Hakutulokset

1. M

Ultran tarkkuus

Ainakaan kunnalliselle ei pääse ultraan ihan vain varmistaakseen raskauden. Itse sain keskenmenon vko 9+4. Kysyin lääkäriltä, että pääsenkö mahdollisessa seuraavassa raskaudessa aikaisemmin ultraan, kuin mitä muut? Lääkäri sanoi, että ihan normaalit ultrat tulee, koska alkuviikoista ei voi edes...
  2. M

Hoitojen hinnat

Kela korvaa hoidot+lääkkeet 40-vuotiaaksi asti, sen jälkeen on sitten omillaan.
  3. M

Pääseekö julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin jos

No höh. Onpa omituista. Tarkennusta vähän omaan tilanteeseeni. Minulla on PCO ja siitä johtuva lapsettomuus. Kakoset ovat lähteneet alulle täysin luomuna, mikä on lääkärinkin mukaan aikamoinen ihme. Kaksosemme täyttävät ensi kuussa 9-vuotta. Olemme yrittäneet kolmatta pari vuotta. Joulukuussa...
  4. M

Pääseekö julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin jos

Hoitoihin voi päästä. Itse olen menossa ensi viikolla ensimmäiselle käynnille. Hoitomuotona on vain hormonihoito. Mitään IVF tai muita "normaaliin" lapsettomuuteen käytettäviä hoitoja ei saa. Niin sanoi gyne, joka kirjoitti minulle lähetteen kunnalliselle puolelle. Samoin on ikäraja, yläikä on...
  5. M

ADHD-lapsi, hoitaja kotiin?

Meillä on pian 9-vuotta täyttävä ADHD-poika. Poikamme ei pärjää yksin siskonsa (myös pian 9-vuotta) kanssa kotona iltapäivisin koulun jälkeen. Testattu on ja saatu vain harmaita hiuksia ja unettomia öitä. Kysynkin nyt, onko kenelläkään ollut kotona hoitajaa? Mitä kautta olet hoitajan ottanut...
  6. M

Mitä syitä lapsettomuuteen

Minulla PCO, ikää pian 37-vuotta. Luomu kaksoset (9-vuotta). Yritystä takana vajaa kaksi vuotta. Hoidot alkaa ensi kuussa kunnallisella.
  7. M

Galluppi

\ 1) Minä 36 v., mies 39 v. 2) Porvoo 3) n. 2 vuotta (9-vuotiaat luomukaksoset) 4) Porvoon sairaala 5) Voimaa ja valoa, uskoa huomiseen. Asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella. (minun mottoni). B)
  8. M

lapsettomuushoitoihin kunnalliselle

Itse asun Itä-Uudellamaalla. Lähellä Helsinkiä siis. Meidän paikkakunnalla on ikäraja 38-vuotta ja yritystä pitää olla takana vähintään 1 vuosi. Vuoden laskeminen alkaa alusta, jos on esim. keskenmeno. Meillä yritystä takana pian kaksi vuotta, välissä yksi keskenmeno, jonka jälkeen 1 v. 2 kk...
  9. M

täytekakku ilman kermavaahtoa

Entä prinsessa-kakku. Täytteeksi hilloa ja vaniljakiisseliä. Päälle esim. vaaleanpunainen marsipaani. Ainakin meidän lapset ovat tykänneet.
  10. M

PCO

Moi, täällä myös yksi PCO:sta kärsivä. Itselläni on tyypillisiä PCO:n oireita; pitkä kierto, karvojen kasvu, iho- ja paino-ongelmat. Elämä on jatkuvaa laihdutusta ja karvojen poistoa. Heh. Vakavasti puhuen. Minulla on pian 9-vuotiaat luomu kaksoset. Lähtivät tulemaan vuoden yrittämisen jälkeen...
  11. M

Raskaaksi ilman hoitoja vaikka PCO?

Minulla on todettu PCO toukokuussa -04. Yritystä on nyt takana vajaa kaksi vuotta. Olen ollut tänä aikana kerran raskaana, joka päätyi keskenmenoon viikolla 9+4. Olen menossa huomenna gynelle hakemaan lähetettä lapsettomuushoitoihin. Tsemppiä sinulle.
  12. M

Minäkin sitten tälle osastolle

\ Joo kotimainen adoptio on myös, mutta me olemme miehen kanssa liian vanhoja siihen. Meidän ainoa vaihtoehto oli siten ulkomainen adoptio. Mehän olimme jo Pelastakaa Lapsissa neuvonnassa kerran. Pelasta saimmekin tietää kansainvälisen adoption kustannuksista. Neuvontahan itsessään on...
  13. M

\ Kiitos jo etukäteen, jos voisit selvitellä. Mukavaa Uutta Vuotta 2006! -mammutti-
  14. M

Minäkin tulen nyt sitten tänne. Kerron vähän taustaa. Minulla ikää kohta 37 ja miehellä 40. Meillä on kaksoset 03/97. Lasta yritetty pian kaksi vuotta. Välissä yksi keskenmeno. Toukokuussa -05 todettiin PCO ja metabolinen oireyhtymä. Kierto oli pitkä kuin mikä. Kierto saatiin tasoittumaan...
  15. M

Maidon juomisesta

Meidän 8-vuotiailla lapsilla menee maitoa päivästä riippuen kahdesta kolmeen litraan, siis yhteensä kahdella lapsella.
  16. M

Ristiäisistä

Meillä oli ristiäisissä tarjolla voileipiä, karjalanpiirakoita, munavoita, kuivakakkua, pikkuleipiä (kolmea eri sorttia), täytekakkua (ihan tavallinen kermakakku, jonka päällä kaksi haikaraa) ja pullakranssi. Kattauksena oli (seurakunnan) valkoiset kupit ja lautaset. Kuppien alla oli...
  17. M

Millaiset 30-vuotisbileet??

Minä järjestin juhlat kavereilleni. Meitä oli muistaakseni kymmenisennaista. Olen syntynyt kesän korvalla, joten nautimme päivästä ulkona (kotini pihalla). Olen tuntenut kaverini vuosia, joten järjestin heille puheen. Likat istuivat pihalla puutarhatuoleissa ja keinussa. Pystytin "puhuja"pöntön...
  18. M

PORVOOSSA KETÄÄN??

Heipati ralllaa, ihan ensin onnittelut Einolle :flower: ja onnea Ninskulle tulevasta perheenlisäyksestä :flower: Meillä odotellaan jo joulua ja tulevana sunnutaina mennään miehen kanssa ostamaan loput joululahjat. 2.12. lähdetään Itä-Suomeen tapaamaan vanhempia ja viemään samalla matkalla...
  19. M

PORVOOSSA KETÄÄN??

Hei kaikille, olette näköjään suunnitelleen ensi viikonlopulle tapaamista. Me ei taideta päästä. Lapset olivat viime viikon flunssassa eli se siitä syyslomasta. :( Minä olen nyt sitten flunssan kourissa. Eilen vielä kärvistelin kuumeisena töissä, minäkö ultrahölmö!? Tänään sitten jouduin...
  20. M

Lapsettomille!

Meille ei tule biologista lasta ilman hoitoja, sanoi lääkäri. Me olemme päättäneet, että hoitoihin emme lähde. Me olemme ilmoittautuneet halukkaisi adoptiovanhemmiksi. Ensimmäinen neuvontatilaisuus on takana ja odottelemme pääsyä "varsinaiseen " adoptioneuvontaan. Me olemme päätyneet...

Yhteistyössä