***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Heissan!

Jokos teen vaaveille on kummit valmiina? Me ei olla vielä päätetty ketä pyydettäis. :ashamed: Esikolla on ihan parhaat kummit - mun sisko ja sen mies. Ensisijaisia vaihtoehtoina ois mun veli + sen avokki tai miehen pikkuveli. Tää pikkuveli on seurustellut vasta niin vähän aikaa nykyisen tyttöystävänsä kanssa, että en kyl aatellut sitä tyttöä pyytää kummiksi. Kavereita varmaan tarvii alkaa käymään läpi... en silti tiiä niistäkään.

Mä saan ittelleni tästä vielä ongelman, jos alan liikaa miettimään :ashamed:
 
Balik Jännä idea ottaa samat kummit molemmil lapsil! En ookaa ennen tollasta kuulu/keksiny. Siinä tosiaan sitte ei tartte kauheeta rumbaa käydä aina kummiasioissa. Ja varmasti tulee lapsille sitte tasapuolisesti kummilahjat yms. Mulla kun on kaks vanhempaa sisarusta ja kaikilla eri kummit, ni on kyllä käyny vähän niin,että mun kummit on ainoot, jotka on millään tavalla mun elämässä. Tai no siskon kummit on mun setä vaimoineen, mut enemmän ne on setänä ja tätinä toiminu ko siskon kummeina.

Meillä on kuitenki kummit jo valittuna. Erit on jokaselle lapselle otettu ja otetaanki. On niin paljon hyviä vaihtoehtoja, että ois sitten pitäny kauhee joukkue ottaa jo esikoiselle. Esikoisella on kummeina miehen sisko ja pikkuserkku sekä mun yks hyvä ystävä. Kakkonen sai kummikseen epävirallisesti meidän hyvän ystäväpariskunnan. Nyt kolmoselle tulee sitten kaks mun lapsuuden kaveria.

En oo kauheesti täällä ehtiny edes teidän juttuja lueskelemaan kun on ollut härdelliä päällä. Pahoillani siis kovin minä minä painotteisesta tekstistä tällä kertaa. :ashamed:

Eilen oli neuvola. Kaikki oli kunnossa päällisin puolin. Siitä psykologista tulikin nyt "akuutimpaa" kun on alkanu ilmenemään tiettyjä masennusoireita mulla. Voi olla pelkkää ressiä, joka heijastuu noista kakkosen asioista tai sitten ei. Sen näkee sitten kun sinne psykologille pääsen, että millasen diagnoosin setä tekee.
Kuitenki sitten ne varsinaiset neuvolakuulumiset:
painoa tullu alusta nyt virikkeelliset 14kg
RR: 113/64
pissa: ok
sf: 33 (edelleen ollaan käyrällä =) )
raivotarjonta
syke: ++, siinä 140-150
liikkeet: ++

Ei siis mitään ihmeellistä. Liitoskivut vaivaa railakkaasti aina väliin ja kivuttomia supistuksia tulee päivittäin. Ens viikolla on taas neuvola (en kyllä tiedä miks..) ja sitte sitä seuraavalle viikolle varataan lääkäri ja sitte 16. päivä on taas ultra ja lääkäri.

Mä tilasin tänään masukipsitarvikkeet. Jotenki tää on vieläki tätä mun panikointia,et nyt pitää kaikki ottaa mikä on mahdollista kun siitä kakkosesta ei tullu tehtyä niin isoa juttua. Löysin yllättävän "halvan" paketin netistä. Muut mitä oon kattonu maksaa yli 40? mut tää oli 27? plus postikulut. Siinä tosin kestää pari kolme viikkoa ennen ko tulee,mut onpahan sitte ainaki mahaa mitä kipsata. :D Pää täynnä jo ideoita millaseks sen sitte maalaa.

Esikoista odottaessa,pidin noita kipsi juttuja outoina ja turhina. Kakkosen kohalla kun maha oli niin megaiso teki tavallaan mieli semmonen tehä ja nyt sitte tuli tilattua. Oon jo paikanki kattonu,mihin sitte valmis maha mahdollisesti laitetaan.

Viikon päästä on veljenpojan ristiäiset. Joku mielettömän kiva lahja on vielä keksimättä. Oon ajatellu sellasta kipsikehystä, mihin sais siis vauvan jalat tai kädet painaa. Toinen vaihtoehto olis laittaa vaan rahaa pojan tilille,mut meillä ei niin kauheesti rahaa oo ja tuntuis tyhmältä laittaa toiselle huimat 20? sitte. Vaik kuukauden ikäselle tuokin lienee iso summa. =)

Nyt meen haukkaamaan vähän anopin tekemää piirakkaa.

