Asutteko lähellä vanhempianne?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kuinka pitkä matka teillä on vanhempienne luo? Jos välit vanhempiin on kunnossa, eikö ole normaalia, että haluaisi asua suht lähellä vanhempia, jolloin saisi apua lastenhoidossa? Mitä mieltä olette?

Katriina
Molempien vanhemmille n. 10 km matkaa. Eipä juuri hoida kummatkaan isovanhemmat, eivät ainakaan kovin usein. Ei tosin olla pyydettykään. Välit ovat molempiin ihan hyvät - riittävän etäiset.

Meidän molempien vanhemmat asuvat n.160km päässä, välit on läheiset kummallekkin puolelle. Mun äiti ottaa lapsia hoitoon lomaillessaan jne.. Kuitenkin työssäkäyviä ihmisiä kaikki, että tuskin sais enenpää lastenhoito apua vaikka lähempänä asuttaiskin. =) Eikä sitä enenpää kyllä tarvittakaan.
Ja mä luulen et pieni välimatka auttaa suhteita pysymään parempana, eivät ihan niin pääse joka asiaan mielipidettään sanomaan. ;)

Mun äiti asuu 4km päässä ja isä 5km päässä. Lastenhoitoapua saadaan tällä hetkellä paljon mummolta, varmasti myös vaijakin rupeaa osallistumaan kunhan tuo neiti tuosta kasvaa.

Miehen vanhemmat asuvat 400km päässä, joten sieltä ei juurikaan apua saada.

liisa lapamato
Anoppilaan 5km ja omiin n.20km. Lastenhoitoon saadaan aina apua kun tarvitaan. Anoppilan väki hoitaa poikia heinäkuusta eteenpäin kun ollaan molemmat töissä. Ja mun äiti sanoi miehelle juur että voi kesäloman aikana pyytää avuksi kun minä siis olen töissä :D

juu asuu
Äidin luo 4km, isän 7km. Kauempana en heistä suostuis asumaankaan :D

Ja toiseen kysymykseen: On apua ja ovat todella vahvasti läsnä lastenlastensa elämässä. Saadaan hoitoapua oikeastaan aina kun pyydetään, useammin menee kuitenkin niin päin että isovanhemmat kerkee pyytää lapsia. Mummu ja pappa on tosi tärkeitä lapsille. Ovat työelämässä, 50-vuotiaita.

Ps. myös isoisovanhemmat asuvat samalla etäisyydellä ja ovat läheisiä lastenlasten lastenlapsilleen. Kesällä lapset ovat 2 viikkoa 68v isomummolla kesämökki seurana.

Mun vanhemmat asuu muutaman kilometrin päässä ja miehen noin 10 km päässä. Onhan tämä ihan huippua, kun molemmat isovanhemmat sekä asuu lähellä että haluaa hoitaa lapsia. En kuitenkaan sen perusteella asuinpaikkaa valitse. Ja joskus olisi kyllä kiva jos anoppila olisi vähän kauempana :ashamed:

Yhteistyössä