annatteko välipalalla myös maitoa

mä annan kohta 1v vauvalleni maitoa yleensä eka noin 80ml pullosta ja sit jugurttia. mut jugurttia menee sit vain noin 0,5 dl. mut sit taas jos annan eka jug. niin ei jaxa maitoa. mitä tekisin? kuitenkin tyttö huono juomaan maitoa että pitäs antaa sitä välipalallakin. maitoa menee 5dl/pvä plus puuromaidot, jos jätän välipalamaidon niin saa joku 4dl vain

Miten teillä tehdään?

Meillä annetaan kyllä maitoa välipalallakin. Ei aina tosin välttämättä juo paljoa mutta kuitenkin. Toisaalta eikös se neste ole aika tärkeää elimistölle niin antaa aluksi jugurttia vaikka vähän vähemmän ja sitä maitoa kuitenkin sitten suhteessa enemmän jos teidän lapsukainen kerta juo sitä päivässä vähän.

Onhan se jogurttikin maitotuote, ihan sama, että annatko 1dl jugurttia vai 1dl maitoa. Itse kun en juo maitoa ja maitotuotteita pitäs kuitenkin, varsinkin nyt kun olen raskaana, juoda/syödä, niin neuvolan ohjeiden mukaan syön saman verran jogurttia päivässä, ku mitä tarvisi oikeesti juoda.

mitä muuta sitten
... mehuako? Jos vesi ei maita?
Mielestäni maito on parempi kuin mehu, menee hampaat. Ja kun ne maitohampaat on puhjennut, pitäisi muistaa että siellä ikienien suojassa odottaa ne pysyvien hampaiden aihiot, jotka reikiintyy ihan samalla tavalla kuin näkyvätkin hampaat, siihen malliin mussukalle namia limua ja mehua.

Yhteistyössä