***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Saa valittaa, sitä varten täällä ollaan :hug:
Jos mä purkaisin kaiken ahdistuksen miehen niskaan, siltä lähtisi järki. Eilen illalla se taas kysyi, että onko tuskia. Mua huvittaa tuo "tuskia", siis mitä tuskia hän tarkoittaa? Henkisiä, fyysisiä? No, fyysisiä kuulemma, sellaisia synnytystä enteileviä (ei kai vielä :eek: ) Korjaan, että henkistä vatutusta enemmän. Ottaa päähän gradu (ei huvita) ja sitten kun sitä gradua stressaa, ei enää osaa nauttia mistään muusta! Synkkää on siis tämä elämä :/ =)
Oikeasti mua huolettaa, että miksi olen asettanut itselleni dead linen, että keväällä 2008 pitää valmistua... Vai onko joku muu asettanut mulle ko. ehdon? Menee koko vauvavuosi ihan hukkaan, kun ei kerkeä muuta kuin kirjoja plärätä! Pakkosuorittamista ja tehokkuutta... ei voi edes raskaana hellittää!!

Neuvolakuulumisia eiliseltä rv 34+3

Verenpaine ja pissa ok.
Hemoglobiini on tippunut melko alas. Kun oli alussa 150, nyt 113. Pitäisi alkaa napsia rautaa.
Paino noussut nyt yhteensä 6,3 kg.
Sf-mitta 33 cm.
Vauvan sykkeet 150-160.
Raivotarjonta, pää aika alhaalla jo.

Viimeinen lääkärintarkastus ensi viikolla :flower:


Maarja ja vaava 34+4
 
Onnea rouviintuneille :heart:
Omia kuulumisia: Raskaus on sujunut tähän saakka paremmin kuin hyvin, mutta nyt loppuraskaudessa tulikin "ongelmia". Eli kävin sunnuntaina ä-polilla järkyttävän kutinan takia (siis lähinna massu ja rinnat ovat kutisseet kamalasti noin viikon verran). Polilla kuunneltiin vauvan sydänääniä. Sydänkäyrä oli hyvä. Maanantaina jouduin verikokeisiin, jossa selvitettiin onko maksa-arvot koholla, eli epäillään raskaushepatoosia. Maksa-arvot oli hiukan koholla, mutta lääkäri sanoi, ettei vielä ole mitään hätää. Ensi maanantaina uudestaan verikokeisiin ja ä-polille ultraan. Toivottavasti tämä ei nyt pahentuisi ja saisi olla vielä kotona. Lueskelin, että joissakin tapauksissa ottavat äidin sairaalaan lepäämään ja synnytys voidaan käynnistää 1-3 viikkoa ennen laskettua aikaa, koska raskauden loppuvaiheessa raskaushepatoosi on vaarallinen myös vauvalle. :(
Onko kellään kokemuksia raskaushepatoosista?
Aamulla oli neuvola, sieltä kuulumiset:
Eli nyt rv 34+1
Painoa oli tullut onneksi vain 175g/vko, eli vielä ei ole mennyt 10kg rikki
Pissa puhdas
Hemppari 120
Verenpaineet 108/70
Sf mitta 30
Vauva edelleen pää alaspäin
:heart: äänet ok

Me ollaan vihdoin ja viimein saatu laitettua vauvalle kaikki tavarat valmiiksi. Vaippoja ja tutteja on vielä ostettava ja jotakin muuta pientä tavaraa.

Hyvät voinnit kaikille!!!!

Halinalle81 ja pikku ihme rv 34+1, Laskettuun aikaan vielä 41 päivää jäljellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
Oikeesti! Elokuusta luvattu ennätyshelteinen ja tietysti meikä viimesillään! La kun on 1.9 ja vielä 2,5v kotona niin ei kyllä naurata! Tää nyt on tosi tyhmä aihe stressata, mut kun mieskin oli tän kuun lomalla ja siittä ei ole sitten töiden aikana mitään apua! Eikä oikein kestään muustakaan! |O Mua stressaa!!!!
Ei paineita muille :D Pieni purku...
Eikä mitään helteitä tule kun sanotaan, et ei saa tulla!!! Sama juttu, kotona 2-v (täyttää nyt 2.8) eikä siinä auta muu kun kantaa ja juosta perässä...

