Hakutulokset

1. nintzu

Korvatulehdus ja ulkoilu

Mun lapsella oli korvatulehdus niin lekuri sanoi, että saa ulkoilla ja nukkua vaunuissa pihalla. Kunhan muistaa pitää korvat hyvin suojattuna.
  2. nintzu

Miten teillä, äidin vai isän perään?

tyttö 1 vee 2kk ja äiti on pop :D Silloinkin vaikka iskä olisi kotona. Mun pitää olla pois näkyvistä, jos iskä on syöttämässä tytsiä tai saan itse mennä sitä hommaa jatkamaan.
  3. nintzu

1-vuotiaan viihdytys ruokaillessa

Meidän neiti "lukee" yleensä lelulehteä tai sitten hällä on kädessä lusikka.
  4. nintzu

Kotona pelkällä kodinhoitotuella?

Minäkin olen pelkällä kotihoidon tuella yhden lapsosen kanssa. Käteen jää n. 330?/kk+lapsilisä, jotka koitamme suurimmaksi osaksi säästää lapselle. Eihän sitä kovin leveästi voi elellä, mutta eipä meillä ainakaan tätä elämistä voi kituuttamiseksi kutsua. Mies maksaa pääasiassa ruoat ja vuokran...
  5. nintzu

kuntoilu seuraa jkl/vaajakoski

Musta sais ainakin koiran kera lenkkiseuraa :D Käyn myös Jyväskylän naisvoimistelijoiden jumpassa tuossa Kuokkalan graniitissa aina silloin, kun miehen työvuorot sen sallii. Asuinpaikkana tällä hetkellä Kuokkala. Y-viestiä saa laitella :wave:
  6. nintzu

Kotihoidontuki

Juu, eipä ole huimat tulot täälläkään. Olen kotihoidon tuella ja kaikki muutkin tuet siihen mukaan lukien miinus verot ja tilille ropsastaa jopa 331?/kk. Miehen rahoillahan sitä joutuu pakostakin elämään. Oma on valintani, että lapsi hoidetaan kotona, kun on niin pieni vielä.
  7. nintzu

lapsen koko 1 v.

Meidän neiti on nyt 1v 2kk ja hälle menee 74-80cm vaatteet.
  8. nintzu

Lokarit -05

juu, tuntuu teillä olevan samanlaiset ongelmat kuin mullakin. Mä olen ihan kypsä tuohon msn:ään. Voisko sen vaihtaa johonkin toiseen? Kun ei viittis joka kerta ensin lähettää sellaista "toimiiko"-viestiä sinne ja vasta sit lähettää sen varsinainen asiansa sinne muiden luettavaksi.
  9. nintzu

1,3kk:tta 1 vai 2 päikkärit?

meidän neiti nyt 1v 2 kk käväisi jo n. 2 vkoa yksissä unissa, mutta kun vauhti kiihtyi joka asiassa niin tulla tupsahti taas toiset päiväunet kehiin. Meillä herätään jo 5-6 välillä, joten kahdet unet on aivan pakollista tavaraa. Yöunille mennään siinä klo 19.30-20 aikaan. Nuo päikkärit kestävät...
  10. nintzu

Mikä oli inhottavinta sektiossa?

Kamalinta oli ehdottomasti se, että tunto palasi monta kertaa eli tunsin kun mun mahaa viillettiin auki ja sit tunsin myös haavan ompelemisen :\| "Huippua" oli vielä se, että tyyppi, joka ompeli mun haavaa, olisi jatkanut ompelemista vaikka mä sanoin, että mä tunnen sen. Anestesialääkäri otti...
  11. nintzu

1-vuotiaan päikkärit

:wave: Ois kiva kuulla muidenkin kokemuksia asiasta :wave:
  12. nintzu

autoilua vieraassa kyydissä

Meillä on kans tämä nykyinen istuin aika vaikeasti asetettava (tukijallat+kiinnitys vielä etupenkiin, lapsi siis istuu takana), mutta hyvinpä tuo siirtyy miehen toimesta mun vanhempien autoon ja sit taas takas omaan autoon. En kuskaisi lasta ilman jakkaraa, sillä sitä syyttäisi itseään koko...
  13. nintzu

Mitä järkeä on aloittaa pottailu tyyliin puolivuotiaana?

Siksi kun tyttö viihtyy potalla hyvin ja vaippoja säästyy ainakin 5 kpl päivässä. Tekee kuukaudessa jo ihan kivasti säästöä.
  14. nintzu

1-vuotiaan päikkärit

Meillä (tyttö 1vee 2 kk) siirryttiin takaisin kaksiin päikkäreihin n. 2 viikkoa sitten (ekat kestävät n. 1 tunnin ja toiset n. 1,5-2 tuntia). Yksillä unilla ehdittin olla 3 viikkoa, mutta nyt kun on vauhtia tullut lisää ja neiti viilettää koko päivän non stoppina paikasta toiseen niin eipä enää...
  15. nintzu

kuukautiset imetyksen lopetuksen jälkeen???

toi on tosi yksilöllistä, että milloinka ne alkaa, sillä joillakinhan ne alkaa vaikka imettäis. No, kuiteskin mulla taisi alkaa n. kk imetyksen lopettamisen jälkeen (imetin n. 10kk).
  16. nintzu

1 veen koko?

74,7 cm ja 9,415 kg sekä pipo 47,4 cm :heart: Siro neiti...
  17. nintzu

millaista palvelua lastentarvikeliikkeessä?

Jyväskylässä Palokassa sijaitsevassa lastentarvikeliikkeessä on aivan ihana naismyyjä! Tosi ystävällinen, palvelualtis ja tietää todellakin mistä puhuu. Ostettiin tosta liikkeestä turvaistuin ja hän jopa asensi sen meidän autoon ja näytti vielä tarkasti miten jakkara autoon laitetaan, jotta...
  18. nintzu

G: 1-vuotiaat

Mun tytsi on n. 1 v 1kk -käveleekö? Juu, pitkiäkin matkoja mennään ja välillä laitetaan myös juoksuksi -kiipeileekö? Ei onneksi vielä kovinkaan paljoa. Yritys on kyllä kova, mutta eipä tuo jalka vielä nouse tarpeeksi korkealla. Muutaman kerran on päässyt sängylle ja kävelyauton penkille...
  19. nintzu

Korvatulehdus ja ulkoilu?

Meilläkin ulkoiltiin ihan normaalisti. Tosin varmuuden vuoksi laitoin hatun alle kypärämyssyn ;)
  20. nintzu

annatteko välipalalla myös maitoa

Juu, yleensä menee sellaiset 75-100ml.

Yhteistyössä