minkä sille itselleen voi :LOL:
Nyt äkkiä untenmaille, ettei tule syötyä enempää herkkuja.

Hyvät yöt ja voinnit kaikille :hug:

T:Herkku Nanna ja Alvar 32+0
 
En ole koko yönä nukkunut. Mahaan koskee ja on paha olo. Pientä suppausta ollut koko yön, ei pahoja, mut inhottavia. Nyt yritän kaffen juoda ja sitten melkein jo menoksi...

Laitan tilanneraporttia joko itse tai "välikäden" kautta tänään.

Voikaahan Hyvin kaikki!!!
 
PIPPURIMAMMALLE onnea kaantoyritykseen!!!

Oma napa voi hyvin, ei tassa mitaan, aikas kovaan tahtiin vaan neiti survailee jaloillaan ja kaantelee peraansa... siis aivan selvasti moyrii kyljelta kyljelle! Muutenkin jo laskenut maha on taas hiukan noussu ylospain; edelleen on tuollainen edessa oleva pallukka 'meloni' ja moni vahemman nahny hokee sita poikamasuksi!
Noh, tassa kun on otettava naa kaks vko rauhallisesti ja sitten aloitetaan pikkusen neidon haatoyritykset pikkuhiljaa...
Kun nyt loydettaisiin tuo vuokrakamppa ensin, etta paasis naita vauvan tarvikkeitakin laittaan kuntoon, alkaa naas tulla pikkasen kiire, heh! :D
Mutta voikaahan hyvin
- levinia ja Hope neito rv 34+4 -
 

Yhteistyössä