Onneks tähän asti on ollu sateista ja viileää..

Hikoillaan ja kiroillaan yhdessä, jooko?? :D
joo... mä päätin että istun pimeessä kellarissa tuulettimen kanssa. Hankin sinne sähkölampun ja raijaan ipanan lelut! Yöt on jo nyt karseita!Meillä on tuuletin huoneessa, mut eilen mies sano, et voisko sen ottaa pois päältä kun hän on kipeä (mikä kyllä on totta). Meinasin sanoa että muuttais vierashuoneeseen :D
Ajattelin et vois liimata elokuuks terveyssiteet t-paitoihin kainalon kohdille, niin vois ees hetken pysyy kuivana! ;)

Btw, katoin et synnyttelet SATKussa!?!?! Mä kans "joutuisin" sinne asuinpaikan puolesta, mut kun oon tän ekan saanu VASsissa, niin ajattelin et haluun siellä synnyttää. Ootko saanu teidän kaikki lapset Poris? Mun nla täti nimittäin sano et siellä ei ole sitä "synnytystuolia" (eli sitä karseen näköstä, mutta ah niin pelastavaa.muistuttaa gynen tuolia)?!!? Et vaihtoehtoina on jakkara, sänky, amme. Pitääks paikkansa?
 
Huomenta tänne!! :wave:

Oon lueskellu teidän juttuja täällä, mut jotenkin en oo saanu kirjoiteltua.

Omaa napaa ja neuvolakuulumisia: ma neuvola ja hyvillä mielin sieltä lähdin =) Painoa ei ollu tullu lisää viimeisen kahden viikon aikana- eli vielä saumoja pysyy ihmisen näköisenä ( valasolomuoto kun tahtoo pukkaa päälle), sf 31 (kasvanut 1cm eli keskikäyrällä nyt), testit ok ja sykkeet+ liikket reippaita :D on se niin ihanaa seurata ku se pikkunen voimistuu siel koko ajan... Kävely välillä on tuskaa, kun pidemmillä kävelyillä/matkoilla alkaa supistelee, joskus tosi kipeestikin. Synnytys siellä kolkuttelee jo... Huiiii....

Eilen sit saatiin hommattua vihdoinki kaikki isommat kamat eli loput pikku-jutut mun on helppo sit itekin hankkia oman kunnon mukaan. Ja järjestellä tavaroita paikoilleen--- pesänrakenuksen vikat vaiheet :LOL: Ihanan rentoutunut olo nyt kun periaattessa vaaville kaikki on hankittuna- järjestelyä vaille vaan. Saas nähdä keksinkö viel sit jonku muun projektin hermoiltelevaks tekemisen puutteessa :p Mies tuntu olevan niin helpottunu, ku saatiin hankittua loput kamat ja "jättäisin" sen rauhaan. Varmaanki pitää ihan piruuttaa keksii jotai sen kiusaks :LOL:

Nyt pitää alkaa pyykkää lisää vaatteita kun naapuritkaan ei enää nuku...

Päivän jatkoja!! :D

FlaPa & masuasukki 34+4
 
Ajattelin tulla päivittelemään taas kuulumisia. Harmillista, että täällä on muillakin ilmennyt vaivoja :( :hug: Kaikille tuskastelijoille ja kaikille muille myös joilla on käynyt tuuri ja vaivat pysyneet minimissään tms. Olen iloinen ettei kaikkien tarvitse kärvistellä kuten esim. mä joudun. ONNEKSI ei ole ensimmäinen raskaus niin osaa ottaa erillä tavalla...ainakin jotenkin.

