<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Huomenta,minäkin vielä täällä ja samaa venailen kuin äippä84,eli huomenaamuista polikäyntiä =)
Täytyypi pyytää kunnon rassausta,ei muuta kuin tunteella vaan :LOL:

Äippä,en usko että se meillä voi kovin kauaa viedä,kun paikat auki,siis käynnistys. Voihan se olla että pelkillä kalvojen puhkasulla päästään...Tässä uskossa meikä elää,mutta eihää sitä tietty koskaan tiiä....

Repa ja sitkeä sissi kutvonen rv 41+2
 
Repa: Tota toivoa mäkin oon pitänyt yllä.. siis että pelkällä kalvojen puhkaisulla mentäs.... ja eikös ne cytotecit ainakin oo tarkotettu kohdunsuun- /kaulan pehmentämiseen/kypsyttämisen... luulis ettei semmoselle olis tarvetta...? Huoh... johan on mietittävät mullaki...
Piru kun viiltelee ikävästi oikeelle alamahaan, mutta ei siis supistuksista tietookaan... käveleen ei meinaa päästä... :kieh:

muoks. pakko viel lisätä et nauroin tääl ihan kipeenä tota "tunteella vaan..." :LOL: :LOL:
 
Huomenta,

Täällä rauhallista ja yöt on alkanut menee tosi hyvin -ei tarvii rampata vessassa kokoajan. :)

Tsemppiä huomiselle, aikast moni on silloin lähdössä polille ainakin ja oliko joku käynnistykseenkin?

Marimintkysy tuota sokeriasiaa neuvolantädiltä. Mut mun tietääkseni se liittyy ainakin isokokoisiin vauvoihin -ne voi joutuu joskus sairaalassa sokeritippaankin. Synnytyksen jälkeen siis en ole kuullut et enää kotona olis vaaraa.

sädetikku miten ihmees sä olet jaksanut lähtee niin nopeesti sairaalast? Olitko niinkuin yhden yön? Mäkin olen todennut noi kaurapussit tosi hyviksi -ne annettiin synnärillä heti ammeen jälkeen käyttöön. Istuskelin keinutuolissa ens yhden sit kahden pussin kanssa ja oli tosi mukavat, ja oikeesti helpotti oloa aikast pitkään. :)

Mymmelis Kuulostaa lupaavalta voisin jopa veikata et sä pääset koht sinne synnärille.


MÄ taidan alkaa sulattaa pakastinta ja sit lähdetään tytön kanssa humputtamaan jonnekin kun hän herää. te joilla lapsia ennestään Miten ovat vauvaan suhtautuneet? meillä neiti tosiaan täytti 4v. just. Nyt hän on alkanut tullaa yöllä viereen ja kyselee saako nukkua siinä kun vauvakin on tullut. Nukkunut omassa sängyssä ja huoneessa jo ihan hyvin. Liimaantuu oikein äitiin kiinni :) vaikka mies on se joka aina nukuttaa ja kelpaa unikaveriks. Kyllä sitä neitiä taitaa tosiaan askarruttaa tää vauva -ja onhan se tosi suuri juttu.

Aurinkoista päivää kaikille! :wave:
 
Repamiten paljon niiden paikkojen pitäs olla auki? Et pääsis tolleen helpolla. Itsellä olis viikonpäästä. Mulla paikat pehmeet ja sormelle auki ja kaulaa oli viel jäljellä 2cm7 viikko sit. Voi kun tää tulis täältä itsestään.
 
Kai ne kattoo yleisen kypsyystilan,mitä enempi,sen parempi luulisin... tarkkaa en tiedä,mutta ei mun ystävänikään mitenkään kummosesti auki ollut kun ne kalvot siltä puhkas ja 2h kesti,niin tyttö oli maailmassa!
Mulla rv 36 3cm auki ja kanavaa 0.5 jälellä....
 
meillä oli pojan ensimmäinen virallinen neuvola. painoa oli tullut huimasti. 3 viikkoa sitten oli kotiin lähtö paino 2400g ja nyt painoa oli jo 3370g. ja pituuttakin oli jo 50,6cm. et kiinni otetaan kun pienenä synnyttiin. :heart:
on se vaan sellainen aarre kaiken tuon vaikean raskauden jälkeen tuo poika. kauhulla muistelen edelleen alkuraskauden suurta niskaturvotusta ja riskejä mitä se toi tullessaan. ja sitten se ennenaikaisuuden uhka vielä päälle. ja nyt tuolla tuhisee itse täydellisyys.
sitä ku ei meinannu uskoa et sen viereen saa joku päivä edes kaikkien ongelmien aikana.
ei kai sitä enää enempää voi toivoa kun tuota sälliä katselee.