Pärjäilkäähän kaikki ja pysykää vielä koossa (koskee etenki sua PippuriMamma :D ). Tuun lueskeleen paremmin kuulumisenne viimeistään sunnuntaina kun anoppi miehineen lähtee.

Emmaliina ja Vusseli 34+
 
Olipas tullut paljon juttua muutamassa päivässä...ihanan ahkeria ihmisiä täällä. =)

Uusille tervetuloa

Superheppuli:Kiitokset hoitopaikka infosta...jätän siis sen hoitojutun haaveeksi. Josko sitten ensi vuiden puolella hoitopaikka löytyisi. Toisaalta iahn hyvä, ettei tarvii nyt alkaa miettimään sitä hoitojuttua. Kai täällä sitten pärjätään uhmaikäisen ja vauvan kanssa ihan hyvin.

Jode: :hug: toivotaan, että vauva kasvaa normaalisti.

Maarja:Täällä ei ainakaan voi puhua mistään normaalista liikumisesta. Pyöränsatulaan en ole istunut koko kesänä...ja muukin liikkuminen on vähäistä/työlästä. En kyllä ota paineita tuon liikunnan suhteen, säästelen energiaa synnytysmaratoniin :LOL:

minnajajoel:Toivottavasti teidän kaveri vielä heittää voltin ja päätyy raivotarjontaa. Mulla on aikaiso epäily, että Alvar heitti pari päivää sitten voltin ja päätyi perätilaan...toivottavasti epäily ei osoittaudu oikeaksi.

äiti vm70:Ei se sokerirasitus mikään kauhee ole. Olen itse käynyt useasti rasituksessa ja aina selvinnyt "hengissä". Kai sitä on joskus pahempaakin litkua tullu juotua ja tylsempääkin elämää vietettyä. Ota joku hyvä kirja tai lehti mukaan, niin aika kuluu tosi nopeesti.

pilke82:Täällä ei mitää havaintoa kummeista. Ei olla keskusteltu koko asiasta vielä ollenkaan. Vaihtoehtona löytyy paljon, mutta haluaisin lapselle sellaiset kummit, jotka pysyvät elämän varrella mukana.

MamMam:Olenkin jo kaipaillut sua...tamperelaisten tapaaminen ei ole onnistunut, mutta jos nyt laitetaan onnistumaan, kun olet kuvioissa mukana. Mahdollisimman pian tietenkin, muuten alkaa aika ja jaksaminen käymään vähiin. Ehdotuksia?Myös muut tamperelaiset, onko kiinnostusta?

Emmaliina:Olen myös haaveillut jo petemmän aikaa masukipsista, mutta mulla tuppaa jäämään kaikki aina haaveeksi :LOL: pitäs ottaa itseä niskasta kiinni ja tilata se kipsi. Sitten kyllä saattais käydä niin, että vauva ehtii syntyä ennenkuin ehdin sen kipsin tehdä. :LOL:

Omasta voinnista...väsymys jatkuu ja nyt on kolme päivää ollu niin järkky päänsärky, että hermo menee. Mietin tuossa just, että jos vaikka soittais synnärille ja kyselis neuvoa sieltä.

Mitähän muuta piti kirjoitella...ei muista.
Hyviä vointeja kaikille :hug:

terkuin: Nanna ja Alvar 31+4
 
Meillä on jo kummit valittuna ja kysyttynä, (ja he lupautuivat) nyt he vaan ikävä kyllä ovat eroamassa :( Että en tiedä mitä tehdään.,. Suostuvatko he olemaan yhdessä kummeina, vai etsitäänkö joitain muita...
 
Kummeista
Meille tulee pojalle vaan yksi kummi, pikkuveli on jo lupautunut. Ainakaan näillä näkymin ei muita, mutta eiköhän tuollakin pärjätä. Se on meille tosi hyvä kaveri (nytkin miehen kanssa reissussa) ja oli ensimmäinen joka sai tietää että lapsi on tulossa. Myöskin ainoa joka sai tietää asiasta ennen 12vk maagista rajaa. Eli tosi läheinen ystävä ja sukulainen. :)

Kipseistä
Mä en ole koskaan tuollaisista mahakipseistä kuullutkaan. Sekö on siis sellainen joka valetaan mahan ympärille ja sitten tauluksi? Hauska. Me meinattiin ostaa sellainen kipsisysteemi (tai vahaa tai mitä se on) johon saa ikuistettua lapsen jalan- tai kädenjäljen. Mies todennäköisesti sitten siitä teettää tatuoinnin itselleen ja siihen lapsen tiedot. Kuinkahan pian sen lapsen jäljen voi sellaiseen tauluun painaa, tietoa kenelläkään?

