täytekakku ilman kermavaahtoa

• Viestiketjun aloittaja timon harmaana
  • Ensimmäinen viesti
timon harmaana
Meidän 6-v täyttävä neiti ei tahdo synttärikakkuunsa ollenkaan kermavaahtoa. Millä kuorruttaisin kakun ja mitä väliin? Olen aina tehnyt "perus"kakun kermalla ja marjoilla/ hilloilla..
Olisiko lisäksi kivoja vinkkejä kakun muotoiluun/ koristeluun, ym? Olen tehnyt aiemmin perhoskakkua, nallekakkua, koristellut suklaakoristeilla, ym. Nyt loppuvat ideat..
Apuja?

Miten olis marenkipohja, päälle vaniljakastiketta (sellasta paksua) ja paljon tuoreita marjoja ja hedelmiä (tai pakaste marjoja). Sitä nyt on vaikeempi muotoilla, paitsi jos itse tekee pohjan niin siitä voi tehdä vaikka esim sydämmen. (ei oo ainakaan kermaa..)

Luin täältä joskus jonkun kakun kuorrutus ohjeen, kuulosti hyvältä, eikä ollu kermaa. Ei tääkään paljoo auta sillä en muista mitä siihen tuli. :whistle:

timon harmaana
Kiitos ohjeista. löysin tuolta toisesta aloituksesta pätkiskakun ohjeen, jota taidan kokeilla. Ei ole täytekakku, mutta kelvannee hyvillä koristeilla, tyttö ainakin tykästyi suklaan määrään :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2006 klo 13:36 -mammutti- kirjoitti:
Entä prinsessa-kakku. Täytteeksi hilloa ja vaniljakiisseliä. Päälle esim. vaaleanpunainen marsipaani. Ainakin meidän lapset ovat tykänneet.
Tätä voisi kokeilla, vaikken itse välitä marsipaanista :x Mutta eihän ne meikäläisen synttärit olekaan :D

Yhteistyössä