Toistaiseksi pärjätään eikä ole tuntunut kituuttamiselta, lapsi just 2v. Saan kotihoidontuen lisäksi kuntalisää. Meilläkin iso asuntolaina, yks auto sun muut kulut. Paljon tietysti riippuu myös miehen palkasta.
Meillä rilluttelumenot minimaalisia, ei oikein ole inspistä enää näin vanhana (37v!) ja kuten aiemmatkin kommentoijat totesi, leikkipuistossa ei paljon rahaa kulu. Sinne kun investoi hyviin varusteisiin, et tarkenee säällä kuin säällä, ei muuhun rahaa menekään.
Ja alennusmyynnit on tietysti kova sana - olis kai mun elämäntavalla muutenkin.
Ystävistä osa meni samanlaisessa tilanteessa töihin, kun lapsi 1v 8kk, koska elämäntapa niin paljon kuluttavampi. Riippuu siis ihan siitä, mitä itse elämältään haluaa ja vaatii. Jos tarvii paljon rahaa kuluttamiseen esim kalliisiin merkkivaatteisiin tms., sit on kai parempi mennä töihin sitä rahaa ansaitsemaan.
Mulla tietty töihin meno vähän vaikeampaa, kun pätkätyöstä jäin äitiyslomalle ja pitäis ihan uutta työtä alkaa hakemaan...
Summa summarum: pärjätty on, lainaa maksettu ajallaan, laskut samaten ja elämä ei tunnu kituuttamiselta. Ihanaa olla kotona lapsen kanssa seuraamassa, miten hän alkaa puhua enemmän ja enemmän, kehittyy hienosti päivä päivältä.
Suosittelen =)