<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Just joo! toi on tota lääkäreiden toimintaa! No toivotaan ettei sulle tuu mitään äkki lähtöä ja muutenkin :) Olisi hyvä jos pääsisit/joudut vielä tänään sairaalalle palaamaan niin taitaisi se lääkäri vähän yllättyä. :D

Onnea Kirsikkatomsu, Carmen (vihdoin tuli ilmoitus), mouku, rakkausvauva etc! Kenet unohdin, niin älä loukkaannu; ajatukset käy vain yhtä ympyrää - voi milloin, voi milloin...

ON kyllä kova paine tuolla alapäässä, välillä tuntuu et pakarat repee. Mutta ei tää kunnolla lähe käyntiin, toivottavasti ei vaan mene yliajalle. Koskee niin kovasti; istuminen, kävely, makaaminen...

NuoriÄiti, tuo on vaikea tilanne. Toisaalta ei (kai) olis mitään estettä antaa vähän vauhtia synnytykselle, toisaalta paras tilanne on odotella et lähtee luonnollisesti eteenpäin. Vedethän sulla ei oo menny. Seuraavan kerralla tiedät että tosi on kysymyksessä, kun olo on et tekis mieli purra ovenkahvaa. Silloin on paras olla het puoleen autossa =) Nauti vielä, osta jotain hyvää syötävää ja käy saunassa. Täytyy vielä lisätä, että tiedän henkilöitä joita on laitettu kotiin "kypsymään" tilassa, jolloin on olleet 3 -4 cm auki, ja kuullut olen että joku oli ollu 5 cm auki!!?? Se on jo todella paljon..

Nytkö on muuten Repa lähtenyt????

sinuhe ja ukkeli 39 + 2

:flower: Onnea Mouku ja Rakkausvauva! :flower:

Kävin tänään ulkoiluttamassa koiraa 1½ tunnin lenkillä. Jo on kumma jos ei saa vauhtia vauvaan! Ja illalla vielä saunaan.

Oikeastaan voisin ilmottautua laskettuna aikana synnyttäviin. Sovittiin miehen kanssa, että ylihuomenna kunhan mies pääsee töistä ois hyvä hetki lähteä sairaalaan. :LOL: Eri asia sitten, mitä mieltä vauva on suunnitelmasta! ;)

Jos vointi pysyy näin hyvänä kuin mitä on nyt pari viikkoa ollut, ei sen puoleen ole mikään hätä synnyttämään, mutta kyllähän se on rasittavaa olla jatkuvassa valmiustilassa ja pettyä joka aamu, kun sai nukuttua yön ilman supistuksia. Ei oo hätänen kaveri masussa. :D

Aamulla vielä positiivinen mieli, mut nyt alkaa taas jurppia :headwall: :headwall:
Hitsi, kun toi vauva melskaa tuolla mahassa niin että meinaa tulla vatsanahkan lävitse... mietin jo tässä sellasta et olisin muutoin menny synnärille ja sanonut etten tunne liikkeitä. Niin ottaisvat mut sinne sisälle :eek: --mutta minkäs teet tää on jokin ikiliikkuja täällä.

Epäillyttää toi mun terkan sopima neuvolakontrolli tohon perjantaille, jolloin 42rv tasan. Aika pitkälle menee tää mun oottelu, kun teillä muilla on sentään jo yliaikaisuuskontr. sovittu jo aiempaan? :snotty: :'(
Huomenna taidan kyllä soittaa äpolille ja kysyä voisinko mennä sinne suoraan kontrolliin...

:kieh: :kieh:

UtaS78 rv41+5

Onko kellään tietoa käynnistelläänkö viikonloppuna vai onko ne aina sovittu arkipäiviin??? Jos siis meen perjantaina neuvolaan ja sitte se soittaa sieltä ä-polille niin saan käynnistysajan vasta ku raskausviikkoja on jo huisat 42+3 jos maanantaille menee? ja sitte jos tuo käynnistyskään ei aina niin vaan käynnisty :snotty:

paniikki alkaa tosissaan iskeä :ashamed:

Onnea vauvan saaneille! :flower:

Kertokaapas kokeneemmat :), että miten pitkään voi antaa pari viikkoisen vauvan nukkua öisin? Neuvolasta sanottiin, että ei tarvitse öisin enää herätellä, koska paino nousee hyvin. Alkuun piti herättää n.3h-4h välein. Nyt tyttö painaa 3030g. Musta tuntuu, että tämä neiti päästelisi unta, vaikka kuinka monta tuntia putkeen. Toissayönä herätin n.kuuden tunnin unien jälkeen syömään, kun neiti ei itse herännyt. Söi hyvin ja nukkui vielä pari tuntia ja sitten heräsi itse syömään. Tyttö nukahtaa yleensä n.klo22-23 yöunille. Milloin pitäisi viimeistään syödä seuraavan kerran? Tuntuu jotenkin hurjalta, että tyttö nukkuisi näin pienenä jo yönsä heräämättä kertaakaan :/ .