Volteista
Meillä kaveri ainakin pyörii jotakuinkin päivittäin vielä. Välillä tuntuu olevan selvästi pystyssä, välillä taas näkyy tosi komeat potkut ja muksauttelut kyljissä. Maanantain neuvolassa oli luultavasti poikittain, tiistaina polikäynnillä ultran mukaan raivotarjonnasta.

Äippäpolin tuloksia
Mentiin sitten tiistaina käymään äitiyspolilla kun neuvolassa täti mittasi ettei vatsa ole kasvanut edellisen käynnin jälkeen (päin vastoin, sai sentin lyhyemmän tuloksen kuin edellisessä, eri mittaaja tosin). Polilla otettiin sydänkäyrät jotka näytti että kakara liikkuu ihan koko ajan ja syke vaihtelee hienosti liikkeen mukana. Lääkäri mittasi mahan ja sai tulokseksi 5 cm (!!) enemmän kuin neuvolassa edellisenä päivänä mitattu. Ultrassa mittasi lasta ja sai tulokseksi kuluvia viikkoja ja jopa vähän yli. Eli kaikki oli niinkuin pitääkin. Parin viikon päästä seurantakäynti että näkevät kasvuvauhtia. Siitäkin huolimatta että kaikki oli ok. Ihan kiva nähdä että poika voi hyvin, mutta tavallaan vähän kurja viedä aikaa joltain muulta, joka sitä ehkä ihan oikeasti tarvitsee.

Näin se aika kuluu, 56 päivää laskettuun aikaan, 8 päivää töitä jäljellä. Ei meillä toki lasketa... :whistle:

Hyviä vointeja kaikille, melko painostavasta ilmasta huolimatta!
Minna ja Nilvi 32+0
 
On ollut mukamas niin kuitti aina iltaisin koneella, ettei ole jaksanut kirjoitella vaikka olenkin lukemassa käynyt..no, ensin neuvolakuulumisia:

rv. 33
painoa tullut 600g viikossa, yhteensä 6,5 kg
turvotus +
RR 112/66
pissassa sokeri + ( joku söi pullaa aamulla.. )
Hb 126 ( kiitos rautakuurin.. )
Sf-mitta 29 cm
Rt
syke +144
liikkeet ++

Vauva on jo laskeutunut tosi alas, ja pitäisi välttää ylimääräisiä rasituksia...mulla supistelee tosi usein, aina kun jotain tekee tai nousee tuolilta ylös tms. Useimmiten vaan kivuttomia suppareita, välillä sattuu. Täytyy toivoa, ettei vielä aiheuttaisi kohdunsuulle muutoksia, esikoista odottaessa ei muutoksia tullut vaikka supisti kuinka.

Ollaan oltu kesälomareissuilla, käytiin mökkeilemässä ja ajeltiin autolla paljon -ja sen huomasi voinnissa, jalat turposi tukeiksi jne. Nyt kotona onneksi vähän helpottanut. Mutta tukala olo on jo, kävelyvauhti ei päätä huimaa ja tuntuu että on heti ihan kuitti kun jotain tekee.. :|

Mutta suurin huoli on mulla se, että meillä piti olla putkiremontti nyt miehen kesäloman aikana, ja se olisi ollut suunnilleen nyt tehty ( miehen loma loppuu huomenna )..mutta firma olikin buukannut toisen rempan päällekkäin ja meidän siirtyi alkavaksi elokuun 29. päivä - ja tiedetään jo etukäteen, että mies joutuu silloin tekemään töissä ympäripyöreitä päiviä, joten putkiremppajutut jää sitten mun kontolle. Sekä 2v esikoisen nukutuslenkit vaunujen kanssa ( kun sisällä tuskin saa silloin unta ) ym. ketuttaa :headwall: On sitten tosi lepoa, jota neuvolasta suositteli..enkä haluaisi vauvan syntyvän keskelle remonttia, kun meillä ei oikein ole muutakaan paikkaa minne mennä kuin oma koti.

No, yritetään ajatella positiivisesti ;) Ja tehdä kaikki vauvaan liittyvät jutut nyt ajoissa valmiiksi ja muutkin.. on joillain asiat vielä huonomminkin, harmi kyllä. Voimia ja jaksamisia kaikille vaivoista kärsiville!! :hug:

Tuli nyt tosi paljon omaa napaa, mutta pakko purkaa jonnekin! Miehelle ei kauheasti viitsi, kun eihän se tilanteelle mitään voi..

