<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

onnea jossu! :)

On se aina kiva lukea vauva uutisia :p

Mutta silti itselle tulee "paha mieli" kun lukee iloisia uutisia, ja alkaa vain entistä kovempaa odottaa omaa vauvaansa.. :) ( varsinkin nämä illat ovat pahinta aikaa, aamusin voi olla ihan toinen ääni kellossa )
Mulla on jalat niin kipeet ja turvonneet että :kieh:
 
.. Ja taidanpa vaan jäädä tänne pian yksin kun kaikki jolla on loppukuussa laskettu aika on jo vauvansa saanut vaikka piti pitää mulle täällä seuraa :LOL:

No onneks täällä vielä muitakin masukkaita että on päivisin jotain tekemistä, eli lukea täällä !! =)
 
Annaliina sekotin sut anuliinaan. :ashamed: Mä en tosiaan muista miten oli esikoisen jälkeen. Mut liika aikasin ei saanut ainakaan alkaa jumppaamaa tai juoksee -ja niitä lantionpohjalihaksia piti treenata.

Jossu onnea sulle nyytistä! :flower:

birdie voi se olla et maito riittää ihan ok, mut pienellä on vaan imemisen tarvetta ja haluu olla äidin lähellä. :heart: Mut pääasia on et molemmat olette tyytyväisiä -neuvolassa ne mukavasti neuvoo.

:wave: öitä
 
ONNEA JOSSU :flower: :heart: ! Olipa pikkumiehellä kokoa =)

Neuvolatätimme kysyi tänään, että : " Joko vauva potkii ylöspäin? "
Mä siihen äimänä , että : " No ei, kun ihan tonne samaan kylkeen ku ennenki :eek: ... "
Th: " Ja on silti pää alaspäin, vai ? "

Luulikohan se, että vauvan kuuluu potkia ylöspäin, jotta olis pääalaspäin :snotty: :eek: ?!
Voi elämä :LOL: ! Onneksi pääsee kohta siitäki eroon ;)

Th samoi vielä, että mun yliaikaiskontrolli äippäpolilla olis varmaan ensviikon pe , rv 41+2. Ihan samoilla viikoilla ku tuosta kakkosestakin =)

Tsaude taas!

Tsädis
 
Meillä oli eilen 3vkon neuvola, parin viikon kuluttua katsotaan 1kk neuvola.
Saldoa oli tullut runsaasti :p ; painoa oli tullut syntymäpainoon 3766g aikas reippaasti ollen 4404g ja pituutta 50cm -> 56.5cm, kiitos rasvaisen ja ravitsevan äidinmaidon :p :LOL:
Tosin, neuvolan täti meinas että joko meidän mittaus eilen tai synnärin mittaus pituuden suhteen ei ihan ole onnistunut koska tuskin juuri kukaan kasvaa 6.5cm kolmessa viikossa :LOL: no, niin tai näin, pituutta oli tullut silti paljon.
Oma paino jatkanee putoamista, en nyt ole vaa'alla käynyt, mutta olen joutunut hylkäämään osan entisistä farkuista. Epäilen, että pian mennään -15kg kieppeillä, kun viime viikolla (kait?) oltiin jo -11kg. Saapa nähdä meneekö tämä nyt ihan päälaelleen, ennen näihin aikoihin paino lähti nousemaan... noh, sitä odotellessa nautitaan "kesäkuosista" :LOL: :LOL:
 
:wave:
Täällä edelleen kasassa :eek: , kohta lähden ajelemaan sinne neuvolaan... jonne eilen soittelinkin ja itkin olotilaani. Th lupasi varata ensiviikolle mulle äippäpoliaikaa, mutta varoitteli ettei ne siellä mitään käynnistele :kieh:

Kiitos henkisestä tuesta!!! :heart:

Ja onnittelut vauvan saaneille :flower:

UtaS78 +rv 42 tasan |O
 
morjens :wave:
täällä vastoinkäymiset ei ota loppuakseen :|
meillä riehuu räkätauti kaikki ollaan kipeinä kuumetta ei onneksi ole nostanut mutta pää täynnä räkää,eilen sitten nuppu alkoi rohiseen |O
onneksi on neuvola tänään.
olisko vinkkejä miten helpottaa pienen oloa?
pikkuniistäjä on mutta eipä tuosta apua ole.
yöllä nuppu nukkui 6tuntia putkeen että säikähdin aamulla kun heräsin.

onnea jossulle :flower:
raskaana oleville koittakaa jaksaa ja paljon suppareita toivotan :hug:

nuppu 18päivää :heart:
 
Voi perkele, mä mitään oo synnyttämään päässyt... :LOL: Olot oli ja meni, eilen päivällä mulla oli jo aivan tuiki tavallinen olo, siis tilanteeseen nähden... Ei tuu enää kipeitä supistuksia, eikä muutakaan. Aamulla tosin oli pöksyyn loiskahtanut mojova limatulppa,semmoinen etteis iitä kyllä erehdytä mikäs moinen onkaan :LOL: Mutta sepäs kun ei välttis ees mitään merkitse, mutta löytyipäs kuitenkin :saint:

Onko muilla kärvistelijöillä semmoisata hirmu tarvetta tuntea vauvan liikkeitä lähes koko ajan?? Mulla on, siis heti herätessä aloitan hirmu vatkaamisen, jotta saan Ruun hereille, potkun sinne tai tänne ja voin nousta hyvillä mielillä ylös. Tosiaan on rauhoittunut tää meitin masukas, ennen bailas ihan hulluna koko päiväs ajan...

Joop ja Lohjalta ei löydy yhtikäs yhtä verenpaine mittaria mulle!!!!! Miten voi olla mahdollista?? :eek: Kiva juosta terveyskeskuksessa ja viikonloppuisin synnärillä/päivystyksessä mittauttamassa verenpainetta... Eipä mulla matkaa ole juurikaan, mutta ajatuksena, että jos mulla on todella kipeä olo, en juurikaan pysty ees kävelemään, ni ompas lystiä lähteä vaappumaan tuonne kilometrin päähän... :kieh:

Liinu Et oo ainut, ketä harmittaa, surettaa ja kdehdituttaa lukea toisten vauva uutisia... Aamuisin ne menee viel, mut päivän kärkkymisen jälkeen on hiukan rankka olo välillä muutenkin. Nooh, mä olen koittanut ajatella, et otan nää vikat hetket oikeasti ihan mega-leppoisasti, nukun niin plajon ku vaan jaksan ja laiskottelen niin äärettömän paljon, kun vaan jaksan :LOL: Ajattelin aloittaa tänään B)

Uta S No siulla on jo viikkoja kasassa aiaks kivasti, eiköhän ois siun jo aika päästä seuraavaksi synnyttämään :eek: Nyt vasta huomasin!!!

Vähän Sädiksel on mainio th :LOL: hahahaaa!!! Niin on samaa sarjaa, ku tää miunkin vissiin!!!

Majj Älä huoli, mä käyn tääl noin sata miljoonaa kertaa päivällä mahdollisuuksien mukaan lukemassa ja olen täällä kesäkuulle saakka :LOL: Lähetään sit me vikat kaikki yhtäaikaa synnyttelemään, ni ei tuu kellekään yksinäistä oloa :LOL: Miten ois, jos huomenna?? :p

 
Huomenta kaikille,

UtaS Miten ne voi antaa mennä yli 2viikkoo eikä sen jälkeenkään meinaa käynnistellä? Kyllä meillä se raja taitaa olla se 2viikko -ja kun sanovat et istukkakin alkaa toimii huonommin kun on mennyt yli(vauva ei kasvais yms.) Niin miks ihmees ne ei avita sitä ulos. Kyllä käytännöt on niin erit riippuen missäpäin suomea asustaa.
Toivottavasti pääset pian synnyttämään. :hug:

Ovatko kaikki muut lähteneet äpolille, neuvolaan tai peräti synnyttämään?