No mulla nyt sitten hiipi raskausmyrkytysepäily tänne. Aivan tyhjästä ilmaantui niin paha turvotus, että nilkkoja ei meinaa liikuteltua saada ja jää monen sentin kolot painaa mihin kohtaan hyvänsä jalassa. Samoin on kädet ja naama kuin michelin-ukolla konsanaan. Onneksi huomenna on neuvola-aika niin tarkistetaan nyt paineet ja pissa ja sitten äippäpolille TAAS jos niissä jotain ilmenee. Mulla ei ainakaan toistaiseksi ole muita oireita jotka viittaisivat moiseen, mutta äsken kun juttelin kätilön kanssa niin totesi, että näin yllättäen ilmaantunut RAJU turvotus on melkein aina se ensimmäinen oire ja kannattaa ottaa se vakavasti hetimiten. Eli PLÄÄÄH!!! :headwall: :headwall: :headwall: Maltan nyt kuitenkin huomiseen odottaa, että mitä neuvolassa sanotaan enkä lähde äippäpolille laskua tekemään ja muiden aikaa viemään.

Nyt taas lepoon, pitää pitää jalkoja mahd. paljon koholla ettei ne paisuisi enempää...ovat ihan KAMALAT kuten mä kokonaisuudessaan...Missä on hehkeä raskaana oleva nainen??? Ei ainakaan täällä :'(
 
No voi että PippuriMamma, kyllä sä olisit saanut enemmiltä vaivoilta säästyä! :hug: Toivottavasti turvotus häviäisi yhtä nopeasti kuin tulikin, eikä olisi mitään raskausmyrkytystä!

Iso :hug: kaikille muillekin vaivoista kärsiville tai ihan muuten vaan!

-Niiskuneiti ja Helmi 31+5-
 
Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
Btw, katoin et synnyttelet SATKussa!?!?! Mä kans "joutuisin" sinne asuinpaikan puolesta, mut kun oon tän ekan saanu VASsissa, niin ajattelin et haluun siellä synnyttää. Ootko saanu teidän kaikki lapset Poris? Mun nla täti nimittäin sano et siellä ei ole sitä "synnytystuolia" (eli sitä karseen näköstä, mutta ah niin pelastavaa.muistuttaa gynen tuolia)?!!? Et vaihtoehtoina on jakkara, sänky, amme. Pitääks paikkansa?
Hmm.. Mä en mene sanomaan tuohon kyllä mitään.. Mulla on ollut niin nopeaa toimintaa molemmista, että hyvä kun oon sängylle kerinnyt, oon vaan haaveillut tuoleista ja kylvystä ja epiduraalista :D Ja molemmat oon synnyttäny täällä Porissa eikä mitään pahaa sanottavaa ole. Tai mitään pahaa sen enempää kun muillakaan muista sairaaloista :whistle:

Tänne vaan, ties vaikka tavattas synnärillä! Missä sä sitten asustelet??

RäpäRällä ja Nestori hikiset 33+5
 
Neuvola juuri takana :)
Nyt rv 30+6
Painoa +300g/vko, yhteensä +7,4kg
Pissa puhdas
Hemppari 120 (ed. kerralla 126)
verenpaineet 132/90
Sf 29
vauva pääalaspäin
vauvan syke 136
Saatiin ajat synnytysvalmennukseen (3x1,5h) ja vierailuaika synnärille (Kätilöopisto) on nyt varattu.
Neuvolatäti on ollut joka kerralla eri, mutta tällä kertaa oli onneksi oikein mukava ja osaava henkilö. Uusi vakituinen terveydenhoitaja aloittaa meidän neuvolassa elokuun lopulla eli sitten vauvan kanssa käydessä tulee olemaan sama täti. Hyvä näin :)

Halinalle81:
Raskaushepatoosista tiedän sen verran, että tutullani todettiin se loppuvaiheessa raskautta. Joutui rv 34 tienoilla sairaalaan sisään ja oli siellä noin 3 viikkoa kun raskaus sitten käynnistettiin. Hän ainakin piti olostaan siellä, koska sai olla osastolla jossa kaikki odottavat äidit kärsi samasta vaivasta :) He kuulemma neuloivat, ompelivat ja askartelivat yhdessä kaikkea kivaa tulevalle vauvalle yms. ja hän sai tuolloisesta ajasta paljon uusia ystäviä :) Vauvalla ei ollut missään vaiheessa hätää ja aika osastolla meni kuulemma aika nopeasti.