tuhannesti onnea kaikille vauvaantuneille. ja jaksuja vielä kärvisteleville :hug:

nemika+rakkauspakkaus 1kk :heart:
 
moi!
täältä ilmottaudutaan taas.. |O olo mitä mainioin, käytiin miehen kanssa tuossa monen kilometrin kävelyllä eikä sekään saanut mitään aikaseksi, mahan tyhjensi.. nyt sit aattelin jälleen kerran (kuten joka päivä muutoinki) mennä saunaan.. musta tullu oikeen himosaunoja. ku ei sitä tiiä et milloin pystyy seuraavan kerran käy saunassa.. käynnistykseen on vielä yli viikko aikaa eikä tämä taida tulle ennen sitä.. |O |O kyllä odottavan aika on tooooosi tosi pitkä! :headwall: :kieh:

anuliina 40+2
 
En jostain kumman syystä ole koko päivänä päässyt tänne kaksplussa sivuille..
Mutta eipä tänne ihan hirvestä tekstiäkään ole tullut.. :D

Joko se Mymmelis otti ja lähti ? :eek: :p

( . ) sen verta että mulla todettiin aamupäivällä neuvolassa lievä raskausmyrkytyksen nousu! :$
Josta johtui sitten että painoa tullut 2,4 kg / VIIKKO :eek: --> se on se turvotus.
Yläpaine huiteli ties missä ja pissassa proteiiniä! Ei laittanut vielä äippäpolille lähetettä kun jostain kumman syystä ala paine oli vielä suht ok!
Varas mulle seuraavan neuvolan jo tiistaille että voidaan noita verenpaineita seurata ja käski mennä ilman mitään soittoja synnärille vaan suoraan jos pää tulee kipeäks tai alan näkeen pilkkuja tai huono oloa. Katrinainen ja muut jolla on ollut raskausmyrkytystä mitä teitlä kiellettiin tekemästä? Lepo taitaa ainakin olla yksi parhaista "lääkkeistä" kun ei tämä vielä niin paha ole :)

Muuten kaikki neuvolassa oli hyvin, :heart: syke huiteli siinä 155 paikkeilla :)

maj ja 39+0 :heart:
 
Jo synnyttäneet :attn: Onko muilla sellaista fiilistä kun jotakin putoaisi ulos tuolta alapäästä? Mulla tieten tuli ekana mieleen kohdun/virtsarakon laskeuma, mutta miten on muilla? En muista edellisistä ollenkaan...jotakin siellä tuntuukin, piti mennä kokeilemaan :ashamed:
 
MAJJNää on tainnut olla jumissa nää sivut, itsekkin kävin katselee muutaman kerran -olen tullut riippuvaiseks näist sivuist :LOL: Aikasemmin olin noista sikiöseulontasivuista -käyn siel kyl edelleenkin -ilman niitä olisin varmaan tullut hulluks. Kiitos Neminkalle ja muille kohtalotovereille tuesta. :heart:
Mikä sun verenpaine oli? Juoda pitäs paljon,paljon se saa turvotukset liikkeelle, mut sitä varmaan neuvolassakin sanottiin.

täällä on todellakin aikast hiljaista lähdenkin tästä vähän ulos.
Otin just 1,5h ruokalevot. Nyt on taas virtaa. :wave:
 
merika: kiitoksia itsellesikin :hug: samassa veneessä ollaan menty. ja sinne seulapuolelle tulee edelleen palattua jatkuvasti. oli se niin iso henkinen tuki raskauden aikana.
tänään jostain syystä olen vatvonu tuota raskausaikaa vedet silmissä. ja miettinyt mitä sitä olisi voinut menettää kun poikaa katsoo.. :'( onneksi kaikki päättyi vaikeuksista huolimatta hyvin. kiitoksia vielä myös sinulle :hug
 
annaliina: tuttu tunne on ollut täälläki....kävin tarkistuttamassa paikat kyllä ku olin varma että jotain laskeumaa mun tuurilla kuitenki. mut eipä löytäny tohtori mitään laskeumia. et en tiedä onko se sit ns. jotain turvotusta sitten??? nyt jo asettunu huomattavasti mut välillä tuntuu edelleen. varsinki jos pitkän lenkin heittää tai kyykkii pitkään..
täytyy toivoa et asettuupi kokonaan. :| nyt ainaki huomattavasti parempi. olen kyl lantionpohjaa yrittäny harjotuttaa niin paljo ku muistan ja kerkien.
 
annaliina mä erehdyin kans täs kerran kurkkaa peilillä tonne alakertaa ja siellä tosiaan paikat pullotti ja näytti aikas oudolle. Ei se kohtu ja virtsarakko laske -vasta vanhemmalla iällä -luulisin et voit olla ihan huoleti. Mut tuolla alapäässä kyllä jotain tapahtuu - täälläkin. Ehkä se on turvotusta ja vauvan paino saa sut tuntemaan et jotain tippuis. Itsellä ainakin tuntuu paikat kovin pehmeiltä. kyllä jokainen synnytys jättää jälkensä alapäähän -katselin just vanhaa eppariarpee -ja mietin tekeekö ne nyt toiselle sivulle. Enteilee tunne varmaan lähestyvää synnytystä.
 