Neiti lähti kerhoon ja taidan itse ottaa torku -jotenkin väsyttää.

m ja maha-asukas tasan 39 :heart: (kohta loppuu tää odotus) :wave:
 
Mymmelis kyllä mulle aamulla herätessä iskee paniikki -ja pitää tuntee joku potku ennen kun voi hyvillämielin nousta ylös. Pikkunen on voinu olla vaikka kuinka aktiivinen yöllä -mut kun ei sitä itse huomaa. pitää varmistaa ja vähän mahaa silitellä ja painella.
 
UltaS sulla tosiaan hyvin jo viikkoja kasassa, että eiköhän me sut päästetä seuraavana! ;)

Mymmelis Joo huominen kävis kyllä ihan hyvin :D ..mutta meilläki tosiaan on ENSI viikoolla vielä MUUTTO edessä :D :D että periaattees hyvä kun masussa on, mutta silti..!

Kiva että täällä on vielä muitakin mahakkaita ! :D

Mulla on nyt ihan jumissa nua nivuset ja alaselkä ja reidet, vaikka yleensä ne ovat vaan öisin ja aamuksi "paranevat".

Eipä sitten muuta :p

maj ja 39+1 ( sarbba meillä näyttää olevan samat viikot :p )
 
huomenta!
ilmoittautumaan tulin.. yhtenä ollaan edelleen.. yö meni pyöriessä, vissiin alkaa itekki oleen jo niin epätoivoinen et joka välissä kuulostelee kroppaa et jokojoko.. :kieh: ihan muutaman pätkän sain nukuttua ja nyt sit väsyttää..

liinu ja mymmelis: mulla taas enemmän aamulla kadehdittaa lukea muiden vauvauutisia.. on jotenki semmonen olo et yöllä mä sit lähen jos lähen.. :whistle: ei osaa edes päivällä oottaa et jotai tapahtuis..

merika: ens perjantaiksi mulle varattiin käynnistysaika.. että kyllä ne ainaki täällä oulussa käynnistelee perjantainaki.. puoli 9 on aamulla aika synnärille..

anuliina 40+3
 
anuliinamullakin aika puoli yhdeksäk -pitäs mennä kelloo soittaa synnärille. Silloin olis la ja sinne meinaan myös jäädä -kyllä ne käynnistää meilläkin perjantaisin. Mun maha-asukas on sit jo sellaset 4500g et on sen aika tulla sielt ULOS. Ne olis voinut käynnistää sen aikasemminkin, mut kun esikoinen tuli kuitenkin ihan ok. Niin odotellaan laskettuun asti.
 
Onnea Jossu!!!

täällä yks rävelö mamma on saanut aikaseksi tän aamun aikana kolme pissavahinkoa. Ei pysty käsittämään miten voin olla niin rävelö.. Mutta jostain rakosesta poika pissaa saa suihkutettua muualle ku vaippaan.. Pyykkikone laulaa siis.. Ja saa nauraa mun toilailulle.. tarvuu varmaan googletta että mites ne vaipat oikeen laitetaan....Eikä vaipanvaihtoa olla harjoteltu ku 13 päivää... :LOL: minäkö hidas oppimaan??? tai vaan silmä keskellä otsaa..

mun tisseistä ei edelleenkään tuu maitoa riittävästi.. äskönkin poikaan upposi 50 ml korviketta, vaikka tunti sitten lopetettiin tissittely +korvike... ja aamupalaakin sain vasta äskön. on tää kiireistä tää kotiädin elo...

kaunko teidän muiden vaavit on hereillä???meillä ollaan pystyssä jo kolmatta tuntia ;)

birdie + ahmatti 13 pv
 
Päivää ja terkkuja polilta :wave:

Onnea Jossu pikkuisesta :heart: :heart: :heart:

UltaS,tsemppiä :hug: Antaapa ne kauan vauvan muhia.... :eek:

Jäiköhän äippä poli reissulle =) ?

