Hakutulokset

  1. R

    VIIKON KUVAPINO! Kuva teistä itsestänne.

    Sä näytät kuvissa aina jotenkin samalta. Siis en tarkoita huonossa mielessä, jotkut vaan näyttää aina ihan erilaisilta eri kuvissa. Sä taas näytät oletettavasti aina itseltäsi :D (En tosin ole nähnyt sua livenä) Hyvä kuva!
  2. R

    TYYLISUUNTAUKSIA blogi ja perustelut lukijaksi haluaville

    Googlasin blogin vasta ensimmäistä kertaa. Mutta mun mielestä on ihan ymmärrettävää, jos ap ei huomannut sitä edellistä postausta, olihan se kuitenkin siellä aivan sivun alalaidassa ja pelkkänä linkkinä, koska vanhemmat tekstit eivät tulleet siihen suoraan alle. Välillä on aika...
  3. R

    Mainosta omaa blogiasi!

    Chromella ainakin näkyy vähän hassusti tuo blogin yläosa, jotenkin sekavasti?
  4. R

    Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

    :laugh: :laugh: Sun täytyy pitää sille myös kirjaa siitä, että kuinka monta ihmistä teillä kulloinkin syö, ja mikä on syöjien ikäjakauma.
  5. R

    Osaanko mä piirtää vai en? (melkeen jo arvaan tuomion) :D

    Oletko sä piirtänyt sarjakuvia, tai lukenut niitä paljon? Jos sua verrataan keskivertoihmiseen, niin kyllähän sinä olet hyvä piirtämään. Sitten jos verrataan niiden taiteellisesti lahjakkaiden joukkoon, niin sinne parhaimpien joukkoon on matkaa. Ihan niin kuin minulla itselläni :D Mulla...
  6. R

    Kukas sitten on kuvaamataiteellisesti lahjakas? Tai jos ei lahjakas, niin ainakin tuottelias?

    Se on kyllä totta, että opettajalla on iso merkitys. Mä luulen, että jos sä haluaisit oikeasti elättää itsesi kuvilla, niin kompromissien tekemistäkin oppisi hiljalleen. Mutta tietysti jos sinusta tuntuu siltä, että saat siitä itse enemmän irti harrastuksena, niin hyvä niin :) Eihän kaikkea...
  7. R

    Kukas sitten on kuvaamataiteellisesti lahjakas? Tai jos ei lahjakas, niin ainakin tuottelias?

    Harvoin ne kympin ja ysin oppilaat huonojakaan on. Mutta siinä mielessä olen kyllä samaa mieltä, että siihen mahtuu aika iso lahjakkuuskirjo. Toiset on niitä hyviä ja toiset on niitä todellakin lahjakkaita. Minäkin sain kritiikkiä joskus yläasteella opettejalta, koska hän ei pitänyt...
  8. R

    Kukas sitten on kuvaamataiteellisesti lahjakas? Tai jos ei lahjakas, niin ainakin tuottelias?

    Tämä kuulostaa varmaan tosi tyhmältä, mutta olen lahjakas mutten tuottelias :D Osaan, mutten tee. En minä kyllä siis mikään todellinen huippu ole, keskivertoa parempi kuitenkin. Kuvis oli koulussa 10, mutta tuotteliaisuuteni on keskimäärin 0. Kirjoittelen, teen käsitöitä, entistän...
  9. R

    Mamma Italianan innoittamana,,,

    Kirjoitan koko ajan, mutta ei minulla ole vielä kokonaista käsikirjoitusta. Ja sitten kun on, en tiedä tarjoanko sitä minnekään. Runoja on paljon, novelleja ehkä parisataa sivua yhteensä ja sitten paria pidempää kokonaisuutta keskeneräiset versiot :D Ennen luovan kirjoittamisen opintoja oli...
  10. R

    Elämä on täyttä paskaa

    Totta kai sillä omallakin asenteella on merkitystä, mutta siinä vaiheessa kun omat voimavarat on loppu, niin tyhjästä on aika paha nyhjästä. Silloin se ulkopuolinen keskusteluapu on yleensä tarpeen.
  11. R

    Mità tulee ottaa huomioon kirjan kirjoittamisessa?