moron

tsemppiä huomisille äippäpolikäynneille, ketä oli menossa

Täällä käyty tänään jälleen vauvan kanssa neuvolassa. Paino oli noussut lukemaan 3345 (tiistaina 3260g), eli kovasti otetaan painoa takasin!!! Poika onkin kova syömään.. Oon vaan todennut, että multa ei todellakaan taida tulla maitoa riittävästi, koska kokoajan (siis ihan puolentunnin välein) saa olla tissiä antamassa pojalle, jos ei anneta korviketta.. Niinpä jatketaan tolla lisäravinnolla ainakin toistaseks.... Eli tissiä pojalle ja perään 30-40 ml korviketta.. Pysyy äiti ja vauva tyytyväisenä.. Ja yöllä saadaan sitten nukkua kolme tuntia putkeen, ennen ku tarvii herätellä vauvaa... On tää vaan rankkaa, kun on näitä imetysongelmia.. Ja mä kun sanoin, etten tee imetyksestä numeroa. P*S*AT

Onko muita ketkä joutuu turvautumaan korvikkeeseen???


Miten Jennillä ja vauvalla menee????

lämpötyynyistä synnytyksessä: ite käytin alaselän päällä ja tuntu tosi hyvälle.. Samoin pidin kotona mahalla, kun rupes supistelemaan!!!

Anuliina(ko?) puhui saunomisesta synnytyksen jälkeen. Mulle sano neuvolatäti, että voin huoletta saunoa tikeistä välittämättä.. Eli jos oma vointi sallii niin miedot löylyt on ok... Ja tekee hyvää kipeille tisseille!!!

Nyt miehen viekkuun köllöttämään. Koko päivä on ollut yhtä hulinaa, kun ei edes päikkäreitä oo kerinnyt ottamaan....

birdie + ahmatti 12 pv

Ps: mulla kanssa tökki nää sivut tänään siinä neljän aikoihin..
 
Sivut on tökkiny tosiaan täälläkin...

JOKO MYMMELIS MENIT?????

Kaikki etuilee...musta on alkanu tuntumaan että mä en synnytä varmaan ikinä. :ashamed: Masuasukki taitaa viihtyä ihan liian hyvin tuolla masussa. Supistelee kiitettävästi, mut ei riittävän kipeesti. :kieh: Mie tahon vauvan tälle puolen masua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |O Alkaa jo kyrsimään tää olo ja odottaminen!!!!Ei taho jaksaa oottaa...

mut takas tv:n pariin....

Voimia kaikille kärvistelijöille.

liinu83 ja möykky 40+4
 
Merika, annaliina on jo synnyttänyt, siks hällä varmaan huoli erilailla tuosta laskeuman tunteesta. Tutulla laskeutu kohtu (eikä ollu ikää kuin vähän yli 20), joten käypä ihmeessä lääkärillä!!!!!!

Itsellä supistelee, mut ei tarpeeks. Kyllästyttää. Jospa kuitenkin ensi yönä. Kaverin tyttö 3 v oli todennut, että täti synnyttää ensi keskiyönä! Kyllä kelpaisi tämä aika :D Kyllä Mymmelis on varmaan jo päässyt, tai sit ei oo jaksanu ootella et nää sivut toimis tänään...

sinuhe ja ukkeli 39 + 3
 
Annaliina: mulla oli samallaisia tuntemuksia esikoisen synnytyksen jälkeen. Ennen jälkitarkastusta olin varma, että mulla on kohdunlaskeuma; niin ihmeelliseltä alapää tuntui, kun olisi joku pallo roikkunut jalkovälissä :ashamed: . Mutta lääkäri totesi kaiken olevan normaalisti. Eli kai se vaan venahtaa " pois kuosista " ja siksi tuntuu niin oudolta. Palautuu lähelle normaalitilaa kuitenkin. Ja ne lantiopohjalihasten harjoitukset tekee hyvää, jos vaan jaksaa niitä treenata ;) :whistle:

Katsoin, et sulla on kaks lasta ennestään. Jos kyse olis kuitenki vaan tuosta normaalista venymisestä. Mut jos oikeen vaivaa, niin kannattaa mennä tarkastamaan tilanne.


Nyt saunaan , moikka!

Sädis 40+1
 
Tervehdys.

Poika syntyi ti 20.05 klo 2.33, rv 39+0, paino 4440g, pituus 55 cm, pipo 39 cm.

Palilen huomenissa lueskelemaan ja päivittämään syntyneiden listaa sekä kertomaan pojan matkasta vatsan tälle puolelle.

Jossu & Hemuli 2vrk
 

Yhteistyössä