Ultran tarkkuus

Onkos tietoa että missä vaiheessa ultralla voisi nähdä alkaneen raskauden, joko heti silloin kun menkkojen pitäisi alkaa on jotain näkyvää?
Entäpä millainen on kohdun limis alkuraskaudessa (siis kun alkio jo on kiinnittynyt )?
Kiinnostaa siinä mielessä, et jos menisi ultraan heti kun vuoto alkaa niin pystyikö lääkäri sanomaan, että onko kyseessä varhainen keskenmeno vai ihan vaan menkat... Hieman sekavaa, mutta kaikkea sitä tulee pohtineeksi kuukausittaisten pettymysten jälkeen.

kiinnostunut
Hei
Ihan kaikella rakkaudella, jos menkat alkaa samaa aikaan kuin niiden pitäisi, ne on menkat eikä varhainen keskenmeno. Mitä järkeä mennä ultraan? Jos olet raskaana, olet raskaana ja menkkoja ei ala. Turhaa surua itselle. Itse testailen vasta, kun menkat reilusti myöhässä, koska viikonkin heittoja on tullut.

epätoivoa tääläkin
En osaa sanoa ultran tarkkuudesta, mutta joskus epätoivon aikoihin on kanssa tullut ajatus, voisiko olla mahdollista että hedelmöittyminen tapahtuisi, mutta tulisi saman tien pihalle kun menkat alkaa. Että kyllä sitä kaikkea tulee kuvitelluksi, kun oikein kovasti tahtoisi asian toisin olevan.

Olisi kanssa ihan mielenkiintoista tietää...
Allaolevaan:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 18:11 kiinnostunut kirjoitti:
Hei
Ihan kaikella rakkaudella, jos menkat alkaa samaa aikaan kuin niiden pitäisi, ne on menkat eikä varhainen keskenmeno. Mitä järkeä mennä ultraan? Jos olet raskaana, olet raskaana ja menkkoja ei ala. Turhaa surua itselle. Itse testailen vasta, kun menkat reilusti myöhässä, koska viikonkin heittoja on tullut.
Mistäs voit sanoa että kyseessä on menkat eikä varhainen keskenmeno? Esim tuttavallani on ongemana että istukka ei alakaan kehittyä kunnolla ja menee kesken lähes alkumetreillä. Toisaalta, raskaanakin voi olla vaikka menkat tulisi...

Jos on varhainen keskenmeno, silloin veren hormoonitaso nousee ja sen voi todeta siitä. Jos hedelmöittynyt munasolu ei kiinnity, niin sitä ei nää ultralla eikä muullakaan. Ultralla nähdään kyllä raskaus jo kiinnittymisestä alkaen.

rainbow35
Jo viikoilla 4 eteenpäin pystyy näkemään sisäisellä ultralla pienen kaiun kohdussa (olettaen että raskaus on kohdussa...) Siellä näkyy siis sikiöpussi mutta näin alkumetreillä ei pysty näkemään sykettä.

Paras tapa on odottaa että menkat myöhässä ja raskaustesti positiivinen! Sitten sopia neuvolan kanssa jatkoista.

Eihän ne nyt ihan huvikseen noita ultria sairaaloissa tee on lääkäreillä muutakin tekemistä kuin katsoa ultralla onko kyseinen ihminen raskaana vai ei...

Ainakaan kunnalliselle ei pääse ultraan ihan vain varmistaakseen raskauden. Itse sain keskenmenon vko 9+4. Kysyin lääkäriltä, että pääsenkö mahdollisessa seuraavassa raskaudessa aikaisemmin ultraan, kuin mitä muut? Lääkäri sanoi, että ihan normaalit ultrat tulee, koska alkuviikoista ei voi edes sanoa onko sikiötä pussissa vai pelkkä ruskuaispussi, samoin sydämen sykettä ei ole havaittavissa alkuviikkoina. Lääkärin neuvo minulle oli, että kun raskaaksi tulen, niin odottelen vain rauhassa ensimmäistä ultraa. Nyt on odoteltu toista vuotta raskautta.

Yhteistyössä