Pippurimammalle: :hug:

Tässäpä nopeat kuulumiset ja kommentit :)
Voikaatte hyvin massujenne kanssa :heart:
Elwi ja papuli
 
Täällä on taas pari päivää vaivannut tää omituinen selkäkipu. Samaa oli muutama viikko sitten ja nyt taas. Jotenkin ahistaa tuolta alaselästä keskiselkään ja sama ahistuskipu jatkuu tuonne etupuolelle rintaan asti, niin että henkeekin ahistaa. Olipas hyvin selitetty... Ärsyttää jo nää kaikki vaivat, mutta silti yritän nauttia näistä viimeisistä viikoista, sillä jotenkin on ruvennut kauhistuttaan arki kahden pienen kanssa kotona. ONKO MUILLA SAMOJA FIILIKSIÄ?

Tänään tuli postissa uusi hennesin syyskuvasto, IHANIA VAUVANVAATTEITA! Ei vaan viitti vielä tilata, ku ei tiedä kumpi on tulossa. Mies oli saannu töistä vip-liput täällä puolentoista viikon päästä järjestettävään rock-tapahtumaan. Soittelin heti äitille, että voitas poitsun kaa tulla sinne viikonlopuks (150km matkaa), niin saa mies päästä oikein kunnolla tuulettuun vielä ennen ihan viimisiä viikkoja ja vauvan syntymää, ku sitten ei taas vähään aikaan pääse. Ukkeli oli mielissään, vaikka ei sitä myöntänytkään... :LOL: Sanoi vaan että ois se voinnu munkin kaa lähtee... Todellisuudessa tais olla erittäin onnellinen, että pääsee kaveriporukalla... :LOL: Ja päästäänpähän mekin esikoisen kaa vielä kerran kahestaan johonkin. Tuli tässä mieleen, että oonkohan jo kirjoittanut tän joku päivä kertaalleen... :ashamed: :LOL:

Perjantaina taas neuvola, tuun viimestään silloin kertoon neuvolakuulumiset...

minttu-82 ja TaimiMainio 34+0 :heart:

Ps. Sain tänään kaverilta nimikirjan lainaan...Täytynee lähtee sitä tutkiin... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
Btw, katoin et synnyttelet SATKussa!?!?! Mä kans "joutuisin" sinne asuinpaikan puolesta, mut kun oon tän ekan saanu VASsissa, niin ajattelin et haluun siellä synnyttää. Ootko saanu teidän kaikki lapset Poris? Mun nla täti nimittäin sano et siellä ei ole sitä "synnytystuolia" (eli sitä karseen näköstä, mutta ah niin pelastavaa.muistuttaa gynen tuolia)?!!? Et vaihtoehtoina on jakkara, sänky, amme. Pitääks paikkansa?
Hmm.. Mä en mene sanomaan tuohon kyllä mitään.. Mulla on ollut niin nopeaa toimintaa molemmista, että hyvä kun oon sängylle kerinnyt, oon vaan haaveillut tuoleista ja kylvystä ja epiduraalista :D Ja molemmat oon synnyttäny täällä Porissa eikä mitään pahaa sanottavaa ole. Tai mitään pahaa sen enempää kun muillakaan muista sairaaloista :whistle:

Tänne vaan, ties vaikka tavattas synnärillä! Missä sä sitten asustelet??