Kummiasia on meillä vielä täysin auki, mietitään sitten ennen ristiäisiä. Samoin nimiä ei olla vielä ehditty miettiä kuin vähän - hassua miten viimetinkaan nyt kaikki jää, esikoista odottaessa nimetkin oli jo ekan kuukauden aikana mietitty =)

Mutta nyt nukkumaan! Yritän kirjoitella useammin, ja kiva olisi vauvapuolellakin sitten jatkaa samalla porukalla! Päivitysjuttuja en uskalla huolekseni syyskuussa ottaa, tuskin jää aikaa vaikka kiinnostusta ehkä olisikin..

Hassuliini ja masukas rv. 33
 
Väsyttää ihan turkasesti, mut millään en viitsi sänkyyn kömpiä kun turha reissu siitä tulis kuitenkin! Mulla on toi unirytmi heittänyt häränpyllyä koko viikon, kun tää pikkanen ei anna mun nukkua! Siis liikettä ei tunnu päivisin juur lainkaan, mut ootas vaan kun kello rupee lähentelee nukkumaan menoa niin johan alkaa kuperkeikan heitto masussa! :headwall: Mä tahdon eroon tästä mahasta! |O

No joo... Nyt sit mukavempiin aiheisiin...
Tyttöjen kanssa ollaan joka päivä roikuttu uimarannalla (jopa kaatosateessa! B) ) kun neideillä alkoi pariviikkoinen uimakoulu! Kivaa on ollut vaik ilma kyl sais olla vähän lämpösempi. Uimareita ajatellen siis.. Ite oon oikeen nauttinut kun saa vetää oikeen pitkähihasta päälle välillä! :)

Sain tossa ensimmäiset kestot ommeltua! Saa nyt nähdä sitten miten toimivat, kun ei tuota käytännön kokemusta siltä saralta vielä oikeestaan ole. Mut ompelutarvikkeet kun löytyi lähes kaikki kaapien kätköistä niin ei paljoo harmita jos ei sit toimikaan... Ei ainakaan rahaa oo mennyt hukkaan! Ja tollanen näpertelyhän on vaan kivaa ajanvietettä =)
Muutamia muitakin käsityöjuttuja oon täs loman aikana ehtinyt tekemään... Kuvia löytyy täältä: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=||M%F6%F6rwa||&image_id=63795133&album_id=1703784
Jos jotakuta kiinnostaa... =)

Jahas, isäntä pääsee ihan just töistä... :heart:

Jaksuja kaikille!!
Möörwa rv 33 +jtn...
 
Takas on tultu lomilta ja kaikki meni hyvin.Käytiin mm.mikkelissä ja kuopiossa(maatalousnäyttelyssä).

Maanantaina olis neuvola ja saas nähdä mitä sanovat siellä.
Hiki on virrannut ja muutenkin on ollut lämpöistä.
Mut nyt täytyy lähteä katsastamaan mitä lapsukaiset touhuavat.
Poikax3 ja taavimaija
 
tai siis omalla gyne tarkastuksella:
rv 33
VP 110/60
painoa lisaa +/- 100g eli lekurin mukaan nyt +9 kg
turvotus ++
liikkeet + / syke 119 krt/min (nukkui)
painoarvio 2200g
paa alhaalla lahtokuopissa, selka oikealle pain.
sisatutkimuksessa; kohdunsuu pehmennyt ja nippanappa sormelle auki. Kaski ottaa 2 seuraavaa viikkoa rauhallisesti, ei kylpyja eika useamman kerran uinteja! Seksikieltokin tuli miehen harmiksi! :p

Viikon paasta saan lopettaa jo sen babydisperiinin syonnin; jatketaan rautaa ja kalsiumia raskauden loppuun asti.
Meillapain siis lekuri antoi 'vihreaa valoa' jo parin viikon paasta, etta SAISI jo syntya jos on tullakseen (vk 35+)
Itse toivon etta menisi tuonne 23.8 tienoille; eikos ne neitsyt-vauvat sitten olisi jo kehissa, heh!
Sain jo paikalliset sairaalaanmenolaputkin, ja kehoituksen soittaa jos jotain ilmenee etta synnytykseen lahdettaisiin.. etta naa nivuskivut mita oon ekaa kertaa kestanyt on alkanu jo avaamaan paikkoja... ihan hyva nainpain; kuumaa on ja aikas tuskasta odotella viimeisillaan aina LA:han asti, tuonne 15.9.