    En tiedä tarkallee, tuo on se keskiarvo. Jollain voi jäädä allekin tuon. Kirjojen myyntiluvuthan on kuitenkin aika pieniä perusrivikirjailijoilla, esikoisista puhumattakaan. Suhteessa tienaa paremmin kuunnelmilla, jos siis sellaisen onnistuu myymään.
  12. R

    Mità tulee ottaa huomioon kirjan kirjoittamisessa?

    Siis kyllähän tekstiä käydään läpi kustantamon kanssa, jos sopimuksen saa, muokataan vielä sopimuksen jälkeen. Mutta kirjoitusvaiheessa ns. ateljeekriitikko on varmaan aika kullanarvoinen. Eli joku, joka lukee sun tekstin ja antaa siitä palautetta.
  13. R

    Mità tulee ottaa huomioon kirjan kirjoittamisessa?

    Ensinnäkin kerron, että en todellakaan ole julkaissut :D Mutta keskimäärin kirjoittajalle jää muistaakseni noin tonnista muutamaan tonniin. Jos puhutaan nyt ihan peruskirjailijasta, eikä jostain Oksasesta tai Tervosta.
  14. R

    Mitä ajattelette ystävästänne, joka jättää tulematta illanistujaisiin, juhliin tms

    Ehkäpä hän nauttiikin? Siis muualla. Vaikka päivittäinkin. Ei minuakaan kovin paljon innostaisi lähteä toiselle paikkakunnalle juominkeihin. Pitäisi lähteä aikaisin kotiin, jos haluaa kotiin asti päästä julkisilla, tai sitten pitäisi hankkia yöpaikka jonkun nurkista, eli käytännössä hotellista...
  15. R

    Chef! Paljonko on liikaa?

    :laugh: :laugh:
  16. R

    Mitä pk:ssa tarjotaan maito-ja vilja-allergisille lapsille?

    Ei meillä ainakaan ole tehty niin. Olen kyllä sanonut päiväkodille/keittiöön, että saavat tehdä ruoan niin että se sopii molemmille lapsille, mutta aina siellä on ollut erikseen tehtynä esimerkiksi kalapäivinä ruoka niin, että allergiattomilla on se perusruoka, meidän toisella allergikolla on...
  17. R

    Mitä pk:ssa tarjotaan maito-ja vilja-allergisille lapsille?

    Maitojen vaihtelusta en osaa sanoa, kun meillä on käytössä pelkkä riisimaito. Mutta puurojen, leipien, ruokien osalta on kyllä hyvin vaihtelua, ja ruoka on lasten mielestä ollut todella maukasta. Ovat myös tilanneet kaikkia erikoistuotteita, ja lapset on siellä saaneet monia sellaisia uusia...
  18. R

    Tekstinkäsittelyohjelma haussa??

    En mä tiedä mitä muita on, mä oon käyttänyt OpenOfficea monta vuotta. Nyt taitaa olla joku 3. jotain versio käytössä.
  19. R

    Onko tällainen teistä varastamista?

    No ei siitä veloiteta kirjastossa markkina-arvoa, jonka se maksaisi esimerkiksi antikvariaatissa tms. Kirjan korvaushinta kuitenkin pienenee kirjastossa sen mukaan, koska kirja on hankittu. Kirjastolle maksettu korvaus ei ole sidonnainen siihen, minkä arvoinen kirja tuolla kaupassa oikein olisi...
  20. R

    Hyvässä tallessa... eli missä? Mihin te laitatte tavarat hyvään talteen?

    Piti katsoa. Ei ollut. Voi kyllä olla, että olisin huomannut jos Kari Hotakainen olisi ollut siellä jo muutaman viikon.

Yhteistyössä