RäpäRällä ja Nestori hikiset 33+5

Mä venailen h-hetkee tääl pomarkussa. Jotenkin mulla tuli vaan viime syksyllä niin ankeet fiilikset kun olin satkussa sappileikkauksessa, et en oikein millään haluais siellä synnyttää. Oli niin inhottavaa se henkilökunta (yhtä sairaanhoitajaa lukuunottamatta). Tietty tajuun et siellä kirralla on ihan eri tyypit kun synnärillä, mut silti.... jotenkin mua kuitenkin houkuttaa pieni sairaala. Nyt kun joudun sokereita seuraileen, niin voi olla et joudun joka tapauksessa sinne poriin kun vammalassa ei oteta esim. raskausajan diapeetikoita tms.
Lisäksi mun mies on vammalassa töissä ja siellä asuu mun vanhemmat ja kaikki tutut. Tääl korvessa en sais esikoista mihinkään hoitoon, ja loppuaikana en täällä kyllä yksistäni ole, vaan oon sit porukoilla vammalassa.

asiasta viidenteen; kävin tänään "pikaneuvolassa" ja sf mitta oli 3viikos kasvanu 8cm!!! Aika kumma, mutta koska kävin vieraalla paikkakunnalla ja "oikea" nla on jo maanantaina, niin ei merkannu korttiin mitään. Sanoi et saa sitten oma neuvolatäti tarkistaa, kun on aika lailla mittaajasta kiinni.
musta kyllä vähän tuntukin et olis masu tehny kasvupyrähdyksen. aika huimaa.
 
:attn: OLISIKOS HALUKASTA PÄIVITTÄJÄÄ ELOKUULLE? :attn:

Enää vain viikko heinäkuuta ja sitten elokuu, syyskuu... jaiks.. :eek: Kesäkin on mennä hurahtanu niin nopeesti.. :/

Mulla joku ihme itkupäivä ollu tänään. Hirveesti harmittaa kun ei voi oikein lähtee metsään keräilemään mitään marjoja yms.. Nytkin mies lähti lakkoja keräämään ja oisin niin halunnut mukaan lähtee... Ei meinaa nivuset eikä polvet kestää kyykistelyä.. Ja sitten pääsi itku siitäkin.. :ashamed: Ensi viikko on miehellä vapaata, niin sitten on pakko päästä kanttarelleja poimimaan, kun niitä voisi jopa tänä vuonna löytyäkin! Mut venekyydillä mentävä saarista etsimään, kun ei oikein mantereen puolella ole niitä..

Tulipas pestyä neljä koneellista vauvan vaatteitakin. Nyt ne odottaa isossa urheilukassissa hoitopöytää, että saan sitten ruveta laittelemaan niitä paikalleen..

Tuntuu ettei huvita taas mikään... :(
anteeks valitusviesti.. :ashamed: Pienellä onneks tuntuu kaikki olevan hyvin liikkeistä päätellen..

-Bluedrama ja röllykän asukki 33+0 :heart:
 
Heissan :wave:

mam84: Kyllä Satks:ssa on sellanen synnytystuoli. Itte en oo kokeillut, vaan esikoisen synnytin ihan sängyssä. Mutta sellanen tuoli kyl esiteltiin silloin ko oltiin tutustumassa synnärillä. Ja muuten, aika hulppee kasvuvauhti sun masullas =)

Musta tuntuu, että mulla on ihan mini-maha :/ En oo kesäkuun jälkeen käynyt neuvolassa, joten nyt on jo ihan kiva mennä sinne, ni kuulee vähän vauvan kuulumisia. Vaikka se neuvolan täti ei ookaan mikään ihanuus, ni kiva silti mennä kattomaan onko toi maha kasvanut lainkaan. Alkaa hiipii pelko persuksiin, vaikken yleensä osaa mitään stressata. Tosin neuvola-aika on vasta ens keskiviikkona :( mut kai mä siihen asti jaksan odottaa.