Jotain piti kommentoidakin, mutta taa muisti?
Vauvojen synnyttya munstakin olisi kivaa jatkaa vauvapuolella, ja seurailla painoja ja syomisia yhdessa!

Voikaahan hyvin kaikki ja pippurimamma toisellakin 'lehdella' ootellaan sunsta tietoja...
- levinia ja Hope rv (muutettuna) 33+1-
 
Huomentapäivää... =)
Ihanaa ku ei oo tänään niin tuskasen kuuma ja välillä ripotteleekin. Parit vikat päivät tuskaa sen kuumuuden kanssa ja siitä hirvee väsy- täälläki käyny pyörähtämäs, mut ei sen kummenpia jaksanu sit enää... :/

Kummeista juttua: meillä on kans pyydettynä: mun veli (sinkku vielä, ehkä joskus saatetaa puoliso lisätä sit), mun kaveripariskunta ja miehen kaveri- eliks neljä kummia tällä hetkellä. Sit on viel nimikummeina (tai kuin kaverit sanoo pakanakummit :LOL: ) kaks kaveria. Aikoinaan tarkkaa koitettii miettii pysyviä ihmisiä lapsen elämään ja nyt ainakin osa pitäis pysyy kuvioissa...

Ens to lääkäri ja saa tietää arvioita painosta ja ajasta... Sitä jotenki on alkanu ajatella et 38:n asti mentäis ja toivonu ettei paljoa yli 40:ä hengailis masussa... Mut eipä mulla hirveesti sananvaltaa oo täs asias- asukki tulee sit ku haluu ja sitä kiinnostaa :LOL:

Nyt suihkuun ja valmistautuu tulevan kummin häihin =)

Hyviä viikonloppuja B)
FlaPa & masuasukki 35+0
 
tup
Hei,
Sain vasta nyt kirjauduttua sisään sivujen uudistuksen jälkeen ja muutama kuukausi vierähti vain seuraillessa tilannetta.
Supisteluja tulee päivittäin ja liityvät selkeästi rasitukseen. Edellisen kuukauden olen hakenut terkkarista saikkua viikko kerrallaan ja nyt ihana YTHS:n gynekologi kirjoitti kerralla koko loppuajaksi (5 vko) lomaa. Terkkarissa piti pulittaa 11 ? jokaisesta kerrasta kandin arvioitavana, YTHS:llä pääsin ekaa kertaa koko raskauden aikana erikoislääkärille, hinta 4 ?. Eli opiskelijat, muistakaa käyttää YTHS:n palveluita, sillä siitähän me on maksettu ja toimii huomattavasti terkkaria paremmin.
Gynekologi muistutti, että nyt pitää viimeistään alkaa syödä maitohappobakteereita sisältäviä elintarvikkeita. Mainosti LGG:tä, mutta itsestäni tuntuu ajatuksena paremmalta yhdistellä vähän kaikenlaista: AB-jogurttia, GG-mehua, piimää jne. Tiedättehän että vauva tulee kohdusta toivottavasti steriilistä ympäristöstä ja sen suolistoon ei ole kolonisoitunut vielä mitään. Ekan kontaktin ulkomaailmaan ja pöpöihin se saa synnytyskanavasta ja ulosteista. Maitohappobakteerien hyödyistä on kirjoitettu jo kauan mutta varmasti niistä tiedetään vasta hyppysellinen. Esim. allergia- ja atopiariskiä on saatu tilastollisesti merkitsevästi laskemaan sillä, että äiti on syönyt pöpöjä eri muodoissaan viimeisen kolmanneksen aikana. Nyt siis bakteerit kehiin! Ne vähentävät myös virtsatieinfektion, bakteerivaginoosin, ripulin ym. riskiä.
 
Tervehdys :wave:

Hengissä ollaan, mutta väsyttää. Varsinainen muutto on takana, mutta muutaman huoneen maalausprojekti on tässä käynnissä. Nekin kyllä saadaan tehtyä muutamassa päivässä, joten sitten päästään siivoamaan.. ja asettumaan paremmin.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan, luen teidän kirjoituksia ja kirjoittelen enemmän, kunhan jaksan.