No niin,elikkäs polillä käyty ja meinasvat ottaa ensin suoraan saliin,mutta sit kuitenkin päädyttiin siihen lopputulokseen että odotetaan vielä viikonloppu kun kerta vauva ja äiti voi hyvin. Josko itellään vielä lähtis... Eli viimeistään maanantaina tää sit syntyy,silloin klo 8 puhkaistaan kalvot =)
Täysin kypsä olen,4cm auki,ei kuulemma oo kovin iso homma saada synnytys käyntiin. Vauvan painoarvio oli 3166-3366g välillä,virtaukset hyvät jne...
Lääkäri kehotti perinteisiä seksiä ja saunaa,ihmetteli kun ei oo kalvot vielä puhjennut :D

Mutta siis näin meillä ja tosiaa kertaakaan ei oo kunnolla supistanu ja sellasta mahan kovetustakin pongattu tasan 2 kertaa tässä loppuraskaudessa ja hyvin auki :D

Nyt tahdonvoimalla koitan saada tän takiaisen viikonlopun aikana pihalle :p

Repa ja sitkeää sitkeämpi kutvis rv 41+3
 
Nyt on munkin pakko vähän jotain tänne laittaa, kun jostain edes saa tätä kaivattua vertaistukea.. Mä olen anuliinan kanssa samassa tilanteessa 40+3 on tänään ja ens perjantaina sit yliaikaisuuskäynti. Koksiin.Mulle jo kuun alussa luvattiin käynnistystä, kun noi maksa-arvot olivat koholla, mutta nepä laskivatkin oivasti raja-arvojen sisälle ja nyt sitä sitten kärvistellään todella.
Mä vaan jaksan ihmetellä tota synnäreiden käytäntöä, kun päästävät näin paljon yliaikaisiksi. Ite olen aivan rikki jo: kolotuksia joka puolella, jalat aivan turvoksissa, liikkuminen tuskaa, mieli maassa ja vauva kasvaa kuitenkin vielä koko ajan. Pelottaa, että mikä jössikkä sieltä oikein pitää punnata ulos. Kun ei noi painoarviotkaan oikein tunnu pitävän paikkansa. Kuinka mä jaksan?? Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?
No ei se auta kuin mennä hetki kerrallaan.... Onneksi edes viikonloppu edessä ja mies kotona. Kaikki konstiit on kyllä kokeiltu, jotta jotain alkaisi tapahtumaan. :D :D

:flower: :heart: KAIKILLE JO VAUVAUTUNEILLE ONNEA TOSI PALJON JA IHANIA HETKIÄ SIELLÄ KOTONA VAUVA_ARKEEN TOTUTELLESSA!!!

reika + mökö 40+3
 
Koossa minäki vielä.... |O viikoja 40+4 Mullaki ens perjantaina käynnistys jos ei siihen mennessä oo syntyny.Onnea Jossulle pikku pojasta :flower: Jep minäpä jatkan kärvistelyä hyvää viikonloppua kaikkille! Koitetaan jaksaa näiten masujen kans vaikka tiukkaa meinaa tehä välillä.... Nissu76 ja ipskurv40+4 :heart:
 
Repa: Luulitko että mä nyt tosiaan olisin sinne reissulle jäänyt?? :LOL:

Eli polilla myöskin käyty näytillä, paikat edelleen saman verran auki kun viimiset 4 viikkoakin, ainoastaan kaula lyhentynyt entisestään.. mutta eivätpä nuo paljon enää näillä viikoilla merkkaa... Lääkäri totesi että "kovin on vilkas vauva, kun vielä niin kovasti päätäänkin pyörittelee" :D Lapsivettä riittävästi, mutta niukasti (mitäköhän mahtaa tarkottaa...?), painorvio 3596g, ja MAANANTAINA käynnistys ellei lähde muuten tulemaan...ihanaa saada jokin päätepysäkki tälle odotukselle....

Eli repa, edelleen samoilla mennään... :LOL:

Onnea jossulle=)

äippä ja nytty rv 41+3 :heart:
 
Repa: eivät puhuneet mitään tosta käynnistystavasta, enkä ääliö älynnyt kysästä :headwall: Mutta let`s see... ainakin mä meen ihan sinne synnytysvuodeosastolle en siis saliin suoraan... mites sulla? Juu, tosiaan, mennäänköhän loppuun asti samoilla? sä tosin pääset vähän "varastamaan", ku mulla ma aika vasta klo 8.30... :whistle:
 

Yhteistyössä