<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Onnea Carmen ja Kirsikkatomaatti!!!

Täällä on kurja päivä päällä. Käytiin ahmatin kanssa neuvolassa ja paino oli laskenut 100g perjantain punnituksesta. Eli poika ei oo saanut riittävästi ruokaa. Jouduttiin nyt tehoruokintaan : eli rintaa ja korviketta 2 tunnin välein. Ite aattelin rytmittää homman niin, että joka toinen ruokailu olis korviketta.. Nyt kun pumppasin tissiä niin sieltä tuli vaan 20 milliä maitoa (vauva syönyt ko tissistä ed, kerran klo 12!!!). eli enpä ihmettele että paino on laskenut. Mulle tuli kuitenkin semmonen "huono äiti olo". Miten mä en oo tajunnu että meidän vauvalla on nälkä?? Se on kuitenkin koko ajan ollut tosi pirteä, pissaa ja kakkaa on tullut myös. Ja mä kun luulin että se sairaalassa annettu neljän tunnin ohje (eli ruokailuväli maks 4 tuntia) olis ollut ok. Mulla on kamala olo asian takia... ei niinkään ton korvikkeen takia vaan että en tajunnut toisen olevan liian vähällä ruualla!!!

Minkälainen syöttöväli teillä on öisin???? Eli voiko 10 päivää vanhalla vauvalla olla yösyötössä toi neljän tunnin väli, jos muuten syötetään parin tunnin välein??? Entä päivällä?? Syötättekö yhden tissin kerrallaan vai molemmat??? Täällä tarvitaan apuja...

Mä haluan kanssa käyttöohjeen meidän pojan ruokintaa koskien!!!! Torstaina on painokontrolli, eli sitten nähdään kuinka ruoka on maittanut...

sori omavauvajutut... Nyt vaan painaa toi ruoka-asia mieltä.

birdie + ahmatti 10 pv
 
eeti, voi ei kun ajattelin että teillä olis menny hyvin yö. Meillä tosiaan yö meni hyvin. Heräsi puoli kaksi ja sitten puoli kuusi. Mutta sitten ei ole koko päivänä saanutkaan otettua kun hetken tirsoja. Nyt on nukkunut tunnin onneks. Ei tää ikuisuutta kestä! Vaatii kyllä hurjasti voimia. Eikä se omakaan jaksaminen ainut ole....käy reppana sääliksi. Jännittää kun mies on enää huomisen kotona..
 
ONNEA CARMEN JA KIRSIKKATOMAATTI :flower: :heart: !

Kävin tänään ultrassa sen poikkitila-epäilyn takia. Tai siis th epäili ;)
eipä vauva tosiaan ollu poikkiteloin vaan ihan normisti raivotarjonnassa, ei kiinnittynyt eikä laskeutunut. Kanavaa oli 2 cm ja väljästi sormelle auki. Lääkäri muutaman kerran " pyöräytti" ja nyt onkin koko päivän sipustellut säännöllisen epäsäännöllisesti :D ( kuuluu kuvaan) , ja veristä vuotoakin on tullu hiukan. Käveleminen ottaa kipeetä ja selvästi supistuksissa on erituntua kuin aiemmin. Mahassa on kova meno :whistle:
Saas kattoo kuinka kauan ottaa, että vauva tulee ulos. Huomenna siis LA =)

Edelliset lapset syntyi rv 41 ja 41+2.

Sädis 39+6
 
Birdietuskin sun vauva nälissään on ollut, jos on pirtee ja hyväntuulinen. Joskus se paino voi tipahtaakin. Pumppaamalla et rinnoista saa koskaa irti sitä samaa mitä vauva, ja jos pikkunen imee tyytyväisenä niin kyllä sieltä sitä maitoa tulee. Mä annoin esikoiselle rintaa aina kun sitä halus eli kitisi(ei tykännyt tutista). Molemmat rinnat yleensä. Yöllä toi 4h on varmaan ihan ok -koska yö on kuitenkin nukkumista varten. Neuvoisin sua ottamaan pikkusen rinnalle useemmin, jos paino laskenut ja vähän tuputtamaakin. Ensisijaisesti aina ensin rinnasta ja sit vaik pullosta pikkasen -oman maidontuotannon kannalta kun olis tärkeetä et pikkunen imis paljon. Välillä tulee sellasia tiheänimunkausia kun vauva haluu olla kokoajan tissillä - sillon se kasvattaa sitä maidon määrää taas suuremmaksi. Muista juoda ja syödä itse hyvin. Kyllä se paino siitä varmasti lähtee taas nousuun.
 
