Hakutulokset

1. M

Meidän 4-v kysyi juuri "äiti, milloin isi kuolee?"

Alkaako tuo olla jo niin iso että näistäkin jo jutellaan. Juurihan se oli vauva...
  2. M

mitä tykkäisit jos kysymättä naapuri tois sun ekaluokkalaisen autokyydillä koulusta kotiin ?

En pahastuisi, mutta ehkä tämä muistuttaisi minua kertaamaan lapselle kenen kyytiin voi mennä ja kenen ei. Ja siis luokkakaverin vanhemman kyytiin olisi minusta ok mennä.
  3. M

Eikö niitä vaunuja voi laittaa syrjään ahtaissa kaupoissa?

Otsikkoon vastaus: ei voi. Käytä nettikirppareita jos tiellä olevat vaunut nostaa verenpainetta ;)
  4. M

Niksit kehiin *synnytys*

Seksi ainakin kakkosen käynnisti mulla.
  5. M

Sipsi vai karkki? G

Karkki! Se on mun heikko kohtani :ashamed:
  6. M

Yhtenä aamuna herättyäsi mittasi olisivat:

No en ilahtuisin 8 kilon lihomisesta yhdessä yössä. Muuten kaikki ennallaan.
  7. M

Onko suuttumisen arvoista?

Omituiseksi ja suuttumisen arvoiseksi tuon minusta tekee nimenomaan se, että aiemmin ei ole ruokia tarvinnut viedä ja nyt ap:n olisikin pitänyt jostain arvata, että tällä kertaa pitää viedä. Että käytäntö muuttuu yht´äkkiä ja sitten motkotetaan ettei ap sitä osannut ennustaa.
  8. M

Jos mies muuttaa pois kotoa

Miehesi ainakin saa opintotukea ja opintotuen asumislisää opiskelupaikkakuntansa asuntoon. Varmaan voit saada yleistä asumistukea, tuloista riippuen. Siitä en sitten tiedä, kenen tulot siihen lasketaan. Pk-maksuista en tiedä.
  9. M

Herkkuja dietti aikana?:)

Mansikoita joku muukin jo ehdotti. Ne on ollut mun namia nyt kun alkukesän jätskit meinas alkaa vaarallisesti kertyä vyötärölle.
  10. M

Joo vaikka onkin loma, niin ne lapset tarvii silti unta...

No jospa ne ipanat nukkuu aamulla pitempään ja/tai päiväunia. Meillä on nukkumaanmenot kesällä huomattavasti myöhempiä (klo 22 jälkeen) 2- ja 4-vuotiailla, mutta tänäänkin vanhempi heräsi klo 10 ja päiväunia myös nukkuvat. Toki en tiedä ko. perheiden nukkumisia, ja jos on väsymysitkua ja...
  11. M

YTHS:n palveluita käyttäneet

Sen mukaan laskutetaan, kuinka pitkän ajan tarvitsee, eli ei hinnoitella erikseen.
  12. M

Ärsyttävää rahankiskontaa! Vai olenko ainoa jota ota pattiin?

Uskon että se, joka "liian pieniä" lahjoja paheksuu, ei yleensä ole ko lahjan saaja, vaan joku ihan muu. En minä ainakaan ikinä ole kytännyt, kuka mitäkin on antanut tai onko peräti jättänyt antamatta. Itsestäni on kuitenkin joskus tuntunut, että antamani lahja on liian vaatimaton.
  13. M

Lapsi "hylkii" isää

Täällä ihan sama ongelma vajaa 4-vuotiaan tytön kohdalla. Kun en ole paikalla, ongelmaa ei ilmeiseseti ole. Saas nähdä miten noilla sujuu, kun lähden ittekseni reissuun, ei ole ennen isänsä kanssa yötä ilman mua ollut.
  14. M

Saako raskaana ollessa olla itsekäs?

Ai että pitäis tuntea huonoa omatuntoa ettet hoida kavereiden lapsia? :o Totta kai voit kieltäytyä! Totta kai voit vedota raskauteen ja tehdä mitä haluat. Se on ihan näppärää silloinkin vaikkei mitään vaivoja tai väsymystä olisikaan :whistle:
  15. M

4-vuotiaan pukeminen ja riisuminen

Tämä (1) oli todella hyvä ajatus, kiitos! Täytyy kokeilla.
  16. M

Tänään laitoin jäähylle odottamaan että on halukas riisumaan. Olinko liian julma? :ashamed:
  17. M

Tätäkin teen, mutta siitä tulee vain entistä kovempi huuto ja tyttö heittäytyy lattialle huutamaan. Enkä oikeastaan haluaisi uhata jättää tyttöä yksin.
  18. M

Voih.. Alkaa kypsyttää nämä jokapäiväiset taistelut pukemisesta ja riisumisesta. Olisiko jollakin antaa hyviä vinkkejä? Kohta 4-vuotias osaa toki pukea ja riisua kaikki vaatteet itse. Mutta ei tahdo. Välillä maanittelen, houkuttelen, lahjon, uhkailen, ja välillä annan periksi ja puen/riisun...
  19. M

Miten rohkaista arkaa lasta?

On pph:lla. Ollaan mietitty, pitäiskö siirtää päiväkotiin, mutta ei ainakaan syksyllä vielä mahdollista.
  20. M

Miten rohkaista arkaa lasta?

Voih, oltiin tänään puistossa ja tyttö leikki kahden lapsen kanssa. Vain hetken, mutta kuitenkin. Olin hämmästynyt ja niin ylpeä kun uskalsi, mun pikkunen ujo tyttöni :heart:

Yhteistyössä