Chef! Paljonko on liikaa?

  • Viestiketjun aloittaja Määä
  • Ensimmäinen viesti
:D :D :D

Kiitos sinulle ystävälliselle, joka laskit piatamme ja tunikamme, koossa 92-98 cm :D

65 yläosaa jaettuna kahdelle koolle, tekee 32,5 yläosaa per koko. Eli 10 t-paitaa, 10 pitkähihaista ja 12,5 tunikaa/ koko.

Onko se tosiaan paljon? Ei mun mielestäni.

Ja kun ottaa huomioon vielä sen, että mulla on KAKSI lasta ja ne vaatteet menee siis MOLEMMILLE niin sitten se on jo melko vähän. Meinaan että ei ne kaikki isomman käytössä olleet vaatteet säästy pienemmälle, kun koosta 86 cm lähtien on tullut vaatteisiin jo sen luokan tahraa (ja jotkut ovat vaan yksinkertaisesti rikkoontuneet) ettei pesukone saa niitä pois.
Ei tuo paljoa ole kyllä.
 
Aah. Minäkin olen näemmä päässyt "Chefin" ketjuun.
Kiitän huomionosoituksesta, jos kohta paheksun tilastoijaa kun ei edes suorasta pyynnöstä taannoin suostunut laskemaan, että miksi meillä loppui kahvi toissailtana.

Mitä tulee Chefin kirppariblogiin niin ilmoittaudun faniksi. Chefin innoittamana olen itsekin jälleen pitkän tauon jälkeen innostunut koluamaan kirppareita ja tehnyt löytöjä jotka kovin lämmittävät.
Joka kerta kun katson esim tuota, lähetän lämpimän ajatuksen Chefille:
:)

http://www.viipaleita.net/blog/media/viipaleita/thumb_plugin/ompelulipasto1.jpg
 
Aah. Minäkin olen näemmä päässyt "Chefin" ketjuun.
Kiitän huomionosoituksesta, jos kohta paheksun tilastoijaa kun ei edes suorasta pyynnöstä taannoin suostunut laskemaan, että miksi meillä loppui kahvi toissailtana.

Mitä tulee Chefin kirppariblogiin niin ilmoittaudun faniksi. Chefin innoittamana olen itsekin jälleen pitkän tauon jälkeen innostunut koluamaan kirppareita ja tehnyt löytöjä jotka kovin lämmittävät.
Joka kerta kun katson esim tuota, lähetän lämpimän ajatuksen Chefille:
:)

http://www.viipaleita.net/blog/media/viipaleita/thumb_plugin/ompelulipasto1.jpg
:LOL: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23361242:
voisit välillä kirjotella tänne mielenkiintosia kokkauskokemuksia :D
Mä olen nykyään jo niiiin paljon parempi, etten enää kämmää samalla tapaa. Eli ei ne ole enää niin mielenkiintoisia :D

Mutta toki kun taas yritän jotain uutta, niin hihhuloin täällä ja kerron miten mikään ei toimi : /
 
niinpänii
Chef,
tuosta puuttui 3kk ajalta ostetut puserot... niitä on varmaan se toiset 60 lisää.
ja tarviiko oikeasti jokainen lapsi jokaista kokoa?
selittelyä,selittelyä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpänii;23361336:
Chef,
tuosta puuttui 3kk ajalta ostetut puserot... niitä on varmaan se toiset 60 lisää.
ja tarviiko oikeasti jokainen lapsi jokaista kokoa?
selittelyä,selittelyä...
Siis?
Tarviiko jokainen lapsi kokoisiaan vaatteita?

Minä sanoisin että kyllä. Ja aikuisillakin hyvä olla kokoisiaan vaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpänii;23361336:
Chef,
tuosta puuttui 3kk ajalta ostetut puserot... niitä on varmaan se toiset 60 lisää.
ja tarviiko oikeasti jokainen lapsi jokaista kokoa?
selittelyä,selittelyä...
No saattaa olla että niitä on sen 60 kpl lisää.

Mutta jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin meillä on toppeja, t-paitoja, pitkähihaisia trikoopaitoja, pitkähihaisia neuleita, pitkähihaisia collegepaitoja, villapaitoja, fleecepaitoja, tunikoita ja mekkoja. Ymmärtäisin skitsoomisen jos pelkkiä t-paitoja olisi 60 kpl, tai pelkkiä trikoopaitoja 60 kpl, mutta kun se sisältää nyt tässä kohtaa kahden lapsen KAIKKI yläosat, niin ei se ole paljoa.

