Hakutulokset

1. S

<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Eeti ym. imetyksen kanssa painivat: Antaisin itse vauvan olla rinnalla niin kauan kuin haluaa ja tuo katrinaisen mainitsema imetyksen tauottaminen (vaipan vaihto tms. ) kuulostaa paljon vauvaystävällisemmältä tavalta. En alkaisi itse arvioimaan milloin vauva on syönyt riittävästi; lienee aika...
  2. S

Hep, ilmottaudun vaan. Alkaa tässä olla aika ahtaat oltavat tuolla maha-osastolla, vauvan kovimmat potkut / liikkeet sattuu ihan kamalasti. Onneks ei oo tullu arpia. Saishan tämäkin jo täältä tulla, vaikkakin oon asennoitunut minäkin että yli mennään. Siis siitä lasketusta, ylihän se on...
  3. S

Merika, annaliina on jo synnyttänyt, siks hällä varmaan huoli erilailla tuosta laskeuman tunteesta. Tutulla laskeutu kohtu (eikä ollu ikää kuin vähän yli 20), joten käypä ihmeessä lääkärillä!!!!!! Itsellä supistelee, mut ei tarpeeks. Kyllästyttää. Jospa kuitenkin ensi yönä. Kaverin tyttö 3 v...
  4. S

Onnea Kirsikkatomsu, Carmen (vihdoin tuli ilmoitus), mouku, rakkausvauva etc! Kenet unohdin, niin älä loukkaannu; ajatukset käy vain yhtä ympyrää - voi milloin, voi milloin... ON kyllä kova paine tuolla alapäässä, välillä tuntuu et pakarat repee. Mutta ei tää kunnolla lähe käyntiin...
  5. S

Nyt on taas nukuttu päikkärit ja jaksaa iltaan saakka. Neuvolassa olin aamulla, eipä kummempia. Vauvan PITI olla laskeutunut jne, ja sf oli kahdella edellisellä kerralla sama 33. No, nyt oli kasvanu kokoon 34.5 - ei nyt kauheen luotettavalta kuulosta tää meidänkään terkka. Kyseli tuntuuko että...
  6. S

vautsi vau, tmvk, oot kyllä ollu tosi urhea kun oot saaanu synnytettyä noin ison vauvan!!! En uskos itse siihen pystyväni. Harmi tuo vuotaminen, toivottavasti voimat palautuu nopeesti. Paljon ponnistus voimia kaikille huomiseksi, jotka menette käynnistykseen!! Ite oon niiin kyllästynyt jo...
  7. S

Mintsi, mulla on tollanen käyrä, jonka mukaan vauva painas 3300 - 3500 g, mikäli oletus olisi että kasvaa tasasesti omalla käyrällään. Eipä tainnu Merikallakaan nämä peiton alla peuhaamiset tuoda tulosta? Pitihän se vielä itekin yrittään, kun ilta oli niin vaikea. Olin siis 110 % varma, että...
  8. S

Nivuskivut / krampit rv 38 ??

Hei, mulla on siis törkeät kivut / krampit / suonenvedot / tms. tuolla nivusissa. Lisäks alavatsasta repii julmetusti ja vauva rokkaa masussa. Onkohan muilla kokemuksia, mistä ihmeestä nuo nivusiin tulevat kivut voi johtua!!?? sinuhe 38 + 5
  9. S

Onnea teille, jotka olette vauvan saaneet! Eiköhän se kohta Carmenkin tule kertomaan uutisia! Ja toivottavasti myös minä..Tunnelmat alkaa pikku hiljaa olemaan sitä luokkaa, että pierastaessa vauva tulee ulos...
  10. S

Mouku, edellinen synnytys tapahtui mulla kättärillä myös. Vedet meni ja samat ohjeet, ettei tarvii mennä ennen kuin 12 h kuluttua, mikäli kärsii. Odoteltiin ja soitettiin vielä kerran ennenkun saavuttiin paikalle. Siinä on se pointti, kun vesien menon jälkeen saattaa mennä tosi kauan ennen kuin...
  11. S

