Hakutulokset

1. M

Miten rohkaista arkaa lasta?

Meidän vajaa 4-vuotias tyttö on ollut aina aranpuoleinen, mutta tuntuu, että viime aikoina on arkuus lisääntynyt roimasti. On ujo ja lisäksi tooosi varovainen kaikessa liikunnallisessa. Ei esim. puhu vieraille lapsille (eikä aikuisille) ollenkaan, ei uskalla ottaa haluamaansa lelua jos vieras...
  2. M

Millaiset savevarusteet 3 vuotilla muumimaailmaan??

Miksei kuriksia? Saahan ne pois jos ei sadakaan, siis jos teillä ei muuta vedenpitävää ole.
  3. M

Mitä sinä jätit/jätät tekemättä kun synnytys lähestyy?

En lähtenyt veneilemään saaristoon. Siis yöpymään saaressa.
  4. M

Tuli mieleen eräs kerta, kun olin uskisperheessä lastenvahtina 3 lapselle

Jospa ne oletti että kaikki ei-uskovaiset pitää tuollaista tarjoilua normaalina iltapalana ;) Tai sitten halusi osoittaa ettei paheksu niitä jotka eivät noudata heidän elämäntapaansa.
  5. M

Mikä olisi viimeinen ikäsi "tehdä" lapsi?

Nyt sanoisin että 30. En sitten tiedä mitä kolmekymppisenä sanoisin.
  6. M

Jos olisi pakko valita: tekisitkö kymmenen lasta vai et yhtään?

En yhtään. En millään usko että pystyisin 10 lasta hoitamaan ilman että pää hajoaisi.
  7. M

Hugo vaiko Huugo?

Hugo
  8. M

Pelottavat tunteet lapsen syntymän jälkeen!

Varmastikaan et ole ainoa jolla tuollaisia tuntemuksia on lapsen syntymän jälkeen. Missään nimessä se ei tarkoita että olisit huono äiti. Vauvasi on vasta 2-viikkoinen ja opettelet äitinä olemista, joten on täysin luonnollista, että tunteet ovat ristiriitaisia. Koita puhua jonkun kanssa...
  9. M

Miksi joku ei käy iltaisin lasten kanssa ulkona?

No ei me aina iltaisin käydä ulkona jos aamupäivällä on käyty. Kesällä toki ulkoillaan paljon enemmän.
  10. M

Hoitolapsi?

Hoidan kaverin lasta ja on sovittu että niiden kotihoidontuki tulee mulle. Itse olen kahden lapseni kanssa kotihoidontuella.
  11. M

Mitenkä teillä noin 3-vuotiaat käyttäytyy, kun menette vieraaseen paikkaan kylään?

Ujostelee ja mieluiten olisi sylissä koko ajan. Ei puhu vieraille ollenkaan ja mullekin kuiskaa hyvin hiljaa ettei kukaan muu kuulisi. Eli ujo tapaus. Jos pitempään ollaan niin voi innostua leikkimään, ainakin jos on tuttuja lapsia.
  12. M

helpompaa kahden lapsen kanssa, kuin yhden ( ? )

Meillä ainakin on helpompaa kahden kanssa. 3,5 ja 1,5-vuotiaat leikkii jo tosi kivasti keskenään. Ainoastaan liikkuminen on vaikeampaa. Pyörällä tykkäisin kulkea ja olenkin haaveillut peräkärrystä...
  13. M

kesä ei vie lapsiperheiltä enempää rahaa kuin talvikaan.

Millä sinne sukulaisen mökille ilmaiseksi pääsee?
  14. M

Asutteko lähellä vanhempianne?

Mun vanhemmat asuu muutaman kilometrin päässä ja miehen noin 10 km päässä. Onhan tämä ihan huippua, kun molemmat isovanhemmat sekä asuu lähellä että haluaa hoitaa lapsia. En kuitenkaan sen perusteella asuinpaikkaa valitse. Ja joskus olisi kyllä kiva jos anoppila olisi vähän kauempana :ashamed:
  15. M

Siis onko siinä jotain pahaa että "vaientaa" lapsen tutilla?

No en todella nää siinä mitään pahaa. Ainut on että saattaa olla nuo tilanteet sitten vaikeampia kun vierottaa tutista, mutta kyllä tässä oli törkeä tuo tuntematon ihminen joka kommentoi toisten lastenhoitoa törkeäksi.
  16. M

Gallup Paljonko neliöitä 4 hengen perheillä?

Hetki sitten muutettiin 73 neliön asuntoon. Lastenhuone on turhan pieni, mutta muuten tilaa on oikein hyvin.
  17. M

Onko paha jos...

Ei kai tuo kovin paha ole, mutta mun mielestä tunti päivässä kuulostaa aika pitkältä ajalta. Onko yhteen putkeen vai pätkissä ja kuinka intensiivisesti?
  18. M

Elämä heitti häränpyllyä

Siinä se vauva opettaa. On munkin muksut hengissä vaikken ollut vauvoja juuri sylissä pidellyt ennen kuin oman sain.
  19. M

Mikä oli hääpäiväsi?

Sama täällä

Yhteistyössä