"Pormestariehdokas Wille Rydman: On aika tehdä Helsingistä jälleen saavutettava myös autoliikenteelle"

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Elinkeinoministeri Wille Rydman pyrkii Helsingin pormestariksi ensi kevään kuntavaaleissa, ja tarjoaa kaupunkilaisille tuntuvaa muutosta nykymenoon – työssäkäyvien rehtien kaupunkilaisten parhaaksi."

🚘👍

• Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
Joidenkin pitäs varmaan selvittää kuka voi vaikuttaa pormestarin valintaan ja mitä valtuuksia pääkaupungin pormestarilla on muun Suomen hallintoon....
Pormestarin valitsee ainakin Helsingissä kaupunginvaltuusto, joka on muodostettu kuntavaalien jälkeen. Pormestariksi valitaan luultavasti jälleen kokoomuksen edustaja. Tai siis tarkennus, että aiemmin oli kaupunginjohtaja. Vartiainen oli mitä ilmeisemmin huono. Kun itse asuin Helsingissä, kaupunginjohtajana oli Eeva-Riitta Siitonen. Oli mielestäni hyvä.

vierailija
Pormestarin valitsee ainakin Helsingissä kaupunginvaltuusto, joka on muodostettu kuntavaalien jälkeen. Pormestariksi valitaan luultavasti jälleen kokoomuksen edustaja. Tai siis tarkennus, että aiemmin oli kaupunginjohtaja. Vartiainen oli mitä ilmeisemmin huono. Kun itse asuin Helsingissä, kaupunginjohtajana oli Eeva-Riitta Siitonen. Oli mielestäni hyvä.
Suurin puolue saa nimetä pormestarin.

vierailija
Suurin puolue saa nimetä pormestarin.
Minä tiedän tämän kyllä.

Perussuomalaiset ei ole käsittääkseni kovin suuri puolue Helsingissä. Suurimmat äänisaalit ovat keränneet aiemmin Tony Halme ja sittemmin Jussi Halla-aho. Kummatkaan eivät olleet kovin aktiivisia valtuustossa. Heidät oli äänestetty kuitenkin vaikuttamaan. Itse olisin pettynyt äänestäjänä.

Hyviä ajatuksia, mutta ei Rydmanista tule pormestaria.
Todennäköisesti ei, mutta silti on hyvä esittää vaihtoehtoja, eikä vain hiljaa ajautua lauman mukana. Voi sitten jälkeenpäin todeta keskustan kuolemaa sureville: itse päätitte tästä.

Muualta maailmasta löytyy kyllä esimerkkejä keskustojen autioitumisesta. Aavealueita, joita narkkarit ja rikolliset satunnaisesti käyttävät.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu

Yhteistyössä