Mulla on enää tää ja ens viikko töitä :D Ja sit jäädään miehen kans 3 viikon kesälomalle. Saas nähä mitä keksitään, vai keksitäänkö mitään ja ollaan vaan ja nautitaan kotona. Kyllä meen 1v2kk poika varmaan ajanvietettä keksii vanhemmilleenkin :D

Nyt tarvii mennä, rattaista "huudellaan äitii"...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilke82:
Heissan :wave:

mam84: Kyllä Satks:ssa on sellanen synnytystuoli. Itte en oo kokeillut, vaan esikoisen synnytin ihan sängyssä. Mutta sellanen tuoli kyl esiteltiin silloin ko oltiin tutustumassa synnärillä. Ja muuten, aika hulppee kasvuvauhti sun masullas =)
No ÄLÄ! Tuntuu et täytyy olla joku mittausvirhe. Mut jos poris on se tuoli, niin ei sit enää huoleta niin paljon jos joudun meneen sinne.
 
NLA-kuulumisia rv 33+4

Painoa tullut 670 g/vk
Hb 111 (tippunut edellisestä vaikka rautaa syön..ei kuulema tartte lisätä rautaa tässä vaiheessa)
RR 100/70
Vauvelin :heart: -äänet 150-160 - oli melkoisen liikekannalla
Sf-mitta 31 cm ( 3 cm 2 vk:ssa..) no onneksi oli vain hivenen yli keskikäyrän ekaa odottaessa tässä vaiheessa hipoi jo ihan yläkäyrällä
Pissa puhdas
Rt ja aikasen alhaalla vauva jo on, ihmekös kun alapää on melkoisen kipeä päivittäin varsinkin liikkeellä ollessa.

Mut eiköhän tässä tärkeimmät ISOT :hug: kaikille odottajille!!
 
Huah... Alkuraskaudessa ajattelin että yritän nauttia tästä raskaudesta niin paljon kuin vain ikinä, koska esikoisesta koko ajan vain odotin et syntyis jo...Niin ja maha on kuitenkin vain hetken ja muistankin miten synnytksen jälkeen oli jopa joskus ikävä mahaa :D Nyt se maha kuitenkin taas rasittaa, ja haluaisin siitä jo "eroon", vaikka kuinka yritän ajatella että vielä 8 viikkoa, se on lyhyt aika... Kauhean kärsimätön mä kyllä ole :headwall: No mua on ruvennu vaivaamaan selkäkivut, vessassa saan käydä 10min välein aina iltaisin n.4 tunnin ajan, vauva laskeutunut, ja painaa alas niin että hankala kävellä. Supistuksia tulee ihan "kiitettävästi" ja liitoskivut kaameat. Huah. RASKAUSPAHOINVOINTIKIN alkanut uudestaan! Ei juuri mitään pysty syömään, ja varsinkin aamuisin ja iltaisin oksennus lentää(tätä jo viikon ajan). Huomenna nevola, mutta meillä joku ensimmäisen vuoden sijainen, ja oma terkka palaa vasta kk päästä töihin.. Esikoisella vielä kauhea uhma kausi tullut päälle, ja lisäänpä valituksiini vielä senkin että kaupassa käyminen tuskaa(ei ole autoa ja esikoinen aina mukana uhmineen päivineen). Jospa se tästä. |O
 
Kävin tänään neuvolassa...

rv 34+3
+50g/vko, yht -3,2kg
turvotus +-
rr 96/70
pissa puhdas
Hb 121
sf 35
lapsivesi N
painoarvio n 3000g
tarjonta rt1
sydämensyke + 140
liikkeet ++

Eli näillä viikoilla kuuluisi olla painoarvion noin 2200-2400g, eli iso vaavi on tulossa taas.

