Onko suuttumisen arvoista?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Liljan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
munmielestä nää ruokajutut pitäs aina sopia etukäteen, riippumatta siitä kuinka varakkaita ollaan. kamalaa jos mökille tupsahtaisi kuusihenkinen perhe suut ammollaan. ja varsinkin jos jollakulla olis jotain erityisruokavalioita! Sopikaa nyt riitanne, ihan lapsellista tuohtua tai motkottaa.
meillä oli neljä lasta mukana.
niin, 4 lasta + äiti+isä= 6? vai ymmärsinkö väärin?
Ihan oikein.

hups
Alkuperäinen kirjoittaja Hihihihiiiii:
Mutta et äitisi luo voinut viedä ruokaa, vaikka tarjoat aina ruuat vieraille?
Mutta nyt olin itse vieras. ;)

Ja äidin luo menit? Ei tulisi mieleenikään viedä vanhempieni luokse omia eväitä KOSKAAN. sen verran läheisiä olemme. Toki joskus huvikseni vien itse tehtyä ruokaa tai leivonnaisia.

Olisin kyllä loukkaantunut minäkin.

Isäni on aivan päinvastainen. Aina kun menemme hänen luokseen, menemme syömään ulos ja lapset saavat itse valita ruokansa ja jälkiruokansa. lisäksi hän antaa minun ostaa ruokamme lapsille, niiksi päiväksi kun virailemme ja maksaa kaiken, kai olen tottunut isän luona liian hyvään palveluun. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hups:

Ja äidin luo menit? Ei tulisi mieleenikään viedä vanhempieni luokse omia eväitä KOSKAAN. sen verran läheisiä olemme. Toki joskus huvikseni vien itse tehtyä ruokaa tai leivonnaisia.

Jos mä menen ilmoittamatta mökille vierailemaan, vien aina ruokaa mukana. Se on itsestään selvää, ei siellä olijat ole välttämättä varautuneet yllätysvieraisiin varsinkaan isompaan sakkiin.

vieras
No on äidiltäs tökeröä. Ja siis tosiaan että äiti! Vieraille on tapana tarjota ruuat ainakin jos on varaa siihen. Ja tässä tapauksessa on. Mutta, tosiaan saattaa iskeä yllättävä piheys mitä enemmän rahaa saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Jos mä menen ilmoittamatta mökille vierailemaan, vien aina ruokaa mukana. Se on itsestään selvää, ei siellä olijat ole välttämättä varautuneet yllätysvieraisiin varsinkaan isompaan sakkiin.
Kyllä hänelle oltiin ilmoitettu hyvissä ajoin!
:|

Itsekkin hain ruokaa ja tein meille kaikkille jauhellihakastiketta ja spagettia. Hyvin maistui äidille ja sen miehelle.

ss
munmielestä nää ruokajutut pitäs aina sopia etukäteen, riippumatta siitä kuinka varakkaita ollaan. kamalaa jos mökille tupsahtaisi kuusihenkinen perhe suut ammollaan. ja varsinkin jos jollakulla olis jotain erityisruokavalioita! Sopikaa nyt riitanne, ihan lapsellista tuohtua tai motkottaa.
Ihan oikein.
Siis aplla on 7 lasta ei 4.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Ihan oikein.
Siis aplla on 7 lasta ei 4.
On kyllä, mutta mökillä oli mukan 4 lasta.

vieras
Hyviin tapoihin kuuluu, että kutsutuille vieraille myös tarjotaan. Äidilläsi ei ole tapoja. Liekö asia aina ollut niin, vai muuttiko lottovoitto ihmisen latvastaan lahoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
ai että äiti on elatusvalvollinen aikusesta lapsesta ja hänen perheestään? Menkää nyt itteenne
Ei siinä nyt hirvieistä summista ole kyse, jos ollaan kolme yötä mökillä. Vietkö itse aina ruoat vanhemmillesi mukana, ymmärrän kyllä jos ovat köyhiä, niinkuin sinun tapauksessasi luultavasti. käytöstapoihin kuuluu yleensä vieraanvaraisuus.

vieras
ai että äiti on elatusvalvollinen aikusesta lapsesta ja hänen perheestään? Menkää nyt itteenne
Kuka on elatusvelvollisuudesta puhunut? Jos kutsun sinut luokseni viikonlopuksi, on täysin luonnollista että tarjoan pedin lisäksi myös ruoat. Minähän se sinut olen kutsunut luokseni, etkä sinä väkisin luokseni ole ängennyt :LOL: Missä suomalaisten tavat on??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka on elatusvelvollisuudesta puhunut? Jos kutsun sinut luokseni viikonlopuksi, on täysin luonnollista että tarjoan pedin lisäksi myös ruoat. Minähän se sinut olen kutsunut luokseni, etkä sinä väkisin luokseni ole ängennyt :LOL: Missä suomalaisten tavat on??
Kiitos, olen samaa mieltä kanssasi, meidät oli kutsuttu kylään emmekä tosiaan ole äitini elättinä. :LOL:

Omituiseksi ja suuttumisen arvoiseksi tuon minusta tekee nimenomaan se, että aiemmin ei ole ruokia tarvinnut viedä ja nyt ap:n olisikin pitänyt jostain arvata, että tällä kertaa pitää viedä. Että käytäntö muuttuu yht´äkkiä ja sitten motkotetaan ettei ap sitä osannut ennustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minela:
Omituiseksi ja suuttumisen arvoiseksi tuon minusta tekee nimenomaan se, että aiemmin ei ole ruokia tarvinnut viedä ja nyt ap:n olisikin pitänyt jostain arvata, että tällä kertaa pitää viedä. Että käytäntö muuttuu yht´äkkiä ja sitten motkotetaan ettei ap sitä osannut ennustaa.
Kiitos myötätunnosta. En olisi tosiaan arvannut että kaikki eväät tarvitsee viedä itse. Grillimakkaraa, rahkoja ja maitoa oli mukana. Likka haluaa syödä aina noita pikkurhkoja välipalaksi.

Ei siinä nyt hirvieistä summista ole kyse, jos ollaan kolme yötä mökillä. Vietkö itse aina ruoat vanhemmillesi mukana, ymmärrän kyllä jos ovat köyhiä, niinkuin sinun tapauksessasi luultavasti. käytöstapoihin kuuluu yleensä vieraanvaraisuus.
Meillä onneksi ei suvussa köyhyyttä ilmene, mut sulla vissiin on matti kukkarossa ja kuvittelet, että kun äitis voittaa rahaa jostain kunnon summan, niin hänen pitäisi kustantaa sun perhees ruuat elämänsä loppuun asti. Oot vaan niin saatanan kateellinen. Sitä tämä kaikki on. Oletat liikaa

Yhteistyössä