Joe ja pieni 32+2
 
Viime tiistai ja keskiviikko tuli sitten vietettyä Tyksissä ja ajattelin jo, että nytkö vauva jo syntyy..!! |O Silloin aamusta asti tuli tosi kipeitä suppareita, ristiselkää ja nivusia poltti ja koko alavatsaa kipristeli ja viilsi. Supistuksia tuli säännöllisesti. Onneksi sain esikoisen anoppilaan hoitoon, kun mieskin oli tietenkin töissä. Illalla soitin sitten synnärille, pitäiskö tulla näytille vaikka pahimmat kivut laantuivatkin. Sanoivat, että kannattaa käydä, kun jo pari viikkoa sitten kohdunsuu oli sormelle auki. Sinne sitten menin, otettiin ne tavalliset käyrät vauvasta ja kohdusta ja supistuksia tuli vieläkin säännöllisesti :/
Samaa Adalatia sain, jota PippuriMammakin on popsinut. Pitäis ehkäistä supistuksia.. Ei kyllä ihan niin toiminut, pahimman terän vaan vei pois. No, niitä kuitenkin syön nyt ja viikon 34 jälkeen saa syntyä, jos on tullakseen. Torstaina taas suppareita tuli seistessä 6 min.välein ja makoillen 10-15 min. välein.
Onneksi mies pesi torstaina kaikki vauvan vaatteet ja sänky on koottuna, jos vaikka syntyykin jo pian.. :eek: Oli kyllä melkoinen herätys siihen, että eihän tässä oikeasti ollakaan enää montaa viikkoa vauva turvallisesti masussa.
Pakko ottaa nyt super-rauhallisesti, että helpottaisi.
Niin, ja silloin tiistaina synnärillä selvisi, että lapsivettä on melko runsaasti (voi kuulemma johtua raskausdiabeteksestä?) ja vauva on jo pari-kolme viikkoa isompi kuin keskikäyrän mukaan pitäisi olla. Seuraava ultra viimeistään viikolla 37, jolloin katsotaan joko käynnistetään (jos ei siis ole itsekseen siihen mennessä syntynyt).

Mutta tällaisia uutisia tällä kertaa :whistle:

Tinka ja malttamaton asukki 33+1
 
Möörwa:

Mistä löysit ohjeet kestojen tekemiseen?

Mua jännittää aika lailla, kun ensi viikon torstaina on äippäpolin lääkäri, joka katsoo onko lapsivettä vielä liikaa ja jos on niin sitä sitten poistetaan ja lekuri ilmoitti, että joskus tuo toimenpide käynnistää synnytyksen.

Tuntuu että aika on mennyt aivan liian nopeasti. Onneksi on kaikki vauva jutut jo valmiina.

Meilläkin on kummit jo valmiina vauvalle. Nimi puuttuu, yhteistä suosikkia ei vaan nyt jostakin syystä löydy millään.

Vointeja kaikille.
 
Piti vieda kayda taallakin, kun lueskelin uudelleen noita lekurin papereita: jotenkin jai tuo vauvan paino hiukan 'kummittelemaan' mieleen, ja olihan siina syynsa: mulla aikaistui kans laskettu viikolla, eli nyt olisi sitten 'jo' 34+2!!!
Kun saan sen vauvadisperiininkin lopetella jo ens viikolla; ja ennen aina puhuttiin etta lahemmas rv 36 se loppuisi; eihan siihen enaa olekaan aikaa. Ja etta pitais vauvan pysya viela sisapuolella se varsinaiset 2 viikkoa; sitten ollaankin jo +36 eli ihan normaalia!!! Meilla kun taalla sanotaan etta 'astut' yhdeksannelle, vauva on valmis syntymaan...
Mutta kylla henkisesti viela vois olla masussakin; en niin tastakaan olotilasta viela luopuisi, kun en sitten tata mahaa enaa itsellani nae!!!
Lisaa kuvia kai pitaisi otella.

Mutta voikaahan hyvin
-levinia ja Hope-neito-
 
Tinkalle :hug: , toivottavasti supistukset loppuu ainakin muutamaksi viikoksi. Sittenhän on jo hyvät viikot kasassa, vaikka vauva syntyisikin.

Täällä oli ihan hirveen kauhee yö. Puoli yhden aikaan alkoi järkyttävät supistukset ja niitä tuli 10 min välein. Sitä tuskaa kesti melkein pari tuntia, mutta onneksi ne sitten loppuivat. Olin jo ihan varma, että lähtö tulee ja mietin pitäiskö ukkeli herättää. Onneks en herättänyt, sehän ois menny ihan paniikkiin :LOL:
Nyt on aamu sitten mennyt vähän paremmin, muutama kivuton kiristys vain. Toivottavasti ensi yö on parempi.

