pumpattu maito

imetyksestä ja pumpatusta rintamaidosta...
olikos se vuorokausi kun maito säilyy jääkaapissa? ja eikös se ollut niin että jo jääkaapissa olevaa ja juuri pumpattua maitoa ei saa yhdistää keskenään samaan pulloon?? mutta siis 2 pullollista jotka olleet jo jonkin aikaa jääkaapissa, saa yhistää?
miten tää nyt menikään :whistle:

Snoopy
Miten mä nyt googlettamatta muistaisin, että se oli 12h kun säilyi...? Voin olla hyvin väärässäkin. En oo itse kauempaa säilyttänyt. Jäähdytetyt maidot voi yhdistää keskenään, mut säilyvyys varmaan vähän siitä kärsii.

Muistaakseni Imetystuki ry:n nettisivujen sekä rintapumpun ohjeiden mukaan lypsetty maito säilyisi 48 h jääkaapissa (perällä, ei ovessa!) ja saman päivän aikana pumpattuja maitoja voisi yhdistellä kunhan maito on lypsetty desinfioiduilla (keitetyillä) välineillä. Olen itse tarjonnut vauvalle korkeintaan toissapäiväistä maitoa turvallisilla mielin. =)

Kun luovutin maitoa, maito sai olla max 2 vrk vanhaa kun se toimitettiin äidinmaitokeskukseen. Ja maidon sai kaataa keräyspulloon "vanhojen" maitojen sekaan, kun se oli jäähdytetty samaan lämpötilaan.

Ja tässä on sentään kyse pikkukeskosille annettavasta maidosta, joten kyllä se maito kotikäytössä säilyy 3 vrk.

Yhteistyössä