Vähemmällänkin pärjää, mutta kyllä mä olen nyt ihan helkutin iloinen siitä että meillä on paljon paitoja...on meinaan pesukone rikki ja ollaan tässä vedetty viimeiset 5 päivää ilman pyykkäystä eikä tiedetä koska saadaan kone pyörimään seuraavan kerran.

En mä ole mitä suurimmalla todennäköisyydellä ostanut noita kahta kokoa sen edellisen 3kk aikana samaa määrää, vaan olen ostanut silloin kokoa pienempää, kun sille on ollut enempi tarvetta.

Ja kyllä, jokainen lapsi tarvitsee ihan oikeasti jokaista kokoa. Mä en keksi yhtäkään hyvää syytä käytää joillakin lapsilla aina välilä liian pieniä tai liian suuria vaatteita, kun mahdollisuus on niitä sopiviakin ostaa ja käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpänii;23361336:
Chef,
tuosta puuttui 3kk ajalta ostetut puserot... niitä on varmaan se toiset 60 lisää.
ja tarviiko oikeasti jokainen lapsi jokaista kokoa?
selittelyä,selittelyä...
:O Siis... ?? Joo. :D Tarttee.. Olihan tää huumoria? Mulla on kaksi lasta, joilla on ollut koosta 50 alkaen aina kutakin kokoa kyllä olemassa. :D Mitä sä niin kuin tarkoitat? Pitäisikö tässä hypätä joku koko yli ja kääriä vaan vähän hihaa ja lahjetta tms? :D
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpänii;23361336:
Chef,
tuosta puuttui 3kk ajalta ostetut puserot... niitä on varmaan se toiset 60 lisää.
ja tarviiko oikeasti jokainen lapsi jokaista kokoa?
selittelyä,selittelyä...
Siis miten jollain on aikaa ja ennenkaikkea kiinnostusta laskea jostain blogista kuinka monta paitaa tai kenkää joku on ostanut? :O Tää ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä mua. Naapurissakin tiedetään mitä joku on ostanut kaupasta, herranen aika sentään varmaan oli KALJAA! Jotkut ihmiset tietävät jopa sen minkälaiset alusvaatteet naapurilla on :O Oikeesti!?

Ajatelkaa, mä en edes tiedä millaisia vaatteita mun omasta vaatekaapista löytyy. Lastenkin vaatteet pääsee joskus yllättämään. Ja jääkaappi.... armias, milloin tyhjä milloin täysi. Mutta ei koskaan sitä mitä etsin. (lue, luulin siellä olevan) :headwall:
 
heh heh
Kävinpä huvikseni laskemassa kuinka monta paitaa tytölläni on. Kaapista löytyi 63 yläosaa, osa vaatteista on pyykissä, joten siellä muutama vielä lisää :D
Ihan vaan yhdelle lapselle ja ihan älytön määrä, mutta on se kiva että on monenlaisia ja monenvärisiä vaatteita, aina löytyy tilanteeseen sopiva! Puolustukseksi sanon että noista itse olemme ostaneet vain 6kpl.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpänii;23361538:
No esim. paidoista jos vertaatte niin paljonko on senteissä eroa onko paita 92cm vai 98cm. Ei juuri mitään.
Hmm. Itseasiassa h&m:n mittataulukon mukaan ero on 1cm.
Ahaa, no mulla ei ole ko. ongelmaa kun en käytä ainoastaan H&M:n vaatteita. Käytännössä ostan ja käytän vaatteita, jotka ovat lapselle sopivia, riippumatta siitä mitä kokolapussa sanotaan. Jos tästä nyt hyppäisin koosta 110 suoraan kokon 122 niin kyllä olis lapset aika koomisen näköisiä. :D
 
Joskus talvella laskin huvikseni että laitoin 17 kpl punaista-lilaa vaatetta kuivumaan narulle. Ja siis tosiaan tytöllä on muunkin värisiä vaatteita. Niin eikä tässä ollut mukana sukkia tai alusvaatteita. Ne pestään aina erikseen. Ja varmaan jossain sängyn alla tai kaapin perukoilla oli vielä joku punertava vaate.... Hassua miten sitä tuleekin ostettua lapsille vaatetta. Aivan liikaa, totta. Mutta eiköhän jokainen saa päättää mihin rahansa laittaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpänii;23361538:
No esim. paidoista jos vertaatte niin paljonko on senteissä eroa onko paita 92cm vai 98cm. Ei juuri mitään.
Hmm. Itseasiassa h&m:n mittataulukon mukaan ero on 1cm.
Käytännössä kuitenkin tilanne on se että 92 cm vaatteet ovat meidän keskimmäiselle nyt pieniä ja käytössä on siis koko 98 cm. Se sentti on siis kuitenkin melko raykaiseva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpänii;23361538:
No esim. paidoista jos vertaatte niin paljonko on senteissä eroa onko paita 92cm vai 98cm. Ei juuri mitään.
Hmm. Itseasiassa h&m:n mittataulukon mukaan ero on 1cm.
Mä just laitoin pojalta vaatteita sivuun. 92 on liian pieni, 104 liian iso paidoissa eli 98 käytössä. Tai eihän tietysti mikään ole liian pieni jos talvella on ok että maha ja selkä on paljaana kun hiukan käsiä nostaa.