Eilen illalla yritin poimia omasta pensaasta vadelmia, mutta jo muutaman minuutin kyykistelyn jälkeen, vatsa kovettui ja alaselkää poltteli mukavasti. Se siitä vadelmien poimimisesta sitten. Parempi varmaan vain maata, kun mikään ei onnistu. Olen niiiiiin kade teille, jotka pystytte kyykkimään marjametsässä ja muutenkin tekemään juttuja normaalisti.
Vettäkin sataa vaihteeks..... :kieh:
Sorry purkaus heti aamusta, mutta ketutus on ihan hirvee tällä hetkellä. :kieh:

T: Nanna ja Alvar 31+6
 
Myös täällä yö on ollut ihan hirveä...
Onneksi ei kuitenkaan supistellessa vaan olo on ollut huono ja jokainen asento väärä. Heräsin koko ajan ja tuntui että nyt pitää nousta.

Tämä päivä menee varmaan jonkinlaisessa pöhnässä ja illalla toivottavasti uni maistuu paremmin.

Huomenna esikoisella alkaa tarha :D Loma alkaa käydä jo neidin hermoille ja kaipaa kovasti kavereitaan ja tarhan opettajia.


balik ja pikkuinen 35+0 wow! :D
 
En ookkaan nyt vähään aikaan käyny täällä,ei oo huvittanut olla koneella..Oltiin viime viikonloppuna tytön kans seurakunnan viikonloppuleirillä.Oli ihan mukavaa ja syyä sai 5 kertaa päivässä!Eipä paljon nälkä kerinnyt yllättään :D Eilen oli tytön 4v.synttäri juhlat vaikka virallisesti täyttikin jo 17pvä.Ei niitä juhlia viiti oikeen arkena järjestää.
Olo on ollut leirin jälkeen ihana ja mieli tosi rauhallinen,saatiin tytön kans kerrankin olla ihan "kahestaan" ja pääsi tästä tavallisesta arjesta vähän irti =) Kyllä sitä välillä kyllästyy niin kovasti olemaan vaan kotona,ei oo jaksanut oikein kyläilläkkään kovemmin.Mieskin muuttui tuon reissun jälkeen,siitä tuli paljon huomaavaisempi :D Se ei oo oikein aikasemmin vissiin käsittänyt mitä on olla lasten kans 24/7.Mutta nyt ku se jäi pojan kans(1.9v) sai vähän tuntumaa :D Ei olla oltukkaan erossa ikinä vielä noin "pitkään".Kauhean avuliaskin siitä on tullut,on se ollut sitä aikasemminkin mutta nyt vielä enempi.Pitäsköhän alkaa tekeen noita reissuja enempikin?! :LOL: :LOL: :D On mulla vaan ihana mies,ei paremmasta väliä :heart: :heart:
Neuvola onkin mulla vasta tossa 6.pvä niin sitten osaan sanoa paremmin noita muita juttuja.
Vauvan painosta mulla ei oo mitään hajuakaan,sen näkee sitten synnytyksessä :D
En muista mitä piti kommentoida,ainakin Pippurimammalle kovasti jaksamista ja muillekkin joilla on vaara ennenaikaiseen synnytykseen tai muuten vain kurja olo :hug:
Miimari ja vauva rv 33+6 :eek: (niin se aika menee,ois ihana saaha jo vauveliini kotia :D )Mutta enköhän minä tuon loppuajan jaksa ootella :whistle:
Niin tuo kummiasia.Kummit on jo valmiina,4kpl tulee niitä.Mun pikkuveli ja miehen pikkuveli sekä mun kaveri ja miehen yks kaveri.Ihana oli pyytää omaa pikkuveljeä ku se tykkää vauvoista ja lapsista aivan älyttömänä vaikka onkin 15v!Aina se jaksaa peuhata lasten kans :D
 
Mitä mitä mitä? Täällähän alkaa porukkaa supistella enemmänkin!
Rauhassa nyt :hug:

Kummit
Me tuossa jokin aika sitten mietittiin sitäkin vaihtoehtoa, ettei kastettaisi ollenkaan. Mies ei kuulu kirkkoon ja minäkin oon vaan semmonen pakanallinen tapakristitty - edes jouluna käy kirkossa... Mutta aateltiin sitten, että ehkä suvussa nousisi kastamattomuudesta niin iso häly, ettei sellaista sietäisi kohdata kukaan joten pidetään siis ristiäiset.
Kummeja kirkko vaatii vähintään kaksi ja meidän naperon on kahteen tyytyminen, mitäpä niitä enempää... Minä valitsin siskoni ja mies oman siskonsa. Kiva kun on lähisuvusta, niin ei tarvitse pelätä, katoaako kummit jossain vaiheessa elämästä kokonaan. Niin ja vielä ei olla kysytty asianomaisilta suostumusta. Varmaan vasta syntymän jälkeen.