Marimint81, mä olen ymmärtänyt että lapsi hakee vielä tossa iässä omaa rytmiään ja nyt on näin kuuden tunnin unet ja sit kohta saatat huomata, et se herääkin kahden tunnin välein syömään. Liittyy vissiin noihin kasvupyrähdyksiin... tai sit mua on huijattu B)
Mut vähän kateellinen olen sun tyttös unenlahjoille...

Nimim. viime yönäkin yhdestä puoli kuuteen tytön kanssa valvonut :whistle:

marimint ei musta tarvii herättää syömään, jos paino nousee. Hän tuntuu saavan tarpeekseen ruokaa tällä hetkellä. Rytmi muuttuu moneen kertaan vielä eli nauti näistä pitkistä öistä. Ehkä hetkenpäästä iskee tankkausvaihe ja haluu useemmin rinnalle(imetätkö vai saako myös pullosta?) Mulla esikoinen nukku tosi hyvin -nukkumaan samoihin aikoihin kun teillä(tankkas kyllä illalla ihan kiitettävästi) sit heräs siinä neljältä välillä kuudelta. kaikenkaikkiaan vauvana nukku sellasia 12 yö unia. Kyllähän sitä voi itse herätä katsomaan sitä pientä tuhisijaa -mut jos hyvin nukkuu niin en herättäis. Yö on tosiaan sitä nukkumista varten, ei vaippojen vaihtoa, valoja eikä muuta seurustelua - vaikka kun pikkunen kasvaa niin siitä olis niin kiva seurustella sen unisen äidin kanssa. :)

nuoriäitiikävä lääkäri sulla. Ei muuta kuin takas synnärille jos itsellä on vähänkään pelokas sellanen levotonolo ja supistelee säännöllisesti. Sulla mennyt muutenkin jo yli. 3cm kun olis auki silloin katsottaiset synnytys on alkanut-ainakin meillä. tsemppiä, H-hetki lähenee :hug:

UtaS78: ne käynnistää viikolla, mut eivät taida viikonloppuisin käynnistellä. En sitten tiedä miten noi isot yliopistollisetsairaalat kun enemmän väkee töissä. Soita sinne äpolille ja kysy saatko sit jäädä sinne et ei olis vaan kontrolli, valittelet tukalaa oloa. Mulla aika silloin kun la ja sinne pitää varautua jäämään -toki jään mielelläni enkä edes lähde ilman mitään tablettejakohdunsuulla, koska tää maha-asukas oli jo viime viikolla 4200g. Kyllä se sieltä tulee ja takuulla sunkin paikat kypsyy ja aukee.

:hug:

UtaS: Tuohon käynnistämisen ajankohtaan vaikuttaa niin moni seikka, että sitä on vaikea ennustaa.. jos kaikki vaan on ok, niin saattavat käynnistellä vasta 42 viikon jälkeenkin... Ja tietyissä tilanteissa varmasti käynnistävät myös viikonloppuisin, mutta jos mahdollista niin varmaan ennemmin arkipäivisin, juuri tuon takia että se synnytys ei aina niin vaan käynnistykkään, niin ettei olisi turhaan ruuhkaa viikonloppuna osastolla... Ite elättelen pientä toivetta että tämän käynnistäisivät jo perjantaina, kun on paikat kuitenkin olleet auki jo monta viikkoa... :ashamed:

Majj: Meillä vakuutus otettu kaikille lapsille vasta syntymän jälkeen, niin siis nytkin...

heips, tulin vain ilmoittelemaan etta hengissa ollaan! Kaksi viikkoa sairaalassa vauvan hakumatkalla, kotiuduttiin eilen ja tanaan evakkoon hotelliin kun keittio remppa on pahasti kesken.

Eli jouduin sairaalaan korkeiden verenpaineiden takia 6.5 ja kaynnistettiin 9.5. Pikkuruinen tyttomme syntyi 10.5 hatasektiolla. Minulla koko kaynnistyksen ja synnytyksen ajan muistissa aukkoja kun voin huonosti. Vauva painoi 2500g. Alussa huoli oli vauvasta ja kaytiinkiin lasten teholla paivittain antibiooteilla. Sitten minulle tuli raskausmyrkytyksen oireet ja jouduin teho tarkkailuun ja verenpaine laakitys tippaan pariksi paivaksi. Nyt pikkuhiljaa toipumassa.

tulen lueskeleen juttuja kun tullaan kotia lauantaina. Rutkasti onnea kaikille jotka ovat saneet vauvat kainaloon! :flower:

LC ja pikku kirppu 11 paivaa vanha

vakuutuksesta mä kyselin niitä etukäteenkin, mut jotenkin tuntu et siinä turvattii kaikkee kuoleman, downin ym. ja äidin terveydestä piti vaikka mitä papruja täyttää. Enkä mä haluu syntymättömälle mitään vakuutusta vaan olisin halunnut sit heti kun on syntynyt, mut ei. -saa kuulemma 2kk ikäselle. esikoisella ollut vakuutus koht 4v. eikä olla yhtään tarvittu -mut kyllä ne rahat vois huonomminkin sijoittaa. Jos kuitenkin jotain tulis niin nopeemmin pääsis yksityiselle puolelle.

[/b]LConnea pienestä nyytistä, loppu hyvin kaikki hyvin! Aika ikävältä kuulosti toi synnytys, mut se on nyt takanapäin. :flower:

Onnea vauvautuneille! :flower:

Edla-mamma: joo kyllä kateelliseks pistää nuo Marimintin vauvan unet. Viime yö täällä kans vähän parempi, mut seuraavasta ei taas tiedä. Neito valittaa kakkaansa kyllä paljon. Ostin tänään lactophilus -maitohappoa apteekista ja kokeilen taas tuota Cuplatonia, josko auttais. :whistle:

Olin tänään eka kertaa kaupungilla YKSIN. Alku meni hyvin, mut sit yhtäkkiä iski paniikki et pakko päästä vauvan luo HETI!!! Meinas ihan itku tulla kun bussi pörähti just nenän edestä. Nyt taas onneks kotona. Pitäis pumpata taas vähän tuota alkumaitoa pois - yritän välttää noita vatsaväänteitä ja luin et alkumaito voi niitä aiheuttaa. Alkaako mennä tää touhu joi vähän överiks? :ashamed: Yritäänyttä ei laiteta.

Merika kokeilin kapalointia eikä auttanut. Viime yönä laitoin tytsyn unipussiin ja otin lopulta keskeen ja kas kummaa rauhoittui. Mikähän kuudes aisti vauvoilla on kun tuntuu astivan milloin on keskessä ja milloin omassa sängyssä, joka sekin on meidän vieressä...

Ok, nyt kuuluu itkua - palataan!

Edla-mammalle ja Merikalle kiitokset vastauksista =) ! Lisääkin äitien kokemuksia lueskelen mielelläni, jos joku viitsii kirjoittaa :) .

Kyllä meilläkin öisin on valvottu. Esim. viime yönä tein vielä sen virheen, että herätin tytön kuuden tunnin unien jälkeen syömään. Sitten sainkin valvoa silmät ristissä vattanpuruista kärsivän neitokaisen kanssa neljä tuntia...syötiin, käytiin kakkapesulla, hyssyteltiin ja tehtiin yhtä ja toista, että olo helpottuis :( , ei ollut mukavaa katsella pikkuista, kun reppana ähisi ja murisi, kun sattui. Vielä kun oppisi itse menemään nukkumaan tytön kanssa samaan aikaan, niin jaksaisi paremmin, eilenkin tuli valvottua tytön nukahtaessa. Taidan ens yönä antaa neidin nukkua pidempään, jos ei itse herää...tuskin tunti pari lisää unta tytöllekään on pahasta, jos ei kerran itse herää?! Jostain luin, että vauvan verensokeri voi laskea hurjasti (vauva väsynyt, vaikea saada hereille), jos syöttöväli on pitkä...ei kyllä mitään hajua onko tuossa kuinka paljon perää, täytyykö tuollaisesta olla huolissaan, jos lapsi nukkuu pitkään :/ ?
Tällä hetkellä tyttö tankkaa ahkerasti maitoa tissillä yötä varten :D, joten toivottavasti nukutaan taas hyvin.

Iltoja!

Onnea taas vauvautuneet!!!

Edelleen kasassa,en vaan ehtinyt aamulla ilmoittautumaan :D

Neuvolassa eilen kaikki hyvin ja aika siis minullakin polille perjantaina,jolloin sitten tilanteen mukaan päättävät käynnityksen ajankohdan. Mutta tätin mukaan ei kuulemma täällä anneta mennä yli rv 42. Tuskin kuitenkaan perjantaina vielä käynnistää,mutta ainakin saa kuulla mikä on tällä hetkellä tilanne alaosastolla ja muutenkin =)
Mullahan tää vointi on ihan ok,mitä nyt etureppu painaa miljoona kiloa ja jomottelee yms. mutta siis ei voi puhua mistään kärvistelystä muuta kuin henkisellä puolella... tää valmiustilassa olo on pahinta :kieh: Nyt kuitenkin ihan rauhallinen olo pitkästä aikaa kun tietää et jotain on tapahtumassa =)

Repa ja kutvis rv 41+1 :heart:

Iltoja!

