Hakutulokset

1. H

PAM yrittää saada sairaan lapsen hoitamisessa ikärajan 12 vuoteen

Minusta olisi tärkeämpää saada se kohta pois, että toisen puolison on oltava ansiotyössä, jotta voi hoitaa sairasta lasta palkallisesti. Se sortaa niitä perheitä, joissa toinen on opiskelija, sillä nyt opiskelija on aina se, joka joutuu jäämään kotiin.
  2. H

Ei piru! Hulvattomia säästövinkkejä Meidän Perhe-lehdessä :D

Miksei mene? Jos auto kuluttaa 8 l/100 km ja työmatkaa vaikka 100 km (kyllä, joillain on niinkin pitkiä työmatkoja), niin bensakuluiksi tulee 467 ?/kk bensan litrahinnan ollessa 1,39?. Lisäksi ne muut auton käyttökustannukset. Saahan niistä tietenkin verotuksessa osan takaisin, tosin ei...
  3. H

Mitä mieltä tästä sisustuksesta?

Persoonaton. Kuin sisustuslehdestä.
  4. H

Lasten päivähoidosta ja "poissaolojaksosta"

Aika monessa kunnassa tarjotaan kahden kuukauden maksutonta jaksoa, jos lapsi pitää vapaata kesä- ja heinäkuun.
  5. H

No nyt löytyi ihan hyvä Rainbow-tuote

Rainbow-sämpylät jäivät meiltä kyllä syömättä. Ihan kauheaa moskaa.
  6. H

pumpattu maito

Kun luovutin maitoa, maito sai olla max 2 vrk vanhaa kun se toimitettiin äidinmaitokeskukseen. Ja maidon sai kaataa keräyspulloon "vanhojen" maitojen sekaan, kun se oli jäähdytetty samaan lämpötilaan. Ja tässä on sentään kyse pikkukeskosille annettavasta maidosta, joten kyllä se maito...
  7. H

Hyväntuoksuinen pyykinpesujauhe

Nestemäisessä Sertossa on aika mieto tuoksu. Jopa minäkin siedän sitä, vaikka olen pitkään käyttänyt vain tuoksuttomia. Mieheni toivoi niin kovasti että pyykki tuoksuisi pesuaineelle, joten myönnyin tuohon Sertoon. Minulle oli muuten yllätys, että nestemäinen Serto tulee pesua kohden halvemmaksi...
  8. H

G: Alle 25vuotiaana lapsen saaneet otettiinko teiltä klamydia testi?

Klamydia katsotaan pissasta.
  9. H

G: Alle 25vuotiaana lapsen saaneet otettiinko teiltä klamydia testi?

Minulta ei ole otettu, mutta yllätyin että raskaana olevalta 19v tutultani otettiin.
  10. H

Miks näytetään keskellä päivää lähikuvaa synnytyksestä?

Minä ainakin olin hyvin utelias joskus varhaisteininä vauva-asioissa, ja ihan luonnollinen asiahan se on että vauva syntyy.
  11. H

synnytykseen peräruiske vai ei??

Minulle annettiin synnytysvastaanotolla Microlax, ja se oli aivan hirveää! Jouduin juoksemaan vessassa muutaman minuutin välein kun kouristeli ja oli pakko päästä kakalle, sitten välissä supisteli. Vessa oli käytävällä ja kauheasti porukkaa istui ympärillä, ei ollu hauskaa. Pienoisperäruiske voi...
  12. H

Onko oikeasti ravintoloita, joissa lapselle ei saa tuoda omia eväitä? (kiinalainen ravintola -ketjusta tuli mieleen)

Ei hitsi kun sitä ollaa niin tärkeetä että :laugh: Kyllä huomaa että ravintolassa ei henkilökunta ole järin korkeasti koulutettua, kun ei kyetä ollenkaan joustavuuteen. Sen koulutuksen tason huomioonottaen en edes luottaisi ruokavalion mukaan etukäteen tilatun ruoan olevan "puhdasta", ainakin...
  13. H

Miten on, jos alle 3v lastaan kotona hoitava tulee kipeäksi, saako isä olla palkallisesti

Monessa TESissa sanotaan, että puolison tulee olla ansiotyössä, jotta työntekijällä on oikeus jäädä hoitamaan sairasta lasta palkallisesti. Eli jos toinen on opiskelija tai kotiäiti/isä, niin hänen oletetaan jäävän kotiin.
  14. H

Taas oli vastuuton äiti matkassa

Kyllä sitä kaikenlaista tuli nähtyä kun lapsia muutaman vuoden kuljetin kerhoissa. Useinkin äidit tarjoilivat toisilleen kyytejä jotta ehtisivät kahville kerhon jälkeen, omat lapset istuimissa mutta toisen lapsista isompi takapenkillä vöissä (diagonaalivyö selän takana) ja pienempi etupenkillä...
  15. H

Mulla on nyt supertyhmä kysymys neulomisesta, palmikon teosta.

Minullakin on yksi ainoa apupuikko, koko arviolta 2, ja sitä käytän kaikenpaksuisille langoille.
  16. H

vaatetus kotona/eskarissa

Ei minua ainakaan viikonloppuna pieni tahra vaatteessa haittaa, etteikö se voisi mennä toisenkin päivän. Hoitoon en sellaista kehtaa laittaa.
  17. H

Tarviiko muiden käydä säädättämässä silmälaseja vähän väliä?

Minulla on metalliset ja Silmäasemalta ostetut, joten odottaisin minäkin laatua. Mutta ainakin saa käyttää hyväksi sitten liikkeen palveluita, kun säätävät lasejani.
  18. H

Tarviiko muiden käydä säädättämässä silmälaseja vähän väliä?

Minulla on metalliset ja Silmäasemalta ostetut, joten odottaisin minäkin laatua. Mutta ainakin saa käyttää hyväksi sitten liikkeen palveluita, kun säätävät lasejani.
  19. H

vaatetus kotona/eskarissa

En tiedä jos asuu jossain isossa kaupungissa, pitääkö lasten pukeutua eskariin muodikkaammin kuin täällä pienemmässä pitäjässä. Mutta ihan tavallisissa mukavissa sisävaatteissa tyttö meillä eskarissa on. Sellaiset vaatteet, että ne ovat mukavat ulkovaatteiden alla, eli ei jäykkiä farkkuja tms...

Yhteistyössä