Onnea Sonjalle tyttärestä!!! Mulla on niiiiin kipeet paikat, ettei oo tosi. Tuntuu et alapää halkee, ja vauva punkaa ittesä aivan väkisin ulos. Ihan hirveetä, jos tätä kestää + 42 viikoille :| En pysty enää istumaan, vaan kyljellään sohvalla tai sit seistään. Näillä mennään... sinuhe...
  12. S

käynnistys kesti mulla kauan, miltei 3 vrk. Mut tuokin on niiiiiiiiiin mammakohtaista; kaikeksi onneksi. Onnea Birdie, teillä on lähtenyt mukavasti arki rullaamaan, mikäli oikein tulkitsen. Voi kunpa tässä itekin pääsis poikansa ulos pukkaamaan...Olisin niin valmis! Ens yönä ja huomenna...
  13. S

Onnea vauvan saaneille! Annaliina, on varmasti ollu aika pelottavaa kun vauva oksentanut veristä nestettä...Toivottavasti poika paranee pian!! Täällä kivut jatkuu vaan, aika hidasta on tuo kävely. Supistelee jo paremmin ja painetta kerää alavatsalle. Itseasiassa tänään tuli puolikkaan...
  14. S

Edla-mamma, jospa tuo kipumuisto hälvenisi ajan myötä. Mulle ainakin kävi niin. Mutta tosiaan synnytyskertomuksen luin vasta noin kk sitten ( kun synnytyksestä oli kulunut melkein 2 vuotta!) , en halunnut aiemmin sitä nähdäkään. Kuitenkin tässä ollaan menossa ihan hyvillä mielin synnyttämään...
  15. S

Hirmuisen paljon onnea kaikille teille, jotka olette saaneet vauvan syliinne!!!! Voi vimpula, mitkä kivut mulle on nyt tullu, tuonne jonnekin alas...Pirskatti sentään, rusahtelee ja säikähdän et vedet menee. No joo, vähän yliampuvaa, onhan se tietty mahdollista. Lisäks on tullu ajoittaiset...
  16. S

Kurpitsa, oon nukkunu joka päivä varmaan viimesen 2 kk ajan päikkärit, sellaset 1- 2 h. Nyt nukuin 1.5h, helpottaa jaksamista kummasti! Esikko kiukutellu koko aamun, nähtävästi heräs liian aikasin ja ei olis sit halunnu olla mukana kaupassa. Jep jep, no onneks en menettänyt hermoja, kotona kyllä...
  17. S

Ohhoh, mulla meni siis nää säteet sekasin! Perutaan sit (toistaseks) sädiksen onnittelut ja laitetaan ne menemään päivänsäteelle! Jokoha osu oikeeseen...? TMVK sano suoraan, et sulla levii pälli! Ei tuo ainakaan lapsen etu ole, jos äitiä piinataan ja ite ainakin pelkäisin koko alapään...
  18. S

Onnea tytöstä Ellelle ja onnea pojasta sädikselle!!! Nyt teillä on jo aarteet sylkyssä :heart: Kävin sit viimesessä lääkärineuvollassa. Lakupiippu, mun oma arvio tuosta painon noususta osui nyt kerrankin väärään - ens viikolla pitää sit petrata ;) Mulla ei siis mennykään vielä se 90 kg...
  19. S

Onnea Marimint pikkuisesta tytöstä! Katrinainen, tuo pukemisen pähkäily jatkuu aina vaan...nyt poika 2 v (tai tulee nyt äitienpäivänä :heart: ) ja tänään viimeks mietin mitä ihmettä laittas päälle. Hankalaa on neuvoa, oma kokemus sitten kertoo. Toiset kun hikoaa ja toiset ei, meidän pojalla...
  20. S

Tere! Ei jaksa, ei huvita olla raskaana...Ärsyttää, kun oon ruvennu odottamaan synnytystä kuin muuta elämää ei enää oliskaan edessä. Sitten tuntu tää odottaminenkin ihan hirveen pitkältä :| Tähän saakka onkin menny aika kuin lentäen, mut nyt sit jumitti. SYömisestä, mulla on huomenna lekuri...

Yhteistyössä