Sain juuri ommeltua kaurapussit ( ts. kipupussit :kieh: ) tulevaa synnytystä varten :D . Käytin kakkosen synnytyksessä omaa kuumaa kaurapussia ja koin sen erittäin tehokkaaksi. Nyt tein niitä kaksin kappalen vanhasta, huikan pienemmät versiot. Ihme, ettei niitäkään voinu " vaan tehdä" , vaan niihinkin piti mennä applikoimaan somisteita... eli kesti jonku aikaa sekin :whistle:

Ajattelin, että sairaalakassia en edes ota mukaan tällä kertaa, kun meiltä on matkaa vaan 15 min. sairaalaan. Mies saa sit tuoda mulle tavaroita, jos tarve vaatii. Kakkosesta viivyin sairaalassa vaan 17 h. Ainut mitä lähtee mukaan on neuvolakortti, hammasharja ja kaurapussit :D

Sädis ja tj 0

Huomenta!!

Täällä supistellut kipeesti eilis illasta lähtien tooosi inhasti, nää on sit ilmeisesti niitä kunnollisempia supistuksia B) Semmoisia, kun mikään asento ei auta, kuuma suihku ei auta, Panadol ei todellakaan auta, herään unesta (mikä mulle on harvinaista, nukun ku tukki) ja siis koko vatsan seutu menee ihan kivikovaksi ja kipu levii reisille ja selkään polttavana. Ja siis sattuu ihan oikeasti :eek: Mitään pitkäaikaisempaa säännöllisyyttä ei oo ollut viel, tunnin saattaa supistaa viiden minuutin välein, sit loppuu, nukahdan ja sit taas uudestaan... Noooh, nyt mä oon saanut oikein into paukun persuksiin, eilinen lääkärin sisätutkimus ja super-seksi on ilmeisesti saanut jotain aikaan :LOL:

Katsotaan, katsotaan... Väsyttää vaan ihan vietävästi, kun ei saanut nukuttua juurikaan koko yönä :|

Majj Me puhuttiin juuri eilen illalla noista vakuutuksista ja mennään sit vauvan synnyttyä kattelemaan paras vakuutus, mikä meitin perheelle sopii. Meinattiin ottaa jo valmiiksi syntymättömälle vauvalle, mutta ei sitten jotenkaan saatu aikaan... Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan...

LC :heart: :heart: :heart: Ihana kuulla susta :heart: :heart: :heart: Hyvä, että ootte kunnossa, ainakin suurin piirtein ja hirmuisen pikaisia paranemisia!!!

* * * * * * * * * * * * * * * *

Koirat ulos, jso täs vaika alkais tapahtuun jotain, ei tartte tuol pururadal sit synnnyttään, ni ku manasin jossain vaiheeessa :LOL:

weiss
Huomenta!

Täällä ensimmäinen puoliksi valvottu yö pienen kanssa takana. Saa ressukka maitoa ilmeisesti liikaa ja sitten tuota massua vääntää.. Miun on pakko lypsää puolet maidosta pois ennen syöttöä. Ei sekään kiva.. Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti ja komeasti poika ainakin kasvaa, painoa tullut puolisen kiloa ja pituutta huimat 3,7cm lisää. Muutoin kaikki hyvin, hieman on vielä kellakka, mutta onneksi muutoin tuo painajainen on takanna päin.

Onnea kaikille vauvansa saaneille!!!!

VINKKI: Te jotka ootta menossa polille, niin pyytäkää, jotta ne siellä pyöräyttää kalvoja. Esikoisesta lähti synnytys siitä ja yliajalla mentiin ja nyt käynnistyksessäkin kalvojen pyöräyttely sai aikaan mojovat supistukset ja vesien menon, josta kaikki sitten kunnolla lähti käyntiin. :hug: Ei ole enää pitkälti! :heart:

weiss ja pikkuinen mies 2vkoa :heart:

Weiss: Kiitos neuvosta..täytyykin sanoa siellä että saa sörkkiä ihan kunnolla :D Miten sinulla ja muillakin tuo käynnistys on sujunut? Mulle iskenyt hirvee epätoivo ja mielikuvat jostain kolmen päivän käynnistyssessiosta :ashamed: johtunee kai siitä että nuo kaksi aiempaa tosiaan syntyneet spontaanisti kahdessa tunnissa... Ja olenkin miettinyt et miten mahtavat meikäläistä edes käynnistellä (jos siis sinne asti joudun...), kun nuo paikat on kuitenki olleet auki jo useemman viikon...

Yhteistyössä