eeti, toi on ihan normaalia et itkettää itseäkin yöllä kun on väsynyt ja ihanaa kun mies ottaa vauvan silloin huomaansa. Eikä se todellakaan kestä ikuisuuksia, mutta se varmasti tossa vaiheessa tuntuu siltä. Sanoit et olet 3 promillen humalassa -univelka teettää sitä. Pystytkö nukkumaan päivällä kun pikkunen nukkuu? Oletko kokeillut sitä kapalointia -rauhottaisko se vauvaa? Jaksamista sinne :hug:

 
:hug: teille väsyneille mammoille! Onneksi tuakaan ei kestä ikuisuutta! :)

Kävin sitten ostamassa geisha suklaa levyn ja pari trippiä kun alkoi himottaa :ashamed:
No onneksi siitä on jo mooooonta viikkoa kun viimeeksi suklaata olen syönyt että sallittakoon tämä kerta! ;)

Supistukset ovat sitten oikeasti lähteneet kokonaan pois (pientä menkka juilintaa toki löytyy ja satunnaisia mahankovettumisia mutta en edes lasket niitä enään) , on se kumma kun koko toukokuun alku "kuulosti lupaavalta" mutta nyt kun L-A lähestyy oireet häviävät.
"tyyntä myrskyn edessä" :D
 
majj todellakin TYYNTÄ myrskyn edellä. Kyllä se myrsky alkaa pian meilläkin ja muilla jotka viellä sitä odottaa . Mutta kyllä tää odottavan aika on pitkä. Mulla kyllä tää esikoinen pitää huolen et siivoo vois vai joka päivä, mut kun ei oikein viitsis sitä enää tehdä kun valmista ei kuitenkaan tuu.

:wave:
 
Onnea Carmen ja Kirsikkatomaatti :flower: :heart:

Eeti, Mua valistettiin tosta imettämisestä, että antaa vaan yhtä rintaa yhdellä imetyskerralla. Koska ensiksi rinnasta tulee laihaa nk. etumaitoa ja sit vasta kun sitä on jonkun aikaa imetty, sieltä tulee se rasvaisempi ja "parempi" takamaito, joka pitää vauvan nälän pidempään loitolla ja on muutenkin ravinnollisesti parempaa. Toinen tilanne tietty on sit se, et riittääkö yhdestä rinnasta ruokaa vauvalle riittävästi. Joten vuorottelemaan siitä sit ;)

Täällä nukuttiin viime yö hyvin kun pidin neidin meidän välissä koko yön. Neiti piti mun rintaliivista kiinni koko yön, et kai sillä oli joku läheisyyspula ja piti pitää huoli et äiti ei kauaksi katoa. Jouduin neuvottelemaan jopa vessassa käynnistä B)

Paljon paremmalla tuulella olen heti ku sai pikkasen enempi nukkuu

Edlis ja neiti 13 pv.
 
Merika Kiitos tsempityksestä!! Täällä on todellakin menossa armoton ruokinta. Poika on kohta ihan tillin tallin kun äiskä tuputtaa pojalle kokoajan tissiä ja korviketta päälle!! Päivällä tosiaan ei anneta välin olla yli kahta tuntia.

Me saatiin varattua pojalle ristiäsipäivä. Heinäkuussa vietetään sitten sukujuhlia. Ihanaa kun on toi asia järjestyksessä..

Toivottavasti huomenna olis tän mamman itsetunto taas vähän korkeemmalla ja mieli virkeenä.

birdie
 
Huomenta kaikille,

kylläpä täällä on hiljaista. Ei ole aamuvirkkuja enää liikenteessä. Itselläkin uni maistui tosi makealta ja nyt on pirtee olo. Maha-asukas möyrii äidin iloks maahassa - ei tarvii olla siitä huolissaan. Täällä kaikki on ok. Ei mitään vaivoja, muttei mitään tuntemuksiakaan. Perjantaina alkaa 39 viikko, ja maanantaina olis vika neuvola. Voi kun toion et tää lähtis tulee täältä ilman häätöö. Onhan tässä sellaset 8pvä aikaa ehtii syntyy monta kertaa.