Maarja ja vaava 35+1
 
mä en ainakaan löytänyt omaa kirjoitustani eli en kai oo viimisen neuvolan jälkeen mitään kirjoittanut.. elikäs paino oli pudonnut ja sokerit kurissa :) hemoglobiinikin oli tosi hyvä. mua kans supistelee, ei oo aiemmissa raskauksissa ollu tämmöistä vaivaa. ja närästys alkaa olla sietämätöntä |O
vauvelin tuloon ei ole välttämättä ihan niin kauheesti aikaa (no ainakin alle 3kuukautta) niin aloin ommella kehtoon pikkuista peittoa ja lakanoita. vaatteita ajattelin alkaa pesemään vasta viikon 36 ultran jälkeen. jos sitten tietäisi pesenkö ne vaaleanpunaiset ihan tosissaan. ei voi uskoa että kolmen pojan jälkeen voisi saada tytön!
vauva oli poikittain neuvolassa, sitä edellisellä lääkärikäynnillä perätilassa, eli hyvin liikkuu ja kääntyilee.
 
kummeista: Me ei olla päätetty vasta ku yks kummi, ja se on mun serkkupoika 16v. Ei kyllä olla kysytty, mutta uskon että suostuu. Loput kummit päätetään, heti ku keksitään...Esikoisella on mun hyvä ystävä, miehen veli+avovaimo ja yks meijän ystäväpariskunta. Aivan mahtavia on kaikki, joten mietityttää miten "löytää" nyt yhtä hyvät.

Nimistä: Eilen saunassa keskusteltiin alustavasti nimistä. Tähän asti mies on ollut sitä mieltä, että vasta syntymän jälkeen. Nyt kuitenkin saatiin jo vähän nimiä kasaan, vaikka ei ihan vielä lukkoon lyöty. Hyvä me! =)

Eilen oli kiva päivä, sateesta huolimatta. Oltiin kaverin kaa päivä shoppailemassa, kivaa oli ja voimille otti. Sitte ku tulin kotiin, niin saatiin miehen kaa joku ihme inspiraatiokohtaus, ukkeli rupes kokoon hoitopöydän ja häkkisängyn ja minä pesin vaunut ja turvakaukalon. Ihanaa, koko ajan rupee tuntuun läheisemmältä ajatus, että kohta meitä on neljä. Tosin häkkisänky ja hoitopöytä on vielä koottuna autotallissa, mutta kuitenkin. Aateltiin ens viikon reissun jälkeen sitten tuua ne sisälle. Vielä ois vauvanvaatteita pesemättä osa....

Nyt täytyy lähtee valmistautumaan kummitytön 8vee synttäreille! =)

minttu-82 ja TaimiMainio 34+4
 
Täällä sitä vielä ollaan yhdessä osassa, vaikka välillä supistelee kipeästikin :wave: Hyvä niin. muut joilla vaavi perätilassaliikkuuko teidän vauvanne miten aktiivisesti?? Meillä ollut siitä asti kun vauva heitti voltin niin erittäin hiljaista mahassa, vain muutama liike (hento) päivässä tuntuu, eikä mistään samanlaisesta myllerryksestä tietoakaan kuin ennen? Täm huolestuttaa :/ Synnytysvastaanotossa kävin torstaina neuvolan tädin lähetteellä tarkistuttamassa vauvan voinnin, ja kaikki oli hyvin, liikkumattomuudeksi lääkäri sanoi tuon vauvan perätilan, jotenkin en vain usko siihen että perätila olisi syy liikkumattomuuteen, ja nyt olenkin miettinyt mitä kauheimpia asioita pienessä päässäni :ashamed:
Kummeista
Mulla tulee hankalaa kyllä keksiä kummit tälle seuraavalle lapselle... Kaveripiirikin on niin kamalan suppea, ja paras ainut kaverini on jo esikoisen kummi, tosin hänet olen ajatellut tämän toisenkin kummiksi, ja ehkä sitten veljeni hänen vaimonsa voisin ottaa toisiksi kummeiksi, tosin he eivät kuulu kirkkoon joten mahtaneekohan onnistua? :snotty:
Nimistä
Meillä pojan nimi ollut alusta asti valmiina... Ja olen niin "ihastunut" siihen että oikein toivon että tayssin ultra olisi valehdellut sukupuolen ja saisin käyttää sitä :D Tosin tytöllekin jonkinlainen nimi valmiina, tosin se ei jotenkin tunnu "oikealta".

minnajajoel ja "noah"32+2
 

Yhteistyössä