Ihme käninää täällä. Mitä se teitä haittaa jos jollakulla on 5 t-paitaa per lapsi? Tekisi mieli heittää tähän väliin kateuskortti, ollaanhan jo kakkossivulla. ;)
 
kälkyläätiö
Herra taivaan, kiitos ap! Luulin, että yhteiskunta on jo siinä jamassa, että on vaikea yllättyä uusista epäkohdista, mutta sä teit sen! Oon ihan että /o\ !!!! Chef ja Mummeliisa, toi teidän touhu on sairasta!!

Ap: mä kävelin tänään 20% yli hyväksytyn askelmääräni (jalkojeni pituus/matka/askelten optimaalinen suhteutus x), koska jäisillä kaduilla on vaikea edetä normaalimittaisin tallusteluin. Onko mulla oikeus ostaa uudet kengät kuluneiden tilalle aiemmin kuin mitä tarve olisi ollut optimitapauksessa?
 
Mä just laitoin pojalta vaatteita sivuun. 92 on liian pieni, 104 liian iso paidoissa eli 98 käytössä. Tai eihän tietysti mikään ole liian pieni jos talvella on ok että maha ja selkä on paljaana kun hiukan käsiä nostaa.

Ihme käninää täällä. Mitä se teitä haittaa jos jollakulla on 5 t-paitaa per lapsi? Tekisi mieli heittää tähän väliin kateuskortti, ollaanhan jo kakkossivulla. ;)
:D
 
Mä just laitoin pojalta vaatteita sivuun. 92 on liian pieni, 104 liian iso paidoissa eli 98 käytössä. Tai eihän tietysti mikään ole liian pieni jos talvella on ok että maha ja selkä on paljaana kun hiukan käsiä nostaa.

Ihme käninää täällä. Mitä se teitä haittaa jos jollakulla on 5 t-paitaa per lapsi? Tekisi mieli heittää tähän väliin kateuskortti, ollaanhan jo kakkossivulla. ;)
Laskin juuri kaapista nuoremman lapseni paidat. Niitä oli 28 :ashamed: Ja kaikki eivät suinkaan ole kaapissa. Epäilen, että kun kaikki olis siellä, niin olis ihan reippaasti yli 30.
 
hipsuu
Käytännössä kuitenkin tilanne on se että 92 cm vaatteet ovat meidän keskimmäiselle nyt pieniä ja käytössä on siis koko 98 cm. Se sentti on siis kuitenkin melko raykaiseva.
Niinpä. Ja jos ajattelee vaikka jättävänsä väliin koon 92 ja siirtyvänsä suoraan 86 senttisistä vaatteista 98 senttisiin, niin ainakaan meillä se ei onnistu. Aivan liian isoja oli 98 senttiset, 92 oli vielä reilu.

Pitäskö mennä laskemaan meidän lasten paidat :D
 
"elena"
löytyy noita lasten vaatteita aika reilusti, en kuitenkaan ajattele että niitä olis liikaa, vaikka esim. tytöllä oli äsken kaapissa 28 hupparia, plus vielä päällä ja pesussa olevat, varmasti reilusti yli 30 kuitenkin, ja niitä t-paitoja on varmasti se 50, mitäs sitten? en pese päivittäin pyykkiä, itseasiassa inhoan koko hommaa, ja jos kauppareissulla löytyy kivoja uusia, niin miksen voisi ostaa? Tosin nämä eivät ole keneltäkään muulta pois, kun ostan vaatteet etupäässä kaupasta :)

Muutaman kerran vuodessa vien vaatteita kirpparille, viimeksi viikon saldo oli 870 €, mutta tuolloin mukana oli paljon ulkovaatteita (siis talvitakkeja), joista voi pyytäää vähän enemmän.

En myöskään koskaan ajattele paljonko minulla menee lasten (3kpl) vaatteisiin, lapset kulkevat siisteissä ja puhtaissa vaatteissa, en itsekään laita päälleni mitään haalistuneita riepuja.
 

Yhteistyössä