Mitäs teille muille kuuluupi ei täällä montaa enää kasassa ole?

Toivottavasti yöt on mennyt paremmin jo vauvan saaneilla Se on se eka kuukausi sitä ns. hankalinta aikaa kun opettelee lukemaan ja tulkitsemaan pikkusen viestejä. Ehkä toisen kanssa on helpompaa-luulisin ainakin toki mulla ei esikoisella ollut mitää masuvaivoja -ilta kitinää kylläkin. Mut muistan öitä kun istuin netissä 02.00 ja pikkunen vaan söi ja söi -silloin vasta oikeesti keksin nää sivut en odotusaikana. Vauva arki on jännää eilen saunassa tokasin miehelle et kohta nää yhteissaunat ei oo mahdollisia -toki voi olla et tää kakkonen menee iltasin nukkuu aikaisemmin, mut esikoisen kanssa meni aina sinne puoleenyöhön. Sitä ei enää muistakkaan miten kiinni itse on siinnä pienessä nyytissä kun esikoinen on jo todella reipas ja omatoiminen nelivuotias. Mutta kyllä se on niin ihanaa aikaa ja se on niin pieni hetki kun pikkunen on ihan pieni nyytti. :heart:

Nyt aamukahville ja lukee leheä :wave:
 
huomenet!

On tosiaan palsta hiljentynyt, kun on vauvautuneita jo niin paljon...
Montakohan meitä odottavia vielä on..?? niin, siinä se tulikin... vauvamasua siis edelleen kannan, ei puhettakaan synnytyksestä |O Voi, ku odotan sitä perjantain äitipolikäyntiä ku kuuta nousevaa, vaikka eivät välttämättä siellä edes mitään tee...

äippä ja nytty rv 41+1 :heart: :headwall:
 
Huomenia!

ONNEA VAUVAANTUNEILLE :flower: kaikille tasapuolisesti..

Niin siis kirjoittelin tänne ennen joulua ja sitten tuli muutto ja on ollut kiirusta mukamas ettei ole ehtinyt kirjoitella mitään.. Lukemassa olen kyllä käynyt..

Meillähän oli laskettu aika 17.5 joka on jo ilosesti ylitetty, eli yliajalla kärvennellään ja raskaammaks muuttuu kun turvotusta riittää enemmänkin kun vaan omiks tarpeiks..

Mutta nyt aamupalalle jotta saa aivot toimimaan edes jotenkuten..

Cici 40+4 (esikoista siis odotellaan ja sairaala olis, sit joskus kun tuo päättää maailmaan tulla niin, TAYS)
 
Huomenta, meille syntyi ihana pieni tyttö 17.5 (40+5). Strategiset mitat 50 cm ja 3560 g. Synnytys oli tosi nopea ja luomu. Alkoi vesien menolla ja pian myös säännöllisillä supistuksilla. Kaikki meni hyvin. Sairaalassa oli yksi rankempi päivä, kun maito ei ollut noussut, mutta nyt ollaan kotona ja hyvin nukuttu yö takana. Ihana nyytti tuhisee vielä parisängyssä. Äitiys on tuntunut ihanalta ja ihmeelliseltä. Vauva on täydellinen!! :heart: :heart: Luonteeltaan pieni on sellainen, että osoittaa temperamentisesti esim. kun haluaa ruokaa, muuten rauhoittuu aika helposti. :)

Onnea myös muille uusille äideille!! Palaan lukemaan kuulumiset myöhemmin. Tsemppiä myös vielä omaansa odottaville, ei voi mennä enää kauaa.
 
