Hakutulokset

1. H

Sektiot TYKSissä

Mua kans kiinnostaa yleensäkkin toi sektio. Sektio tulossa TYKS:ssa kesäkuussa etisen istukan vuoksi. Eka syntynyt normaalisti ja nyt kovasti harmittaa tämä sektiopäätös, mutta tuleepahan nyt sitten sekin kokeiltua. Vähän vaan jänskättää leikkely :/
  2. H

** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Kuinka helposti olette hakeneet saikkua näin raskaana ollessa? Nyt viikon loman paluun jälkeen alkanut jälleen armottomat häpyluukivut ja iskiaskivut aina istumaan noustessa. Teen siis istumatyötä. Selkä taasen sattuu muualta istuessa :( Lomalla ei ollut selkäkipuja, mutta pientä häpyluukipua...
  3. H

** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Mites teette noita tonnikalapastoja? Vois olla namia, mutten koskaan ole tehnyt...
  4. H

** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Voi vee, koko viesti hävis bittiavaruuteen!! No, pikaisesti uusinta: nenäsumutteetOletteko käyttäneet suosituksesta huolimatta? Itsellä nokka koko ajan ihan tukossa ja olen syyllistynyt käyttämään. Pe kontrolliultra etisen istukan takia, katsotaan mitä sanovat. Yhtäkiellosta aion kysyä...
  5. H

lily-jane ja jessi: mun "outo" olo liittyy jotenkin tähän vauvaan ja raskauteen, että kaikki ei olisi kunnossa. Toivotaan, että "äidinvaistoni" on väärässä ja kaikki menee hyvin. Eilen puhuin hieman neuvolassa tuntojani, mutta eipä tuo neukkutäti tunnu ottavan mihinkään kantaa. Tuntui kaikkeen...
  6. H

Pakko tulla kirjoittamaan vaan äkkiä omaan napaan, kun mua kalvaa sellainen outo tunne. En oikein osaa selittää, mutta jotenkin se liittyy tähän vauvaan. En jotenkin osaa ollenkaan asennoitua siihen, että meille tulee toinen lapsi. Joku tässä nyt mättää : / En tiedä liittyykö tämä tunne nyt...
  7. H

Etinen istukka, kokemuksia?!

Mulla lääkäri sanoi, että supistelut kuuluvat raskauteen, kunhan eivät tee kipeää : / Olen ittelleni tässä nyt laittanut määräajan, että jos tuohon lääkäriin saakka ainakin olis ja kattois sit uudelleen. Mut kyllä heti olen jäämässä pois jos supparit menevät kipeäksi tai vuotoja ilmaantuu...
  8. H

Mulla nyt viikkoja 22+1. Seurantaultra olis sitten tulossa 25+2. Sairaalalääkäri mullekkin tuon kiellon antoi, enkä ole tämän istukan sijainti tiedon jälkeen käynyt edes neuvolassa ja neuvolalääkärikin on vasta tuon seurantaultrankin jälkeen. Teen myös istumatyötä. Joka päivä jo supistelee...
  9. H

^ hui, kyllä varmaan pelästytti. Itsekkin olen tota pelännyt :( Millä viikolla tuo vuotokohtaus oli? Mulla ei siis vielä muuta kieltoa ole kuin tuo seksikielto, mutta olen monesta lukenut että paljonkin kieltoja. Onkohan lääkärikohtaista. Viikkoja tosiaan vielä "vähän", pelottaa että ongelmat...
  10. H

Nostelen pikkusen, jos jollakulla olisi vielä kokemuksia jaettavana. Tuntuu, että vertaistukea on hankala saada mistään :( Onko meitä tosiaan niin vähän?
  11. H

Toivottavasti en vuotaisi lainkaan. Kotona myös kohta 2 vuotias tyttö, joka vaatii aika paljon. Muuta kieltoa ei siis vielä ole mulle tullut kuin tuo peiton heiluttelu, mutta mitä jostain keskustelusta ymmärsin on jollakulla muulla paljon enemmän kieltoja. Taitaa sekin riippua lääkäristä... Noh...
  12. H

Elikkä viime viikolla ultrassa viikolla 21+1 todettiin täysin etinen istukka. Lääkäri sanoi, että niin paljon yli, että todella epätodennäköistä, että tulee siirtymään :( Eli suunniteltu sektio olisi sitten edessä. Mitään vuotoa ei ole toistaiseksi ollut. Yhdyntäkiellon laittoi heti. Muuten...
  13. H

jessimulle sano neuvolan täti synnytyksen jälkeen, että hänellä kävi mielessä ottaa testi odottaessani, mutta jäi sitten ottamatta. Täällä ei sitä vielä oteta automaattisesti, mitä tiedän että tehdään jo monissa kunnissa. Ja ihan pissasta kuulemma näkee. Ja joissain sairaaloissa otetaan näyte...
  14. H

streptosta: Mulle ainakin sanottiin, ettei raskauden aikana aiheuta mitään toimenpiteitä eikä ole elimistössä koko aikaa, joten turha testailla ennen synnytystä. Synnytyksessä sitten hoidetaan antibiootilla, ettei tartu vauvaan.
  15. H

pupeltaja:Toista odottelen, harmittaa vaan kun olin jo automaattisesti ajatellut että normaalisti taas synnytän ja jopa hieman odotinkin synnytystä. On siinä vaan jotain omaa taikaa erilailla kuin kliinisessä leikkauksessa. Ja se toipuminen minua kauhistuttaa :( Noh, mutta tärkeintä että...
  16. H

Jahas, ultrassa käyty ja se oli sitten sektio edessä :( Etinen istukka jota nyt sitten seurataan, mutta sanoi, että on niin selvä, ettei kyllä tulee enää siirtymään. Yhdyntäkielto, josta mieskin varmaan tosi innoissaan... Noh, sanoinkin, että on tässä jotain hyvääkin, pääsenpähän kurkkimaan...
  17. H

lily en tiedä sen paremmin sanoa onko sama strep?! Minulle ei oikeastaan sairaalassa puhuttu koko asiasta sen kummemmin tuolloin, itse sain kaivella tietoja ja muutenkin kysellä parhaani mukaan, että pysyin edes jotenkuten perillä lapsen tilasta. Kotiin lähtiessä lääkäri vasta kertoi miten olisi...
  18. H

Harvoin tänne kirjottelen, mutta moikkaampa taas :) Tänään olis ultra tulossa ja ehkä vähän jostain syystä jännittää... Sukupuoli jääköön salaisuudeksi jollei nyt omalle silmälle erotu. Eilen ensimmäistä kertaa tunsin "oikeasti" liikkeet, joten sen puolesta hyvä mieli. Minä myös...
  19. H

!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

Jee tänne on nyt sitten ilmestynyt iskiaskivut. Teen istumatyötä, joka varmaankin vain pahentaa asiaa. Iltaisin vihloo niin maan pirusti. Töitä pitäis vielä jaksaa monta kuukautta, et voi piru. Edellisessä raskaudessa jäin pois 3 viikkoa ennen mammaloman alkua selkäkivun vuoksi. En mä kyllä...
  20. H

Ruokavinkkejä todella huonolle syöjälle?

Syö hyvin jo itse lusikalla ja sorminkin, muutenkin kova "minä ite-vaihe" meneillään. Ja siis huono ollut syömään aina ja vähän normaalia useammin käydäänkin neuvolassa painoan katsomassa. Olen yrittänyt juuri tuota, että ruoka-aikana syödään eikä niitä välipaloja. Myönnän vaan usein myöntyväni...

Yhteistyössä