On kuulemma jo laskeutunutkin :D

Hoitaja laskeskeli että ainakin 4500g olin vaavin paino sitten syntyessä... eiiiiiii!!!!!
Onneksi antoi ensi viikolle jo lääkäriajan jolloin päästään miettimään jatkotoimia. Nyt vaan sormet ristiin että käynnistäis sitten kun paino alkaa olla 4000g

Huomaan ettei elämästä tulis enää mitään ilman tukivyötä... super ihana keksintö :heart:

balik ja pikkuinen 34+3
 
Mulla tuli tänään ihan outo vatsakipu..Kävin kaverin kanssa "kahvilla" ja kun lähdettiin kävelemään kaupoille niin oli aivan pakko pysähtyä ja käydä istumaan..Kipu oli koko ajan aivan alavatsassa..Se ei tuntunut musta supistukselta koska mun maha ei mennyt ollenkaan kovaksi (mua ei ole ainakaan aikasemmin supistellut vielä yhtään). Kävin hakemassa apteekista panadolia ja otin yhden tabletin ja n. 40min kuluttua kipu loppui.
Osaako kukaan sanoa mistä voisi johtua?
Olin jo vähällä soittaa äippäpolille jos ei olisi helpottanut.. Apteekissa farmanomi sanoi että voisi olla virtsatulehdus tai jokin muu tulehdus..
Jos kipu vielä jatkuu niin sitten ei auta muu kuin mennä lääkäriin,ettei vaaville vaan tapahdu mitään..
Muuten olossa ei muutosta, turvotus jatkuu edelleen ja vessassa saa juosta ihan koko ajan :x


Inka&vaavi 33+6 :heart: :heart:

Ai niin huomenna on tutustuminen Kättärille ;)
 
Onko teillä tietoa mitä tarkoittaa kun äitiyskortissa lukee tarjonnan kohdalla rt ja roomalainen 1. Tuon rt:n tietty tiedän...
Katsoin esikoisen korttia ja siinä tuo 1 oli vasta rv 39 neuvolakäynnillä ja sitten seuraavasta eteenpäin olikin roomalainen 2 merkintä sen rt kanssa.

Tarkoittaako se sitä laskeutumista?
Ja 1 tai 2 sitä kuinka paljon on laskeutunut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilke82:
Nyt taisin sekottaa... En ookaan nähnyt Porissa synnytystuolia, vaan sen pelkän jakkaran :ashamed: Tsori! Eli toivotaan, että oot sit Vammalassa ko lähtö tulee :D
eipä mitään :)
Tiedämpähän ainakin varautua jos sinne SATKuun joudun meneen. Ja mä kyllä luulen, et lähden täältä pomarkusta VASsiin kun siltä alkaa tuntua (siis jos synn. käynnistyy supistuksilla niin kuin viimeks)
 
Huomenta kaikille!

Eilisiä nla-kuulumisia jos laittaisi. Kaikki ok siellä.
RR ok, olikohan 120/76 (en jaksa korttia hakea)
Paino -150g/vko, yht. +0,9kg
Hb ei otettu, viimeksi 2 viikkoa sitten oli 123
Pissa puhdas
Vauvan syke 140 (lähes sama ollut koko ajan)
Asento RT
Sf 30 cm
Nyt oli oma th tullut lomalta, olipas mukavaa. Sanoi heti, että kylläpäs sulla on pojan mallinen maha. Ei siis tiennyt että poikaa meille on ultran mukaan veikattukin.

Omassa voinnissa ei mitään suurempia valituksia. Närästys on pahentunut ja Rennietä on pakko ottaa. Ja näyttää pahasti sille, että kyllä ne suonikohjut sieltä kohta kunnolla pullahtaa jalkoihin. Ja vaikkei nyt vointiin niin liitykään niin pakko mainita, että mulla on nyt jo maha ihan "revennyt", punaiset arvet koristaa mahaa ylhäällä ja alhaalla. Minkähän näköinen se on sitten loppumetreillä...

Balik Se roomalainen I tai II siinä RT:n perässä tarkottaa vauvan selän suuntaa. I on selkä vasemmalle ja II on selkä oikealle.

Eipäs muuta tällä kertaa
Pilvi ja vauva 32+4
 

Yhteistyössä