Huomenet vaan kaikille täältäkin! :wave:

Aamu alkanut siinä missä muutkin aamut (huokaus) eli ei mitään uutta.. Päätin sitten aloittaa aamun heti pullataikinaa vääntämällä, jos joskus pääsis tarjoilemaan vauvaa katsomaan tuleville korvapuusteja. Mikäli tämä hemmo nyt täältä joskus ulospääsytien löytää :kieh:
No, parempi laittaa pullat kuitenkin sitten pakkaseen odottelemaan noita aikoja :p

Kiva, että täällä on moni saanut nukutuksi viimeyönsä paremmin. Mulla on alkanut ristiselkä oireilemaan ja jaloissa olemaan puutumista. Neljän tyynyn kanssa nukun kylkiasentoa aina köykäsesti tunnin-kahden välein vaihtaen. Toi kyljen kääntäminen onkin melkoinen prosessi |O , ihmeesti mies on saanu silti nukuttua heräämättä.

Tylsää odotella rv 42käyntiä perjantaiksi neuvolaan, kun on jo sellanen fiilis että siellä "pääsen" vielä käymään... kuitenkin saan sitte vasta ensiviikolle aikaa käynnistykseen.. josko sittenkään mitäään saadaan tehdyksi... no, onneks sectio on keksitty :snotty:

UtaS78 rv 41+5
 
Huomenta!

Birdie 81: Älä ole huolissasi jos et saa pumppaamalla rinnasta maitoa, se ei tarkoita, etteikö vauva saisi imemällä rinnasta tarpeeksi maitoa ! Minä en ole ikinä saanut rintapumpulla pumpattua muutamaa milliä enempää, silti olen imettänyt kaksi lasta kylläiseksi asti .
Mun mielestä 4 tunnin väli öisin syötöissä on ihan normaalia, jos paino on lähtenyt normaalisti nousemaan ja neuvolasta ei muuta ohjetta anneta. Mun mielestä on turhaa herätellä nukkuvaa vauvaa ( ja äitiä ! ) jos päivisin syöttöväli on noin lyhyt.

Minä olen omiani syöttänyt aina kun ne tuntuvat nälkäisiltä, levottomilta, kitisevät, eli eivät ole tyytyväisiä =) . Varmaan sellanen 4 h syöttövä'li on ton ikäisellä päivisin ok... taas ellei toisin määrätä ;) . Mä syötin eka toisen tissin, tarjosin sen jälkeen toista ja vielä jos vaikka hetkenpäästä laski, niin annoin siitä ekasta päälle. Tärkeintä olisi, että rinta tulisi tyhjäksi maidosta, jotta vauva saisis sitä ns. takamaitoa, joka on tuhdimpaa.

Kyllä sä sen oikean rytmin löydät, mikä sopii sulle ja vauvalle :hug:

Täällä yö oli toooosi hiljainen :whistle: . Mahtaako vauva kerätä voimia tulevaan... luulin jo, että se on kuollu.. :ashamed: :eek: Eilen vaan tuli kyseltyä lääkäriltä, että näkyykö ultrassa, jos napanuora on kaulan ympäri :ashamed: . Meidän tuttavaperheen esikoinen vaan kuoli kohtuun täysiaikaisena , koska napanuora oli 3 kertaa kaulan ympäri . Heillä oli la silloin sama kuin minulla nyt eli 21.5. :'( . Se jotenkin alitajuntaisesti pistää ajattelemaan asioita synkimmältä kannalta.

Mutta hyvää päivän jatkoja ja muistakaa : tänään on hyvä päivä vaikka synnyttää :D B) !

Sädis ja 40 TASAN :wave: :wave: :wave: :wave: !!!
 
Yhdessä kasassa ollaan täälläkin!!!! :attn:
Ja sekös ärsyttää. Viime yö meni ihan retuperälle kun närästi niin paljo et jossain vaiheessa jopa oksensin. :eek: Supiteluja tulee ja menee, mut ei niillä viel mihinkään oo lähetty!! Pidetään toivoa yllä!!Voin vaan kuvitella miten epätoivonen olo on niillä jotka kärvistelee pitkästi yliajalla. Mä oon aivan hermoraunio jo nyt. Tai välillä tuntuu et kyllä se sielt tulee kun on valmis ja halukas, mut välillä tuntuu et HALOOOO ulos ja heti sielt masusta!!!!Mulla on ollu parinapäivänä masun kans isoja ongelmia. KErtokaas miten saan kakan tulemaan!!!??? Yritän luumupilttiä syyä, mut tuntuu ettei siit oo riittävästi apua!!!Mikä neuvoksi?? Kävi jo sellanenki mieles et ei se toi tytykään voi syntyä ku mammalla on suoli täynnä kakkaa... :LOL: :LOL: Jup, kivat kakka jutut het aamusta!!! :whistle:

Saatiin sentään eilen hyviä uutisia, meijän tarjous siitä omakotitalosta meni läpitte!!! Eli kesänmittaan pääsee tekemään remonttia ja muuttamaan IKIOMAAN taloon. Tai pankin talo kait se taitaaa sit olla, mut anyway... ;) Tuntuu ihanalta ajatus et saa vauvan ja senkans pääsee viel omaankotiin. Ihanaaa..

JA ONNEA KAIKILLE VAUVATUNEILLE!!!! :heart: :heart: :heart: :heart:

liinu83 ja möykky 40+3
 
UtaS: mulle alkaa kans epätoivo iskeä, että tämä vesseli ei synny koskaan... |O Mä menen kans perjantaina äitipolille, mutta pikkusen epäilen että laittavat sieltä ainakin viikonlopun yli kotiin, jos vaan kaikki on kunnossa.... On kyllä pitkää tämä odotus... Ottaa yläpäähän enemmän ku alhaalle :headwall:

onnea mouku! :flower:
 
Sädetikku: :) Tänään olis tosiaan hieno päivä synnyttää B) . Eiköhän kaikki tänään tosiaan mennä laitokselle :D !
Se on muuten kumma, miten tässä loppuvaiheessa alkaa pelkäämään vaikka mitä juttuja. Mutta nyt menen ajattelemaan tota pullataikinaa tuolla mikrossa, olisikohan se jo riittävästi kohonnut...

Ihanaista päivän alkua kaikille :flower: !!
 
weiss
Onnea Carmen, Mouku ja Kirsikkatomaatti!!! Ihanaa, kun vauvoja tulee tiuhaan! :heart: :heart:

Suppari puhallus :whistle: Äipälle ja muille kärvistelijöille!! :hug:

weiss ja pikkumies tasan 2vk :heart: :heart:
 
meille on syntynyt pikku prinsessa 12.5, viikot 37+4, 2620g ja 49cm. reipas pikku likka :heart: . nukkuu ja syö ja iltaisin haluu seukata. ihana pakkaus!!

onnea kaikille hurjasti,jotka olette tällä välin vauvautuneet :flower: :flower: :heart:

ja tsemppiä kaikille, jotka vielä pitävät pikku aaretta masun suojissa =)
 
ONNEA TAAS VAUVAUTUNEILLE!! :)

Täällä on samat fiilikset mitä joku kirjoitti, eli välillä on sellainen olo, että syntyy kun on syntyäkseen, mikäs tässä odotellessa, mutta iltaisin tulee usein se että, ulos ja heti sieltä masusta! :D

omaan oloon ei mitään ihmeempiä, seksi ei ainakaan saa mitään aikaseksi, ei edes yhtä supistusta :D
Yöt ovat tuskaa, nukun kyllä tosi hyvin, pari vessa reissua aina, mutta se kyljeltä toiselle kääntyminen autss!! :$

kärsivällinen ja kärsimätön majj & 38+6 :)

ps. auttoikohan tmvk:lla s e trampoliinillä hyppely :LOL: jos vaikka ettis itekki sellasen ja menis hyppiin tai sit alan hyppiin hyppynarulla :D ...ainut että sit mun jalat ainaki turpoaa ja tulee kipeimmiksi :D
 
Nyt on pullat paakellettu pellille..
Tosta ummetuksesta: se on tosi ärsyttävää. Mulla tepsii Obsidanin otto ummetukseen, tosin rauta-arvokin (hb viimeks 118) on ollut sen verran matala että sitä oon voinut ottaa aina silloin tällöin. Mielellään en ota tota rautaa säänn. kun tekee ihan hirveet vatsanväänteet..

Onnittelut rakkausvauvalle Prinsessasta :flower:
 

Yhteistyössä